35.4 weken zwanger, baby 9 pond geschat nu eerder inleiden

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ukjesmama, 17 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ukjesmama

ukjesmama Actief lid

13 nov 2012
    143
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vanaf week 16 hebben wij groeiecho's gehad omdat ons kindje voorligt qua groei. Afgelopen donderdag werd bij 35.4 weken zwangerschap ons kindje geschat op 9 pond. 9 dagen eerder was onze kleine nog 7 pond. Dat zou betekenen, dat hij of zij een kilo gegroeid zou zijn in ruim een week. Nu denken ze aan een meetfout bij de vorige echo, maar bij de vorige echo was uk in verhouding minder hard gegroeid en dachten ze ook al dat de keer daarvoor een meetfout was gemaakt. Gelukkig word ik over ruim een week ingeleid, want ik denk nu wel steeds is alles wel goed met de kleine. Als hij zo doorgroeit zou uk bij 40 weken 12 pond kunnen zijn, en ik ga er nu vanuit dat uk over ruim een week 10 pond is. En het maakt me echt niet uit dat ons kindje groot is, als uk maar gezond is.
    Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik wel af en toe denk, oke, uk moet er ook nog uit haha, maar gelukkig lees ik genoeg verhalen over vrouwen die een normale bevalling hebben gehad, bij een groter kindje.
    Zijn er meer vrouwen die al zo'n groot kindje dragen met deze termijn van zwangerschap?

2. lisa123

lisa123 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.410
    0
    0
    Hier was hij ook altijd groter dan gemiddeld, maar niet zo groot! Natuurlijk moet je onthouden dat het ook schattingen zijn.

Misschien hebben ze de vorige keer te laag, maar het kan ook altijd zijn dat ze nu te veel hebben geschat. Als je kijkt naar die metingen zelf, zie je zelf ook wel dat als ze ook maar 1 millimeter groter gaan met die cirkel dan al onmiddellijk gelijk is aan 1 week verder in de zs.

Hier eentje van 4315gram op 39 weken en prima bevalling gehad! Op 3uur tijd bevallen zonder verdoving

3. Yan

Yan Bekend lid

10 dec 2012
    886
    0
    16
    Het was bij ons een verrassing dat onze tweede zo groot was. Ik ben ingeleid met 41.1 wk en hij woog 4730 gr. Normaal bevallen verder, geen complicaties oid en na 4 uur was hij geboren. Ook geen pijnstilling gehad en nauwelijks uitgescheurd!

4. Lotte1986

Lotte1986 Fanatiek lid

29 aug 2012
    1.140
    0
    0
    Gelukkig zijn het maar schattingen. Bij mij werd gezegd dat mijn zoontje ruim 8 pond zou zijn met de geboorte. Hij was uiteindelijk nog geen 6 pond. En ik heb ook verschillende groei echo's gehad.

Suc6 alvast met e bevalling!

5. ukjesmama

ukjesmama Actief lid

13 nov 2012
    143
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi, bedankt voor jullie reacties, fijn.

Lisa, de metingen zijn ook niet steeds door dezelfde mensen gedaan, dus daarom zal er ook wel verschil inzitten.
    Fijn dat jouw bevallingen goed zijn gegaan.

Yan, goed te lezen dat jij ook een normale bevalling hebt gehad met een groter kindje.

Lotte, jeetje dan zaten ze er echt flink naast.

Ben heel benieuwd, nog een weekje wachten:).

6. missiemaartje

missiemaartje Fanatiek lid

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    De verpleegkundige zei laatst tegen me dat ze er ongeveer 20 % naast zitten meestal..

Ik ken ook iemand die pas bevallen is, kind zou ruim 8 pond wegen.. was uiteindelijk nog geen 6 pond.. tja ik vind het toch wel ruim schelen.

7. ukjesmama

ukjesmama Actief lid

13 nov 2012
    143
    0
    0
    NULL
    NULL
    Missiemaartje, dat scheelt idd nogal.

8. Lotte1986

Lotte1986 Fanatiek lid

29 aug 2012
    1.140
    0
    0
    Ik hoor dat ook echt heel vaak.

9. freck

freck Actief lid

15 jul 2012
    235
    0
    0
    Bij mijn eerste deden ze een uitspraak dat hij ruim 8a 9 pond zou zijn.
    Toen hij werd geboren was hij nog geen 7 pond!

10. Tines mam van 2

Tines mam van 2 Bekend lid

11 feb 2013
    973
    0
    0
    mn meisje was met 38 weken 4340
    een vriendin heetf een keizersnee gehad omdat het kindje zo groot zou zijn. nou die jongen was met 41 weken lichter dan mijn dame hoor

11. Risu

Risu Fanatiek lid

13 jul 2012
    1.245
    0
    0
    Het zijn idd schattingen...

Mii werd 3 dagen voor de bevalling verteld dat ik wel een erg mager kind zou krijgen, nog niet eens 2300gr. Toen hij 3 dagen later spontaan werd geboren woog hij 3715gr....

Deel Deze Pagina