Gister op een electrische Babboe gefietst, wauw dat ging lekker! Dat wordt m dus waarschijnlijk. Is wel n investering maar een tweede auto is duurder. ..
Tojo wat leuk! Wanneer kan je je nieuwe fiets ophalen? Wel ff foto spammen dan he! Sherly wat ik me afvroeg ; hoeveel voeding geef jij je kindjes nu? Hier krijgen ze 6 flessen 120 cc met 4 schepjes. Slapen jullie kindjes goed ? Hier slapen ze Snachts goed maar overdag niet. Zijn soms gewoon tussen 2 voedingen wakker. En dat is ook huilen.
Huismuis hier krijgen ze 150 met 5 schepjes en dan helemaal als ze willen, en dit dan 5 a 6 keer per dag, meestal 6 keer. hier slapen ze best goed moet ik zeggen. ik de nacht moet ik er zeker wel na de voeding 4 keer uit om Dex zijn tut te geven maar verder slapen ze prima. wel merken ook wij dat ze nu al veel meer wakker zijn tussen de voedingen door. soms echt heel erg vervelend met huilen en niks willen en soms heel zoet liggen kijken en geluidjes maken.
Sinds gisteren mag ik mij officieel ook tweelingmamma noemen...na 34+5 weken zwangerschap zijn onze jongens via de natuurlijke weg geboren...1 van de jongens is wat te klein maar het verschil tussen de mannen is minder groot dan wat ze geschat hadden...Arvid is als eerste geboren met 1905 gram en Elian woog 2290...beide jongens doen het prima Arvid heeft alleen een infuusje voor vocht en glucose ter ondersteuning en vandaag ook even een sonde...vaak op de 2e dag zijn prematuurtjes wat te moe om zelf te drinken bevalling is super verlopen...12 uur vliezen gebroken...5 uur begonnen de weeën echt gemeen te worden en om 8:47 is Arvid geboren en 8:55 was Elian er ook...ik alleen een klein scheurtje nu weer gauw naar de kindjes...voedertijd!
frederike80 gefeliciteerd met jullie jongens. hopelijk is alles mee gevallen en kun je nu gaan genieten.
Joepie we zijn van de highcare naar de mediumcare gegaan!....beide jongens toch nog wel een sonde en Arvid nog steeds infuusje maar niet meer aan de monitor...hopelijk gaan ze snel zelf drinken maar daar zijn ze echt nog te moe voor...
@federike80, gefeliciteerd en fijn dat alles zo voorspoedig gaat. Ff een praktische vraag, ik wil borstvoeding gaan geven nu heb ik in alle enthousiasme 2 startpaketten van avent 0 tot 1 mnd gekocht. Nou zat er in die blijde doos ook nog 2 flesjes. Nou ga ik daar over twijfelen of het allemaal wel nodig is en of ik het ecjt wel ga gebruiken. Wat is jullie advies, morgen gaan we toch naar de winkel dus kan ze evt nog terug geven.
Wat fijn frederieke, lijk me een hele geruststelling.. Pff hier weet ik het even niet meer. Mijn man is vorig weekend door z'n rug gegaan en lag sindsdien plat op bed. Ik heb de afgelopen week dus alles in mijn eentje gedaan, want hij kon echt helemaal niks. Nu ging het sinds gister eindelijk wat beter, maar i het er vannacht weer in geschoten! En net nu ik ineens geveld ben door de griep :'( ik weet echt niet hoe ik deze dag door moet komen. Mijn hoofd barst zowat uit elkaar en ben ook snot verkouden, alles doet pijn. En mijn oudste is ook al de hele week ziek en niet te genieten, ze heeft een herpes virus in haar mond, allemaal pijnlijke blaasjes. Zo zielig. Pff als moeder kan je gewoon niet ziek zijn! Heb ook niemand die kan komen om te helpen mijn eigen moeder woont wel vlakbij maar ze heeft een moeilijke periode van ziekte achter de rug en moet dat emotioneel nog verwerken. Dus wil haar niet tot last zijn..
Tw97: ik geef ook volledig borstvoeding en had ook zo'n pakket gekocht. Nog nooit gebruikt, toevallig deze week voor t eerst een keer wat afgekolfde melk gegeven in een Avent flesje van de blije doos. Dus zou m lekker terug brengen. Aan 2 flesjes heb je genoeg, en zo niet heb je het zo bijgekocht
@Frederike, gefeliciteerd en leuk dat je mee komt kletsen! @Zawatju, he bah wat vervelend dat je zon weekend voor de boeg hebt, en al zon moeilijke week achter de rug. Nee mama's mogen niet ziek zijn...het komt gewoon nooit uit. Heel veel succes, ik zou je bijna komen helpen als ik niet ook een zieke dochter had... @Tw, ik zou de pakketten ook terugbrengen, je hebt ze idd zo bijgekocht mocht je ze toch nodig hebben...De 'gratis' flesjes van de blije doos zijn ook prima. Nog even een andere vraag, ik ben me alvast aan het orienteren voor een volgend autostoeltje, ná de maxicosis. Maar ik kom er niet helemaal uit. We hebben dus twee smalle autostoeltjes nodig, waar onze dochter tussenin pas op een stoelverhoger. Heeft er iemand tips welke autostoeltjes smal zijn?
@zawajtu, hoop dat je snel opknap en wat vervelend voor je man. Idd als mama komt het nietbuit om ziek te zijn. Beterschap en succes. Heb vandaag de pakketten terug gebracht. Toch weer 60 uitgespaard Bedankt voor het advies. Bij 37 wkn wordt ik ingeleid, dus na 15 juli zijn we papa en mama gek idee eigenlijk. Van mij mogen ze langer blijven zitten maar dat doen ze hier in het zh niet, vinden dan de risico's te groot worden. Dus tot snel.
Tw, goed dat je ze hebt twruggebracht. Niet ieder kind drinkt even goed uit een aventfles dus verstandig om het te houden bij de flessen uit de dozen. Tojo, hier hetzelfde probleem. Wat voor auto hebben jullie? Wij een volvo v50 en ik hoop op de combi Toby-Rody-Toby. Maar dat moeten we echt eerst passen... Zwajatu, beterschap. Ziek zijn als mama kan niet... Iemand nog een idee wat we in de buurt van 't gooi kunnen doen op een regenachtige zondag...? Zwembad en indoor speeltuin vallen af, te druk nog voor Hidde.
Wij hebben een maxi cosi rodi. Zawjatu beyerschap!!! Al een beetje opgeknapt? Hier een zware nacht achter de rug. Sep was om 03.00'wakker geworden voor de fles. En vervolgens na de fles tot 06.00u liggen huilen. Hij huilt zowiezo veel. Begint me aardig opmte breken nu... Ik vind het eigenlijk best pittig hoor een tweeling. En dan ook nog een 3jarige peuter in huis..... Meer meiden die hier "last" van hebben?
Huismus, wat voor auto hebben jullie? En passen de maxi cosis daar goed naast? Ja, ik vind het heel pittig met een peuter en een tweeling. Voor mijn gevoel is het de afgelopen maanden meer overleven geweest dan echt genieten. Heel veel zorgen voor: iedereen eten, op tijd slapen, huis netjes, was gedaan, boodschappen binnen etc. En op de laatste plaats qua prioriteiten kom je zelf nog ergens kijken... Mijn man en ik hebben het daar bij vlagen best wel heel moeilijk mee. We hebben nu ook afgesproken dat we iedere donderdagavond (dan slapen opa en oma hier vanwege het oppassen) iets samen te doen. Al is het maar een rondje door de wijk lopen of een ijsje eten. En ieder weekend doen we wat leuks met het gezin, anders ben je alleen maar bezig met alles wat moet. En dan vergeet je te genieten...
Huismuis elisabethbas hier ook last van hoor zeker op dagen dat ze alleen maar huilen of bij je willen zijn dat vind ik erg lastig. gister was ik dus ook dood moe en ben dan ook lekker om 20 uur naar bed gegaan en vannacht hoefde ik er pas om 4 uur uit de rest had mijn man gedaan. dus gelukkig wel weer wat bij geslapen gelukkig. maar toch merk ik dat ik alles ook weer goed op orde wil hebben ik ben zo lijkt het de hele dag bezig met joy naar school brengen en ophalen dan het huis opruimen want schoonmaken dat gaat me nu nog niet lukken als ik alleen thuis ben, wassen, drogen en opvouwen en weer in de kasten legen eten geven aan Sky en Dex, luiers verschonen. denk dat ik soms mijn huis maar moet laten voor wat het is hahhaha maar dat vind ik erg lastig