Thanks meiden voor jullie lieve reacties @Noor,dat jij dat ook hebt gehad joh,en toen je rustger aan ging doen wass het verdwenen? @Roca,kan me voorstellen dat je het dan een beetje eng vindt als je ze niet meer goed gevoeld hebt,maar gelukkig is alles goed met je kindjes! Goed vooruitzicht heb je met een normale bevalling,hopelijk blijft het zo! Maar ze moeten nog even blijven zitten he! Verder gaat het hier wel redelijk,pas netjes op,doe niet teveel en neem mn rust. Heb mn werkgever vanmorgen gebeld en die reageerde toch naar,wat een eikel! Hij liet me niet eens uitpraten en zei dat hij het de volgende keer als eerste wil weten en niet mn collega's,kwam ik per toeval tegen had ik dan mn mond moeten houden? Ik heel blij dat we toch goed nieuws hadden uit het ziekenhuis en hij denkt alleen maar daaraan,ik heb de foon opgegooid zo pissed was ik.. Nu ga ik morgen de Arbo bellen en doorgeven wat ze in het ziekenhuis verted hebben,ik wil geen contact meer rechtstreeks met hem,kan er nog goed om janken! Zo dat moest er ff uit!
Daisy meid, ik heb precies hetzelfde gezeur met mijn leidinggevende. Ik ben vanaf eind januari thuis met bekkeninstabiliteit en de Arbo arts heeft mij gelijk gegeven! Vanaf dat moment heeft ze maar 1 keer gebeld! 1 keertje maar! En toen ik uitlegde hoe het ging vroeg ze ook nog: Goh, dus je hebt echt de hele dag pijn? Grrrrr....Op mijn laatste werkdag (ik wist niet dat dat mijn laatste zou worden) heeft ze mij er ook van beschuldigt dat ik vanalles rond zou bazuinen. Toen brak mijn klomp en heb ik voor mijzelf gekozen. Dan bekijken ze het zich maar. We moeten tenslotte aan onze kleintjes denken! Laat je niet klein krijgen. Die mensen denken alleen aan het belang van het bedrijf! Geniet van je kindjes en kies voor jezelf! Dat doe ik ook en het bevalt mij uitstekend.
@Daisy: ja later ging het weer beter, het was eigenlijk 1 dag vrij regelmatig en daarna nog wel, maar zonder regelmaat erin. Waren verder niet pijnlijk die harde buiken. Had met Isa ook gemakkelijk harde buiken, maar met twee is het toch anders, enger, omdat je weet dat je meer kans hebt op vroeggeboorte. Mijn mannetjes zijn blijven zitten tot 35w1d, de vliezen braken spontaan en waren prachtig van gewicht. Roca: het gaat meer om de zwangerschapsduur. Houd er rekening mee dat als je voor de 37 weken bevalt, dat ze een tijdje op de neonatologie moeten liggen, hetzij in een couveuse, hetzij in een warmtebedje, hetzij in een gewoon wiegje. Bij mij wogen ze 2125 en 2490 gram en mochten meteen in een bedje met verwarmd matrasje en na een paar dagen in de wieg. Ze kijken gewoon naar hoe je kleintjes het doen zeg maar... Fijn trouwens dat je geen dwarsliggertjes meer hebt! En wow, alweer meer dan 33 weken! Gaat hard nu he?! Spannend joh! Hoe voel je je?
@Veertje,is toch eigenlijk te gek dat het zo moet niet dan,ik ga hierdoor niet lekkerder in mn vel zitten! Ik ben toch echt van plan om hem nog ns te bellen volgende week en te zeggen dat ik het er niet mee eens ben dat hij zo bot reageert! Bij jouw ook lekker zeg,wat een interesse zeg! Je verwacht toch meer van je werkgever/chef.. Hoe lang zit jij al thuis dan? En hoe gaat het nu met je? @Noor,nee klopt bij mij zijn ze ook niet pijnlijk,gelukkig maar toch behoorlijk eng idd! Ik had harde buiken vanaf vorige week woensdag vandaar dat ik me zorgen ging maken.. Ik hoop dat mn meiden ook blijven zitten tot 35 weken of langer Hoe doen je mannetjes het nu? Ik lees morgen weer verder,ik ga nu lekker mn bedje in meiden! Slaap lekker voor straks! xxxDais..
Vreemd, dat is dus blijkbaar ook niet altijd zo. Hier mochten we 2 dagen naar de bevalling alledrie naar huis toe. Gelukkig! @ Daisy en Veertje, gewoon doen wat goed is voor jullie en jullie kleintjes hoor! Nix aan trekken van die chef's en bazen. Gewoon lekker rustig aan doen en nergens wat van aantrekken (is moeilijk, maar toch).
Ik ben gisteren van de trap gevallen. Ik was ineens zo duizelig en kon me niet meer goed vasthouden. Dus hoppa daar lag ik (alweer) Toch maar gaan werken want ja die buikpijn komt van de val en de pijn in mn rug ook. Hele dag de kleintjes niet gevoeld (voelde ze toch wel regelmatig) en ook alsof mn navel eruit getrokken werd. Deed machtig pijn! Toch maar ff de gyn gebeld. Niet zozeer om langs te komen maar om even gerustgesteld te worden. Die wilde me meteen zien. Dus na mn werk nog uur of 2-3 in het ziekenhuis gezeten. Uiteindelijk bleek alles goed te zijn met de meiden. Moest wel rustig aan doen en uitkijken dat ik niet weer van de trap zou vallen. Ben de hele dag hartstikke duizelig geweest. Vroeg naar bed gegaan. En weer enorm duizelig opgestaan. Suiker gegeten. Iets zouts gegeten maar het wordt niet minder. Leidinggevende gebeld, dat ik heel graag wilde werken maar niet in de auto durfde te stappen en die vond dat ik maar even een paar dagen rustiger aan moest doen (en ik doe al zo rustig volgens mij) Dus nu zit ik thuis. En ik voel me alsof ik spijbel. Ik ben niet ziek. Ben alleen ontzettend duizelig....
@ Daisy: Ik zit vanaf eind januari thuis. Op advies van de fysio, huisarts en gyn. Dus toch maar doen dan he? Hihi. Maar het gaat gelukkig nu wel aardig. Mijn bekken zijn nog niet helemaal de oude maar door te letten op mijn houding is het goed te doen. Baal er alleen van dat ik met dit mooie weer niet zo ver naar buiten kan. Fietsen gaat niet zo goed en lopen al helemaal niet. En ik zit klem in de auto achter het stuur, hihi. @ FunnyMe: Uitkijken! Inderdaad maar even spijbelen dan! Kun je geen bloed laten prikken? Misschien heb je een tekort aan ijzer? Ik heb een bevestiging gekregen van de site waar ik die mutsjes heb besteld Dus als het goed is en de post werkt mee dan krijg ik ze vandaag binnen!
Ja moet om 1640 bij de huisarts zijn. Heb uitgelegd dat de gyn 3 kwartier rijden is voor ons dus of zij geen bloed konden laten prikken. Was geen probleem. Leuk zeg dat je waarschijnlijk de mutsjes binnenkrijgt vandaag! Wij zaten te denken aan shirtjes voor de meiden.
Goedemorgen meiden, @Bolbuikje,dat is zeker heel moeilijk en als daar nou niet zo moeilijk over gedaan werd zou het nog anders zijn,nu voelt het als aanstellerij dat is het ergste,of ze je niet geloven! @FunnyMe,oei meis toch dat is ff schrikken! Goed dat je thuis bent gebleven want dat is tuurlijk niet te vertrouwen hoor.. Ik zou idd ook ff bloed laten prikken. En niet ziek maar wel duizelig ,het blijft hetzelfde je kan gewoon niet werken zo,klaar! Als er iets gebeurt vergeef je het jezelf nooit meer meis. Succes en rustig aan he! Enne succes vanmiddag bij de huisarts,laat je ons weten hoe het is geweest? @Veertje,ik ken je gevoel,ik kan ook niet fietsen en lopen en heb geen auto en er is vanalles te regelen voor ons huis maar ik ga echt niet iedere keer andere mensen lastig vallen hoor,dan duurt het maar wat langer! Ik ben heel benieuwd naar de mutsjes,maak je een foto zodat wij ze ook kunnen zien? xxxDais...
Weer een hoop geschreven in korte tijd. Roca Mijn jongens hebben wel even in de couveuse gelegen maar dit was omdat jasper wat narcose heeft gehad.(ben van hem bevallen onder narcose) en omdat ze beide wat geel zagen.Zijn wel erg snel in een warmte bedje gegaan en na 14 dagen waren ze thuis.Gewichten waren 2370gr en 2780gr bij 35w2 Bij ons was ook verteld dat je er rekening mee moest houden dat voor de 37 weken even naar de neonatologie moeten en daar ook even zouden blijven. Schiet al aardig op voor een aantal zwangeren. Daisy ben blij voor je dat het wat beter gaat. Funny me:Heb ook last gehad van duizeligheid maar dan wat meer aan het einde van de zwangerschap.Mijn ijzer in het bloed was ook flink gezakt.
FunneMe: oef jeetje dat zal schrikken geweest zijn! Hoop dat je je vlug weer beter voelt! Ik ben ook een tijdlang makkelijk duizelig geweest. Kwam niet door een laag Hb in mijn geval. Waarschijnlijk wel door lagere bloeddruk enz. Overigens helpt flaoradix super bij laag HB of om een laag Hb te voorkomen! @Daisy: Hoop ook dat jouw meiden nog lekker lang blijven zitten! Gewoon maar vanuit gaan! Chris en TIjn doen het super! Ze zijn wel kleiner dan Isa was op deze leeftijd, maar dat is natuurlijk logisch. Trouwens ze zijn niet echt kleiner, maar wel lichter hahah. Isa was een enorme buddha op deze leeftijd, de jongetjes zijn tenger. Je merkt mss nog aan wat kleine dingetjes dat ze ietsjes achterlopen, maar rollen deden ze al heel snel, ze gaan nu bijna kruipen (teigeren) en het zal ook niet lang meer duren voor ze zelfstandig zitten, dus eigenlijk zijn ze hartstikke vlot met alles. Hebben wel langer een nachtvoeding nodig gehad, gewoon omdat ze kleiner waren. Verder zijn het heerlijke manetjes. Vrolijk en tevreden. BOlbuikje: wat lekker dat ze al zo snel mee naar huis mochten! Chris en TIjn mochten mee naar huis toen ze 9 dagen oud waren, ik zou dan 36w3d zwanger zijn geweest. Daisy en Veertje: aan jullie zelf denken! Jullie en jullie kleintjes gaan nu absoluut voor! FunnyMe: voor jou idem dito! Jo: bijna weer werken he?
Oei Funnyme toch! Dat is bepaald niet funny te noemen! Goed uitkijken, rustig aan doen en gewoon lekker 'spijbelen' hoor! Gelukkig gaat het met je meisjes daarbinnen nog goed. Daisy, jammer zeg dat dat zo moet gaan op je werk ! Je zou toch zeggen dat ze wel wat begrip voor je op kunnen brengen. Nou, rustig aan he! Noor, heerlijk ja, dat ze zo snel mee mochten. Ik zou 36w1d zijn geweest toen we naar huis mochten. En we hebben dus ook nog een heerlijke kraamtijd gehad. Krijg je eigenlijk nog een kv als je 9 dagen in het ziekenhuis geweest ben? Volgens mij niet ofwel? Alle zwangere meiden, denk aan jezelf! Doe rustig aan! Wij hier zijn druk bezig met de bijvoeding. Ruben lijkt er van te smullen, Malou heeft tot nog toe steeds alles weer uitgespuugd wat we haar gaven, incl haar melk. Afgelopen maandag ben ik weer voor het eerst naar mn werk geweest, vond het heerlijk om weer aan de slag te kunnen. Alleen hebben die twee deugnieten oma bezig gehouden, ze wilden niet slapen en hebben echt heel veel gedronken. Ze zijn van 7.45 tot 18.15 daar geweest en hebben alle twee 5x 150ml weggedronken . Dat is natuurlijk niet de bedoeling, dus moeten even af wachten hoe het morgen gaat, tweede werkdag, half dagje maar !
Ik ben vandaag naar het ziekenhuis geweest voor controle! Alles was goed! Wat zijn die 2 gegroeid zeg in 4 weken tijd, gaat hard. Ik vroeg of hij kon zien wat het geslacht was, maar dat was te vroeg volgens hem. Dus jammer weer, nouja met de 20 weken echo hopelijk beter!
Bolbuikje: ik was zelf op dag 8 naar huis, had nog recht op 4 uur geloof ik, daarvan heb ik geen gebruik gemaakt, vond ik onnodig. Suzanne: fijn dat alles goed was! Voel je jezelf ook goed?
Ja ik voel me super! Nooit ergens last van gehad eigenlijk, alleen af en toe pijn aan me benen. Ik had wel gehoopt dat hij vandaag het geslacht kon zien, maar hij keek niet eens er naar, helaas...
Noor, idd dan zou ik ook bedanken. Net of je daar dan nog wat aan hebt :-k . Suzanne, gelukkig was alles goed bij de controle. Gelukkig gaat het met jou ook goed! Die geslachten komen wel joh !
@Noor,thanks voor je mailtje,ik heb wel ff gekeken maar kijk van de week ff op mn gemak,wat een knappe kerels zeg,zijn ze al bezet? Ze doen het hartstikke goed zo te horen ,mooi! @Bolbuikje,dan had Oma het druk gehad,lukte het allemaal? Ja sorry,ik weet niet hoeveel ze mogen drinklen op en dag? Was het echt veelste veel? @Suzanne,wat fijn dat alles goed is met jullie kleintjes! Nog ff wachten tot je het geslacht weet... Nou ik had al lekker eten in huis gehaald moeten we zo naar de Mac,baal baal.... Fijne avond!
Noor:ik ben aan het aftellen tot 1 mei.Mag dan weer aan de slag.Heb er steeds meer zin in. bolbuikje:Wat zal oma het druk hebben gehad.Mijn moeder gaat ook een dag in de week oppassen en dan heeft ze mijn neefje van 14 maanden in de middag er ook nog bij.Ben erg benieuwd. Hoeveel kv je nog krijgt hangt ook een beetje van je vuis nog verzekering af.Ik had na 10 dagen ziekenhuis nog recht op 20uur. Suzanne lekker dat ze goed groeien.Wie weet heb je volgende keer meer geluk met het geslacht.
Net bij de assistente van de huisarts geweest. Ik dacht dat ik bij de huisarts moest maar t was de assistente. Ach ook goed. Zij heeft mn hb geprikt en die was 9,2. Hartstikke goed dus. Morgen heb ik een afspraak bij de huisarts. Dus dan zien we wel verder.
@Daisy, Nou, ik wil wel ruilen hoor! Hmm, lekker, de mac. Ik heb net broccolie op, ook lekker hoor ! Ja, oma heeft het er druk mee gehad. Borstvoeding mogen ze natuurlijk eigenlijk onbeperkt hebben (als je kv geeft, dan is er geloof ik wel een max aantal ml dat er per dag gegeven mag worden) ,maar zoveel kan ik niet aangekolfd krijgen . Zoveel melk als ze gedronken hebben, had ik niet eens in voorraad dus hebben ze de laatste flesjes kunstvoeding gekregen. Morgen laat ik (de andere) oma minder in het flesje doen, kijken of ze daarmee ook tevreden zijn. @Funnyme, ja, dat is gewoon een goede hb. Succes morgen bij de huisarts, we horen wel hoe het gegaan is. @Jo, dat is een goed teken, dat je weer zin hebt in je werk! Ik had en heb nog steeds ook reuze zin om weer te gaan. Jou ma gaat het ook druk krijgen dan met drie mannen! Gaat vast goed komen. Jij had dus nog wel een paar daagjes een kv in huis, wel fijn he? Tenminste ik vond het super fijn om ze te hebben. En Vergo meid, ik kan jullie en je ventjes ook nog altijd maar niet uit mn hoofd krijgen! Heel veel sterkte meid!