Hoe merkte jij dat je toch echt te vroeg ging bevallen?

Discussion in 'Prematuur' started by WmvSS, Oct 22, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

Apr 13, 2012
    1,160
    0
    0
    Den Haag
    Hallo dames, hier een mama van een zoon en een dochter. Onze dochter is in 2010 geboren met 23 weken zwangerschap en helaas overleden :( bij mij braken de vliezen, heb geen kramp of pijn gehad, ik lag te slapen en werd wakker van een plas water.

Ben nu 31.3 weken zwanger van onze tweede zoon en heb vandaag wel wat klachten gehad, vandaar mijn vraag eigenlijk. Hoop dat jullie dat met mij willen delen.

2. Miepie80

Miepie80 VIP lid

May 6, 2007
    8,101
    4
    0
    Wat moeilijk je dochtertje te moeten missen - en hopelijk blijft jullie tweede zoon nog een tijd zitten! Heb je contact gehad met de vk/gyn?

Hier al vanaf het begin duidelijk dat ze vroeg zouden gaan komen - gemiddeld bij een drieling is 34w.
    Maar na een spannende periode rond de 24/25 weken (TTS en zwangerschapsvergiftiging) was alles rustig en dacht ik in elk geval de 32 weken wel te gaan halen. Tot 's nachts mijn vliezen braken. Weeënremmers gekregen, maar een uur later toch weeën en toen wist ik zeker dat ze die dag geboren gingen worden - het duurde alleen even (4 uur/10cm ontsluiting verder) voor de dienstdoend arts dat ook door had :D.

Hopelijk mag deze klein vent ook in elk geval tot 38 weken binnen blijven, succes!

3. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

Apr 13, 2012
    1,160
    0
    0
    Den Haag
    Ja dat is heel erg moeilijk, veel mensen denken nu dat we toch alsnog een baby krijgen het verdriet om haar en de miskramen en buitenbaarmoederlijke zwangerschap weg is.......... Niet dus en vooral het verdriet om onze dochter wie toch echt al een mensje was van 495 gram, helemaal af en compleet maar te klein om te leven.

Nee heb niet gebeld op het moment dat ik dat wilde doen, nam de pijn af en werd mijn buik ook gewoon weer zacht. We hopen zelf zeker de 34 weken te halen, de gyn denkt dat ik de 37 wel haal :)

Wat bijzonder een drieling zeg, eht heel speciaal!! Dus ook vliezen die breken, ik lees dat toch wel heel veel bij bevallingen die te vroeg begonnen dat dat echt het eerste signaal was.

4. Blondje

Blondje Fanatiek lid

Aug 29, 2009
    1,640
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij zijn ook de vliezen gebroken. Niet meteen echte weeën, na een aantal uur wel. Ik heb weeremmers gehad maarbkwam toch op gang. Mijn dochter is geboren bij 33 weken. Hopelijk blijft je kleintje nog lekker zitten voorlopig.

5. ylvi

ylvi Actief lid

Dec 9, 2011
    298
    0
    16
    Bij de eerst verloor ik de slijmprop met precies 31 weken. Ik ben aan de weeenremmers gekomen en met 31,3 braken ook nog de vliezen, een dag later was ze er....
    Gelukkig alles goed gekomen.

Bij de 2e geen voortekenen gehad en braken mijn vliezen overdag bij 36,6 weken. Nog geen 4 uur daarna was hij er al!

6. kleinesam

kleinesam Fanatiek lid

Mar 15, 2009
    1,409
    0
    0
    Ik had met 31 weken weeen en een niersteen :( ze hebben de weeen toen geremd. Met 34 weken kwamen de weeen terug en is Sam met spoedkeizersnede geboren.

7. jongenmeisje

jongenmeisje Bekend lid

Jan 2, 2012
    838
    0
    0
    Ik kreeg weeen met 29+3, die ik niet echt herkende waren voor mijn gevoel harde buiken maar wel met regelmaat en in rust.
    weeenremming sloeg niet aan
    vliezen braken pas bij volledige ontsluiting.

Ik hoop dat het nog een poosje duurt voordat je zoontje geboren wordt. wat een verdriet moeten julie hebben om jullie dochtertje en natuurlijk vervangt dit kindje jullie dochtertje niet. Wat kunnen mensen toch domme uitspraken doen

8. Smikkel

Smikkel Actief lid

Mar 25, 2011
    207
    1
    18
    NULL
    NULL
    Bij mij braken de vliezen plotseling. 5,5 uur later is ze geboren met 34+1 weken. Niet echt serieuze weeën gehad, pas toen ik bijna volledige ontsluiting had voelde ik rugweeën en later wel persweeën.
    Wel al vanaf week 17 ergens last van harde buiken en de dag dat ik ging bevallen was ik zo lamlendig als het maar even kon, maar ik dacht dat dat kwam omdat ik net verlof had en ik eindelijk wat tot rust kon komen.
    Tijdens de bevalling bleek dat ik gbs-drager ben en uit genomen kweken bleek ook dat die bacterie actief was, de kans was wel meer dan gemiddeld dat dat de oorzaak van vroeggeboorte was, maar zeker weten doen we het nooit.

9. ylvi

ylvi Actief lid

Dec 9, 2011
    298
    0
    16
    Ik was in mijn eerdere berichtje vergeten te vermelden dat dit dus bij mij ook zo was. Beide zwangerschappen.
    Ook wij weten de oorzaak van de vroeggeboortes niet zeker, maar dit zou dus de reden kunnen zijn..

10. Mopje

Mopje Fanatiek lid

Apr 18, 2011
    2,753
    1
    0
    Friesland
    Mijn vliezen braken plotseling bij 34 weken. Nog geen 9 uur later was hij er... Ik had wel al een week of 2 een gek gevoel in mijn buik, volgens de vk schopte de kleine tegen mijn middelrif. En de dag ervoor was hij ingedaald!

Na het verlies van jullie meisje hoop ik dat je jongetje nog lekker lang in je buik blijft zitten!

11. Moeder van Rick

Moeder van Rick Actief lid

Jan 23, 2012
    225
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik verloor met 29 weken de slijmprop en werd opgenomen kreeg longrijpers en weeenremmers, na 1 week overgeplaatst naar LUMC en na een paar dagen braken mijn vliezen spontaan en omdat de kleine met navelstreng en beentjes bij de baarmoedermond zater werd hij een dag later met een keizersnede gehaald met 31+2.

12. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

Aug 5, 2011
    2,049
    0
    0
    Krijg je dan geen onderzoeken en preventieve antibiotica als je gbs drager bent?

Bij mij is juist die gbs bacterie NIET gevonden en zelfs ik krijg WEL antibiotica, mocht dat nodig zijn.
    Verder krijg ik regelmatige controles van urine en vaginale kweken ivm mogelijke bacteriën.
    Mocht deze prille zwangerschap goed blijven gaan ( ssssssssssst! ) ;)

Bij mij is het gegaan zoals onderstaand, kreeg met 32.1 rugweeeen, daarna met 32.5 geboren.

Hoop dat je kleintje nog lekker blijft zitten!

13. spinnekop

spinnekop Niet meer actief

hier ook gebroken vliezen met 31 wkn 5 dagen om 9 uur s morgens . s avonds om 12 uur was mijn zoon er.

ik heb die week daarvoor wel een ongigevoel gehad , maar dat had ik wel vaker in de zwangerschap gehad.

hopelijk blijft je baby gewoon zitten en gewoon aan de bel trekken bij de verloskundige/gynacoloog

14. banjabes

banjabes Fanatiek lid

Jun 29, 2008
    2,134
    0
    0
    Hier precies hetzelfde, ook een vliesbreuk en 9 uur later was ze er. Vooraf alleen geen gek gevoel gehad ofzo. Ik stond op en knap....daar knapte letterlijk mijn vliezen.

15. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

Jan 5, 2012
    4,525
    2
    36
    Soef, wat een mooi nieuws! Die controles, is dat allemaal standaard vroeggeboorteprotocol? Dit aangezien wij vrijwel hetzelfde verhaal hadden destijds, met de langdurig gebroken vliezen? Duim voor je!

16. kristalhelder

kristalhelder Bekend lid

Aug 21, 2011
    743
    0
    16
    Ik ben bevallen met 35 weken en 6 dagen en bij mij begon het ook met een vliesscheur. Ik ben toen naar ziekenhuis gegaan en toen ze uiteindelijk gingen toucheren had ik al 9 cm ontsluiting zonder ook maar iets van weeen. (mijn toetsenbord maakt geen symbolen). Er is niet echt gevonden hoe het nou kwam. Ik had wel maar een kleine placenta: 270 gram, dat was wel opvallend.

Hopelijk blijft de kleine man nog even zitten.

17. ylvi

ylvi Actief lid

Dec 9, 2011
    298
    0
    16
    Ik kreeg tijdens de geboorte van de 1e antibiotica, pas toen de bevalling begon (bij 31,3) bleek dat ik drager was en dat de bacterie actief was.
    Bij mijn tweede zwangerschap is vooraf geconstateerd dat de bacterie wederom actief was. Bij de eerste tekenen van de het begin van de bevalling aan het infuus gekomen, maar helaas niet voldoende antibiotica kunnen krijgen omdat de bevalling zo snel ging.
    Onze zoon moest 3 dagen in het ziekenhuis blijven omdat de kans er was dat hij tijdens de bevalling besmet was geraakt.
    Na 3 dagen leek alles goed met hem en mochten we naar huis.

Ik begrijp uit jouw verhaal dat je wel drager bent van de gbs bacterie, maar dat deze niet actief was?
    In dat geval had ik ook antibiotica gekregen, maar weet niet of dat altijd zo is.

18. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

Aug 5, 2011
    2,049
    0
    0
    Ja dank je!
    Ik weet eigenlijk niet of het standaard is, maar bij die vroeg gebroken vliezen wel urine controle en vaginale kweek etc.
    Mochten er dan bacteriën zijn, die je niet altijd zelf merkt dus, dan krijg ik preventief AB.
    Ik ben wel weer onder behandeling in het academisch. Weet niet of dat uitmaakt in het beleid.
    Maar iig doen ze er dus alles aan om t te voorkomen.
    Waren jouw vliezen ook lang gebroken? Hoeveel van tevoren?

Grtz.

19. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

Aug 5, 2011
    2,049
    0
    0
    Ik heb de gbs bacterie nooit gehad, wel AB gekregen uit voorzorg.
    Ik weet niet waar jij nu loopt ( welke gyn)? Maar ik zou vragen of je ook regelmatig die periodieke screening kunt krijgen van urine/ vaginale kweek om zo al AB te kunnen starten voordat überhaupt je bevalling begint...
    Vind ik wel een fijn idee iig dat ik dat nu krijg!
    Ook al was er ook geen infectieuze oorzaak in mijn geval.

Grtz

20. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

Jan 5, 2012
    4,525
    2
    36
    Ja, ik zou automatisch ook weer in het academisch gaan lopen. De mijne braken bij 24 weken, 6 weken later beviel ik. Je kent me onder een andere naam ;). Goed om te horen dat ze je in de gaten houden, als het voorkomen kan worden, dan bijzonder graag, nietwaar?

Share This Page