En zijn jullie thuis? Sherly hoe gaat het met jullie? Ik vind het leuk om te horen / lezen hoe het gaat omdat onze kindjes op 1 dag na even oud zijn. Hier gaat het goed. Dr. Brown flessen doen ook goed hun werk. Ze komen/ krijgen om de 4 uur 120 cc met 4 schepjes.
Huismuis ik vind dat ook erg bijzonder hoor zeker omdat we al contact hadden voor dat ze er waren. maar hier gaat alles echt heel goed. de kindjes spugen nog wel maar op zich valt het denk ik best mee, maar ja onze Joy heeft heel veel gespuugd dus denk dat ik alles mee vind vallen. verder doen ze het echt heel goed eigenlijk komen ze om de 4 uur en ze krijgen nu ook 120 en 4 schepjes. ik wil wel over gaan op meer omdat ze wat eerder komen dan eerst maar ik wacht nog even op morgen omdat we dan naar het CB gaan dus daar even vragen of dat wel verstandig is. ik de nacht komen ze 1 keer dus dat is erg fijn. Ook gaan wij over een week of 3 naar de osteopaat en dan denk ik dat ze bij Sky wel even haar nek gaan recht zetten of zo soms kan ze het uit schreeuwen als we haar optillen. dus ik denk dat daar iets niet goed zit. en Dex wilt best wel spugen dus denk dat bij hem zijn midden rif niet goed in elkaar zit net als bij Joy toen der tijd. verder zijn he echt makkelijke kindjes gelukkig.
Oh wij zijn gister bij cb geweest! Isa is al weer 3870 gram en Sep 4100 gram. Isa 53 cm en Sep 56 cm. Ben benieuwd wat de osteo zegt! Wij zijn (ook) geweest. Hoe gaat het met Joy? Reageert ze goed op haar broertje en zusje? Mijn dochter wel. Ik moet dan steeds van haar zeggen dat zei grote zus is. Hihihi.
Nog niet thuis. Morgen wel. Hidde kreeg een vreselijke krampaanval gisteren. Al zeiden ze dat het de komende maand nog wel vaker zal gebeuren, vonden wij het fijner als hij nog een dagje bleef. Het gaat allemaal zo vreselijk snel, een dagje extra voelt prettig. Beste nieuws van vandaag is dat zijn infectiewaarden zijn gedaald tot bijna normaal. Zaterdag waren ze nog sky high!
Elisabethbas fijn dat hij dan morgen mee naar huis mag! Merken jullie veel verschil qua karakter bij jullie tweeling? Hier wel! Sep is echt een handenbindertje! Huilt snel en is veel wakker. Terwijl Isa heel rustig is en lekker veel slaapt.
@Elisabeth, hopelijk ben je nu weer lekker thuis met Hidde, teun zal m ook wel gemist hebben! @Huismus, hier ook zon verschil, onze jongen huilde ook altijd heel veel en was veel wakker, terwijl ons meisje veel sliep en meer tevreden was. Nu na een half jaar is het ons meisje wat juist 'lastiger' is, ze is heel eenkennig, wil alleen maar dat ik in de buurt ben anders gaat ze huilen, en onze zoon is juist lekker tevreden en vermaakt zich alleen wel! We zijn gisteren op het CB geweest, zoon weegt nu 7 kilo, en dochter 6.1 kilo, dus wel een merkbaar verschil in gewicht. Een man vond het grappig om een opmerking te plaatsen dat het makkelijker was met twee maxicosis lopen, dan was je in evenwicht...niet dus als ze niet hetzelfde wegen... We kunnen beginnen met boterhammetjes, weer een nieuwe fase... ben benieuwd, ik ga ze morgen op een korstje laten sabbelen, kijken wat ze daarmee gaan doen...
nou ik merk ok al verschil hoor. Sky is meer echt het meisje van hallo, hier ben ik hoor, ja ik ben er, hier kijken, ik heb honger, Dex is meer van ok eik huil als er iets is verder vind ik alles prima je ziet maar wat je doet hahaha. ook vandaag naar het cb geweest Sky weegt nu 3455 en Dex weegt nu 3855 dus alle bij zijn ze en kilo aan gekomen in 4 weken tijd. Verder doen ze het prima en mogen we over 3 weken terug voor de eerste prikjes.
Oh bah wat naar zeg! Ben blij voor jullie dat het nu zo goed gaat met hem. Word er al naar van als ik bekend dat een van m'n kindjes zo ziek is.. Arme schatten. Hopelijk snel naar huis! Hier gaat ook alles goed, ze zijn allebei zo vrolijk en hebben een lekker ritme. Ze slapen gelukkig ook vaak tegelijk, dat scheelt een hoop. Qua karakter merk ik weinig verschil. Het zijn meer kleine verschilletjes. Firdaws drinkt sneller maar spuugt veel, Rayaan kan soms sloom drinken maar spuugt nooit. Rayaan valt altijd makkelijk in slaap maa wordt soms even wakker voor speentje (overdag, s nachts gelukkig nooit). Firdaws huilt soms even voor ze in slaap valt, maar als ze slaapt slaapt ze zo 4 uur overdag aan 1 stuk. En je kan een fanfare naast d'r zetten maar ze wordt echt niet wakker.. Haha
Gisteren gelukkig thuis gekomen. Hidde is flink afgevallen, maar was stevig genoeg en zal wel snel aankomen nu hij weer beter is en goed eet en drinkt. Hij was gisteren 7205 en Teun 6300 op onze eigen weegschaal. Tojo, wanneer was ook alweer jouw uitgerekende datum? Ik merk weinig verschil in karakter. Hidde heeft iets meer drive om zich fysiek te ontwikkelen maar dat kan ook liggen aan Teuns lichamelijke achterstand. Verder zijn ze beiden heel vrolijk met af en toe hun nukken, nou, dat mag! Het zijn rustige mannetjes, net als hun grote broer.
Wat fijn zeg. En gelukkig dat hij wat vetrecerves heeft. Mijn oudste woog met 1.5 jaar 9 kilo, altijd een fijn poppie geweest. Maar toen kreeg ze heftige buikgriep en woog ze nog maar 7 kilo. Moest in het ziekenhuis aan een sonde omdat ze niks binnen hield. Heeft nog heel lang geduurd voor ze weer op gewicht was. Toch prettiger idee als je weet dat ze wat reserves hebben. Nu is dr zusje exact zo'n fijn poppie en Rayaan qua gewicht precies gemiddeld, dus hij is voor ons doen een hele dikke baby haha
Sherly grappig om te lezen ook dat verschil tussen jouw kindjes. Hier ook volgende maand de 1e prikjes. Moet nog ff kijken of er iemand met me mee kan. Wel handig. Elisabethbas wat fijn dat Hidde nu thuis is!!! Zawjatu : komen je kindjes snachts nog voor een voeding? Tojo : whahaha lekker in evenwicht.
Ja rond 05.00 a 06.00 uur komen ze voor een voeding, en dan slapen ze daarna nog door tot 10.00 uur. En de laatste avond voeding is om 21.00 uur..
Ja ben ik ook wel blij mee, want dan kan ik ook eens vroeg naar bed. Merk dat ik nog steeds heel erg moe ben elke dag, hebben/hadden jullie dat ook? Hier een rotnacht. Ben bij m'n ouders gaan logeren, maar om 00.00 uur werd m'n oudste wakker dat ze sap wilde drinken. Ze mocht alleen water maar dat wilde ze niet dus dat was zeuren en huilen. Heeft ze tot 02.00 uur volgehouden! Sliep daarna zelf pas om 02.30, om 05.00 uur moest ik de kleintjes voeden en om 08.00 uur was de oudste weer wakker.. Ben gesloopt haha, hoop echt dat ik straks even kan slapen als zij weer slaapt. Ineens sinds twee weken kan ze enorm zeuren om dingen. Normaal vroeg ze iets hooguit 2 of 3x, maar wist duidelijk dat nee nee is. Maar nu blijft ze gerust een uur om een ijsje zeuren :s Ze is bijna 3, dacht dat de peuterpubertijd nu wel op z'n end was??
@zawatju, onze twee sliepen eindelijk door van 7 tot 7 toen ze 5 maanden waren, en nu nóg merk ik dat ik slaap tekort gekomen ben al die maanden. Het komt vaak voor dat ik om 9 uur/half 10 in mn bedje lig savonds... Wat betreft die buitjes van je oudste, onze oudste is bijna 4 en zij heeft ook nog steeds haar (puber?)buien...is ook echt wel erger geworden na de komst van ons duo...ze beseft heel goed wat haar gedrag voor gevolgen heeft, dus soms is het ook vragen om (negatieve) aandacht....maar ik merk ook wel dat ze aan school toe is, dat ze meer uitdaging nodig heeft, dus hopelijk wordt het dan ook minder. @Elisabeth, mijn uitgerekende datum was rond 8 januari, ik ben bevallen met precies 37 weken. Je kunt kindjes hebben echt een supergoed gewicht, zeker als je het om zou rekenen naar uitget datum, fijn hoor, dat ze idd wat reserves hebben...Onze 2 zijn eigenlijk een beetje te licht, maar dat is nog niet erg. Onze jongen heeft zn antibioticakuurtje op, maar hij hoest nog steeds heel veel. Dus waarsch volgende week toch maar weer even naar de dokter...
Zawjatu die peuterpubertijd duurt nog wel effe hoor. En ze gedragen zich waarschijnlijk ook anders door de komst van de baby's. Wat een rotnacht.
zawjatu logische hoor denk ik, ik merk ook wel dat ik aan het einde van de dag echt op ben. ik ben ook blij dat mijn man de laatste voeding geeft zo dat ik op tijd naar bed kan en dan pak ik de nacht voeding weer dan kunnen we het allemaal best goed aan moet ik zeggen. en hier is onze dochter 4 en die gaat ook meer uit proberen hoor denk dat het weer een fase is zeker nu de kindjes er bij zijn merken ze toch dat ze meer moeten wachten en minder aan dacht krijgen soms. ik denk probeer op de momenten dat het kan haar veel aandacht te geven zo dat ze geen negatieve aandacht hoeft te vragen. succes hier donder dag naar het cb geweest en ik was mij rot geschrokken Sky en Dex zijn alle bij 1 kilo aan gekomen in weken tijd?? Sky weegt nu dus 3455 en Dex nu 3855. wat gaan ze hard zeg gelukkig doen ze het nog steeds erg goed
Tojo, daarom vroeg ik het, om te vergelijken. Ik was 19 januari uitgerekend. Hidde zat vorige keer op de +1 maar ik denk nu op de gemiddelde curve. Teun zat op de -1 maar komt van de -2,5 dus dat is echt heel knap. Ik heb het dan dus over de gecorrigeerde curve. Onze mannen krijgen rond 19:30 de laatste fles en slapen dan tot 7-8 uur. Timo gaat rond 19-19:30 naar bed en slaapt tot 8 uur. Afgelopen nacht voor het eerst zonder luier en hij was droog. Trots!
Ja, hier ook steeds. Hidde deze maand dus niet maar ik heb het idee dat het nu ook wel een beetje minder begint te worden. Mag ook wel...