@ Maartje Fijn te lezen dat jij je nu zekerder voelt na de borstvoedingscursus. Ik heb die ook een over 2 weken, ben erg benieuwd. Zelf heb ik niet heel erg zoiets van Ik Moet en zal koste wat kost borstvoeding geven, maar ik wil het wel heel graag proberen. Ik ben overigens voornemens om het te combineren, borst en fles..mensen raden dat best vaak af, maar bij mijn eigen moeder ging dat prima dus daar vertrouw ik dan nog het meeste op. Het is toch bij iedereen anders hoe het uitpakt, niet van tevoren te zeggen. Dat het schijnbaar maar bij 2% niet zou lukken had ik niet verwacht.. Maargoed we zien het allemaal vanzelf. Iedereen moet gewoon doen waar zij zich goed bij voelt, dat is dan ook het beste voor de kindjes, zo zie ik het althans Wij gaan toch voor wegwerpluiers..parkeren bij de supermarkten bij ons is veelal gratis en man heeft een tankpas van de zaak Maar dan nog zijn die wasbare luiers idd vast wel een hele besparing, dus zeker goede optie voor wie dat wil. Maar ik sla even over
Lemontree, ik begrijp je onzekerheid. Om eerlijk te zijn vond ik de beginperiode ook best pittig. Het scheelt al veel als je hulptroepen inschakelt. Ik vond het lastig om te vragen maar kreeg leuke reacties en het scheelt bij mij veel stress. Overigens is de bv bij mij niet gelukt, hopelijk gaat het bij jou wel goed komen. Mocht je nog op zoek zijn naar een tweelingwieg, ik heb er 1 van kindekeklein. Mag weg voor een zacht prijsje. Geniet van je zwangerschap!
@ Jolien: ja daar ga ik zeker op letten. Ik wil in ieder geval een wagen waar je voor een kleine boodschap ook even de maxicosi's op kunt klikken. In mijn auto kan ik toch niet een grote kinderwagen en 2 reiswiegen kwijt. Dus dat zou wel handig zijn. Ik ga het goed uitzoeken allemaal. @ Lousaa: Nee, de kosten voor het wassen komen er inderdaad nog bij, maar al met al wel een grote besparing die de moeite waard is om te bekijken. Borstvoeding ging hier de vorige keer wel goed, vooral toen dochter uit de couveuse kwam en de productie goed op gang kwam. Dus ik ga me daar nu nog niet te druk over maken, en lekker positief aan de bv beginnen. Mocht het echt niet gaan kan ik altijd nog overstappen. Dit is zo ongeveer het enige waar ik vol vertrouwen in ga @ Maartje84: Dat boek zal ik zeker opzoeken. Gaat het daar ook gedeeltelijk echt over tweelingen voeden? Ik denk dat je verder vooral reageert op Lousaa, ervaring en vertrouwen in borstvoeding heb ik al. Dus wat mij betreft gaat dat goed komen. ik krijg trouwens helaas geen vergoeding voor een kolf of bv curusus, maar ik heb al een goede handkolf van de vorige keer. @ Mausyi: Dank je wel! Jij ook gefeliciteerd! Uiteindelijk wordt je er kalmer onder dus Ik heb nu nog echt wel zorgen telkens. Heb er ook vanacht weer slecht van geslapen en droom ook alleen maar over allemaal dingen die met de praktische kant te maken hebben. @ Doornroosje: Ik heb inderdaad ook nagedacht over die combi. Maar waarschijnlijk probeer ik bij te kolven zodat na een tijdje mijn man ook eens de nachtvoeding kan doen. Of visite eens een flesje kan geven. @ Armani: Ja ik krijg nu al allemaal aanbiedingen voor hulp rond die tijd en ook voor in de zwangerschap. Ik heb de vorige keer alle hulp afgeslagen terwijl het ivm complicaties echt niet meer ging en mijn dochter ineens met spoed moest worden geboren. Daar heb ik, maar ook mijn directe omgeving van geleerd. Niemand neemt nu nog een nee dank je aan En ik weet ook dat ik het echt nodig ga hebben.
Gefeliciteerd ts! Ik denk dat het de eerste schrik is maar dat je vanzelf er aan gaat wennen en die twee beebs in je buik van harte welkom zijn. Dan die bv maffia hier, ik vind jullie stukjes echt respectloos! Ook ik heb een heel jaar bv gegeven en ben daarvoor heel diep gegaan. Voor die 80% die in een vergelijkbare situatie alsdie van mij wel over zijn gegaan op kv heb ik net zoveel respect alsvoor diegenen die wel kort of lang bv hebben gegeven. trouw zijn aan jezelf en doen wat jij denkt dat het beste is voor jouw kindje(s) dat is het allerbelangrijkste!!! En daar heb ik respect voor, niet voor mensen die denken te weten wat het beste is voor een ander
@IS88, mens, maak je niet zo druk, dat is slecht voor je hart. Alle stukjes in dit topic zijn geschreven vanuit eigen positieve ervaring met bv en met een dikke knipoog, niks maffia. Ik durf te wedden dat de schrijfsters ervan absoluut ook respect hebben voor mama's die fv geven.
nou idd wat reageer jij overdreven. Ts vraagt oM besparing tips nou die geven we niks meer niks minder. En t woord borstvoedingmaffia krijg ik echt de kriebels van. Er is namelijk net zo goed fv maffia maar die wordt nooit genoemd. Sowieso dat ezeik tegen elkaar bah. Als je goed had gelezen waren onze ervaringen enkel positief en om ts aan te moedigen maar gelukkig staat ze er zelf ook heel positief in. dus kop op en niet zo'n bokkenpruik opzetten.
Goh, er is weer een lid van de kunstvoeding maffia ontsnapt. Snap sowieso niet wat je hier komt zieken: zo te lezen ben je geen tweeling mama (of in wording) en kom je hier alleen mensen die dat wel zijn en TS proberen tips te geven af te zeiken. Er zit niets relevants in jouw gebladieblaa. Doe dat afzeiken lekker in je eigen maffia hokje en blijf hiet ff heel ver vandaan! Dank je wel!
Dank je Maartje, ik begreep er ook al niks van. Ben hoogstwaarschijnlijk ook geen tweelingmama to be, maar lees altijd mee als het gaat om positieve bv-ervaringen.
Ik ben tweelingmama, al anderhalf jaar! Tip, boekje alles dubbel. Heel leuk en staan goede tips in. Duowagen is voor 100/150 wel te vinden. Ik heb zelf de urban jungle one tree hill. Als he alleen de buggy daarvan kan vinden heb ik eventueel de reiswiegjes incl. Regenkappen wel voor je tegen een zacht prijsje. Ik woon een half uur bij je vandaag ongeveer. Ik heb ook nog twee maxicosi's. Ze zijn gebruikt, maar je mag ze hebben incl. Voetenzak en verkleiners. Voor niks. Tips over je kindje betrekken heb ik zo een twee drie niet want het zijn mijn eersten, maar je groeit met je kinderen mee. Het is aanpoten, maar het is ook enorm genieten! Pb maar als je meer info wilt of iets dergelijks.
Ze heeft vast per ongeluk de verkeerde gequoted want inhoudelijk reageerde ze wel op die maffiosa. Ik bedoelde ook niet aan te geven trouwens dat niet-tweelingmama's (to be) hier niet welkom zouden zijn. Zolang mensen iets opbouwends te melden hebben zijn ze wat mij betreft in elk tweelingentopic welkom en ik denk dat iedereen er zo over denkt
Ik lees hier even mee. Ik ben ook zwanger van een tweeling. Na de eerste schrik, was ik erg blij. Nu ben ik nog steeds heel blij, maar begin er ook steeds meer tegenop te zien. Hoet moet dat allemaal straks? Begrijp me niet verkeerd, ik ben ontzettend blij dat mij deze zwangerschap gegund is en ik wil ze super graag allebei, maar vind het ook zo ontzettend spannend. Ik 'moet' waarschijnlijk wel kv geven. Ik gebruik medicatie en het heeft niet de voorkeur om dan bv te geven. Vind ik wel erg jammer op zich, maar het is niet anders.
Lieve tweelingmama's in spe, het komt echt goed!! Ik heb wel eens gedacht, goh, ik wil ze echt allebei, maar het zou praktisch zijn als ze niet tegelijk kwamen. Is heel normaal. Bv, kv, doe wat goed voelt en wat haalbaar is. Ikzelf heb een half jaar bv gedaan. Daarna was het voor mijn geestelijk welzijn beter om kv te geven. Het is echt genieten straks, als ze er zijn. Ik geniet nog elk moment van ze (ok, niet elk moment, twee kids met buikgriep is niet heel romantisch) maar echt, komt allemaal op zn pootjes terecht!
Dan heb je toch echt verkeerd gelezen, heb om precies te zijn 12 maanden en 3 weken bv gegeven.... Tips geven helemaal mee eens, maar om kv producenten uitbuiters te noemen en aan te geven dat iedereen bv zou kunnen geven terwijl jullie zelf ook wel weten dat de omstandigheden er niet altijd naar zijn dat vind ik veel te kort door de bocht. Ik wens TS vooral veel succes en vertrouw erop dat het goed komt. Met of zonder bv!
Hallo, ook wij weten pas van woensdag dat we zwanger zijn van een tweeling. Een eeneiige. Is dat bij jou ook zo? We zijn nu 8 weken. Bij mij waren er gemengde gevoelens van blijdschap maar ook van onzekerheid. Een tweeling, onze eerste kindjes. Gaan we dat wel aankunnen ook lichamelijk en financieel. Ook had ik het moeilijk met het feit dat het twee identieke mensjes zullen zijn. Hoe ga je daar mee om en went dat? Verder las ik ook dat er vaker complicaties voordoen bij eeneiige. Een hoop zorgen dus maar we proberen er toch ook wel van te genieten. Mijn partner gaat er zoveel beter mee om dan ik. Ik heb meer tijd nodig om er nog aan te wennen.
Sorry, ik reageer even niet op iedereen nu. Gisteravond verloor ik ineens veel bloed en stolsels. Vanochtend kregen we een echo en daarop was nog 1 kindje met hartactiviteit te zien. In het 2e vruchtzakje kon ze niks vinden. Ze zei dat de kans heel groot is dat dat kindje is afgestoten. De kans is ook aanwezig dat door de halve miskraam het andere kindje dat het wel goed leek te doen mee komt. We zijn super verdrietig. Hoe erg ik ook moest wennen, het kindje was heel erg gewenst en het voelt verschrikkelijk dat we hem of haar zo vroeg hebben moeten loslaten. Ik hoop ontzettend dat het andere kindje blijft zitten. Ik reageer later even wat meer uitgebreid.
Oh wat erg voor jullie Ik heb wel eens gehoord van het 'vanishing twin syndroom', dit schijnt nog regelmatig voor te komen, ook zonder dat mensen het weten omdat het dan al is gebeurd voordat ze hun eerste echo krijgen. Ik duim mee dat het andere kindje blijft zitten! Sterkte x
Och jeetje meis, wat vind ik dit erg voor jullie! Ik duim mee dat het andere beebje lekker bij je blijft plakken. Veel sterkte!