Tweeling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mima, 9 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vergo

vergo Fanatiek lid

3 mrt 2007
    1.139
    0
    0
    Verkoopster, nagelstyliste
    dorpje bij amsterdam
    mooie foto's!

2. tal74

tal74 Actief lid

21 feb 2008
    420
    0
    0
    verkoper
    delft
    Wat een onwijze mooie foto's zeg! Ik mag morgen voor de 2e echo, ben erg benieuwd of er alweer veel verandering te zien is in vergelijking tot 2 weken geleden...

3. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    @Tal74,veel plezier bij jullie echo!

4. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Tal hoe was de echo?

Funne me: duidelijke foto's zeg!
    Ga je verderop in je zwangerschap nog een 3d doen?

5. tal74

tal74 Actief lid

21 feb 2008
    420
    0
    0
    verkoper
    delft
    Dankje, Daisy!

Noor, ik moet om half 2 vanmiddag, laat meteen weten hoe het was!

Tot vanmiddag!

6. miean

miean Lid

14 mrt 2008
    15
    0
    0
    ik zie al een paar dagen uit naar de foto's van die pretecho maar zie nergens een link waar ik die kan openen :oops: Iemand een tip voor mij? ALvast bedankt!

7. vergo

vergo Fanatiek lid

3 mrt 2007
    1.139
    0
    0
    Verkoopster, nagelstyliste
    dorpje bij amsterdam
    miean bedoel je van een bedrijf die het doet?

Ik heb foto's in mn album staan van ons kamertje, 3D echo en van mn buik!

8. miean

miean Lid

14 mrt 2008
    15
    0
    0
    nee hoor ik bedoelde de foto's van Funnyme. Ze heeft de foto's erop gezet maar zie nergens een link om die te openen. blijkbaar moet het duidelijk zijn want iedereen vindt het zo'n mooie foto's :oops:
    Voor zo'n pretecho is het bij mij nog veeeeel te vroeg ben amper twee maand!
    TAl hoe is het bij jou geweest? Hoe was de echo?

9. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    @Tal,en hoe was de echo?

@Miean,je kan gewoon bij iedereen in het album spieken,staat in de rij bij album,profie,pb,msn,website,you got it?

10. miean

miean Lid

14 mrt 2008
    15
    0
    0
    ja, eindelijk gesnopen ;) Ben ook nog niet zo lang op dit forum.Zat de ganse tijd de zoeken naar de link in het topic zelf!

Funnyme: wat een leuke foto's. zo'n pretecho is echt even binnengluren in je buik he. Zo levensecht.Zo'n reuze groot verschil met een gewone echo!Ik heb het nooit eerder gedaan,maar ben het nu wel zeker van plan!Ik denk dat dit in Nederland ook al meer ingeburgerd is dan in België? Ik denk dat zo'n pretecho bijna standaard is bij jullie? of heb ik dat mis! Heel leuk!

11. tal74

tal74 Actief lid

21 feb 2008
    420
    0
    0
    verkoper
    delft
    Hallo meiden!

De echo was goed!
    De gyn dácht dat t een 2eiige tweeling is, maar helemaal zeker kon ze het niet zeggen.
    Ik moet nu over 4 weken weer terugkomen, ik vroeg nog zeer zenuwachtig of ik met 12 weken niet nog een keer moet, ivm de "mijlpaal", maar dat is in principe niet nodig, ze vindt me "praktisch net zo veilig nu als bij 12 weken"....nouja, vooruit dan maar(toch maar met 12 weken een pret echo haha!?). Mijn bloed was ook goed op alle punten, hb en bloeddruk ook.

In de tussentijd word ik nog wel gebeld door iemand die in het ziekenhuis in Delft bezig is met onderzoeken naar tweelingzwangerschappen, of ik daar eventueel aan mee wil werken.

Weten jullie vanaf wanneer je baarmoeder sneller gaat groeien dan bij een kindje?

Ik heb in alle albums gespiekt, leuk hoor!
    Al die buiken....
    En Daisy, wat een onwijs mooie babykamer zeg!

12. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Tal: je baarmoeder groeit vanaf het begin al harder, waar je bij een 1ling met ca 12 weken pas net boven het schaambotje je bm kunt voelen, kun je dat bij een tweeling al veel eerder!

Miean:
    in NL zijn de eerste echo (termijn) en de 20weken echo standaard, althans, daar mag je gebruik van maken, wordt vergoed. De pretecho is, zoals het woord het al zegt geen medische echo. Deze echo's worden gemaakt door commerciele bbureaus en zijn dus "voor de pret". Deze gebruiken 3d techniek, waardoor je echt kunt zien hoe je kindjes er op dat moment uitzien!

13. lillebi

lillebi Actief lid

21 feb 2008
    249
    0
    0
    hoi allemaal, ik breek even bij jullie in ;)

9 april krijg ik een vroegere echo, omdat ze willen zien of ik langer zwanger ben of toch ook van een tweeling, dit is mijn vierde keer dat ik zwanger ben, heb al drie dochters, bij allemaal hebben ze al vroeg gekeken of het er een was of twee, aangezien van zowel mijn vaders kant als moeders kant meerdere tweelingen voorkomen.

ik had bij deze beeb al erg vroeg een positieve zwangerschapstest in handen, 7 a 8 dagen dagen na eisprong, en mijn baarmoeder al boven mijn schaambotje te voelen is, je voelt een duidelijke rand en als je langs de zijkanten voelt is het te groote van een goeie grapefruit, dus of ik ben iets verder of toch twee.

ik ben dus nu wel heel benieuwd aan het worden na de echo, ik droomde voordat ik een positieve test in handen had al van een tweeling, wie weet, dromen zijn bedrog of toch niet :D

ik laat het jullie weten zodra ik ook wat meer weet.

@ funnyme heb nog even gekeken naar je echofoto's , wauw wat een mooie foto's, wat kan je alles goed zien, is toch wel weer speciaal zulke foto;s ipv gewone echofoto's!

14. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Lillebi: Spannend joh! Houd ons op de hoogte!

15. suzanne1989

31 mrt 2008
    26
    0
    0
    Hi!
    Ik ben Suzanne en ben 18 jaar! En dus in verwachting van een tweeling!
    Ben 2 oktober uitgerekend, en heb 11 april een 15 weken echo dus ben benieuwd!

16. tal74

tal74 Actief lid

21 feb 2008
    420
    0
    0
    verkoper
    delft
    lillebi, ben benieuwd!
    Suzane, gefeliciteerd en welkom hier....

17. suzanne1989

31 mrt 2008
    26
    0
    0
    Dankjewel!
    Leuk om te kunnen praten met mensen die ook een tweeling verwachten of al hebben

18. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Nou, na zo een uitnodiging (in een ander topic notabene) kom ik dan toch maar eens hier een kijkje nemen en een babbeltje maken! Als jullie dat goed vinden hoor ;) ! Ik heb al geregeld bij jullie zitten spieken :oops: , maar eigenlijk nooit ‘ingebroken’, omdat er eigenlijk alleen nieuwe bijkwamen die net in verwachting waren. En hier zijn ze natuurlijk al een half jaar geleden geboren. Laten we het erop houden dat ik wat verlegen was om hier zomaar bij jullie binnen te stappen :oops: . Maar na de uitnodiging van noor28, dan toch maar een stukkie typen hier! Ik hoop dat ik jullie een beetje kan leren kennen allemaal, en bij kan houden, want jullie gaan zo snel hier 8) .

Alle zwangere hier, gefeliciteerd met jullie zwangerschap.
    Lekker genieten ondanks de ongemakken en onzekerheden zo af en toe.

Andere mama`s en kindjes, zwaai :D .

Zal ons nu even voorstellen; Ik ben Hanneke, mama van Malou en Ruben. 2 schatten van kindjes! Ze zijn geboren op 28 september 2007. En alle twee lekker aan de mamamelk!

19. lillebi

lillebi Actief lid

21 feb 2008
    249
    0
    0
    zodra ik meer weet dan horen jullie het gelijk, nog een weekje wachten en dan heb ik de echo, tel de dagen af.

wat ook zo opvallend is, zegt ook weer niks, maar bij mijn drie dochters was ik zwanger zonder ook maar een kwaaltje, daar pakte ik af en toe de positieve test erbij om te zien van oja ik ben zwanger, nu had ik al gelijk kwaaltjes, misselijkheid, de hele dag door, gelukig nog geen overgeven, heel veel speeksel, super iri, slik de hele dag liters extra weg, moe en dan echt dat gevoel van op zijn, allemaal kwaaltjes die voor mij niet herkenbaar zijn. nu is niet elke zwangerschap hetzelfde maar de vorige drie allemaal hetzelfde en nu zo anders, misschien wordt het wel een jongen :D

mijn moeder zei ik heb echt het gevoel dat het er twee zijn, het enige wat we kunnen doen is de echo afwachten, dus eigenlijk hoor ik helemaal niet in jullie topic thuis ;) maar heb wel jullie verhalen allemaal zitten lezen.

20. suzanne1989

31 mrt 2008
    26
    0
    0
    Spannend zeg!
    Ja ik was juist helemaal niet misselijk of iets nergens last van, alleen bekaf s'avonds..
    Maar dit zijn pas me eerste dus verder kan ik er nog niet echt over meepraten!

Deel Deze Pagina