Hoi meiden. Ik zoek eigenlijk herkenning en hopelijk wat tips. Ik heb sinds een week dat ik gespannen buiken krijg. Soms als ik zit en op sta doet mijn onderbuik zeer en trekt de pijn dan naar mijn zij (vooral de linker) en vervolgens heb ik last van een behoorlijke gespannen buik die erg lang gespannen blijft. De pijn in mijn zij verdwijnt wel na een tijdje. Volgens mij zijn het mijn banden? Ik heb ook last van mijn bekken dus dit werkt ook tegen maar het probleem is dat ik die gespannen buik zo vervelend vind. Ik heb geen idee hoe een " harde buik " zou moeten voelen maar een harde buik trekt volgens mij weg en is niet pijnlijk. Wat ik heb wel. Naarmate de dag vordert voelt mijn buik steeds zwaarder en meer pijnlijk. En ik weet niet zo goed wat ik er aan kan doen. Ik wissel staan, zitten en lopen al zo goed mogelijk af..... Op werk is het vooral lastig en zou dus graag willen weten of iemand tips heeft voor me? Alvast bedankt!
heb zelf ook vaak last van maar ik heb al wel 6 weken harde buiken, deze doen inderdaad ook zeer. Terwijl ze zeggen dat ze dan gevaarlijk worden. Meerdere keren met keiharde buiken naar de sehv gegaan maar niets kunnen vinden. de rest van de dag voelt mn buik heel strak en opgeblazen ofzo, ik vergelijk het altijd met het gevoel dat je hebt na het eten van 1 macdonalds burger, en dan alsof je er 3 hebt gegeten. heb jij ook dat je erg slank bent en je buik dus erg tegen je ribben aan drukt? Dat heb ik namelijk heel erg als ik verkeerd zit.
Ik had dit ook rond de 21/22 weken, mijn buik was ook super hard! Na 24 weken nam dit af. Bij mij kwam het denk ik omdat mijn buik in een keer een groeispurt kreeg. Ik heb een buikband gekocht, niet zoon katoenen maar zoon witte dunne band die je onder je buik moet doen met klittenband, dat heeft geholpen bij mij.
Bedankt meiden voor jullie reacties. Ik denk inderdaad dat het een groeispurt is. Ik heb zo'n vermoeden dat het echt mijn banden zijn en dat de buitenkant van buik strak staat en niet mijn baarmoeder zoals bij harde buiken. @ times2; nee, ik ben niet slank. En ik heb ook nog geen last van mijn ribben. Het komt juist meer van onderuit vandaan. Dat opgeblazen gevoel herken ik dan wel heel erg. Succes met jouw harde buiken! Hopelijk zijn er ervan af rond de 24 weken zoals Babbona had. @Babonna; bedankt! Ik ga denk ik op zoek naar zo'n band!
Ik was wel erg slank en heb het vooral bij de tweede zwangerschap gehad. Alsof er een voetbal in zat, zo hard en vaak ook pijnlijk. Als ze met haar rug naar links ging het beter maar zodra ze om haar as naar rechts draaide was mijn buik ook ontzettend scheef. Verder had ik daarbij ook harde buiken en heb regelmatig aan de CTG gelegen met soms ook echte uitschieters naar boven. Uiteindelijk gewoon met 40 weken bevallen.