Tweeling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mima, 9 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    hai daisy, hoe is het nu? ik hoop dat de zwangere meiden niet te angstig worden, probeer dat niet te doen. Een gezond kind blijft een wonder en een gezonde tweeling is een nog groter wonder.

2. jo7

jo7 Actief lid

17 nov 2006
    458
    0
    0
    Ook hier nog steeds ongeloof.Je wordt nu extra hard met je neus op de feiten gedrukt.
    Voor alle zwangeren moet dit helemaal zwaar zijn maar probeer het los te laten(voor zover je het zo kan zeggen)
    sterkte allemaal.
    Groetjes Jo

3. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    Hey lieve meiden,

@mj24,ja het gaat redelijk met mij dank je..

Dames het is zeker weten voor iedere zwangere moeilijk te bevatten en zeker niet alleen ik ben er erg vaak mee bezig,toch bedankt meiden...
    Voor iedereen heel erg veel sterkte gewenst....

Ik vind het moeilijk om nu ergens anders over te beginnen,zoals jullie weten ben ik er heel erg onzeker door geworden,ik heb nu al 2 dagen last van mn buik,net offie kei hartstikke hard is,zo voelt het van binnen maar aan de buiutenkant valt het reuze mee.
    Kent iemand dit,en is dit normaal?
    Alvast bedankt!

Kuss...

4. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    daisy, gewoon de verloskunde bellen om alles wat je onzeke rmaakt. vertrouw op je gevoel.

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik sluit me aan bij mj24. Als je het niet vertouwd of het gewoon niet fijn voelt. Gewoon de verloskundige/gynaecoloog bellen!

6. tal74

tal74 Actief lid

21 feb 2008
    420
    0
    0
    verkoper
    delft
    Ben het helemaal met de anderen eens, Daisy...gewoon bellen
    Het klinkt een beetje als bandenpijn, er wordt behoorlijk gegroeid daarbinnen...(en zou stress ook niet een beetje kunnen bijdragen?)
    Succes meis
    Liefs, Tal

7. Audrey

Audrey Actief lid

9 nov 2006
    175
    0
    0
    Randstad
    Gewoon doen Daisy, een telefoontje kost de VK geen moeite.

Ik begrijp wat je bedoelt, ik zag het bericht over Vergo toen ik blij inlogde om te vertellen dat wij de kinderwagen hadden ontvangen - maar dan denk je, kan mij die wagen schelen.

Naast de verdriet die wij voor Diana en Dennis hebben, worden we ook allemaal een beetje getroffen - en nee, dat is geen ego toestand, maar een natuurlijke reactie, omdat vroeggeboorte, als a.s. tweelingmoeders, onze grootse angst is, eenmaal door de eerste maanden.

Sterkte weer iedereen.

8. roca81

roca81 Bekend lid

26 okt 2006
    851
    0
    0
    Daisy, hoe gaat het nu met je? Heb je VK of gyn al gebeld?

Audrey, wat heb je dat heel mooi omschreven. Die angst voor vroeggeboorte, dat klopt inderdaad, en zeker voor a.s. tweelingouders. De risico's zijn gewoon een stuk groter dan normaal.
    Ben morgen 33 weken zwanger, uiteraard heel erg blij dat de kleintjes al zo lang veilig in mijn buik zitten. Maar beetje angst blijft ook wel, we hopen dan ook dat de kindjes lekker nog een paar weekjes blijven zitten.

Audrey, voor welke kinderwagen hebben jullie gekozen en welke kleur? Ik was toen ook erg trots, toen die wagen bij ons in de huiskamer stond. Maar als je dan zo'n slecht nieuws hoort, dan is dat ineens zo onbelangrijk he.

Liefs Roca

9. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    dames, idd die angst voor vroeggeboorte voelen de meeste volgens mij, gelukkig zijn ze hier ruim 35 weken blijven 'zitten'. Ik hoop voor alle zwangere dames hier dat jullie ukjes ook nog lekker even bij jullie mogen blijven. Zeker met zo een bericht word je mi erg onzeker en angstig! Sterkte voor jullie allemaal!

Audrey, idd, dan ga je niet heel verheugd vertellen dat je de kinderwagen binnen hebt gekregen (dat betekend dan ineens niets meer). Maar toch, het is natuurlijk geweldig voor jullie, je moet natuurlijk wel van je zwangerschap kunnen blijven genieten ontdankt zulk vreselijk nieuws! Hoe is de kinderwagen? Mooi? En al uitgeprobeerd? Of dat nog niet.

Roca hoe is het met jou verder? Gaat het allemaal, de laatste loodjes komen toch in zicht. Hoewel ze natuurlijk nog lekker even een paar weekjes bij jou mogen blijven.

10. Charlotte8346

10 aug 2007
    9
    0
    0
    Hoi Allemaal.
    Ik ben nu 11 weken zwanger en kan al vanaf 10wk2dg het hartje horen met onze doptone! Echt helemaal geweldig is dat.
    Nu sinds een paar dagen hoor ik ook een soort geblup, lijkt wel of het kindje heel erg beweegt.
    Sinds vandaag heb ik op 2 verschillende plekken een hartslag gehoord. 1 zit links van het midden en 1 zit recht van het midden boven het schaambot. Ik denk zo'n 2 cm verschil van ruimte ertussen.
    Dus ik dacht, zou het dan toch zo zijn? Ik ben al vanaf week 6 erg beroerd en mijn buik is erg opgeblazen, ook al ben ik tot op heden niks aangekomen (door overgeven eerst afgevallen).
    Heeft iemand hier ook mee te maken gehad. Volgende week heb ik de 12 weken echo. ben benieuwd.
    Of kan het gewoon zijn dat je van 1 kindje op meerdere plekken de hartslag kan horen?

Sterkte allemaal!

11. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    Hey lieve meiden,

ik heb vanochtend gebeld en het blijken toch harde buiken te zijn,ik dacht eigenlijk dat je harde buiken ook vanaf de buitenkant moest voelen maar dat is niet zo.
    Ik moet het nog rustiger aan gaan doen en als ik Maandag nog last heb moet ik ff terug bellen,omdat ik bijv gister helemaal niks had gedaan en toch harde buiken had..
    Ik denk dat het ook wel met stress te maken heeft hoor,we hebben een nieuw huisje nu,eigen appartement is nog niet verkocht,ik zit nu in dezelfde tijd als vorig jaar met Merel*,het verschrikkelijke nieuws van Vergo,het speelt allemaal mee denk ik...

@Audrey,leuk meid dat je de kinderwagen hebt,een rode was het heh?
    En vertel!
    Ik kwam vanochtend een klant tegen die is 2 weken bevallen van een kerngezonde tweeling en hebben ook een Easywalker,hij is echt zoo fijn vertelde ze me,makkelijk inklapbaar ook....
    Hoe gaat het verder met je?

@Roca,het schiet idd al op bij jullie...
    Spannend joh,maar idd ze moeten nog wel een paar weekjes blijven zitten hoor!

@Bolbuikje,dat is mooi toch 35 weken?

@Charlotte,spannend meis...
    Ik wil je niet ontmoedigen ofzo maar het kan ook zo zijn dat je de hartslag van jezelf hoort...
    Wanneer weer een echo?

xxxDais...

12. Charlotte8346

10 aug 2007
    9
    0
    0
    hoi daisy,
    ik weet wel 100% dat het niet mijn eigen hartslag is, want als ik dan nog verder opzij ga dan zit daar een veel rustigere hartslag (die van mij).
    Maargoed, haal mij ook niet te veel in mijn hoofd, 18 april zien we het vanzelf wel! maar blijft spannend.
    thnx

13. Audrey

Audrey Actief lid

9 nov 2006
    175
    0
    0
    Randstad
    Sterkte Daisy, met de harde buiken. Ik heb het ook sinds een paar weekjes, na inspanning (soms ook een inspanning van niets, zoals op de verkeerde manier opstaan). Gelukkig gaat het altijd snel over - bij jou ook?

Fijn Hanneke, dat ze het 35 weken gezellig hielden bij je, goed om te horen. Ik schrik elke keer weer als ik MJ d'r onderschrift zie, maar omdat haar meiden het intussen zo goed doen, kwam het minder hard aan.

Zoals Daisy schrijft, heb ik de Easywalker duo. De Postbank was supersnel, we hadden hem zeker binnen twee weken - hij is alleen heel erg ROOD! Feller dan op het plaatje, en het licht in een winkel is toch anders. Ach ja, zo vallen we op in het verkeer.

Hij was heel snel in elkaar, manlief had snel door hoe je de boel inklapte - ik keek toe vanuit de luie stoel met m'n thee en appeltaart. Ook belangrijk - toezicht houden.

Charlotte, de 18e is dichter bij dan je denkt hoor, dan horen wij graag of we je mogen opnemen in onze exclusieve club. Mocht je dat willen, een tweeling, duim ik voor je, maar eerlijk gezegd, een voor een lijkt me ook heel leuk (straks wordt ik verstoten door zo'n opmerking - dames, ik hou echt wel van mijn twee jongens!)

Zo'n vrolijk bericht betekent niet dat ik niet veel aan Diana en Dennis denk, maar we moeten elkaar's verdriet niet te veel versterken. Het een plaats geven, maar vooral je positieve energie inzetten voor je kindjes.

14. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    idd mijn meiden doen het erg goed, dus zo kan het ook. een ding wil ik jullie wel meegeven, vertrouw op je eigen gevoel. als je het gevoel hebt dat het niet goed voelt blijf aandringen. dat heb ik destijds niet gedaan en heb mij naar huis laten sturen, anders hadden mijn meiden misschien wel een paar weken langer in mijn buik kunnen zitten.

15. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Daisy, Rustig aan doen hoor. Lijkt me echt heel erg, zo alles bij elkaar. Sterkte. Ja, ruim 35 weken is super!

Charlotte, dat is heel spannend! We horen het wel he?

Audrey, heel erg rood dus? hihi, val je wel op. Wij hebben felgroene maxi cosi`s, die waren in de winkel ook veel minder groen ;) . Maar zolang je hem maar mooi vind is het prima!

Mj, idd die meiden van jou waren ook heel erg vroeg, mag ik vragen hoe het bij jullie 'gekomen' is. Gelukkig dat het nu zo goed gaat met ze! Groeien ze goed en drinken ze lekker?

Vergo, voor als je dit misschien nog eens terug leest, heel veel sterkte! :(

16. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Vergo, ook ik wil je heel erg veel sterkte wensen! Hier zijn geen woorden voor.... :(

17. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    bolbuikje. de reden weten ze niet. domme pech eigenlijk. ik had een prima zwangerschap en 2 dgn ervoor nog controle echo gehad. Riep als maar dat het een makkie was zwanger zijn van een 2-ling, want voelde me prima. De avond ervoor kreeg ik wat pijnlijk gevoel in mijn buik, dacht aan een blaasonsteking. maakte mij geen zorgen. die nacht werd het heftiger en verloor ik licht roze slijm (achteraf de slijmprop) ik had al weeen maar herkende deze niet. weet ik veel. Ben die nacht wel naar het zh gegaan, omdat ik me zorgen maakte, vooral vanwege het bloedverlies. Die hebben gekeken en mij weer naar huis gestuurd. (ze hebben achteraf erkend dat ze een fout hebben gemaakt en excuses gemaakt) Thuis aangkomen werd het heftiger en om een uur of 10 's morgens verloor ik een hele sloot bloed waarop mijn vriend 112 belde. de ambulance bracht me naar het VU ziekenhuis en daar aangekomen had ik al 9 cm ontsluiting. Akeesh is die zelfde dag om 13 uur geboren, was niet meer tegen te houden. terugkijkend had ik zelfs al persdrang thuis. Dom, maar ik herkende het niet. dacht aan obstipatie. als ik naar de toilet was gegaan waren mijn dochters daarin geboren, zo'n klein kopje heeft niet erg veel persen nodig.

Ik wist dat het niet goed was, maar het zh zei dat het niks was, ze zeiden dat het geen weeen waren. ik vertrouwde op hun. dom. altijd eigen gevoel volgen, daarom zeg ik ook tegen jullie. mocht er iets gebeuren, laat je desnoods opnemen voor een middag, maar volg je eigen gevoel.

maar goed, wij hebben erg veel geluk gehad en mijn meiden doen het prima, maar wens niemand een zo'n start en kraamtijd toe.

18. Licrys

Licrys Actief lid

10 sep 2007
    153
    0
    0
    Ach jeetje, Vergo... Ik lees pas net de berichten... wat vreselijk :(... Ik wens je veel kracht en liefde toe in deze periode... Ik ben er stil van...

En de kracht en liefde is natuurlijk voor iedereen... en vertrouwen...

19. vke

vke Actief lid

16 feb 2008
    147
    0
    0
    Onderwijzeres
    Gent (Belgiƫ)
    Dag dames,

mag ik me bij deze topic aansluiten? Ik weet sinds de eerste echo gisteren dat ik zwanger ben van een tweeling. Wat was me dat schrikken, alhoewel ik ergens al een voorgevoel had (zit nochtans helemaal niet in de familie).

Het belangrijkste is dat de beebjes het goed stellen, ik was op slag verliefd toen ik ze op de monitor zag. Maar het moet nog wat doordringen allemaal :)
    Ik ben blij dat ik dit topic gevonden heb, hopelijk vind ik hier antwoord op een aantal van mijn vragen!

Xje
    Veerle

20. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    MJ, Wat een verhaal zeg. Ik heb toen wel 'mee gekregen' dat je meiden zo vroeg waren, en dat ze ook een paar dagen na elkaar geboren zijn. Maar eigenlijk nooit helemaal 'gehoord' hoe het kwam. Gelukkig dat ze het nu lekker doen hoor! Je mag van geluk spreken! Zo een start gun je idd niemand.

Licrys, ja, we zijn er allemaal een beetje stil van. Zo oneerlijk!

Veerle, wat mij betreft mag je erbij hoor. Voor jou, van harte gefeliciteerd met het nieuws! Al van de schrik bekomen?

Deel Deze Pagina