bij mij zijn ze er nog niet af gerold hahaha en nee bij mij hebben ze daar geen last van van die rampjes moet ik zeggen. onze dochter kreeg ook deze flessen vandaar dat wij nu ook deze hebben maar ze spugen vind ik wel best veel misschien moet ik toch maar over gaan op ander flessen????
Hahahaha leuke plaatjes!!! Ik had laatst ook een leuk plaatje. Zal eens kijken of het lukt om hem er op te zetten. Net een wandeling gemaakt .. En ja hoor : "Ohhh een tweeling. Je zal wel druk zijn nu".
Geweldig die plaatjes! Sherly, zo heb ik ook altijd gevoed tot een maand geleden. Nu zijn ze er te groot en te bewegelijk voor, dus zit ik op de grond tegen de bank tussen twee wippertjes in. Gaat ook prima. Huismus, ze rollen er echt niet af 's nachts voeden deden we altijd samen. Ik luiers verschonen en manlief boven flessen maken. Dan allebei een baby en in een half uur lag iedereen geboerd en wel weer te slapen. Gelukkig vonden ze het na 2,5 wel welletjes en was het niet meer nodig, de nachtvoeding.
Leuke plaatjes, heel herkenbaar! Hier voedde ik de kids snachts alleen, in het begin ook omstebeurt, eerst onze zoon omdat hij het meeste honger had. Verder voed ik ze in de wipstoelen, dan zit ik ertussen in. Scheelt wel wat tijd en dan knuffel ik daarna even met ze apart. Het knuffelen is gewoon een stuk minder als destijds met onze oudste, maar dat 'probleem' heeft iedereen met een twee (of drie) kinderen... Ik heb wel bewust meer proberen te genieten van de eerste babymaanden, nu zijn ze al bijna 6 maanden, en ze zijn al een beetje 'baby-af', het worden al échte kindjes @Sherly, Wij hebben ook de Difraxflessen, en ben er wel tevreden over, heb niet het idee dat het spugen van de flessen komt, ons duo heeft in die 6 maanden nog maar een paar keer gespuugd/teruggegeven! Ik weet niet vanaf welke leeftijd je het mag gebruiken, maar je zou johannesbroodpitmeel (wat een woord....) kunnen toevoegen aan de fles, waardoor de voeding wat indikt en minder snel terugkomt... Dat wordt ook gegeven als kindjes een (verborgen) reflux hebben en dan spugen ze ook veel minder... @Elisabeth, hoe gaat het bij jou met de bijvoeding (de hapjes) Ik wil ze vanaf volgende week ook pap gaan geven. Boterhammen wavht ik nog even mee denk ik, ze zijn allebei veel kieskeuriger als onze oudste destijds Heeft er iemand van jullie ervaring met een bakfiets? Wij zijn aan het overwegen of dat iets voor ons is, zeker als de oudste na de vakantie naar school gaat lijkt het mij best wel handig met 3 kinderen...
Elisabethenbas hoe oud waren je kids toen ze doorsliepen? Tojo hier geen ervaring met een bakfiets. Heb er wel een keer opgezeten en vindt het heel eng fietsen.
Sherly hoeveel drinken jouw kindjes nu? Hier komen ze zo'n beetje om de 3 uur. Ze drinken meestal wel 90 cc. Soms drinken ze al 120 cc.
tojo geen ervaring met bakfiets maar wel met een fiets kar en dat vind ik erg handig. daar kunne alleen maar 2 kids is maar onze oudste kan dan achter op de fiets en Sky en Dex kunnen dan in de fiets kar erg makkelijk vin dik . morgen ga ik voor het eerst weer fietsen dus ik zal eens kijken of ik er een fot van kan maken. Huismuis hier drinken ze nu 110 en dan 6 voedingen. in de nacht mag ik niet meer geven dan 100 dus dat doen we dan ook. afgelopen nacht zijn ze zelfs pas na 5 uur gekomen dus wij waren blij. hier over 3 weken naar de osteopaat kijken o alles wel goed is, bij onze dochter hebben we een jaar lang gelopen voor we daar naar toe gingen en die heeft echt altijd erg veel gespuugd. vandaar dat we nu Sky en Dex willen laten na kijken voor dat we wee een jaar of wat gaan hannesen met spugende kids. vandaag ook weer voor het eerst auto gereden en heerlijk is dat zeg ging echt prima, morgen gaan we proberen te fietsen en dan ben ik gelijk weer wat mobieler dat vind ik heerlijk met dit weer. mag ik jullie eens wat vragen?? ik heb nog even maar ik moet na denken over mijn werk. ik ben bus chauffeur en wil denk ik straks 2 dagen gaan werken ipv 4 dagen omdat de opvang kosten anders erg hoog worden. dus waar wij aan denken is dat ik de dagen ga werken dat mijn man thuis is. maar hoe doen of gaan jullie dit doen??? zeker omdat wij nog een dochter hebben die naar de basisschool gaat en dan ook nog Sky en Dex die evt naar de opvang gaan!!! ik vind het erg lastig vandaar ook erg nieuwsgierig hoe jullie dit regelen of hebben geregeld??
Wij redden dat niet hoor 6 voedingen.... Zit toch minstens op 7. Snachts drinken ze van zich zelf al erg weinig. Wauw na 5 uur. Wat heerlijk. Wij gaan toevallig as. woensdag naar de osteopaat. Ik ga straks 3 dagen werken. Maar dat deed ik voor deze zwangerschap ook al. 1 dag is mijn man dan thuis. 1 dag naar opa en oma. 1 dag naar kdv. Ja voor jou zal het lastiger zijn ivm met Joy die al naar school toe gaat.
Ik voed ze om de beurt meestal komt er maar 1 en slaapt de ander nog. Slapen doen ze hier al 2 maanden van 23.00 tot 09.00! En overdag slapen ze ook goed. Ze krijgen 4 flessen van 180. En smiddags fruit en savonds groente met aardappel. Vinden ze heerlijk en Jason is haast niet meer misselijk! Ik heb hier meteen dr brown flessen gekocht omdat ze zulke erge krampen hadden.. Na 2 voedingen met dr brown was t over.. Echt een uitvinding haha Vandaag vaderdag gaan jullie nig iets doen? Ik heb een telefoon hoesje laten bedrukken voor mijn man
@Sherly, ik werk nu 2 ipv 3 dagen, ik heb nu ouderschapsverlof opgenomen (dit jaar is voor het laatst de ouderschapsverlofkorting van kracht, dat zou voor jou ook erg interessant kunnen zijn als je van 4 naar 2 dagen gaat) Heb je wel al een proefberekening gemaakt met evt kinderopvangtoeslag? je kunt bijv berekenen wat je terugkrijgt als je xx verdient, of als het veel minder is met 2 dagen werk. Wij betalen niet eens zoveel meer met 2 of 3 kinderen. je krijgt dan meer toeslag van de belastingdienst. En het is een beetje puzzelen met de opvang van alles, onze oudste gaat na de zomer naar school, en op sommige dagen gaat ze dan ook nog naar de voor/naschoolse opvang. Ook neemt een vriendin van mij haar dan een keer mee uit school, zodat ik ze daar ophaal. Het moet allemaal nog uitwijzen hoe dat allemaal zal gaan straks...daarom wilde ik misschien ook een bakfiets, dat leek me ook wel handig met het naar school brengen van onze oudste... @Sammy, leuk ideetje voor papa! Fijn dat het zo goed gaat bij jou met slapen en hapjes eten!
denk dat ik er uit ben qua werk. denk dat ik ook maar 2 dagen ga weren een dag is mijn man thuis en dan een dag naar de opvang en dan even kijken om ook nog een dag evt. ouderschapsverlof op te nemen maar ik weet niet of dat dat gaat bij mijn werk via het uitzend bureau????. de rest ben ik er dan voor de kinderen en dan een dag hopelijk gelijk met mijn man vrij dus een gezinsdag. vandaag ben ik voor het eerst met mijn 3 kids weg gegaan. de oudste moest naar school dus moesten Sky en Dex ook voor het eerst, dus we hebben er zeker een uur over gedaan voor dat ik weer weg kon ook nog even naar de stad geweest en wat een oeoes en ahas heb ik gehoord zeg. ik ben er vaak maar gewoon voorbij gelopen, ook vaak oho het is een tweeling en zo gehoord. gelukkig lagen ze in de fiets kar en duw ik gewoon door, denk dat ik anders nog in de stad was als ik voor iedereen gestopt was hahahahaah ben nu ook erg nieuwsgierig wanneer ze door gaan slapen in de nacht??? onze oudste sliep vanaf een week of 4 8 uur aan een stuk dus ik heb hoop dat deze dat ook gaan doen. dan kunnen we volgende week of zo lekker 8 uur slapen mmmmm kan niet wachten. wanneer sliepen jullie kinderen 8 uur in de nacht????