Sammy88 nee helaas moet ik nu zeggen ben ik niet vaginaal bevallen. Sky heeft een week of 10 in stuit gelegen en daar om he ik een keizersnede gehad. Ik ben wel gelijk gesteriliseerd dat was wel fijn maar het herstel vind ik echt zwaar ik heb dat onder schat
Hoi! Mag ik hier ool mee komen kletsen? Ik ben 26 mei bevallen van onze tweeling Sep en Isa. Sherly leuk jij ook hier! Ik zie dat jij ook schrijft dat je de keizersnee heb onderschat. Dat ervaar ik net zo! Al moet ik zeggen dat het nu steeds ietsje beter gaat.
Huismuis hoe gaat het met Sep en Isa?? ja ik heb het echt onder schat hoor ik ben blij dat ik al weer wat verder ben omdat het watje zegt echt elke dag beter gaat. ik slaap nog wel elke dag hoor maar ik loop ook een rondje elke dag ik denk dat dat ook goed is voor mijn lichaam. Wel had ik zeker een dag of 3 na de keizersnede dat ik dacht dit komt niet meer goed hahahah. na 4 dagen naar huis uit het ziekenhuis en ik dacht echt neeeeee. maar gelukkig gaat het nu weer goed en kunnen we weer een hoop doen.
Sherly het is net of ik een stukje over mezelf aan het lezen ben bij jou. Ik dacht ook dat het nooit meer goed zou komen. Hahaha. Sep en Isa doen het goed. Drinken goed en slapen veel. Hoe doen jouw kanjers het? Hoe groot rondje loop je dan? En lekker met de kinderwagen ? Ik ben nog niet buiten geweest met ze.
Sky en Dex doen het ook prima hoor, wat je zegt ze slapen veel en drinken goed en poepen bijna bij elke luier hahaha en zelfs na het verschonen weten ze gelijk de luier weer vol te gooien hahaha. ik loop nu ongeveer een rondje samen met de kids in de wagen van ongeveer 20 minuten op een heel rustig tempo. dit bevalt mij prima moet ik zeggen dat geeft mij weer energie en heb ik het gevoel dat mijn lichaam weer een beetje de oude begint te worden. De kids lijkt het ook erg fijn te vinden om lekker mee buiten te zijn, ik probeer dus ook om elke dag een stukje verder te lopen hoor. morgen even kijken of ik ook ga lopen aan gezien het weer zo raar doet. maar ja dat zien we morgen dan wel. en vandaag zijn papa samen met Dex en Sky om en om weesten douchen dat is voor mij nog wat te veel dus ik heb hun lekker aan gekleed en zo. hopelijk gaat dit volgende week wel en kan ik dan met hun douchen.
Oh wauw jij bent gewoon al buiten geweest. Ik niet. Wil het toevallig morgen proberen. En al veel kraamvisite gehad? Leuk samen douchen!!! Mijn man durft dat niet zo goed.
Welkom dames en gefeliciteerd met jullie kindjes! Pittig hè, een keizersnede? Ik heb me zoooo ellendig gevoeld, ook omdat mijn kindjes niet meer naar huis gingen en ik dus na drie dagen ziekenhuis elke dag op en neer moest. Na een week of twee, drie kon ik zelf met de bus en werd ik minder afhankelijk van anderen. Na een week of vijf voelde ik me weer de oude. Huismus, als je je zelf goed voelt, zou ik lekker een klein rondje gaan lopen. Zo bijzonder, de eerste keer met je kindjes in de wagen naar buiten! Samen douchen vind ik niets met van die kleine wurmpjes en eigenlijk nu pas lekker worden. Al gaan ze uit praktische overwegingen toch eigenlijk altijd in bad. Dat kan ik nl in mijn eentje doen, terwijl mijn man Timo in bed legt. Hier gaat het goed. Hidde rolt inmiddels naar zijn buik en Teun zal niet lang achterblijven denk ik. Ze groeien als kool en zijn supervrolijk. Alleen is Hidde ziek. We zaten met de boot in Edam (onze thuishaven is Huizen) toen hij ineens ziek werd. Krijsen, warm en een afwezige blik. Dus wij na overleg met de hap naar Huizen teruggeraced. Hij heeft een ontsteking in zijn luchtwegen. AB kuurtje en gelukkig mee naar huis. Vannacht goed geslapen zonder onderbrekingen. Tojo, hier gaat het fruit ook veel beter dan de groente. Ik geef ze nu 100 gram per baby per hapje en dat gaat er eigenlijk altijd wel in.
Gefeliciteerd Huismus!! Sherly balen dat t je tegenvalt je hebt natuurlijk al een kleintje rond lopen.. Pittig als je dan nog niet veel kan.. Knap dat je al buiten be t geweest zeg! Elisabethbas leuk is dat om te zien he dat ze steeds meer kunnen hier eten ze t fruit ook beter als groente. Op wortel en bloemkool na dat vinden ze heeeerlijk! Ze krijgen sochtends allebei half potje fruit en savonds allebei half potje groente. Jason kan sinds vorige maand op ze buik rollen en nu ook terug naar zn rug! Joëlle kan sinds 2 dageb ook op dr buik rollen trots dat ze was! Haha Ze is echt een mini heksje pest de hele dag dr broer!! Ik hoor hem gillen haar lachen heeft ze met 2 armen zijn been vast of zijn speen. Reageren ze bij jou ook veel op elkaar?
Sammy88 hahha wat leuk zeg die interactie. hier nog niks daar van maar ja ze zijn nog klein he. wat ik wel al gek vind is dat de ene niet wakker word van de andere as ze liggen te huilen en zo het lijkt een gerust stelling of zo iets. over een paar maanden zal dat wel veranderen hahahaha. ik moet zeggen dat het vandaag ook weer goed gaat mijn man is aan het werk vandaag weer voor het eerst en ik ben nu alleen met Sky en Dex thuis Joy is naar school dus het is een rustige dagje voor mij
Sherly hier duurde t ook even voor ze t door hadden hoor. Jason had eerst Joëlle in de gaten zij hem pas later. Nu ligt ze steeds tegen hem te brabbelen. Hier vanaf t begin niet wakker geworden van elkaars gehuil en nog steeds niet. Hoe slapen ze? In 1 bedje? Hier ligt Joëlle in een deuk omdat Jason gilt
Bojzonder ja dat ze niet wakker worden van elkaar. Hier is dat net zo. Ze slapen beiden in een eigen bedje maar wel op dezelfde kamer. Sammy zeker leuk dat ze zo op elkaar reageren. Leuke fotos! Sherly spannend zo'n 1e dag "alleen".
Sammy88 wat een leuke foto zeg hahah moet daar van lachen dat doe een mens goed. en Sky en Dex hebben alle bij hun eigen bedje maar slapen wel op de zelfde kamer. hier alles goed gegaan hoor vandaag alleen. mijn moeder is nog langs geweest en helaas niet meer naar buiten geweest vandaag. maar wel lekker kunnen knuffelen en eten geven en de was doen lekker mij zelf weer zijn in mijn eigen huis, Joy was naar school dus echt een dagje voor mij, Sky en Dex. morgen ochtend is Joy weer lekker naar school en als het weer het toe laat ga ik lekker voor het eerst weer boodschappen doen met de kinderwagen ben benieuwd hoe lang dat gaat duren in de supermarkt . en dan hoop ik aan het einde van de week samen met mijn man even met de bus naar het centrum te gaan. mmm kan niet wachten
@Sherly, houd er maar rekening mee met boodschappen doen, dat je een attractie bent voor de meeste mensen. Soms word ik gestoord van alle mensen die effe in de wagen willen gapen: 'je zal het wel druk hebben he?!' Ja!!! En dat wil dus ook zeggen dat ik niet altijd tijd heb om iedereen vriendelijk te woord te staan als ik aan het wandelen ben met de kinderen
Oh boodschappen doen met de grote wagen is afschuwelijk! Alle oude omaatjes willen in je wagen kijken en vergeet de opmerkingen achter je rug niet. Dan hoor je ze zeggen: een tweeling, moet er niet aan denken! En inderdaad: druk zeker met twee van die kleintjes. Uh nee, drie kleintjes! En ook lekker snugger: is het een tweeling? Interactie is er hier heel erg. De heren slapen niet als de ander niet in bed ligt en ze pakken elkaar voortdurend vast. Wordt wat als ze mobiel gaan worden. En kletsen dat ze kunnen! Heerlijk om te horen!
Hahahaha ik moest ff lachen om tojo en Elisabethbas. Ik sta nu al te popelen om m'n 1e keer boodschappen te gaan doen. Hihihi. Vraag: hoe doen jullie dat Snachts met voeden en verschonen? Een tegelijk of 2 tegelijk? Nu is m'n man nog vrij en doen we het samen maar als hij straks weer gaat werken moet ik het alleen doen....
nou hier vandaag naar de supermarkt geweest en het viel mee ja de meiden die er werken die van niks wisten kwamen even maar verder niemand aan de wagen gestaan. dus een goede ervaring gelukkig. wij doen het zo ik ga op tijd naar bed en mijn man doet de laatste voeding beneden. ik kom er dan snachts uit en ga dan eerst voeding maken dan luiers verschonen en dan op een kussen gelijk laten eten, dit vind ik het makkelijkste anders heb ik een huilend kind dat is ook niet alles midden in de nacht. en onder tussen lijkt het of we er al heel ervaren in zijn hahahaha en lukt het aardig om ze samen te voeden hier een foto beneden op de bank samen voeden
Sherly dat ga ik ook eens proberen zo op die manier voeden. Vind het nu al spannend. Bang dat ze eraf rollen/vallen. Iemand anders nog tips? Leuke foto trouwens
Haha, grappig dat het dus echt overal hetzelfde is. Ik krijg ook standaard deze drie vragen: 1. Een tweeling?? 2. Oh een jongen en een meisje? 3. Je zal het wel druk hebben he? Ik heb inmiddels ook een standaard riedeltje waarmee ik antwoord haha. Toen ik zwanger was had ik dit al vaker gelezen, en vond het eigenlijk een beetje uit de hoogte van de moeders die het irritant vonden. Maar nu ik het zelf heb meegemaakt begrijp ik ze wel beter haha. Ik irriteer me er op zich niet heel erg aan, maar het gaat wel een beetje vervelen omdat je steeds hetzelfde gesprekje voert. En moet toegeven dat ik laatst alweer iemand met interesse zag kijken en dat ik gauw een ander gangpad in liep om een gesprekje te ontlopen Je hebt er gewoon niet altijd zin in
Hier gaat alles goed met de kids.. Ze lachen zo veel, en vooral R.ayaan begint echt geluidjes te maken bij het lachen. Zo leuk! Echt een cadeautje om deze ontwikkelingen nog een keer mee te mogen maken, en dan nog wel bij twee kindjes! Van de week sliepen ze ineens twee nachten door, maar vannacht kwamen ze toch weer voor een voeding. Zo gaat het al een tijdje, ene keer wel doorslapen (van 23.00 tot 08.00) en de andere keer toch om 04.00 uur nog een keer drinken. Ik voed ze altijd direct na elkaar, maar nooit tegelijk. Ik geef volledige borstvoeding en los van dat het aanleggen amper te doen is met twee baby's, vind ik het ook fijner om even die 1-op-1 tijd met ze te hebben. Ik merk dat ik veel minder quality time met hun heb dan ik met mijn eerste had. Toen zat ik de hele dag met haar te tutten. Daar heb ik nu gewoon geen tijd voor (met name door mijn oudste die nu een peuter is). Dus vind het fijn om tijdens het voeden dan gewoon even lekker 1-op-1 met ze te zijn, even apart die aandacht schenken.