Tweelingbox noodzakelijk?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Liana84, 6 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liana84

Liana84 VIP lid

11 jun 2014
    6.243
    1.767
    113
    Vrouw
    Zwolle
    Hallo,
    Willen jullie even met mij meedenken? Ik ben zwanger van een tweeling en we zijn ons aan het oriënteren op de uitzet. Is een tweelingbox noodzakelijk? We hebben niet super veel ruimte in de woonkamer, dus ik ben bang dat zo'n box al snel te groot wordt. Een vriendin van mij zegt dat je niet perse zo'n box nodig hebt. Wat denken jullie?

2. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Ik denk niet dat je perse een tweelingbox nodig hebt. In het begin zijn ze klein genoeg om met hun tweeen erin te liggen en als ze eenmaal kunnen zitten past het ook weer. Daartussenin zitten wel een paar maanden dat het krap is (als ze nog niet zitten), maar als je ook nog een andere optie hebt om eentje veilig neer te leggen (stoeltje bijvoorbeeld), lijkt me dat geen probleem.

3. 7nov12

7nov12 Bekend lid

13 sep 2012
    948
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat het niet perse nodig is. Ik heb dan wel geen ervaring met een tweeling.
    Maar als kleine baby's passen er makkelijk 3 naast elkaar in een gewone box, ze liggen toch maar gewoon stil. En als ze wat ouder zijn dan hebben ze ook niet heel veel ruimte nodig. Mijn jongste en mijn oudste spelen ook samen in de box :)

4. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Mijn box (die va m'n dochter natuurlijk) diende alleen als wasmand als ik aan het strijken was of om speelgoed in op te bergen.

Dat was dus best een miskoop hier. Ik had veel meer aan een wippertje of een speelkleedje op de grond. De eerste maanden lag ze sowieos naast me op de bank.
    Ik zou het dus niet kopen als ik jou was, als je de kt dat je het nodig hebt kan je het altijd nog kopen.

5. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    Wij hebben een gewone box en een speelkleed. Meiden zijn nu gecorrigeerd 5 maanden. Ze passen nog naast elkaar in de box. Als ze gaan rollen straks word het te krap. Daarom een los kleed. Leg je makkelijk neer of weg. Hebben ook geen ruimte voor een tweelingbox.
    Gr iris

6. Liana84

Liana84 VIP lid

11 jun 2014
    6.243
    1.767
    113
    Vrouw
    Zwolle
    Bedankt voor jullie reacties en tips! We zijn er in elk geval over uit dat we geen tweelingbox aan gaan schaffen.

7. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.020
    5.232
    113
    Als jullie nog geen andere kinderen of huisdieren hebben zou ik het niet doen. Ze kunnen heel lang nog samen in een gewone box. En zodra ze beginnen met rollen is een speelkleed op de grond veel beter (kunnen ze zich vrij bewegen zonder zich vast te rollen).

Met oudere kinderen of huisdieren in huis is de box handig als veilige speelplek (bijvoorbeeld als jij even naar boven moet of met iets bezig bent.

8. Doornroosje1987

Doornroosje1987 Bekend lid

25 okt 2014
    593
    1
    0
    Wij verwachten ook een tweeling en hebben een gewone box.
    Deze overigens bij de babykamer gekregen bij babypark.

Onze woonkamer is niet zo groot dus dit was voor ons sowieso de beste optie.
    De verkoopster gaf ook aan dat het lastig is om een boxkleed voor een tweelingbox te vinden. Heb me hier verder niet in verdiept omdat wij toch al voor een gewone wilde gaan.

Wij nemen 1 wipstoeltje erbij, dat lijkt me persoonlijk erg handig.

Het is hoe dan ook afwachten hoe het in de praktijk gaat zijn en wat goed werkt..maar als je ook weinig ruimte hebt zou ik zeker voor een gewone box gaan.

9. Doornroosje1987

Doornroosje1987 Bekend lid

25 okt 2014
    593
    1
    0
    Ik zie nu dat jullie ook een koningskoppel krijgen, wat leuk!! :)

10. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Wij hadden de eenling box nog van toen met onze dochter en gaan die nu weer gebruiken. Ook onze woonkamer is niet zo heel ruim waardoor dit beter uitkomt. Ik heb gelezen dat alleen tijdens het wel omrollen, niet zitten tijdperk het ff lastig is met een eenling box. Nou, dan bedenken we tijdens die periode wel ff een tussenoplossing ;)

11. Liana84

Liana84 VIP lid

11 jun 2014
    6.243
    1.767
    113
    Vrouw
    Zwolle
    Doornroosje, wij krijgen inderdaad ook een jongen en een meisje! Erg leuk :).

Wij zijn er inderdaad ook over uit dat we een gewone box nemen. Hebben 'm gisteren aangeschaft. Was een mooie aanbieding en precies de box die we willen (wit met lades). We zien inderdaad wel hoe we het oplossen tijdens het rollen tijdperk. Is ook vast wel een oplossing voor te bedenken.

12. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    Hier lag de tweeling gewoon op de grond ( met kleed) als het in de box niet meer paste samen.
    met oudere kinderen en dieren in huis.
    ging prima :)

Deel Deze Pagina