Tweelingmama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Niekepiek, 13 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    Ahh tw79 wat een dropjes!!

2. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Tw79, wat een moppies!

Iris, ik had in januari jouw stukje kunnen schrijven. Je wil gewoon je kindjes voor jezelf. Zelf voor ze zorgen, zelf bepalen. Ik snap je precies! Pb me maar als je er doorheen zit en behoefte aan begrip hebt! En vind je het niet fijn om mee te schrijven in het prematurentopic? Daar zijn allemaal dames die weten wat je doormaakt.
    Kiezen op elkaar en nog even, dan zijn ze echt van jou!

3. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    De oogarts is weer geweest, de oogjes zijn helemaal prima, nog steeds (geen verassing voor ons). Nu willen z oever 3 weken weer kijken. Maar daar zijn we beide op tegen. We zullen volgende week nog eens aan de arts vragen wat het nut er nu nog van is. Dan zijn de meiden 40 weken, en rop komt rond de 33 a 35 weken voor. Daar zijn wel al lang voor bij en de meiden hebben al lang geen extra zuurstof meer.... Beetje bijzondere gang van zaken.

Sanne is erg onrustig de laste twee dagen. Ze is niet fit. Lotte was ziek geweest van het rs virus. Heel zielig, nu is Sanne aan de beurt. Maar Sanne wil wel heel graag aan de borst, maar mist de kracht om goed te kunnen drinken. Arm droppie van me.... Ze mag het gerust proberen, maar na een paar keer stop ik. Ze verslikt zich en heeft dan een hoop slijm in d'r mondje. Dus toch weer via de sonde voeding geven. Gelukkig kan dat ook en sabbelt ze dan op haar fopje. Dan is ze gelukkig ook snel tevreden.
    Wat een volume hebben mijn dames al ze. Daar ga je wel voor lopen haha.
    Lotte doet het weer knap. De druk van de snor word nu weer afgebouwd en ze drinkt nu 2 voedingen uit de borst. En vaak veel ook. Het gaat haar beter af dan de fles :D Jippie voor ons!
    Morgen is het baddertijd. En dat is nodig ook. Ze ruiken een beetje zurig van het spugen en zitten onder de snotje, bah bah. Tijd om ze op te frissen ;)

Gr Iris

4. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    hi dames,
    Wat is het stil hier.
    Hoe is het met jullie?

Mijn meiden doen het lekker. Vandaag de eerste inenting :( en morgen een prik tegen rs-virus. Ze wegen beide ruim 2,5 kg! De arts durfde te zeggen dat ze misschien met een week of drie wel eens naar huis zouden kunnen komen als het zo door gaat. Zou super zijn, maar ik durf dat nog niet helemaal te geloven gek genoeg. Nou ja, we hopen het maar wel hi hi. Zou echt heel fijn zijn.
    Vandaag heb ik ze tegelijk gevoed. Heerlijk gevoel. Ze deden het heel goed.

5. Eameltsje

Eameltsje Actief lid

11 mrt 2014
    146
    1
    0
    NULL
    NULL
    Idd rustig hier, maar tweelingmama's hebben het ook zo druk haha.

Wat fijn dat het zo goed met je meiden gaat. Nog even doorbikkelen en dan heb je ze straks lekker thuis. Ik voelde me pas echt hun mama toen ik met ze in de auto zat op weg naar huis. In de ziekenhuisperiode zelf had ik het niet zo door, maar toen ze mee naar huis gingen toen merkte ik pas dat door het continue gevoel van toezicht door de verpleging ik me een soort van 2e rang verantwoordelijk voelde.

Onze T is vorige week geopereerd aan zijn liesbreuk. Is helemaal goed gegaan gelukkig en hij heeft er geen last meer van. Hij kwam heel boos uit de narcose en hij was de hele dag nog uit zijn doen. Zijn broertje trouwens ook, ze kunnen echt niet zonder elkaar hihi. De volgende dag was het al weer een stuk beter, hij was alleen heel boos en verdrietig dat hij niet op zijn loopfietsje mocht de eerste dagen.

Leuk die foto's. Mooie kindjes allemaal. Het lukt mij nog niet om foto's te plaatsen. Dat komt nog wel een keer.

6. tw79

tw79 Actief lid

13 dec 2013
    273
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn dat het goed gaat, je zal wel een trotse mama zijn.

Hier zo zijn gangetje. Ik wilde afgelopen wknd wel de bv opgeven. Dat schreeuwen s avonds was ik ineens beu na contact met de lactatieverpleegkundige ligt het niet aan de voeding maar willen gewoon aandacht en zijn ook wakkerder. Wat we al dachten maar toch ff advies inwinnen. Ze doen het ook met de fles dus kv is ook geen oplossing. Nu gaat het ineens een paar avonden goed en liggen rond 9u erin. Maak ze nog wel wakker om half12 maar slapen nog geen hele nacht door meestal tussen 4-5u komen ze nog een keer en vanmorgen dan weer 9u. Dus mag nie klagen.
    Vanmorgen bij de gyn geweest voor een spiraal helaas bleek er nog een stukje placenta te zitten dus over 2wkn weer ok... ik had heel lang bloedverlies en had al aan de ha aangegeven of er geen stukje was blijven zitten maar hij zei dat de ene 6 wkn en de ander 10 wkn. Had toch mijn gevoel moeten volgen het is dat de ha niet lukte om die spiraal in te brengen. Anders was ik niet bij de gyn terecht gekomen. Ff baal momentje, alles gaat mis bij mij.
    Als ik onder narcose moet dan mag ik 24u geen bv geven. Bij ruggenprik weer wel maar daar ben ik bang voor. Ben aan het bedenken hoelang ik nog door wil gaan met bv.

7. elisabethbas

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Tw, laat de borstvoeding geen obsessie voor je worden! Ik vind het echt enorm goed dat je ze al die tijd zelf gevoed hebt, maar het moet niet het genieten van je kindjes en de rust in je leven in de weg gaan staan. Ik heb dat bij mijn oudste laten gebeuren en het ook al veel om me heen gezien. Van kunstvoeding worden ze ook groot.

Eameltsje, merk je echt dat ze niet zonder elkaar kunnen? Ben zo benieuwd als ze tzt los van elkaar gaan logeren.

Gaan ze straks naar verschillende klassen? Dat gaan wij wel doen. We willen ze echt als twee individuen op laten groeien, daarom dragen ze ook nooit dezelfde kleding en hebben we het nooit over 'de tweeling' maarover Hidde en Teun. Ik ben ook heel blij dat ze - voor een 1-eiige tweeling - niet zo erg op elkaar lijken.

8. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    tja, tweeling mama's zijn inderdaad druk hi hi.

@ Eameltsje: Fijn dat de operatie goed is gegaan. Grappig dat ze elkaar dan missen. Mag T reeds weer op zijn loopfiets :)
    Ben even kwijt hoe oud je kids ook al weer zijn.

@tw79: Wat een pech meid. Snap wel dat je liever onder narcose bent terwijl je gecuretteerd word.... Maar moeilijke keuzes met je borstvoeding. Dan zou je een dan lang moeten kolven en weggooien?? Dat is ook wat zeg. Zou dat zelf heel moeilijk vinden. Maar goed als je dan door kan blijven gaan met voeden als je dat graag wilt, is ook wel wat waard.

@Elisabethbas: Borstvoeding kan inderdaad voor veel vrouwen een obsessie worden. Het moet wel leuk blijven voor jezelf ook. Nu ik zelf bezig ben met voeden en kolven merk ik ook hoe belangrijk ik het ineens vind. Dat was voorheen minder. Nu ben ik toch meer gesterkt in het borstvoeding geven. Bijzonder hoe dat veranderd. Maar tegelijk ook een uitdaging om jezelf goed in de gaten te houden.

Ook wij trekken Lotte en Sanne niet dezelfde kleren aan. Hoogui als mijn oma straks komt en de kids passen het pakje wat oma gekocht heeft. Dat zijn ook de enige pakjes die het zelfde zijn haha.

@Hier: Yeh, zondag en maandag gaan de dames de snor ontwennen, weanen of zo noemen ze dat. De eerste prikjes hebben ze gehad. Wat waren m'n meisjes zielig heel de dag. Verhoging en veel slapen, de pit was even verdwenen. Rs-prik is ook gezet. Zijn we weer even klaar.
    Vanmorgen lekker gebadderd. Dat vinden we allemaal leuk en fijn. Sanne is weer pittig ;) Ze dronk ook weer gretig uit de borst haha. Het is net een holle bolle gijs. Ze blijft maar zoeken en happen en smakken. Ook al spuugt ze mondje terug omdat ze vol zit. Ze mag dan zonder tepelhoedje aan de borst, dan kan ze namelijk wel sabbelen, maar krijgt dan even geen melk meer binnen. Wat een fopje na de borst wil mevrouw niet, dan trekt ze toch een vies gezicht hi hi. Lekker ding.
    Ze wegen nu al ruim 2600 gram!

Gr iris

9. tw79

tw79 Actief lid

13 dec 2013
    273
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tuurlijk moet je er voor waken dat het geen obsessie word. Ik moet het leuk blijven vinden en tot nu toe vind ik het makkelijker dan flesjes. Zo vertederd ze te zien drinken. Over 2 mnd moet ik weer gaan werken en dan wil ik geen bv meer geven. Dus ik geniet telkens nog van onze mooie momenten

10. elisabethbas

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Tw, fijn dat je er nog van geniet! Dan zeker mee doorgaan, top vind ik het!

Iris, joehoe, bijna snor ontwennen! Oh en dan zijn ze strakjes ineens weer een slangetje kwijt. Alleen nog draadjes van de monitor. En dan, over een tijdje, heb je helemaal draadloze kindjes. Dat is zoooooo heerlijk.

Hier een flinke ziekenboeg. Timo is er gelukkig bovenop, die was vreselijk benauwd. Hij is al een jaar chronisch verkouden dus binnenkort gaan zijn amandelen eruit. Dan zal hij hopelijk ook minder van die benauwdheidsaanvallen hebben, die komen steeds als hij verkouden is.
    Teun heeft flinke koorts gehad, net geen 40 graden steeds. Vandaag is het gelukkig minder. Grappig genoeg is Hidde alleen een beetje verkouden.
    En mama, tja, ook flink ziek. Maar ziek mag je niet zijn als mama. Uitzieken is er niet bij en bijslapen lukt bij ons ook niet heel best op het moment. Teun is behoorlijk aan het spoken 's nachts nu hij ziek is. Gelukkig mocht ik vannacht oordoppen in en is mijn man er steeds uit gegaan.

11. elisabethbas

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Iris, hoe gaat het met de snorren? Niet te veel dipjes gehad?

12. elisabethbas

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Onze ziekenboeg is herstellende. Teun bleek de zesde ziekte te hebben gehad. Hidde had dat van de zomer al en Teun op miraculeuze wijze nu pas.

En Timo is nu drie! Wat wordt hij nu ineens groot, net alsof zo'n verjaardag echt wat heeft gedaan in zijn koppie.

13. tw79

tw79 Actief lid

13 dec 2013
    273
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gelukkig gaat het beter met ze en ben je zelf ook weer opgeknapt.
    Nog gefeliciteerd met timo.

14. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    Fijn dat de ziekenboeg kan sluiten.
    Het snorren gaat goed! Hopelijk zijn we voor het weekend daar klaar mee. Dan moeten ze 48 uur dip vrij zijn en mogen ze van de monitor af.
    Maar de dames zijn weer snotterig! En dit keer doe ik mee. Zit je dan met een mondkapjes om. Ik baal zo :(
    Dit kan zo maar weer een week vertraging geven...
    Ze wegen beide bijna 3 kg. Dat gaat goed. Ze melden zich vaker voor voeding, maar drinken nog niet genoeg zelf. We blijven toch hopen dat ze de 24ste mee naar huis mogen als we in wkz op controle zijn geweest.

15. elisabethbas

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Oh Iris, wat een goede berichten! Jullie maar 48 uur zonder dipjes. Ieder zkh heeft zijn eigen beleid. Als ze in ons zkh hadden gelegen, hadden ze 7x24 uur zonder dipjes moeten zijn. Teun en Hidde 3x24 uur omdat ze na 32 weken geboren zijn.

Ik duim met je mee voor de 24ste... Gaan ze dan met de ambulance naar Utrecht?

16. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    Ja, we gaan met de ambulance weer naar wkz. Dan daar nog een nachtje om hun "roes" uit te slapen. En dan hopelijk met ons naar huis. Ik hoop het zo, ik kan niet meer zonder ze. Ik wil niet meer weg, ik wil thuis blijven en in m'n pyjama rond hangen en op bed blijven bijtanken. Maar dat wel met m'n meiden in huis, heel dicht bij me. Ik ga echt janken als het toch niet zo goed blijft gaan.... Zucht, ik moet even slapen geloof ik, beetje moe hier. Dit kost best een hoop energie. O wat ben ik stapel op m'n dochters, het is zo moeilijk om elke dag zonder ze naar huis te gaan....
    (Even een emotioneel dagje, was volgende week uitgerekend)
    Gr iris

17. tw79

tw79 Actief lid

13 dec 2013
    273
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat snap ik iris, het gaat nu zo goed nog ff doorbijten en voordat je weet zijn ze bij je thuis. Je moedergevoelens he zo bijzonder dat je ze niet meer los kan laten nog even en je kan ze heel de dag vast houden. Probeer toch je rust nu nog te pakken zodra ze thuis zijn word het wel allemaal wat drukker( dat zeiden ze ook in het zh tegen mij aan een oververmoeide mama hebben ze niets)
    X

18. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    wijze woorden tw79. Ik heb m'n uitslaap ochtend en thuisblijf avond maar weer ingesteld. Ook wel eens fijn, eigenlijk. We mogen binnen kort waarschijnlijk ook inroomen in het ziekenhuis. Dat ga ik morgen proberen te regelen.
    ( zeg vast iedere mama) O ze zijn zo mooi!!. Lekker babyvetjes, bolle wangen en grote ogen hi hi. Morgen lekker badderen, nou al zin in.

Fijne avond!

19. elisabethbas

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Iris, wat Tw zegt is echt heel erg waar! Zorg dat je uitgerust bent als ze thuis komen. Die eerste tijd thuis lijkt nu misschien helemaal heerlijk maar kan best wel eens tegenvallen. De eerste (6-8?) weken met een pasgeboren baby zijn nou eenmaal eigenlijk helemaal niet leuk. En zeker met prematuurtjes met darmkrampjes en andere prematurenproblemen. Die ze nu nog niet hebben misschien, maar die hebben ze vast als ze thuis zijn. Daar komt bij je onzekerheid als nieuwe moeder, het leren kennen van je kindjes, sprongetjes en het feit dat het er twee zijn. Oh ja, vergeet de gebroken nachten niet. Waardoor je doodop bent en alles 100x erger lijkt dan het is.

Klinkt misschien allemaal negatief, want waarschijnlijk is het voornamelijk genieten, maar het is wel de waarheid.

Heb je nog kraamzorg als ze thuis zijn? Door een fout van onze verzekeraar hebben wij acht goddelijke dagen kraamzorg gehad :D

20. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    Ja de eerste weken zullen niet altijd rozengeur en maneschijn zijn. Dat weet ik door mij werk als geen ander. Maar ik kan gewoon zo ook niet meer. Ik mis de meisje zo erg, ik kan bijna niet weg bij ze zonder tranen.
    We hebben geen kraamzorg, maar scheelt dat ik dat zelf als werk doen ;)
    En ik mag altijd me ouders bellen voor hulp. Maar ik zou even rust ( lees: geen andere mensen om me heen) wel heel prettig vinden.

Sanne is van de snor af!, Lotte morgen, jippie!
    Ze hebben vandaag wel 2 voedingen zelf achter elkaar gedronken. En dat del borst en deels fles. Zo knap. Badderen vonden ze heerlijk.
    Vanavond lekker thuis.

Goed weekend

Deel Deze Pagina