Mijn oudste sliep met 7 weken door van 23.00 tot 08.00 uur, laten van 20.00 tot 08.00 uur.. De tweeling krijgt nu 20.00 uur laatste voeding en komen dan rond 06.00 ur weer. En daarna tukken ze gelijk weer door tot 10.00 uur.. Alleen sinds de warmte deze week zijn ze allebei in de avond heel onrustig, vandaag tot 23.00 uur bezig geweest tot te beide sliepen
Van mij mogen ze ook wel wat ouder zijn en iets zelfstandiger. Hier slapen ze ook nog niet door hoor.
Pfff, een ongeluk zat weer in een klein hoekje. Ik was alleen thuis met de tweeling. Ze waren lekker in bad geweest na een warme dag en mochten nog even in het grote bed een flesje drinken. We waren wat aan het stoeien en hadden grote lol, totdat t. uit het bed rolt, met z'n neus op de rand van het nachtkastje en met een enorme bloedneus op de grond beland. Natte doek er op, naar beneden voor een ijsje voor z'n lip die ook al enorm dik werd. Het bleef maar bloeden en hij bleef maar huilen (terwijl hij echt de bikkel is), dus toch de dokterswacht maar even gebeld. En ik moest toch maar even langskomen om te kijken of er misschien iets gebroken was. Gelukkig bleek bij de dokterwacht dat neus, kaak en tanden allemaal nog heel waren. Maar tsjongejonge, wat kun je je toch schuldig voelen en wat was ie zielig. Het stomme is, we hadden net een diep gat in de tuin, waar de trampoline in moest. De hele dag was ik bang dat ze daar in zouden vallen, maar ze keken er niet eens naar om. En dan gebeurt je zoiets stoms... en voel je je even een hele slechte moeder.
Eameltsje ja het is wat he. gelukkig viel het mee. maar wees niet bang we hebben het allemaal weleens hoor. ben met mijn oudste dochter een keer van de trap af gevallen en nu bij Sky heb ik een keer een kruik op haar hoofd laten vallen per ongeluk.
Ja, dat gebeurt. Hier laatst Timo enorm hard zijn vingers tussen de verkeerde kant van de deur. Mijn mans schuld, maar wat voelde hij zich rot. Hij zit er nu nog mee, terwijl Timo er allang geen pijn meer aan heeft... Hier een weekendje alleen met de tweeling. Timo is met papa op Mannenweekend. Kamperen hier in de buurt. Ze hebben het superleuk! Helemaal alleen ben ik niet trouwens, mijn moeder blijft lekker logeren en ze neemt de ochtendshift morgen zodat ik kan uitslapen!
Hoi, ik reageer even omdat ik precies hetzelfde heb/had. Bij ons ook wakker en veel huilen, tot ik ineens bedacht dat ze misschien wel heel moe en overprikkeld zouden zijn. Op bed gelegd en ze waren (bijna) meteen vertrokken. Stille, donkere kamer en weg waren ze! We bakeren ze in met grote hydrofiel luiers (prenatal) met dit warme weer enkel in een luiertje in die doeken.
Ja ik moet ook erg goed opletten of ze moe zijn. En ze zijn erg gevoelig voor prikkels. Ik heb ze nu overdag ook niet samen in 1 kamer. Ze hielden elkaar wakker. Het gaat al iets beter gelukkig. Volgende optie als het niet beter wordt is ook inbakeren... Maar overdag ook in donkere kamer?
Zo toch maar weer ns reageren... wat betreft savonds huilen, hier was dat rond 2 maanden echt het meest, ik weet nog dat ik toen dacht dat we met 2 baby's -> 1 huilbaby hadden..! hier hielp ook een vast ritueel met naar bed doen, weinig prikkels en ook een donkere kamer, en het huilen werd gelukkig 'vanzelf' ook wat minder. Overdag maakte ik de kamer ook vrij donker, in de zomer is het ook zo lang en zo fel licht, terwijl in de winter get maar van 8 tot 5 licht is, dus leek mij wel zo makkelijk. Onze oudste heeft destijds ook ingebakerd gelegen, maar zij schrok steeds wakker van haar armen... wat betreft het ongelukje, grappig want heel herkenbaar, je voorziet een gevaar op een andere plek, en dan zit het in een ander hoekje haha. Hier ook een keertje oudste met de vingers tussen de voordeur, ik trok m dicht en zag nèt te laat dat haar vingertjes de deur vastpakten....dan voel je echt even mislukt ja! Maar is dus gewoon 'normaal', gebeurt iedereen weleens.... wat betreft doorslapen, dat was hier op moederdag, toen zijn ze van 19 tot 7 uur doorgaan slapen, dan heb je ineens tijd over, heerlijk vond ik dat, helaas ben je daar weer zo aan gewend en is die tijd alweer opgevuld met vanalles... Hier zijn ze nu 7 maanden, ze zijn nu beide ziek, dat sloopt je ook wel. Om en om schreeuwen ze alles bij elkaar, en heb je net de ene getroost, begint de andere weer...dan voel je je energie wel echt leeglopen... We hebben afg vrijdag onze bakfiets gekregen, echt heeeeeerlijk! We zijn al meerdere keren met onze oudste op pad geweest, en ook 1 keertje eventjes met alle 3. Ook dat was erg ook leuk! Echt helemaal happy ermee. Hopelijk raak ik door de lichaamsbeweging ook nog wat (zwangerschaps)kilootjes kwijt
Vraag aan mama's van tweeling waarvan de kindjes al doorslapen: Hoe deden jullie dat altijd Snachts? Nu wordt er meestal 1 wakker. Die geef ik een fles en daarna maak ik de ander wakker en die krijgt ook een fles. Zit te denken om de "slapende" van de 2 niet wakker te maken. Maar ja dan heb je wel kans dat die een uur later wakker wordt....
Wij maakten ook altijd de ander ook wakker voor de voeding. Bij ons was het van de een op andere dag dat ze allebei doorsliepen en ze zijn eigenlijk haast nooit meer wakker geweest 's nachts. De enkele keer dat dat nog wel gebeurde lieten we de ander wel gewoon slapen.
Wij maakten (in ons geval) Hidde ook altijd wakker. Die had al veel eerder doorgeslapen dan lichtgewichtje Teun maar jammer voor hem, ik had geen zin in afwijkende schema's. Nu zijn ze 's ochtends altijd tegelijk wakker al denk ik dat Teun nog steeds Hidde wakker maakt. Dat is zo'n kletsertje!
Ik maakte tot 3 dagen terug altijd d'r ander wakker. Maar nu laat ik haar gewoon slapen, ze slaapt gerust van 20.00 uur tot 09.00 uur. Alleen zit nu wel al 3 dagen met 1 boob die daardoor steeds overvol is (geef zoontje gewoon 1 borst s nachts, hij wordt altijd tussen 05.00 en 06.00 uur wakker) Heel lastig, maar onze kleine meid slaap zo heerlijk door dus vind het zonde om haar wakker te maken. Vanavond geprobeerd om zoontje afgekolfde melk met rijstepap te geven, in de hoop dat dat meer vult. Maar hij trapt er niet in, hij mort niks van een fles hebben haha
Mijn tweeling slaapt sinds 2 nachten door! Ik ben 180 aan gaan bieden (mede door wat ik hier las over onrustige kindjes en weer om de 3 uur voeden), sommige flessen gaan helemaal leeg en anderen niet, maar het helpt. In plaats van 6x 150, nu 5x 180! En een heerlijke lange nacht.. Nu maar hopen dat ze het volhouden! Oh ja wij maakten ook de ander wakker, totdat deze niet meer wakker wilde worden. Maar dat is heel kort geweest, 2 dagen later sliepen ze allebei door!
Hmmm misschien moet ik ook eens beginnen met 180 aanbieden. Slapen ze overdag tussen de voedingen door ook langer?
Huismus, je kan het proberen maar ze zijn nog wel jong voor vijf flessen. Wij zijn overgegaan toen ze de nachtfles na 6 uur wilden hebben, toen waren ze bijna 3 maanden gecorrigeerde leeftijd. En ze gaven het dus zelf aan. Vier flessen mochten we pas geven als de bijvoeding goed liep, dat was met ruim vier maanden. Toen kregen we ze ook niet meer wakker voor de fles van 23 uur, vond ik ook een duidelijk teken!
Zo eindelijk tijd om mijn verhaal tedoen en met jullie mee te kletsen. 11 juli braken spontaan mijn vliezen en na een nacht vervelende weeën en harde buiken toch maar 1 cm ontsluiting. Na weeopwekkers zat ik zonder veel klachten op 10 cm. Alleen de persweeën kwamen maar niet en toen ging alles mis. Bay ging dippen omdat ik wee op wee zonder pauze kreeg en was kritiek of het een spoedks. Ging worden maar de opwekkers werd terug gezet en toen herstelde bay zich en wilde dat de kindjes nu maar moesten komen zonder goede persweeën en vacuüm om te sturen kwam bay bleek en slap ter wereld. Werd gelijk bij me weggenomen en ik moest mezelf omschakelen voor de volgende. Traumatisch ervaring. Joey wilde ze ook gelijk laten komen maar ik was verdoofd en voelde helemaal geen weeën meer en heb maar een dotje gedaan. Ook joey is met vacuüm geboren omdat hij nog vrij hoog lag. De eerste schoot er af en toen moest er nog een naar binnen. Hij mocht wel bij mij blijven en aan de borst drinken. Een mooi moment maar zo dubbel. Bay bleek 30ml bloed kwijt te zijn en was in shock gelijk bloedtransfusie en vocht en knapte daarna vrij snel op. Omdat hij een slechte start had heeft hij 4 dgn in de couveuse gelegen omdat hij een te laag hb had was hij erg verzwakt en had even tijd nodig om te herstellen en had tot een week geleden een sonde omdat nog te vermoeiend was om zelfstandig te drinken. Bij joey werd ook standaard bloedsuikerspiegel gecontroleerd en die was de 2x te laag en kreeg ook een sonde om bijvoeding te geven en heeft deze 4 dgn gehad voordat hij zelfstandig kon drinken. Bij mij kwam de placenta niet vanzelf dus moest zelf ook nog naar ok om hem manueel te verwijderen maar niet voordat ik bay op de couveuse afd had gezien. Iedereen heeft het over een heftige bevalling en als ik het zo lees is dat ook zo maar ik was zo verdoofd of uit mezelf gekeerd dat ik het allemaal anders hwb beleefd. Het is alleen traumatisch voor me geweest toen het niet goed ging met bay. Hebben 2 wkn in het zh gelegen waarvan de laatste 4 dgn ingeroomd met zn vieren en alle voedingen zelf gedaan. Nu gaat het heel goed en de mannen Ijn echt helder en vinnig. Gisteren CB geweest en zitten al boven de 3100 en zijn in een wk tijd 400-500 aangekomen maar dat kon ook niet anders ze moesten 60 drinken en kregen soms wel 80ml en honger leek nog niet gestild. Sinds gisteren geef ik weer borstvoeding want nu zijn ze genoeg hersteld om zelf krachtig te drinken en CB zei dat ze daar dan moe van worden en ook beter slapen en zelf kunnen regelen wat ze willen drinken en het klopt ik heb nu meer tevreden mannetjes en zien er voldaan uit. En voor mij schild het ook tijd want na de voedingen moest ik nog kolven. In het zh was het niet te doen de mannen werden zo vermoeiend van aan de borst drinken dat ze te moe waren voor vingervoeding of de fles want ze moesten echt 60drinken. Maar nu geef ik ze tegelijk de borst echt weer een stap verder en komen nu steeds meer in ritme. Waarom bay veel bloed heeft verloren is niet helemaal duidelijk. De gyn zegt tts maar joey had niet echt een hoog hb en de ka denkt dat het naar mij is gegaan want ik had veel foetaal bloed in mijn lichaam maat de gyn geeft aan dat dat ook kan komen door het manueel verw van de placenta. Reden voor ons niet zo belangrijk het gaat goed met hem alleen zien hij nog wat bleekjes. Poeh zeg heel verhaal.
Tw79 van harte proficiat met je knappe mannen!!!! Wat een bevalling joh. Fijn dat het nu beter gaat. Zijn er hier dames met een abc zoom? Willen ff wat navragen.