Hoi hoi Wanneer hebben jullie het je vriendinnen, familie etc verteld (en hoe ook altijd leuk) en wat waren hun reacties en waren die anders dan verwacht. Sommige weet ik gewoon dat we stomme reacties krijgen en daar heb ik geen zin in (duh) maar moet toch he. Dus barst los hoe en wat jullie hebben gedaan of gaan doen. Liefs ik
Bij mijn dochter hebben we het verteld na de vitaliteitsecho met 8 weken. We waren van plan om te wachten tot de termijnecho met 12 weken, maar ik was zo misselijk (incl overgeven) dat ik het niet meer kon verbergen. De ouders hebben we een rol beschuit gegeven met een briefje: We weten nog niet welke kleur muisjes erop moeten! De zussen hebben we een voorleesboekje gegeven met een briefje: Lieve tante X, Ga maar vast oefenen met voorlezen, want in oktober kom ik naar je luisteren! Andere familieleden en een paar goede vrienden hebben we een uitnodiging gegeven voor een kinderfeestje met als afzender baby Achternaam. Op een moment dat de meeste van onze vrienden bij elkaar waren (soort feestje), vertelde een ander stel dat ze een baby verwachten 1 dag voordat ik uitgerekend was. Toen begon ik te lachen... Omdat ze een beetje vreemd keken, hebben we het toen ook maar meteen uitgelegd... En uiteindelijk na de goede termijnecho hebben we het ook algemeen bekend gemaakt op facebook met een gedichtje:[FONT="] Het is nog lang wachten en nog lang aftellen, maar wel al leuk om te vertellen dat wij in oktober een baby verwachten! [/FONT] Deze keer houden we het heel simpel (en 'afgezaagd' ), ik heb een shirt voor mijn dochter gekocht met daarop: Ik ben straks niet meer in mijn... (+ afbeelding eendje). Deze willen we gebruiken bij de ouders en evt de rest van de familie. De zussen gaan we dit keer gewoon bellen, aangezien we die niet heel vaak zien. Ouders en zussen vertellen we het weer na de vitaliteitsecho met 8 weken, maar als het lukt dit keer, vertellen we het de rest pas na de termijnecho met 12 weken.
wij gaan het met kerst vertellen dan ben ik bijna 12 weken zwanger. wij gaan zeggen normaal doen wij geen kadotjes met kerst maar we willen toch wat geven en dan doen we sokjes in een pakje.
Hartstikke leuk toch! Er zijn echt wel mensen die ik het meteen zou willen vertellen maar ook mensen die ik het liefst zo lang mogelijk laat wachten omdat we daar geen positieve reacties van krijgen (denken we) Dus voor de gene die we zeker weten positief te reageren willen we ook wel een speciaal moment voor maken
Wij willen het ook pas vertellen na de termijnecho.. Maar ik zit een beetje met Kerst in mijn maag... Ik ben bang dat het meteen opvalt als ik niet drink.. Maar van de andere kant willen we het echt nog niet vertellen met 5 weken.. Maar tegen de tijd dat we het wel gaan vertellen denk ik dat we ons zoontje ook een t-shirt aan trekken met een tekst waaruit blijkt dat hij grote broer wordt..
Wij gaan het met kerst vertellen. 23-12 hebben we de echo. dus familie en vrienden vertellen we het met de kerst. Hopelijk kan ik het op mijn werk nog uitstellen tot 12 weken. Maar ik ben constant misselijk en mijn gezicht begint vol puistjes te zitten. Dus denk niet dat ik iedereen nog langer voor de gek kan houden. De opa`s-oma`s-tantes willen een we mok geven met daarop opa-oma-tante in het Chinees. Kijken hoelang ze dr over doen, om erachter te komen wat er staat..