Hoi, ik ben een jonge vrouw van 22 jaar en ben vijf maanden geleden bevallen van een prachtige zoon. Mijn man en ik willen heel graag een broertje of zusje voor onze zoon. Ik ben nu bijna 6 weken zwanger en mijn buik is veel dikker dan toen ik zwanger was van mijn zoontje. Ik heb eigenlijk helemaal geen dikke buik gehad toen ik van hem zwanger was, dat ik zelfs opmerkingen kreeg van mensen of ik al bevallen was. Mijn buik is best wel bol voor mijn doen. In mijn familie komen veel tweelingen voor. Mijn opa is van tweeling, mijn oma is van een tweeling, ik heb twee neefjes die tweeling zijn en een oudtante van mij heeft tweeling. Ook is mijn zusje eigenlijk van tweeling maar dat kindje was voor de 12 weken echo al niet meer aanwezig. Ik heb zelf het gevoel dat ik mogelijk nu zwanger ben van een tweeling? Of zou het kunnen dat mijn buik nu zoveel dikker is omdat ik nu zwanger ben van een tweede kindje? Ook sloeg mijn zwangerschapstest direct aan, een dag na mijn NOD. Een hele dikke streep en dit terwijl het bij mijn zoon pas na een goede week aansloeg.
Hoi, Het zou kunnen natuurlijk. Vaak ben je dan ook extra misselijk. Maar bij een tweede zet je buik altijd veel sneller uit, dus daar kan het ook goed van komen. Spannend zeg! Groeten evelien