TW79, hele mooie foto van twee knappe mannetjes. Een heftige bevalling, hopelijk kun je deze traumatische ervaring wel een plaats geven, al zal het door de hormonen nog niet makkelijk zijn Fijn om te horen dat jullie op de goede weg naar een ritme zijn! @Huismus, ik ben het wel met elisabeth eens wat betreft de flesseninhoud. Hun maagje is daar nog te klein voor, en daar kunnen ze ook meer krampjes door krijgen. Misschien kun je het op het CB eens navragen wanneer het 'mag'...(wij hebben een heel fijn CB, dus ik bespreek daar heel veel, maar er zijn ook andere meningen over een CB...) Ons duo is net ziek geweest, ze hebben de waterpokken, helaas dus in hun eerste jaar, waardoor ze het wrsch nog een keer gaan krijgen... Even nog een vraagje, ik ben aan het twijfelen tussen een dubbele inklapbuggy of twee enkele die ik aan elkaar kan maken met een koppelstuk. Dit ook ivm onze bakfiets, waar ik de dubbele buggy niet in mee kan nemen, en twee enkele wel (1 in de bak, 1 achter op de fiets) Wat is jullie ervaring/idee hierover? of misschien zijn er nog andere alernatieven?
Tw79, gefeliciteerd! Pittige bevalling maar gelukkig is alles nu goed. Huismus, wij hebben een abc zoom. Tojo, wij hebben een koelstra simba. Onding voor mij met mijn lange benen. Mijn moeder is kleiner en vindt hem heerlijk. Maar zoals ik al zei, wij hebben hem nog niet mee in de bakfiets.
Elksabethbas heb jij ook dat als beiden reiswiegjes erop staan dat de voorste wat scheef staat? En weet jij of er een meerijdplankje op past met 2 reiswiegjes erop?
Slapen die van jou al een beetje door? Hoe gaat het verder? Hier nog steeds onrustige huilende kindjes. Ene dag gaat iets beter dan de andere dag. Denk dat die vieze hitte ook niet in ons voordeel werkt.
huismuis ik moet zeggen dat het best lekker gaat. Sky slaap al vaak de nacht door en Dex wilt nog regelmatig een voeding rond 4 a 5 uur. nu ben ik wel begonnen om Dex in de nacht minder voeding te geven om hem te laten leren om door te slapen hopelijk gaat dat ook werken. en wij hebben ook 2 huilende kindjes gehad een paar dagen toen heb ik toch maar het cb gebeld en daar het advies gekregen om minder voeding te geven. Dus nu krijgen Dex 180 water en 5 schepjes en Sky krijgt nu 150 water en 4 schepjes ik m moet zeggen dat gaat al 2 dagen erg goed. onder tussen ben ik ook weer aan het werk gegaan en gaan Sky en Dex volgende week voor het eerst naar de opvang dus dat zal ook wel weer wennen zijn
Oh dus je maakt de ander niet meer wakker Snachts. Loopt overdag je schema met voeden dan niet door de war? En wat is de truc met minder voeding??? Bevalt het om weer te werken? Spannend Sky en Dex naar de opvang!!!
nee ik maak de andere niet wakker vind ik zo zonde. en ik ben erg blij dat er dan ene door slaapt ahahah over dag lopen we soms in de war maar dat kunnen wij best snel weer bij elkaar krijgen moet ik zeggen. vandaag weer Dex is vannacht om 4 uur gekomen en Sky net tegen 6 uur. Nu is het wachten tot een uur of 9 dan krijgt Dex weer en als Sky wakker is ook gelijk anders krijgt zij om 10 uur en dan zitten we bijna weer gelijk Dex kreeg eerst een gewone voeding in de nacht dus ook 180 water en 5 schepjes, nu krijgt hij dus maar 150 met 4 schepjes dus minder volume en minder voeding. dit doe ik een paar dagen en als hij dan nog komt dan krijgt hij 120 en 3 schepjes en zo bouw ik het af. in de hoop dat hij straks dan ook door gaat slapen. het werken is best fijn even tijd voor je zelf hahaha. even opladen voor de thuis komst. ik werk nu even wat meer maar ga straks na de vakantie maar 3 dagen werken dus heb ik lekker veel tijd met hun. en ja vrijdag mogen ze gaan oefenen dus dat word spannend en de week er na gaan ze lekker een dagje er naar toe. heerlijk moet ik zeggen hahahaah
Gisteravond ff een breekpunt was de afgelopen 2 dgn zo aan het rommelen met die borstvoeding en ze liepen ook niet meer gelijk en was de hele dag aan het voeden. En de een dronk maar 10min en de ander een uur. Bay dronk het minste en was ongerust of hij wel genoeg binnen zou krijgen. Maar viel ook steeds inslaap. Nou was ik bang om teweinig voeding te hebben en besloten om na 3 weken bv overstappen op kv. Was ook klaar met het kolven. Die mannen zijn na hun flesje nog niet tevreden ongeacht we erin stoppen en heel de avond hebben ze lopen huilen totdat ik de beide de borst weer gaf en als een dolle gingen drinken waren ze pas tevreden en sliepen ze gelijk. Ga toch maar weer de borst geven, gisteren drama om niets. Vanmiddag komt cb om nogeens te wegen.
Geen zorgen meer maken en gewoon op jezelf vertrouwen! Komt vast goed, want ze komen mooi aan. Het is zo zonde om nu al te stoppen, borstvoeding is het beste voor ze en zelf herstel je ook sneller.. Opstartproblemen hoort er bij, komt vanzelf goed!
Hallo allemaal, Ik las op de pagina van tweelingzwangerschappen over dit hoekje. Mag ik me bij jullie voegen? Ik ben op 23 juli bevallen met 28 weken zwangerschap van twee meisjes, Lotte en Sanne. Ze liggen op de nicu in het wkz. Het gaat over het algemeen erg goed met ze. Soms even een dip dagje, maar herstellen ze zich weer. Ben er zelf wel druk mee. Twee keer op een dag gaan we naar ze toe. Ik in de ochtend voor verzorging, en in de avond met mijn man om te buidelen. Gelukkig wonen we dicht bij. Maar ik kon thuis amper ergens aan toe. Jeetje wat lijken mijn dochters op elkaar. Ze doen ook exact het zelfde. Wil de een wat meer zuurstof, volgt de ander ook. Wil er een minder zuurstof, dan daarna de ander ook. Maakt de één een dip in de ademhaling, de ander een paar minuten later ook. Echt wonderlijk. Meer mama's die dat herkennen?? En zijn er ook nog mama's die fulltime kolven? Vind het soms best pittig. Pas nu na bijna 3 weken ga ik eindelijk wat meer melk te maken. Liep steeds achter de feiten aan. Nu Lotte en Sanne even stil staan in hoeveelheid krijg ik de kans om de productie op te hogen. Gr Iris
He iris welkom. De eerste week deed ik de borst en wat ze niet dronken fingervoeding of flesjes en als ze te moe waren sonde. Daarna deed ik ook nog kolven. Tijdrovend dus. De tweede week besloten om alleen af te kolven en flesjes te geven voor de mannen was dat beter en voor mij ook was anders 2 uur bezig. Tot anderhalve week heb ik fulltime gekolfd. Nu doen ze het beide goed aan de borst. Maar ernaast kolf ik nog 2x op de dag voor de nachtvoeding of als ik weg moet en om de productie wat op te krikken. Toen ik fulltime aannhet kolven was dan had ik ook een aantal keer een dip dat ik ook echt te kort zag. Wat die mannen kregen daar kon ik niet tegenop kolven. Contact met lactatie verpleegkundige gehad en die zei dat ik zovaak moet kolven elke 2 uur en dan ook steeds weer op de stimulatie fase zetten. Ook in de nacht kolven en toen had ik wel heel veel productie. Het helpt echt om je rust en slaapmomenten te pakken en veel te drinken rn goed te eten. Zodra ik dat niet deed of geen tijd ervoor had ging de productie achteruit. Wel fijn dat het steeds beter gaat met de meiden. Hier deden ze in het zh ook veel dingen na. Zo leuk om dat te zien.
Welkom Iris! Ik herken het heel er, dat 'hetzelfde' doen. Was hier ook en is nu nog steeds Ik heb gekolft zolang ze in het ziekenhuis lagen. Had niet genoeg melk voor beiden en we hebben ook nog een peuter rondlopen. Toen ze thuis kwamen ben ik gestopt met kolven. Ik had dit zo al bedacht toen bleek dat ik (weer) niet genoeg melk had dus ben nooit begonnen met live bv geven. In mijn geval was dit een goede beslissing die me veel rust heeft gegeven. Bij Timo heb ik erg veel verdriet gehad toen bleek dat ik moest stoppen met bv. Je zegt dat je thuis nergen meer aan toekomt. Verwacht dit ook niet, jullie zitten nu in een hele drukke, pittige tijd en als ze thuiskomen wordt het alleen maar drukker. Want het zijn geen 'gewone' kindjes, het blijven prematuurtjes voorlopig. Die hebben net wat meer warmte en aandacht nodig de eerste maanden. Dus: neem je rust als je thuis bent. Ga lekker slapen tussen de middag. En accepteer alle hulp die je wordt aangeboden!
Dank dames. Dat geeft de burger weer moed. Inderdaad lekker een middagdutje doen. Heb heerlijk gebuideld net met de twee meiden samen. Een momentje weer compleet
Ja dat is echt genieten kan ik zeggen. Helaas vandaag iets minder goed nieuws. Lotte en Sanne hebben allebei nog het klepje van het hart open, en hebben en nu last van. Sanne is bijna zo wit als een papiertje, Lotte bleek. Er is bloednafgenomen en vast een infuus aangebracht. Eind van de middag verwachten we de uitslag. Als die goed is krijgen ze gelijk medicijnen wat het klepje zou moeten laten sluiten. Werkt dat niet dan word het opereren. Erg spannend zo pfff. Hoop zo dat medicijn mag en werkt. Gr iris
Yes, ze mogen medicijnen. Nieren en bloedplaatjes waren goed. Sanne ligt nu aan beademing en krijgt vannacht een bloedtransfusie. Bleek dat ze ook laag hb had. Ook heeft ze een verhoogde ontstekingswaarde. Dus ook vast antibiotica. Ze zag er al beter uit dan vanmorgen. Nu kan ze lekker bijkomen en opknappen. Pff was een spannende middag zo. Maar lijkt nu beter. Gr Iris