Hoi meiden Langzamerhand bevallen er steeds meer mensen van ons clubje en ik heb wel behoefte om met alle mama's te kletsen over het wel en wee van onze baby's. Vandaar dat ik dit topic heb geopend!
Hier een zeer onrustige nacht achter de rug. Ze kwam bijna ieder uur. Of honger of krampjes of ze was gewoon klaarwakker. Heb (weer) maar zo'n 3.5 uur geslapen. En om 6 uur valt ze in diepe slaap. Helaas worden dan elk moment weer de andere 2 kinderen wakker. (Vandaag half 7) De rest van de dag is ze in slaap op de voedingen na.
Balen voor je mama-in-love, heeft ze vaak krampjes? Geef je BV of FV? Hier vannacht er 2 keer uit geweest, Dani drinkt om de 3 a 4 uur kwam deze nacht dus 2 keer. Laatste nachten was t 1 keer. Hij is n makkelijk ventje gisteren in totaal 685cc
Wat heerlijk om je eigen lichaam weer terug te hebben! Vandaag weer gras gemaaid, boodschappen gedaan en helemaal zonder puffen of harde buiken Onderkant schrijnt nu wel een beetje dus toch iets teveel gedaan maar ik vind dit toch wel lekker hoor zo zonder dikke buik!
Mama in love probeer je wel nog wat rustig aan te doen Heb zelf altijd gehoord dat je geen zware dingen moet tillen de eerste 6 weken omdat je dan kans hebt op baarmoeder verzakking. Lijkt me idd wel heerlijk om weer vrijer te kunnen bewegen zonder harde buiken.
Jaa!! Gevonden Ik heb dat vrije gevoel ook ja dat je alles weer kunt doen zonder dat er een buik in de weg zit. En vooral op men buik slapen!! Zo fijn. Maar ik mocht de laatste weken dan ook echt niks meer. In het ziekenhuis wouden de zusters zelfs met me mee naar het toilet! Ook wel om te kijken naar men vruchtwater en bloedverlies maar werd er echt helemaal gek van. Ik denk dat ik daarom ook bijna niet in bed te houden was in men kraamweek. Ben nu eigenlijk wel weer de oude op een paar extra kilo's na. Met F gaat het best lekker al komt ze nog wel elke 3 uur!! Ook snachts. Ze drinkt wel steeds meer. Nu al 8 keer 80/90 cc. Ze wil ook wel 100 cc maar dan ligt ze een uur lang alles op te hikken en weer weg te slikken. Heeft ze dan echt last van. Maar das dus best veel voor een meisje van nog geen 3 kilo. weet ook niet hoe we er een voeding af krijgen. Het cb zegt dat dat vanzelf wel komt... Maar een andere wijkverpleegkundige zei aan de telefoon dat het inderdaad wel erg veel was kwa voeding. Kreeg erg tegenstrijdig advies. We kunnen haar wel minder geven maar dan laat ze natuurlijk nooit meer tijd tussen de voedingen. Hier is ze snachts trouwens ook meer wakker dan overdag. Der ontlasting komt de laatste dagen wel iets moeilijker. De eerste dagen was het ook elke luier en nu maar 2 keer per dag. Dan heeft ze er ook echt even last van. Maar is ze het kwijt dan gaat het ook meteen weer goed. Vaak helpt het om der even in haar blote billen te laten liggen. Mamainlove echt respect hoor! Vind alleen zoon kleintje al vrij intens ookal slaapt ze ook nog eens best veel. Ik zou niet weten hoe je dat aanpakt met nog 2 van die hummels erbij. Moet wel zeggen dat ik overdag ook niet echt kan slapen. Ben voor men gevoel best druk met visites boodschappen doen, wel lekker wandelend natuurlijk!, en ook men huishouden weer op de rit krijgen en alles op zen eigen plek zetten na al die weken dat andere dat voor me hebben gedaan. Er staat elke dag nog steeds meer op men lijstje dan dat ik af krijg. Neem ook wel lekker de tijd om met ons meisje te tutten hoor!! Daarom krijg ik vaak ook veel minder gedaan dan dat ik eigenlijk van plan was. haha Ben benieuwd hoe snel het hier druk word!!
Ik geef borstvoeding dus van hoeveelheden heb ik geen verstand. Weet ook niet hoeveel ze binnen krijgt. Aan haar gedrag te zien voldoende want ze is erg tevreden. Wel een nadeel : ik was zo blij dat ik weer op mijn buik kan slapen heb ik nu weer last van stuwing waardoor ik niet op mijn buik kan haha! Ja je hebt wel bekijks met 3 van die kleintjes hoor. Als ik door het dorp loop heb ik de jongste 2 in de duo wagen en de oudste van 2 jaar loopt zelf naast de wagen. Er draaien genoeg nekken om en veel mensen gaan ook een praatje met je aan. Het is tot nu toe goed te doen hoor met 3 van die kleintjes. De baby slaapt de hele dag en moet ik alleen tussendoor voeden. Ze had net honger in het dorp dus even ergens gaan zitten met een bakkie thee en gevoed. En daarna weer door met andere boodschapjes
Nou de nacht ging redelijk goed. Ze lag gisteravond in de box zo lekker te slapen dat mijn vriend zei: Ga jij maar naar boven slapen, ga ik even dutten op de bank tot ze komt voor de voeding en dan haal ik je wel op. Dus kon lekker even slapen zonder pruttelen baby naast me. half 3 voeding gegeven en toen naar boven. Helaas om 4 uur al weer gepruttel dus weer naar beneden. Heb haar voeding gegeven en in de box gelegd waar ze sliep als een roosje. Ik in de slaapzak op de bank gekropen en geslapen tot 7 uur! Toen kwam vriendlief met de kinderen naar beneden. Al met al best een goede nacht al was het gedeeltelijk op de bank
Wat vervelend dat je door de stuwing niet op je buik kan slapen. Ik wil ik graag weer op mijn buik liggen. ...nog ff geduld hebben
haha klink voor mij nog wel als een vrij zware nacht hoor mamainlove! Hier ging het eigenlijk beter. Ben gister bij men zusje geweest en met haar ook een beetje over de voeding gehad. Zij zei dat we meer voeden zoals borstvoeding. ALs ze al wat begint te smakken maak jij al een fles. Oeps zo had ik het geleerd. Nu dus inderdaad niet meteen een fles gepakt, maar ff beetje gesust en viel ons meisje zo weer in slaap!! Ik helemaal verbaast. Nu kunnen we ineens een uur meer tussen de voedingen laten!! Ff kijken hoe de dag loopt maar als we zo doorgaan zitten we ineens op 6 a 7 voedingen ipv 8. Ze word gewoon standaard elke 3 uur wakker omdat we haar toen ik nog bv gaf daar steeds op wekte denk ik. Ik moet blijkbaar nog een hoop leren dus. Misschien nog een beetje domme vraag maar ik heb nog niet 1 keer een traan gezien. Is dat normaal of huilt ons kleintje dan gewoon niet echt, of is dit iets om in de gaten te houden.
Ach demie bij de eerste moeten we allemaal nog leren toch. Fijn dat het nu zo goed gaat in ieder geval met de voeding. Met de fles is het met een regelmaat en de borst is op aanvraag.