Hallo allemaal, Ik heb even gezocht maar nog geen "club"gevonden met mama's waarvan de baby in stuitligging ligt. Zou het leuk vinden om hier te kletsen, en de ervaringen en zo te delen! Ik ben nu 36 wk en 2 dgn zwanger en de kleine ligt al vanaf 27 weken in stuitligging. Wij willen geen draaipoging laten doen, en we moeten woensdag naar de gyn voor een echo en dan te bespreken hoe verder, ik vind het ontzettend spannend... Wie komt er gezellig mee praten?
hoi ik kan niet meepraten over deze zwangerschap maar mijn eerste lag ook in een stuit en mijn tweede was een dwarsligger. mijn eerste is met een keizersnee geboren omdat hij in een stuit lag en ik te weinig vruchtwater had. na vijf dagen weeen had ik niet eens meer door dat ik persweeen had zo moe was ik en zagen ze op de monitor dat hij een hartstilstand kreeg dus werd het met spoed een keizersnee. ze hadden die week wel al drie succesvolle stuitbevallingen gedaan alleen die van mij wou natuurlijk weer niet. hihihi. het is nu een prachtige jongeman van bijna 16. bij de tweede was het een dwarsliggertje. hij heeft dwars gelegen tot 38,4. toen stond ik al een week gepland voor een keizersnee met 39 weken. maar ik ging met 38,4 op controle en toen lag hij ineens met zijn hoofd naar benee. hij was niet ingedaald maar hij lag wel de goeie kant op. dus werd ik gelijk ingeroosterd voor 38.6 om te bevallen met staafjes. had ik werkelijk nog nooit van gehoord. ze brengen die in in de baarmoeder mond zodat ze gaan groeien en hierdoor je baarmoedermond opengaat. dus wij met 38,6 naar het ziekenhuis. had hem snachts voelen draaien en dacht dus echt dat hij weer dwars was gaan liggen. maar nee hoor hij was gewoon van links naar rechts gedraaid. kwam ik in het ziekenhuis bleek ik al vier cm ontsluiting tehebben dus die hel staafjes hoefden niet meer. we begonnen om elf uur met inleiden via infuus en 16:51 was hij er. nu maar afwachten of dit ook zo'n eigenwijsje word. he nu dus de stuit gehad en de dwarsligger nu graag een gewone. hihihihi succes meid. komt vast helemaal goed.