Welkom Veerle! Groep wordt aardig groot zo! Leuk. MJ, je hebt gelijk. Je eigen gevoel volgen is erg belangrijk. Daarom heb ik aangedrongen op een keizersnee. Voelde me niet lekker bij de gedachte op een normale manier te moeten bevallen. (Esmée's bevalling is uiteindelijk in een spoedKS geëindigd) Afgelopen nacht heb ik ervaren wat oefenweeën zijn. Heb ik bij Esmée nooit gehad. Zat echt te denken: Zijn dat nou mijn darmen? Even op gefocused en toen herkende ik ze van mijn eerste bevalling. Weer een ervaring rijker...Is het trouwens normaal dat ik nu al oefenweeën voel? Hoeft toch niks te zeggen voor de verdere verloop van de zwangerschap?
Veerle, welkom ! En uiteraard gefeliciteerd met deze bijzondere zwangerschap! Veronique, wat zijn oefenweeën precies? En hoe lang hebben deze geduurd? Ik heb hier geen ervaring mee. Zou je voor de zekerheid niet even gyn bellen om na te vragen? Fijn weekend allemaal! Groetjes Roca
@Veerle,welkom meis,en van harte gefeliciteerd met je dubbele zwangerschap,leuk! Vraag maar raak aan alle tweelingmama's,altijd handig zo'n forum heh? @mj,wat een verhaal zeg,maar wat een sterke meiden! @Veertje,wat zijn dat dan oefenweeen?Wat voel je dan? Ik zou het ook ff navragen hoor meis,voor de zekerheid! Ik zal Maaandag ff terugbellen naar d egyn want het houdt niet op hier,toen ik vanmorgen opstond begon het gelijk alweer? Fijn weekend allemaal!
Oefenweeën zijn vrij normaal. Die kun je krijgen tegen het einde van je zwangerschap. Denk dat het bij mij toch mijn darmen waren want ik heb er geen last meer van gehad. Vandaag heb ik 2 mutsjes besteld met de namen van de meiden erop. Zo kunnen wij ze uit elkaar houden in het begin en hoeft de visite niet te vragen wie wie is, hahaha. En het is gewoon leuk Proefdruk van het geboortekaartje met namen en gedichtje hebben we ook binnen! Ben er superblij mee. @ Daisy: Veel last van harde buiken? Ben benieuwd wat de gyn zal adviseren. Misschien bedrust? Succes morgen.
@Veertje,fijn dat je er geen last meer van hebt.. Wij willen ook 2 mutsjes bestellen,idd altijd handig heh Heb je een foto? Jullie zijn er helemaal klaar voor? Ben ook benieuwd wat de gyn zegt,ik heb me vandaag ziek gemeld en ga over een uurtje bellen... xxxDais..
Goedemorgen! De mutsjes heb ik besteld bij http://www.babykado.com Je kunt dan zelf de kleuren en lettertypen etc. kiezen. En als je 2 mailadressen van bekenden opgeeft krijg je 2,50 euro korting. Tip: Mocht je daar bestellen: Geef dan eerst je eigen adres op en als 2 "vriendinnenadressen" geef je een tweede adres van jouzelf op en een nepadres. Wij hebben tenslotte 2 mutsjes nodig. Zo kreeg ik 2 keer korting Een code op mijn eigen gmailadres en een code op mijn hotmailadres. Ik heb met korting maar 5 euro per mutsje betaald. Je moet wel even verderop de pagina kijken. Daar staat namelijk: Kortingsbon! En dat is inclusief borduren en verzenden Daisy, weet je al meer?
Veerle welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap. Daisy veel succes vandaag.Hoop voor je dat alles goed gaat. veertje:Wel spannend al oefenweeen.Zelf heb ik ze nooit gehad. Vandaag ben ik weer op het cb geweest.De jongens zijn nu beide 61 cm en matthijs weegt 5370 en jasper 5580.Beide waren ruim 900gr aangekomen in 4 weken.Sinds het weekend zijn ze ook over naar 4 flessen.Ook nu was het cb het hier niet mee eens.Waren ze ook niet toen ze van 6 naar 5 gingen. De jongens geven het zelf aan en slapen van 20uur tot ongeveer 8uur.De laaste fles daar kwamen ze nooit zelf voor en de laatste tijd drinken ze deze ook niet meer leeg. Wanneer gingen de andere moeders over op 4 flessen? groetjes Jo
Diana en Dennis, Mijn gedachten gaan naar jullie uit vandaag. Twee kaarsjes branden al iedere avond en vandaag de hele dag. Rust zacht lieve Dylan* en Dinand*
Hey meiden hier ff een ego berivcht, ik ben vanmiddag in het ziekenhuis geweest,aan de weeenapparaat gelegen,echo gehad ,naar de hartjes geluisterd daarna nog een inwendige echo,pfff maar gelukkig zijn het geen weeen,ow man wat ben ik blij! Ik moet wel naar mn lijfv gaan luisteren en heel rustig an doen,moet ook stoppen met werken,iig tot volgende week Donderdag want dan moet ik weer terug en als dan de harde buiken minder zijn geworden ligt het toch echt an teveel doen.... @Veertje,goede tip! Ik zal ook ns gaan kijken. @Jo7,waarom zijn ze het er niet mee eens dan? Als de jongens er toch niet om malen is het toch goed lijkt me of zie ik dat verkeerd? Heb er verder geen ervaring mee ofzo..
Lieve Dennis en Diana, ook hier is aan jullie gedacht vandaag.. Wat een emotionele en zware dag is dit voor jullie! Nogmaals heel erg veel sterkte en kracht toegewenst! Knuff...
Diana en Dennis, Heel veel sterkte op deze vreselijk zware dag voor jullie. Nogmaals heel veel sterkte! Liefs. ***************************************************************************************************************** Daisy, voor jullie vandaag gelukkig goed nieuws. Rustig aan doen meid! Jo, idd waarom is het cb het er niet mee eens dan? (heb geen verstand van kv). Als die twee het er toch goed op doen is het toch prima? Als ze nou niet zouden groeien ofzo is het natuurlijk een ander verhaal. Veertje, Druk bezig met de 'laatste' voorbereidingen zo te lezen het kaartje, de mutsjes. Zo heerlijk, lekker even 'tutten' en trots wezen. Mutsjes met naam, *even reclame maken* Mensi hier op het forum maakt ook mutsjes met naam erop, klik hier voor de link. Misschien is dat ook nog een idee voor jullie? Ik heb overigens niet gekeken hoe duur ze bij haar zijn, of hoe ze eruit zien .
Ze zegggen dat tweelingen in het eerste jaar een inhaal slag "moeten" maken.Dit kan beter met 5 flessen dan met 4.Zelf vind ik dit onzin want ze groeien flink.Wanneer ze honger hebben dan komen ze vanzelf.Heb ook gevraagd hoeveel ze dan moeten groeien per maand.Nou eigenlijk niet meer dan dat ze nu doen. Ik snap het niet Daisy blij dat alles goed gaat.Denk goed om jezelf en de kleintjes
Aha, bedankt voor de uitleg! Ik zou gewoon over gaan op die 4 flessen, als ze dan gewoon net zo tevreden blijven, en zo goed blijven groeien. Mijn idee over het cb is, ene oor in, andere weer uit. Ik ga alleen voor het wegen en meten, en de inentingen .
Hallo dames die zwanger zijn van een tweeling. Ik heb een vraag aan jullie. Merkten jullie in het begin al dat je zwanger was van een tweeling of ontdekte je dat pas bij de echo? En als je het gemerkt heb, waaraan heb je dat dan gemerkt? Wordt je buik sneller dik of heb je meer kwaaltjes enzo? Graag jullie ervaringen hierover. Ik ben pas 6 weken zwanger, en ik ben heel slank, maar mijn buik zit me toch in de weg. 'ochtends bij het opstaan, dan valt mijn buik nog wel mee, toch wel dikker dan normaal (heb altijd een platte buik gehad), maar als ik iets gegeten heb en vooral 's avonds dan zwolt mijn buik helemaal op. Weet ook niet of dit normaal is. En moet vaker plassen enzo. Dus misschien kans dat ik een tweeling in me heb toch of niet, of verbeeld ik het me allemaal maar. En laatst had ik ook een droom dat ik zwanger was van een tweeling toen ik een echo kreeg. Ik heb nog geen datum voor een echo, dus ben een beetje nieuwsgierig of je al in het begin kan merken dat je zwanger bent van een tweeling of niet. Groetjes.
Mijn antwoord heb ik al gegeven in je eerdere vraag; zie ook hier Maar vooruit, ik ben de beroerdste niet hier nogmaals. Niet gemerkt, geen voorgevoel, complete shock bij de echo!
Veerle: gefeliciteerd en welkom! Al beetje aan het idee gewend? Jo: lekker zo laten hoor, soms zijn het echt zeikerds op het CB, ze groeien toch goed? Ik weet niet meer wanneer ik naar 4 flessen ging, maar het is nog niet zo gek lang geleden, denk pas een week of 6 terug.... Maar wat ik zeg, als ze goed groeien, tevreden zijn en het verder goed doen lekker zo laten! Als ze er niet genoeg aan hebben hoor je ze heus wel Daisy: rustig aan meid! Wel fijn dat het "gewone harde buiken" waren! Heb ik overigens rond die tijd ook gehad, ook een dagje echo, ctg, inwendige echo etc. Wrs maken je kleintjes in deze periode ook een flinke groeispurt door... Pas goed op jezelf!
Hoi allemaal, Ik ben net weer in het ziekenhuis geweest voor controle. Ik voel de kindjes de laatste dagen niet zo goed, dus ik vond het toch wel weer spannend. Gelukkig was alles goed en de kindjes zijn weer gegroeid, ze wegen nu 1850 en 1950 gram, en dit was weer netjes. Verder waren er geen bijzonderheden. Het eerste kindje ligt niet meer dwars, dus zoals het er nu uit ziet zal het een normale bevalling worden. Maar hopelijk duurt dat nog wel eventjes. Weet iemand wat een mooi/veilig gewicht voor de kindjes is om geboren te worden? Wanneer hoeven de kindjes, mits alles goed is, niet de couveuse in? Hoe gaat het verder met iedereen? Groetjes Roca
@ Roca, Gelukkig was alles goed bij de controle. Ik weet niet waar de grens getrokken word kwa gewicht en aantal weken zwangerschap. Maar ik wil je alleen vertellen dat de kleintje hier niet in de couveuse hebben gelegen. 35weken6dagen, 2155gram en 2045gram. Nou daar zijn die twee van jullie al bijna joh! Maar het ligt er natuurlijk ook aan hoe de kindjes het zelf doen, ademen ze goed, huilen ze goed, kleuren ze goed bij, etc. Ik hoop ook voor je dat ze nog even lekker blijven zitten. Hier tegen het einde ook wat minder beweging daarbinnen. Hadden natuurlijk geen plek, alleen afentoe een rake schop! 'even strekken' maar niet zo leuk voor mama .