Tweeling

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by Mima, Nov 9, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

Dec 12, 2006
    3,801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Audrey: Chris en Tijn lagen allebei in hoofdligging, dus supergunsitg. Het is natuurlijk wel zo dat na de geboorte van de eerste, nummer twee zou kunnen draaien, daarom bekijken ze dat meteen met de echo.
    Ik denk dat ik wel voor natuurlijk was gegaan als het hoofd-stuit was. Stuit stuit niet, maar dat zou afhangen van het advies van de gyn, was bij mij niet aan de orde!

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Vergo, Aha, vandaar dus controle bij vlos en gyn.

Hster, Bij jullie dus ook 1 die eigenwijs is. En niet wil laten zien of het een meisje of een jongetje is. Nog even geduld en anders zie jullie het vanzelf als ze geboren zijn :) .

Noor, hoe is het met jou jongens? Alles goed met ze. Groeien ze bij jullie goed? Geef jij trouwens flesjes of bv? Maar bij jullie dus alle twee met het koppie richting de uitgang, dat is wel zo fijn om van te voren te weten.

Daisy, ik heb laats ook jullie site bekeken, heel mooi en wel wat :cry: gelaten. Was toen ze een half jaar zou zijn geweest. Jij zit dus met wat problemen? Gaat lichamelijk niet zo lekker? Sterkte hoor. Over dat groeien, laten we het houden op wat opstart problemen met de borstvoeding. Ze kwamen niet tot slechts heel weinig aan de eerste tijd. Heel lang om de 2 uur wakker gemaakt voor een voeding, ook nog om en om een bv-kv gegeven, ook nog gekolfd en via een flesje gegeven en nog gekolfd nenatal bmf toegevoegd en dat met een flesje gegeven. Maar sinds ong eind januari, gaat het groeien goed en zijn ze alleen nog maar aan de borst. Malou heeft sindsdien zelf haar ritme bepaald en Ruben doet dat nu sinds 2 dagen, hoera ;) .

3. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

Dec 12, 2006
    3,801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Bolbuikje:
    onze jongens groeien goed. Zijn nog wel onder het gemiddelde, maar zijn best lang (69cm inmiddels) en nu Chris 6980gram en Tijn 7305.
    Lang dun en lekker ;)
    Geef FV, heb een tijdlang (afgekolfde) BV gegeven, maar ben daar uiteindelijk mee gestopt.
    Verder eten ze nu flink:
    's morgens pap (bambix uit fles of van bordje)
    halverwege de ochtend flink fruit (vers)
    12.oo fles (ga binnenkort brood en melk proberen)
    16.00 fles
    18.00 warme maaltijd ieder ca 200 gram, vers (of eerder gemaakt vers uit de vriezer, maak eens in de twee weken een flinke voorraad ;)
    en momenteel nog een late fles (tussen half tien en half elf) omdat ze onlangs door diarree nogal zijn afgevallen.
    Als het weer een beetje stabiel is wil ik deze fles weer vervroegen en als ze weer wat groter zijn om 16.00 een tussendoortje geven met thee oid ipv een fles, maar voor nu hebben ze het nog hard nodig ;)
    Verder zijn het erg makkelijke, tevreden mannetjes gelukkig!
    Hoe is dat bij jou?

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Noor:
    Die van jullie eten al goed hoor! Tjonge, kan me niet voorstellen dat ze dat binnenkort hier ook doen :) ! Wij gaan binnenkort beginnen met het eerste hapje. Alleen kan ik me er nog niet toe zetten, vind er niks aan, dus heb het lekker even uitgesteld :oops: . Ze krijgen nu allebij bv op verzoek, meestal 6-7 keer overdag en snachts Malou meestal 1 keer en Ruben de meeste tijd 2 keer.

Die van jullie zijn wel wat groter als die van ons. Bij ons was de laatste keer Malou 60 cm en 4210 gram en Ruben 59 cm en 3760 gram. Ook hier 2 inieminie kindjes, ook best lang en dun vind ik. Ze zitten best een stukje onder de lijnen van de curve.

Ze zijn dus pas ziek geweest, lekker geven die fles, kunnen ze idd goed gebruiken.

Hier zijn het echt 2 hele rustige tevreden kindjes. Slapen ook nog best veel heb ik het idee. Maar ze zullen het wel nodig hebben denk ik dan. Hoe is dat bij jullie? Hier slapen ze meestal smorgens tussen 9-11, smiddags rond 14-16 en savond rond 18-20. Maar het schommeld heel veel hoor, ligt er echt aan hoe laat ze geweest zijn voor een voeding, van een schema is hier totaal geen sprake ;) .

En oja, Malou kan zich sinds een paar weekjes omrollen van buik naar rug en van rug naar buik. Bij Ruben is er nog weinig rolbeweiging te verkennen? Doen die van jullie dat al wel? Of misschien zelfs al wat oefenen voor het kruipen?

5. jo7

jo7 Actief lid

Nov 17, 2006
    458
    0
    0
    Hoi allemaal

Noor wat gaat de tijd toch hard.Zo te lezen zijn je jongens al flink aan het groeien.Lekker hoor.
    Bij ons groeien ze ook erg goed.Matthijs is nu 58 cm en 4760gr en Jasper is ook 58 cm en 4980gr.
    Ze groeien goed.Krijgen al een poos 5 flessen.Het is alleen jammer dat we zoveel met matthijs in de weer zijn.Hij heeft een flinke voorkeurshouding waar hij maar niet uit wil komen.Draait zijn hoofd nauwelijks.Heb nu 2x per week fysio en ga 1x in de 14 dagen naar de osteopaat.Jasper huitl nog erg veel.Waarom weten we niet.Ben er benieuwd hoe dat straks moet als ze naar het KDV gaan.Zie daar toch wel een beetje tegen op maar heb ook wel zin om te werken.

Bolbuikje:Met hoeveel weken zijn jou kinderen geboren?Knap hoor dat je bv geeft.Bij mij wilde ze dit niet en heb nog wel even afgekolfde melk gegeven maar hier zat niet voldoende aan voeding in.

Lees dat het met de zwangere allemaal goed gaat en dat iedereen goed aan het groeien is.Veel succes nog en tot snel.
    Groetjes Jo

6. roca81

roca81 Bekend lid

Oct 26, 2006
    851
    0
    0
    Hoi allemaal,

Pff... wat is er veel geschreven de laatste dagen, leuk leuk! Zo blijft
    dit forum tenminste boven aan de lijst te staan

En ik zie er alweer een paar nieuwe namen tussen staan, welkom allemaal! \:D/

Ik heb vanmiddag weer controle in het ziekenhuis, de laatste keer is alweer 3 weken geleden. De vorige keer lagen de ukkies helemaal dwars in mijn buik, ben benieuwd of ze zich iets gedraaid hebben.
    Ben benieuwd wat de gyn zegt over bevalling, normaal of keizersnede. Ik ga uit van een keizersnede, gezien de ligging van de tweeling.

Verder ben ik draagster van Streptokokken B. Vanmiddag gaat de gyn me hier weer op testen dmv een uitstrijkje geloof ik.
    Waarschijnlijk krijg ik dan antibiotica tijdens bevalling. Maar hoe dat precies zit, wil ik vanmiddag vragen.

Groetjes Roca

7. honey711

honey711 Actief lid

Feb 16, 2007
    413
    0
    0
    hoi ik heb een vraag.
    voelde jullie ook in het begin dat je zwanger was van een tweeling of niet.
    ik heb zo het gevoel dat ik zwanger ben van een tweeling. en ik heb al een aardeig buik.

misschien weten jullie dat.

groetjes honey

8. suzanne1989

Mar 31, 2008
    26
    0
    0
    Ja ik denk dat ik wel wat merkte, kreeg ook wat sneller een buik enzo. Maar ik had me eerste echo al met 10 weken wanneer heb jij hem?

9. Audrey

Audrey Actief lid

Nov 9, 2006
    175
    0
    0
    Randstad
    Hoi Roca, laat weten wat ze in het ZH zeggen over de bevalling. Ik heb over drie weken weer twee afspraken - eerst de VK, dan de GIO. Dan wil ik het er ook over hebben.

Mijn jongens lagen ook dwars bij de 20 weken echo, echt stapelbed formatie, maar een kleine week later stonden ze allebei in de houding - hoodjes omhoog, voeten bij m'n bekken.

Wat ik alleen ECHT NIET leuk vind, is dat ik eentje heel veel voel, maar de ander voel ik maar af en toe zachtjes trappen, maar hij beweegt bijna niet. Moet me geen zorgen maken, maar ja....
    hoe is het bij de andere mama's (in wording)?

Trouwens, tweeling mamas, ik heb heel wat aan jullie bevallingsverhalen, iedere is anders, maar vind het goed om te lezen hoe het gaat.

10. Licrys

Licrys Actief lid

Sep 10, 2007
    153
    0
    0
    Jeetje, wat is er de laatste tijd veel geschreven :)! Leuk, hoor!

Hier alles goed, wat last van bekken en rug, maar eigenlijk valt het wel mee. Als ik me maar rustig hou... en weinig huishoudelijks doe... Tja. Dat is niet altijd makkelijk, zeker niet als het weer wat beter gaat... :oops:

Verder pas een Urban Jungle gekocht (of eigenlijk gekregen :D ), maar dan het model van 2006, wel nieuw. Scheelt toch een paar 100 euro!

En begonnen met zwangerschapszwemmen - HEERLIJK! Vooral ook een teutclubje, maar beweeg toch even lekker mijn lijf!

Ook aan de zwangerschapsyoga - HEERLIJK ook! Kreeg al vlot last van mijn bekken, dus dacht: als ik een beetje fit door de zwangerschap wil rollen, maar wat aandacht aan mijn lijf besteden :)! Tussendoor nog naar de fysio, ben er maar druk mee ;)! Maar ja, alles voor het goede doel!

Verder morgen mijn 20 weken echo, dat vind ik wel weer spannend. Ben benieuwd hoe het met ze is. De laatste tijd laten ze zich geregeld voelen, dat is toch wel een bijzondere ervaring! We willen absoluut niet weten wat het zijn/worden, lekker een verrassing! Hoop ik!

Tot zover, enjoy the day!

11. honey711

honey711 Actief lid

Feb 16, 2007
    413
    0
    0
    hoi suzanne1989
    ik heb al een echo gehad maar ik heb het iedee dat ze achter elkaar lichen.
    of dat ik de andere niet mag zien.hihihihi.
    maar ik moet 14 aprit moet ik weer heen voor een echo,
    en ik hoop dat ik dan kan zien of het er een of twee is.

12. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

Dec 12, 2006
    3,801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Lekker gekletst hier!

Audrey: bij mij was de een ook meestal drukker dan de ander, maar met jouw termijn is het ook nog zo dat de ligging erg van invloed is op of je ze wel veel of juist minder voelt. Als ze zich weer draaien voel je ze soms weer meer.

Roca: hoe was je controle?

Jo: Zo jouw mannen groeien ook lekker zeg!
    Lastig dat Matthijs zo'n voorkeurshouding heeft! Bij ons had mn Chris het, maar dat was gemakkelijk te "doorbreken"gelukkig! Zou Jasper mss reflux hebben? Mss eens overleggen met de KA, iets van losec valt natuurlijk te proberen?.... Wanneer begin je met werken?

Bolbuikje: Chris en Tijn draaien zich al een tijdlang om (twee kanten op) daar waren ze best vlot mee. Nu doen ze verwoed pogingen tot buikschuiven, maar ze komen nog niet echt vooruit ;) Wel draaien ze rondjes op hun buik, als een soort klok hahahaha
    Wij zijn ook pas met 6 maanden met bijvoeding begonnen, maar het ging gewoon meteen erg goed!
    Ze slapen hier 's morgens ca 1 uur en 's middags 1 1/2-2 uur, dan 19 a 19.30 naar bed.

Licrys: veel plezier morgen bij de echo!

13. Audrey

Audrey Actief lid

Nov 9, 2006
    175
    0
    0
    Randstad
    Noor, dank je voor de geruststelling - ze zijn nog heel klein hé met 22 weken?

Ik was ook benieuwd wanneer Jo ging werken. Zijn er eigenlijk anderen die net als ik ouderschapsverlof aansluitend op de bevallingsverlof nemen? Ik wil dan nog 13 weken thuis zijn - zie het anders echt niet zitten, om na de bevallingsverlof gelijk weer te beginnen. Dan liever een paar maanden zonder inkomen, maar met veel rust en gezelligheid. Nou ja, rust... gezelligheid...

Ik ben nu trouwens voor 50% in de ziektewet, en verwacht helemaal te stoppen met 26 weken (ik wil wel werken, maar lopen, zitten en staan zijn niet leuk momenteel).

Stel dat ik eerder beval dan mijn uitegrekende datum - worden de zes weken vooraf aan de bevalling omgezet van ziekteverlof in zwangerschapsverlof? Mijn P&O wist het niet helemaal (ach, ze kunnen niet alles weten...). Ik heb nl zo iets begrepen.

Ik wil niet de onderste uit de kan halen, maar het is wel zes weken eerder de KDV dan in, dat bedoel ik meer. Iemand?

Trouwens Licrys - ik werd onwel tijdens mijn 20-weken echo, maar zei niets tot ik echt misselijk werd. Toen zei de echoscopist, "Had maar gezegd, ik kan het ook doen als je op je zij ligt!" Dus mocht jij je niet lekker voelen op een gegeven moment, gewoon op je linkerzij! Sucess!

14. jo7

jo7 Actief lid

Nov 17, 2006
    458
    0
    0
    Ik ben bevallen met 35 weken en 3 dagen.Mijn zwangerschapsverlof was dus pas net (officeel) begonnen.29 maart liep dit af maar ik had nog bijna 2 weken vakantie staan en wat overuren van vergaderingen.
    Ik hoef pas 1 mei weer te werken.De jongens zijn dan ook groot genoeg om naar de opvang te gaan.eerder vond ik nog erg vroeg.
    Noor:Zelf heb ik ook gedacht aan reflux naar het cb denkt van niet.Nu toch maar uit mezelf gestart met johannes broodpitmeel.Misschien dat dit werkt.
    Verder dacht ik ook nog aan koemelkallergie maar jasper heeft geen eczeem.Wel krapt hij zijn hele gezicht open.
    We kijken het nog even aan.Kreeg van de osteopaat vandaag het advies om over te gaan om pepti voeding.

Audrey:Denk goed aan jezelf en blijf niet langer werken dan gaat.Daar heb je de ziektewet voor.Zelf vond ik het ook helemaal niet fijn om te stoppen met werken maar achteraf was ik wel blij met wat extra rust.
    Je hebt recht op 6 weken verlof voor de bevalling.Als jij eerder bevalt dan blijven deze weken gewoon staan.In totaal heb je recht op 16 weken.
    Ik had er ook pas 9 dagen opzitten toen ze werden geboren.

15. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Heej, weer een hoop die ik nog niet gezien heb. Druk hier zeg! Ik ga proberen op iedereen te reageren, maar, ik durf niet te zeggen of ik alles onthouden heb! Haha, die dementie is er nog altijd hier :oops: .

Honey711, nee, ik had werkelijk geen idee. Wij waren eerst in schok omdat we zwanger waren, en toen bij de echo in een nog grotere schok omdat het er twee waren. Succes bij de echo, dan weet je het zeker!

Jo7, wij zijn nieuw voor elkaar geloof ik he? onze kleintjes zijn geboren met 35 weken en 6 dagen. Die van jullie? Ow ik zie het al :oops: , 3 daagjes eerder als die van ons. Jammer dat het bij jullie niet gelukt is met de bv, maar flesjes is ook goed toch? Hier zeiden ze op het cb ook dat er te weinig voeding in zat, maar ik heb niet opgegeven. Heel veel gehad aan de meiden hier bij het bv stukkie! Ja, we zijn misschien heel eigenwijs. Maar ik ben er nu blij om, het gaat nu echt lekker, het genieten is na die eerste maanden eind januari eindelijk begonnen. Die van jullie groeien ook goed zo te lezen. (ze zijn al bijna groter als die van ons :oops: ). Bah zeg dat Jasper zo aan het huilen is, lastig als je niet weet waarom lijkt me. En Matthijs met de voorkeurshouding succes hoor. Hopen dat ie snel ook de andere kant op wil/gaat liggen.

Roca81, ook jou had ik nog niet gezien hier geloof ik. Hoe is de controle geweest? Het begint al op te schieten voor jou. Al bijna 32 weken. :thumup: Ben je al met verlof? Of dat nog niet?

Audrey, ik voelde kindje nr.1 (wat Malou bleek te zijn :D ) eigenlijk nooit echt trappen, want kindje nr.2 (Ruben dus :D ) lag er altijd voor met zijn buikje. Dus dat is niet echt te vergelijken denk ik. Die bevalling, daar was ik ook erg bang voor. Had geen idee hoe het zou gaan, met 2 die eruit moesten. Maar is me 100% meegevallen! Hoop dat het voor jou (en de andere mama`s in wording) ook gaat meevallen! Over het werken, ik ben gestopt met werken toen ik 34 weken zwanger was. Ik had eigenlijk gezegd niet meer terug te komen na de bevalling en het verlof :oops: . Maar daar had ik al gauw spijt van :oops: , dus ik ga vanaf 14 april weer werken. 1 dag en 2 dagdelen, niet zo heel veel dus, maar wel lekker even wat anders. Ik zou er niet aan gedacht moeten hebben om alweer na 10 weken aan het werk te moeten. Nu zijn we er alledrie klaar voor, alles gaat goed nu dus dan is het een stuk gemakkelijker.

Licrys, ook nog niet gezien. Dat gaat vast een leuke verassing worden straks. Wij wilden het wel heel graag weten. Rustig aan doen, kan zeker geen kwaad. En zwemmen en yoga, lekker rustgevend. Succes bij de echo morgen!

Noor, aha, leuk hoor. Die bij jullie waren dus al vlot? Hier zijn het twee langzame ukkies, maar ik vind het eigenlijk niet erg hoor. Ze worden al zo snel groot! haha! Daar dus al serieuze kruippogingen! Die van jullie slapen al wel wat minder als die van ons zie ik. Hier gaan ze meestal savonds na de laatste voeding op bed. Dus tussen 22.00-00.00. Super dat eht eten zo goed gaat. Malou heeft van de week van een tante (ongevraagd) een hapje slagroom gekregen :( , en meteen weer uitgekotst, samen met mijn heerlijke melk! Dus ik ben benieuwd wat ze doet met een hapje groente :rolleyes: .

Zo, pfff :D , ik geloof dat ik iedereen gehad heb. Zo niet sorry!
    Groetjes Hanneke!

16. roca81

roca81 Bekend lid

Oct 26, 2006
    851
    0
    0
    Hoi allemaal,

Ben net terug van het ziekenhuis. Alles was weer heel goed. De kindjes zijn nu 1612 en 1680 gram, amper verschil dus. Ze liggen nog steeds heel goed op schema, geen verschil met eenling-zwangerschap.
    Verder ligt het 1e kindje nu mooi met hoofdje naar beneden, vorige keer nog helemaal dwars. Kindje 2 ligt nog dwars, maar de ligging van het 1e kindje is het belangrijkste.
    Verder bloeddruk weer prima en plasje in moeten leveren ipv uitstrijkje. Over 2 weken weer terug.

@bolbuikje, ik ben al een tijdje met verlof/ ziektewet. Ik moest van bedrijfsarts stoppen met 27 weken. Ik voelde me nog goed, kon best nog wat uurtjes werken, maar mocht niet meer. Dus, eigenlijk geniet ik al en tijdje van mijn verlof.

@Audrey, niet te lang doorwerken he, denk aan de kindjes in je buik. Mijn bedrijfsarts had het over een nieuwe tweelingregeling. Tussen de 26-30 weken móet je stoppen als je in verwachting bent van een tweeling. En daarvoor max. halve dagen. Op het werk (p&O) is hier meestal niet van op de hoogte, ook mijn teamhoofd wist van niks. Maar de bedrijfsarts moet hier wel van op de hoogte zijn. Gelukkig kwam ik hier bij toeval achter. Maar als het eerder niet meer gaan, dan moet je de ziektewet in gaan. Een tweelingzwangerschap is niet niks, en de kleintjes in je buik zijn het belangrijkste! Succes!

Groetjes Roca

17. Hoi!

Ik heb een leuke link gevonden waar zo'n beetje álle geboortekaartjes voor tweelingen op verzameld is! Wij hebben hier inmiddels al een keus uit kunnen maken.

http://www.tweelingenonderzoek.nl/geboo ... jesVB.html

Ik schrijf morgen wel wat meer. Ga nu lekker plat :)

18. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

Dec 12, 2006
    3,801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Roca: fijn dat alles goed was! Het gaat nou opschieten he?!
    Fijn dat je slechts plasje hoefde in te leveren! ;)

Jo: zou het idd even met de KA overleggen, vind zelf dat het CB toch niet altijd even handig is en al teveel weet... Hier wel koemelkallergie, bewezen met een provocatie-eliminatietest. En ook jhbpm, ze hadden geen last van het spugen, maar spuugden wel behoorlijk, zodoende.

Audrey: ik heb gespreid OV, neem 8 uur per week op.

Ik werd trouwens ook altijd beroerd bij de echo's! Moest ook vaak tussendoor op mijn zij gaan liggen, en zelfs eens de hele echo. Was bang dat ik tijdens de bevalling dan ook last zou hebben, maar dat viel mee. Ik heb zowieso alleen het laatste stukje op mijn rug gelegen en doordat de houding van de kindjes dan toch verandert, viel het me erg mee gelukkig!

19. Goedemorgen!

Hier weer eens een berichtje van mij. Erg druk geweest de laatste dagen. We hebben een huis gekocht! Gister de koopakte ondertekend en de sleutel krijgen we 1 augustus. Dus lekker na de bevalling en herstelperiode.

Met de zwangerschap gaat het ineens beter. Mijn bekken doen niet meer zoveel pijn en de kindjes groeien bizar snel. Het is net of in die laatste weken mijn buik iedere dag een stukje groter wordt. We staan 's avonds samen (vriend en ik) met open mond in de spiegel naar mijn buik te staren, hihi.

Begin me nu toch wel wat zorgen te maken over de bevalling. Maandag weer naar controle bij de gyn. Ik zal daar mijn angsten eens bespreken.

20. suzanne1989

Mar 31, 2008
    26
    0
    0
    Honey: Ik weet het niet hoor, volgens mij zie je er duidelijk 1 bij jou, maar je weet het nooit natuurlijk. Op mijn echo(album) zie je duidelijk dat het er 2 zijn!
    Maar wacht 14 april maar af en dan merk je het wel

Share This Page