Oh Iris, niet leuk! Gebeurt vaak bij prematuurtjes maar toch... Meestal slaan de medicijnen aan wat ik zo hoorde in onze zkh tijd. Ik duim voor je meisjes! Op welke nicu liggen ze? Teun en Hidde lagen op nicu 3, helemaal rechts in het hoekje bij het raam.
Iris, welkom en gefeliciteerd met je twee meisjes! Een spannende tijd voor jullie, er komt nu heel veel op jullie af, maar ze krijgen daar de beste zorg die ze nu kunnen krijgen...je ziet en hoort nu vanalles, ook omdat alles gemonitord wordt, maar probeer er ook echt van te genieten... Gelukkig mogen ze de meditatie ipv een operatie. Het blijft toch zo bijzonder, een tweeling... Ik kreeg bij het kolven een neusspray om de borstvoeding te stimuleren, misschien kun je daar ook eens naar vragen, en idd ook veel drinken en echt je rust proberen te pakken helpt ook heel veel...
@iris, gelukkig dat het weer wat beter gaat. Hoop dat sanne snel opknap na die bloedtransfusie. Fijn dat het met medicatie kan en geen ok. Probeer echt ervan te genieten ze worden gied in de gaten gehouden. Zo bijzonder en dit allemaal hoort ook bij hun leventje. Omdat ik zelf ook versuft was na de narcose heb ik een paar dgn niet bewust meegemaakt en waar ik spijt van heb is dat ik niet vanaf begin een dagboekje heb bijgehouden er is zoveel.langs me heen gegaan. Ookal is het een spannende tijd en elke dag denk je wat komt er nu weer maar er zijn ook veel mooie dingen die je nu meemaak. Xxx
Sinds een paar dgn gaan ze langer doorslapen. Eerst kwamen nog trouw elke 3 uur en sinds in ze inbaker word het steeds langer. Nu krijgen ze de laatste voeding tussen half 9/half 10 en vanmorgen kwamen ze pas om 5.30. Nachten ervoor 3/4/5u. Joey besloot wel een keer extra te komen, heb bay laten slapen een risico dat ik er nog een keer uit moest maar waagde erop. Die bleef doorslapen en kwamen toen weer tegelijk met de volgende voeding. Ookal lig ik nu nog een beetje op de klok te slapen maar kom straks wel meer aan de nachtrust toe
Ahh tw97 wat fijn! Super van je dat je de borst geeft. Hoop dat het hier ook gaat lukken over een paar weken. Heb voor de meiden elk een boekje om in te schrijven. Plak er ook foto's ed in. Eind van de dag hopen we te weten of de ductus dicht is of niet. Nog even geduld. Ga maar een dutje doen. Dan ben ik hoop ik zo weer een ruim uur verder.
Pfff is er geen echo gemaakt. Komen ze morgen doen. Word niet gedaan na 16.00 uur. Beetje balen. Nu nog langer wachten.
Tw79 : wauw wat slapen/eten ze al goed! Hier krijgen ze rond 23.00 uur laatste fles en dan komen ze vervolgens rond 04.30 uur. Wel irritant is dat ik ze altijd uit een diepe slaap moet halen voor die laatste fles. Hoe ziet / zag jullie schema eruit rond de 3 maanden?
huismuis waarom probeer je ze niet te laten slapen en de laatste voeding niet te geven dan. Hier slapen ze redelijk Sky slaapt na de laatste voeding van ongeveer 23 uur erg goed door, haar moet ik vaak sochtens wakker maken voor de voeding. maar Dex die blijft maar komen gelukkig wel pas om 5.30 maar het breekt mij best op nu zeker omdat ik ook al weer werk. ik kreeg ook ergens de tip van hoe eerder ze de laatste voeding hebben gehad hoe beter ze door slapen?? dus bv laatste voeding rond 22 uur in bouwen misschien is dat wat huismuis
Ff een praktische vraag. Ik wil een keer alleen met de auto boodschappen gaan doen, met de wandelwagen kan je niet veel meenemen. Zetten jullie de maxi cosi allebei in de winkelwagen of past dat niet. Vraag het ff voordat ik daar staat te stunten. X
ik zet een maxi in de boodschappen wagen en een er boven op. maar als ik de keuze heb ga ik liever met de wandelwagen omdat ik dan meer in mijn wagen kan doen. ik heb wel eens gehoord dat je een wagen met maxi cosis doet en nog een wagen voor de boodschappen. ik denk dat we altijd een probleem blijven houden zolang ze in die maxi cosis zitten
Tja, boodschappen doen. Dat lijkt mij inderdaad een grote uitdaging. Ik zie mezelf nog niet met twee baby's door de ah gaan. Maar wie weet hoe het loopt als de dames thuis zijn. Sommige ah's hadden hier een kar met stoel voor baby's er op, maar die zie ik helaas niet meer. Hier eindelijk de uitslag betreft de ductus. Ik hoorde vanmorgen dat het medicijn helemaal niks had gedaan en dat de cardioloog wilde opereren. Tja dat was wel een kleine schok. Ik had de verwachting wel, maar toch de hoop dat het niet nodig zou zijn. Ze zouden me nog bellen of het vandaag of maandag ging gebeuren. Word ik vanmiddag gebeld door de arts.... Blijkt dat de cardioloog op de assistant was afgegaan ! Hij had zijn excuus gemaakt en dat hij niet op die persoon had mogen vertrouwen. De ductus is bij beide meiden een stuk dicht gegaan, maar nog niet helemaal. Hij verwacht dat het met nog een kuurtje wel gaat lukken. Pff wat een opluchting! Beide meisjes liggen nu aan de beademing. Ze zijn inmiddels wel wat uitgeput geraakt. Sanne heeft een infectie waarschijnlijk want uit de bloedkweek kwam geen bacterie, dus is ze gestopt met de antibiotica. Voor zusje lief is het nog even afwachten. Daar is de kweek vannacht afgenomen. Wel een pittige week zo hoor. Nu kan ik ik de meisjes alleen verzorgen en aanraken, maar voorlopig niet buidelen nu ze aan de beademing liggen. Ach laat ze maar lekker even uitrusten zo. Ze geven zich er volledig aan over gelukkig. Gr iris
Jeetje wat heeft die assistent je onnodig laten schrikken, maar wel fijn dat die medicijnen helpen en toch een ok niet nidig is. Denk dat je boos bent maar toch blij bent met het positieve nieuws. Beste is nu dat ze beide nu lekker kunnen rusten om te herstellen en dat je snel weer mag buidelen. Ik ben met maxi cosi boodschappen wezen doen. Durfde er niet een op de wagen te zetten. Dus 1 in de hand en 1 in de wagen en weinig plek om boodschappen in op te bergen. Maar goed had toch niet veel nodig. Zag bij de sup wel kar met zn baby zitje oo zou ook nog een ootie zijn maar dan moet ik ze uit hun eigen maxi halen. Wat misschien eindigt in een huilbui. X
Sherly als ik ze eerder ga voeden komen ze snachts ook eerder. Vandaag trouwens bij de HA geweest. Alle 3 in tranen.... Sepcen Isa huilen zo onwijs veel. En vandaag brak ik. Ik kan niet meer. Huisarts kon zo niks vinden, maar verwijst ons door naar kinderarts. Boodschappen doen met tweeling doe ik met de wandelwagen als het moet, maar meestal doet mijn man (alleen) de boodschappen. Iris86 : jeetje wat een stress. Hopelijk kan je snel buidelen en dan snel naar huis.
Wow Iris wat heftig allemaal. Hopelijk sterken je meiden gauw aan en kan het genieten gaan beginnen.. (Tussen het harde werken door ) Huismus wat naar dat ze zoveel huilen. Bel je de hele dag alleen met ze of heb je wel hulp? Ben je wel eens bij een osteopaat geweest? Heb daar wel eens wat over gelezen.. Pittig hoor, hoop dat er gauw meer rust in huis komt. Hier alles goed. Gister een heuze bakfiets aangeschaft, helemaal blij. Wel dood eng om er op te rijden, eerste proefrit reed ik gelijk de berm in?! Vandaag in het park waaraan we wonen wat geoefend en het gaat al beter. Maar durf nog niet de grote weg op haha. Morgen zet m'n vader de babyschalen er op, en dan hoop ik lekker even met m'n drie kinderen te kunnen fietsen. Dat thuis zitten ben ik soms wel zat, en al wandelend met de wagen ga ik ook nooit zo ver. Hoop dat dit wat is! Boodschappen doe ik altijd met de wandelwagen, heb gelukkig een supermarkt aan het einde van de straat..
Sinds gisteren trouwens cold turkey gestopt met inbakeren van Rayaan. Cb zei dat ie er met 6 maanden echt niet meer in mag dus beter nu vast stoppen. Meneer is het er niet helemaal mee eens, en wordt nu 100x wakker omdat hij steeds zelf z'n speen uit z'n mond trekt.. Best vermoeiend, maar kan m niet tot z'n 16e inbakeren dus hij niet het toch even leren haha. Hij weegt nu 6.5 en z'n zusje 5.4kg. Haar lijntje buigt af en verpleegkundige maakte zich er druk om. Ik niet, omdat m'n oudste ook altijd een kruimeltje was en op de onderste lijn zat. Destijds altijd veel zorgen in gehad (eerste kindje hè ) terwijl cb me altijd gerust stelde dat het gewoon haar bouw is. Ga er nu dus maar gewoon van uit dat Firdaws net zo gebouwd is en daarom licht is. Ze is 1op1 een kopie van d'r zus.. Maar volgende x moet de curve wel weer wat omhoog want anders zou ze onder de onderste lijn uitkomen.. Ik liet d'r s nachts slapen en voedde alleen Rayaan rond 05.00/06.00 uur. Maar nu maak ik haar toch ook maar wakker op hun aanraden, kijken of dat helpt.. Een dikkerdje gaat ze toch nooit worden. Grote zus is gister 3 jaar geworden en weegt ook maar 12 kilo
Zawjatu wat handig een bakfiets. Maar het fietst inderdaad erg lastig. Ik heb op de 9 maandenbeurs eens een proefrit gemaakt. Ik doe de tweeling grotendeels alleen ja. M'n man werkt veel. Schoonouders werken ook beiden. Maar soms mogen ze daar 1 nachtje slapen. Mijn ouders wonen helaas ver weg om bij te springen. Je maakt jezelf geen zorgen qua groei. Je moeder instinct is vaak toch het beste. En je oudste is zeker licht! Mijn oudste dochter is in mei 3 jaar geworden en zij weegt 16 kg en is ruim 1 mtr.
Heet de meiden zijn aan het opknappen! Morgen of maandag een nieuwe echo. Meiden zijn weer roze, bewegen weer meer en zijn vaker wakker😊