Man op tijd thuis voor bevalling?

Discussion in 'De bevalling' started by Teapot, Sep 25, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Teapot

Teapot Actief lid

Sep 3, 2014
    166
    40
    28
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Ik lees toch redelijk wat verhalen over snelle bevallingen. Ik vroeg me af wanneer je dan je partner belt om thuis te komen (als hij/zij aan het werk is). Mijn man werkt twee dagen in de week op ongeveer 2 uur rijden afstand en 2 dagen op ongeveer een half uur rijden afstand. Hij kan natuurlijk niet de komende weken niet naar zijn werk gaan omdat het misschien gaat gebeuren..

Hoe zijn jullie hiermee omgegaan?

Groetjes!

2. Tulpje34

Tulpje34 Lid

Apr 19, 2015
    76
    0
    6
    Utrecht
    Mijn man werkt redelijk dichtbij, maar hij heeft ook wel eens afspraken op twee uur afstand. Hoewel sommige bevallingen snel gaan, duurt de eerste fase vaak een paar uur. Dan heeft hij voldoende tijd om rustig naar huis te rijden.

Als het heel snel gaat, zal ik het zonder man en met de verloskundige en de kraamhulp moeten doen. Het heeft niet mijn voorkeur (en mijn man heeft nachtmerries over het missen van de bevalling!) maar als de bevalling snel gaat is daar niks aan te doen.

Ik focus op ontspannen en in de gaten houden of de bevalling echt begonnen is, zodat ik hem op tijd kan bellen.

3. kiki1986

kiki1986 Bekend lid

Mar 27, 2011
    629
    1
    16
    omg. rotterdam
    Lastig he. Ik ben zo blij dat mijn bevalling s'nachts is begonnen. Mijn man werkt in verschillende vestigingen van het bedrijf en dus ook gemiddeld 2uur rijden. Mijn bevalling is ook snel gegaan mijn vliezen braken om 4uur s'nachts en kwartier laten weeen en om 6.35 is onze zoon geboren. Dus als hij aan het werk was geweest had hij het misschien niet eens gered. Ik zou zeggen bellen zodra je wat voelt of zodra je vliezen breken zal misschien vals alarm kunnen zijn,lullig voor zijn werkgever, maar beter dat dan dat je man de bevalling mist.

4. Deedee1

Deedee1 Bekend lid

Mar 2, 2015
    877
    1
    0
    Hahaha mijn collega vertelde dat hij wel 3 keer voor niks naar huis was gegaan omdat zn vrouw dacht dat de bevalling begonnen was. Hij baalde als een stekker want hij zat bij een klant op 2 uur rijden, dan rijd je ook niet ff terig als het loos alarm blijkt te zijn.

Hier begon de eerst bevalling 's avonds en de tweede 's morgens om half acht, dus beide keren was mn vriend gewoon thuis.

5. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

Mar 28, 2015
    1,998
    221
    63
    Volgens mij duren de meeste bevallingen toch wel vrij lang. Maar zoals hierboven gemeld zou ik je man bellen zodra je denkt dat het begonnen is dan zal hij normaal gesproken gewoon op tijd zijn.
    Hier begon het s nachts en duurde het uiteindelijk 21 uur. Ml had dus 3 rondjes door nl kunnen rijden en was dan nog op tijd geweest ;)

6. Feye

Feye VIP lid

Nov 26, 2013
    6,465
    3,912
    113
    Female
    Tja, het kan heel snel gaan, maar dat hoeft natuurlijk niet. Wat is het ook alweer met een eerste: een uur lang regelmatige weeën, voordat je überhaupt de vk belt? Dus als je het idee hebt dat het begint (ik denk dat je heel erg op je gevoel kunt vertrouwen), je je man belt, hij dan een heel eind op weg is. Eventueel een backup regelen die altijd dichtbij huis is? Buren, familielid die in je dorp/stad werkt.

Enne, het kan natuurlijk ook gebeuren dat de bevalling gaat beginnen terwijl jij zeld een eind van huis bent. Wil je niet bang maken hoor, maar ik denk dat je je zo min mogelijk moet laten beperken door 'wat nou als...'.

7. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,230
    6,091
    113
    Meestal komt dat wel goed. Een vrouw bevalt meestal toch pas als ze op haar gemak/ontspannen is, meestal s nachts. Zoals in de natuur ;)

Mijn laatste bevalling bijv duurde 50 min. Maar ik was smiddags gestript, al de hele dag ongemakkelijk/onrustig gevoel, maar geen weeën. Vriend kwam met het avondeten thuis, onze kids in bad en naar bed gedaan en zodra die lagen kreeg ik m'n eerste wee. Ik geloof echt dat ik toen pas ontspannen genoeg was (vent thuis, kids onder de pannen) om de bevalling door te laten zetten.

Ik heb me er in ieder geval nooit druk om gemaakt. :)

8. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

Apr 9, 2014
    3,637
    1,193
    113
    Mijn tweede bevalling ging razendsnel (1,5 uur vanaf eerste, nog niet pijnlijke, wee) en mn man heeft het moment supreme dus helaas ook gewoon gemist. :( Tijdens de bevalling had ik hier eigenlijk niet eens zo'n probleem mee, maar daarna hebben we het er allebei best wel eventjes moeilijk mee gehad. We hadden afgesproken dat hij haar dit keer zou mogen halen en we weten zeker dat we hierna geen kindjes meer willen. Gelukkig hebben we er inmiddels vrede mee.

Wat jou betreft: dit is je eerste, toch? Meestal loopt het dan niet zo'n vaart hoor. Mijn eerste ging ook snel, maar we hadden toch een ruime 3 uur. Mocht je om wat voor reden dan ook toch een hele snelle bevalling verwachten (in mijn naaste familie bevielen bijvoorbeeldbijna alle vrouwen snel...) dan zou ik hem gewoon bij twijfel gelijk bellen. Liever een paar keer loos alarm dan te laat. Verder is het raadzaam om bij weeen gelijk te gaan liggen en zo min mogelijk te lopen. Lopen, zitten of staan maakt bij een soepele bevalling dat het alleen nog maar sneller gaat.

Succes straks, het kom vast goed!

9. Beckje

Beckje VIP lid

Jul 12, 2010
    8,652
    4
    36
    eerste bevalling duurde 4 uur en was in het weekend een werd doorgeleid... dus hij was er. deze keer was het maar een geluk dat ie nog iets in de buurt was... zou een uur rijden zijn. 2e dochter is ook binnen 4 uur geboren...

10. Poefie

Poefie Lid

Dec 28, 2014
    85
    0
    6
    NULL
    NULL
    Mijn man werkt elke week 3 dagen in het buitenland. Maandagochtend tot woensdagavond zit hij op 3 uurtjes rijden. Vandaag 39+4, dus spannend... Maar nog geen indaling, voorlopig sterrenkijkertje, wordt al geschat op 4kg, dus vermoed dat de bevalling wel even zal duren... Gewoon bellen als ik wat voel, liever te vroeg dan te laat. Probeer me er niet te druk in te maken. Heb trouwens ook het gevoel dat het er nog niet zit aan te komen...

11. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

May 18, 2012
    3,897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik hoor wel van snelle bevallingen maar meestal voel je het toch aankomen hoor... Zulke snelle bevallingen blijven de uitzondering op de regel.
    Bij mijn eerste begon het 's nachts om 3uur met (niet pijnlijke) weeën. Om de 25 min ongeveer. Om 13u opgenomen in het ziekenuis en ben pas om 17u bevallen. Bij mijn tweede moest ik ingeleid worden omwille van een scheur in de vliezen. Dat hadden ze geconstateerd om 12.30u. Direct vriend gebeld (had een uur reistijd toen) en ben pas om 20.30u bevallen.

12. Luppy

Luppy VIP lid

Dec 1, 2007
    7,166
    2,282
    113
    Nou, ze kondigen zich echt niet altijd van te voren aan hoor. Ik heb 2 snelle bevallingen gehad die helemaal vanuit het niets begonnen en gelijk flink van start gingen.

Bij de eerste had ik het niet eens door, ik had wel giga-buikpijn, maar het voelde niet zoals ik dacht dat weeën moesten voelen. Uiteindelijk maakte ik me zoveel zorgen dat ik toch maar de vk had gebeld, om te vragen of zoveel buikpijn kwaad kon en toen bleek ik al 8 cm ontsluiting te hebben. Mijn man werkte toen op 20 minuten afstand, dus hij was nog wel op tijd, maar toen hij kwam kon ik ook bijna gelijk gaan persen.
    Maar als hij op 2 uur afstand had gezeten, had hij het hele feest gemist. Ik kan dus alleen maar aanraden dat je je man wel gelijk laat weten als je vermoedt dat er iets gaat gebeuren. Die van mij kon ik alleen maar bereiken via zijn werk (hij stond voor de klas), dus ik wilde dat niet doen als het loos alarm was, om te voorkomen dat iedereen daar gelijk van af zou weten. Als ik hem rechtstreeks had kunnen bereiken, had ik dat misschien wel gedaan.

13. annelie566

annelie566 Niet meer actief

Ik ben in 1.5 uur bevallen en had controle waaruit bleek dat ik al 4 cm ontsluiting had, niks gevoeld hoor, ja beetje buikpijn maar dacht meer dat dat mn darmen waren. Mijn man was toevallig thuis want het was zaterdag.

Nu zou ik die controle eerst overslaan, en iets ophalen van marktplaats op 1.5 uur rijden. Last minuten een controle ingepland met de vk omdat ik zo moe was en een inleiding voor de volgende week wou bespreken. Moet er niet aan denken wat er gebeurd was als ik gewoon was gegaan want in de auto terug kreeg ik weeën.

Zou bij twijfel gewoon direct bellen, als het je eerste is loopt het meestal niet zo'n vaart en het persen duurt vaak ook langer.

14. Teapot

Teapot Actief lid

Sep 3, 2014
    166
    40
    28
    NULL
    NULL
    Erg fijn alle ervaringsverhalen! Vooralsnog geen voortekenen dat de bevalling dichterbij komt helaas :).

15. Novy4

Novy4 Actief lid

Mar 21, 2015
    405
    0
    0
    Vlaardingen
    de eerste 2 bevallingen begonnen voordat mijn vriend naar zijn werk zou moeten dus bleef hij ook gewoon thuis :)

Bij mijn dochter was het bijna einde werktijd dus heb ik m gebeld dat ie maar zn dienst uit moest werken en even douchen thuis half uurtje voor mijn dochter werd geboren was hij er

16. LeennKen

LeennKen Bekend lid

Apr 12, 2012
    932
    0
    0
    Herentals
    ha ik ken het!
    Die van mij moet elke week naar het buiteland bijna :p
    Hij blijft wel bewust in belgie vanaf deze week lol :p (this voor elk moment en anders volgende week KS).. hij moet wel soms verder weg voor het werk (een uurtje rijden) maar bon.. als da is.. die kleine is er niet op een half uur denk ;) vanaf de moment dat ik iets voel bel ik hem op!

17. Elsa86

Elsa86 VIP lid

Jun 30, 2014
    6,569
    3,507
    113
    Mijn man moet normaal gesproken een uurtje rijden. Toen mijn bevalling begon zat hij net voor zijn werk in Duitsland op 4,5 uur rijden. Toen de vk hier was en zei dat ik hem wel moest bellen is hij gelijk deze kant opgekomen. Hij was om 17.30 uur in het ziekenhuis en toen had ik net volledige ontsluiting. Uiteindelijk werd onze dochter iets voor 21.00 uur geboren.

18. koekenpan

koekenpan Bekend lid

Oct 13, 2010
    909
    2
    18
    Randstad
    mijn vliezen braken om 1 uur s nachts, mn vriend was op de kazerne ongeveer 1.5 uur rijden. Ik heb hem gelijk gebeld en hij was om 2.15 uur bij me in t ziekenhuis. Als een gek gereden terwijl t nog 24 uur zou duren voor ons zoontje geboren zou worden. Hij was ruim op tijd dus. Maar wel heel fijn om m gelijk vanaf t begin bij me te hebben.

19. meike1234

meike1234 Actief lid

Sep 27, 2011
    218
    0
    0
    Nederland
    Als hij 2 uur moet rijden. Zou ik hem toch vrijwel meteen laten komen. Ook al kunnen de eerste cm's langer duren daarna kan het ineens snel gaan. Als hij pas 2 uur later aanrijdt ben je dus al 4 uur verder.

Ik ben van 2 cm naar 10 gegaan in 1 uur tijd...

20. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

Apr 9, 2014
    3,637
    1,193
    113
    Ik ben benieuwd of je al bent bevallen en if so, of je man er op tijd bij was :).

Ik hoop dat je je baby al hebt en alles top is gegaan!

Share This Page