Tweelingen: altijd late praters?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mamishka, 11 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamishka

Mamishka Bekend lid

20 mei 2012
    600
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn twee jongens zijn inmiddels 19 maanden en zeggen alleen mama, papa en die. Thats it
    Mijn twee oudsten (geen tweeling) kenden op die leeftijd veeeeel meer woorden ...

Natuurlijk is iedere kind anders maar zijn tweelinen overbht algemeen altijd langzamer met spreken? Hoe was dit met jullie twins?

2. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

Ze zeggen dat tweelingen inderdaad meestal later zijn met praten, hier zijn ze bijna 18 maanden en veel meer dan papa, mama, dit, die, hap, ja en aaien komt er nog niet uit, ja heel veel uh uh en eheh en Thomas houdt hele verhandelingen in het 'russisch'. Terwijl hun zus op deze leeftijd al een enorme woordenschat had en ook al 'zinnetjes' maakte als 'aai poes' en 'cavia daar'.
    Maar goed, als ik naar de schemaatjes van de taalontwikkeling kijk dan volgen de jongens redelijk het gemiddelde en liep de oudste gewoon belachelijk voor.
    CB vroeg specifiek naar hoeveel ze al zeiden omdat het een tweeling is. Arts vond het toen ruim voldoende.

Vaak schijnen ze ook een eigen taaltje te hebben, maar dat is hier niet het geval.

3. Mamishka

Mamishka Bekend lid

20 mei 2012
    600
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou die van mij brabbelen wel heel de dag met elkaar en ik denk echt dat ze elkaar snappen....super leuk om te zien hoor maar het is in ieder geval geen nederlands hahah

Mijn dochter zei met 18 maanden ook dingen als mam kijk, hondje lief enz je gaat toch weer vergelijken he..

4. soof82

soof82 Lid

6 feb 2012
    14
    0
    1
    NULL
    NULL
    Onze tweeling (16 maanden) zegt nog helemaal niks. Ze brabbelen wel wat maar echt woordjes of iets proberen na te zeggen doen ze niet. Ons oudere dochtertje zei rond die leeftijd al heel veel. Begon me al een klein beetje zorgen te maken. Maar waarom praten Tweelingen dan wat later? Ze hebben ook geen taaltje samen volgens mij.

Deel Deze Pagina