Tweelingmama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Niekepiek, 13 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tojo

tojo Actief lid

14 sep 2012
    251
    0
    0
    limburg
    @Elisabethbas, Hiephiep Hoera, alvast gefeliciteerd met je duo voor morgen! Niet te geloven he, wat is de tijd toch voorbij gevlogen.
    Wat voor kadootjes hebben ze gekregen/gevraagd?
    Wij zijn echt aan t bedenken voor sinterklaas én hun verjaardag, dus misschien heb je nog tips?
    poehpoeh wat een speelgoedberg wordt dat :) in december!!

2. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    Elisabethbas gefeliciteerd met je knullen!

Wat antwoorden jullie op de vraag: hoe oud zijn ze?
    Vind het zo lastig. Lotte en Sanne zijn nu een week of 18, maar gecorrigeerd nog maar 6 weken....

Pff mijn schoonmoeder ligt nu officieel op sterven. Kwestie van dagen/ uren. Mijn man is zondag soort van afscheid gaan nemen. Elke dag verwachten we een telefoontje. Maar nog niet gehad.

Komende zaterdag zouden we ons welkomthuis feestje vieren, maar nu moeten we nog maar zien of we dat door laten gaan. Ik had er zo naar uitgekeken. Iedereen weer zien, en mijn mooie meisjes showen... Tja wat besluit je dan.
    Ik vind het wel pittig hoor. Er is zo veel gebeurd dit jaar, en allemaal zulke grote dingen. Merk dat wanneer ik moe ben echt wel aanlijn dakje zit. Probeer nu maar in de ochtend een uurtje terug te gaan in bed. De middag word geen slapen, dan zijn mijn schatjes wakker.

3. tw79

tw79 Actief lid

13 dec 2013
    273
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hieper de piep gefeliciteerd Elisabethbas met je knullen.

Moeilijke beslissing iris, ik heb ook de afgelopen tijd veel te verweken gehad en voelde me ook heel vaak egoïstisch dat ik me afsloot van de ellende en voor me eigen geluk koos wilde zoveel mogelijk van mijn kids genieten want ze veranderde zo snel. Heb het heel vaak uitgesproken maar niemand heeft het me kwalijk genomen.

Gisteren voor ok geweest, wikde wilde toch eerst met een camera kijken. Placenta rest bkeek heel klein te zijn en na overleg collega toch maar laten zitten en als het goed is ga ik er geen last van krijgen in de toekomst. Gelukkig is de mirena nu wel geplaatst. Deze keer voor narcose gekozen dus was weer snel thuis. Al met al weer meegevallen. Gisteren zou het wel mijn eerste werkdag zijn, moest me alweer ziekmelden. Donderdag word mijn eerst dagje best wel spannend allemaal.

4. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Bedankt voor de felicitaties!

Tojo, ze hebben hier toet toet dingen gekregen, de parkeertoren is vooral een groot succes! Ik ben niet van plastic herrie speelgoed maar we wisten niets en zij vinden het leuk. Ok, ik stiekum ook wel.

Iris, ik heb steeds gezegd ze zijn xx maanden maar wel twee maanden te vroeg geboren. Maar nu zijn ze gewoon 1. Het zkh corrigeert tot 2 jaar maar ik nu niet meer. Alleen wachten we nog even met alles mee-eten tot eind januari.

Sterkte met je schoonmoeder. Kan je het feestje op het laatste moment nog afzeggen? Dan zou ik het in principe door laten gaan.

5. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    Nou mijn man heeft besloten dat hij toch het feestje liever niet laat door gaan. Ik zelf vind het heel erg jammer. Ik had me er zo op verheugd. Eindelijk iets te vieren, en niet zo maar iets: twee mooie meisjes die een heel eind zijn gekomen. Het word tijd om ze te showen aan alle mensen die zo veel geduld hebben. Maar ik zou ook niet lekker zitten wetende dat zijn moeder elk moment kan overlijden. Ik hoop wel dat we snel een andere datum kunnen prikken voor het feestje. Want ergens vrees is ik ook een beetje dat het er niet meer van gaat komen:(

Lotte en Sanne heb ik nu eindelijk helemaal aan de borst. O wat scheelt me dat veel tijd zeg. Geen sondes, geen fles warmen in de nacht, geen kolven meer. Echt heerlijk. Lotte wil nog wel eens na 2,5 uur komen, maar soms ook 4 uur later zoals in de nacht. Ze doen het super goed, dus ik voed dan ook maar gewoon op verzoek. Zo kan ik eindelijk eens rustig aankleden en ontbijten. Heb ook het idee dat het scheelt met de reflux klachten. Ben ook gestopt met jbp. Niet het idee dat het hielp. Sanne had er meer last van, want bij het omhoogkomen bleef het in haar mondje hangen. Nu spuugt ze voeding terug, maar dan is het klaar. Bijna geen huilen meer. Soms wat mopperen als er veel omhoog komt. Lotte zie je alleen nog 'herkauwen'. Liever vaker een klein beetje blijkbaar. Zaterdag ga ik de weegschaal terug brengen.Weer een mijlpaal. :)

6. tw79

tw79 Actief lid

13 dec 2013
    273
    0
    0
    NULL
    NULL
    @iris, geweldig dat ze het aan de borst doen, heerlijk ineens meer tijd voor jezelf en de kids.

Dubbel gevoel allemaal, ik wil jullie heel veel sterkte wensen.

7. tojo

tojo Actief lid

14 sep 2012
    251
    0
    0
    limburg
    @Iris, hé bah wat een vervelende tijd voor jullie wat betreft je schoonmoeder, begrijpelijk dat je man even geen zin heeft in een feestje, maar hopelijk gaat het er toch nog snel van komen!!
    Dat is zo dubbel allemaal...je bent zo happy met je twee knappe meidjes (fijn dat dat zo goed gaat!!) en wilt dat heel graag delen met de wereld! Sterkte de komende tijd...

@Tw79, en hoe ging je eerste dagje werken? Zijn de kindjes naar een oppasadres/opvang gegaan? Ik vond de eerste weken zo raar, weer echt in een ritme komen...helaas soms inmiddels ook een ren-je-rot ritme :(. Fijn dat het meeviel in het ziekenhuis.

@Elisabethbas, grappig hier staat ook al vanalles van Toettoet op zolder :) Onze oudste had het al gevonden en wil er ook dolgraag mee spelen (moet nog even wachten tot 5 dec), jullie grote man speelt er waarschijnlijk ook graag mee :D
    De parkeertoren klinkt ook erg leuk, maar die hebben we (nog?) niet, wel de garage, vliegveld en losse wegen, en een aantal auto's maar die werken niet allemaal op en top meer. (via MP gekocht).
    Ik ben trouwens laatst met de bakfiets omgevallen! Met ons duo erin, maar ze waren lekker aan het lachen en er was niets aan de hand. Ik had een flinke schram en blauwe plekken...schrok me kapot, maar was mn eigen schuld, ik was te gehaast en een te scherpe bocht, weer mn lesje geleerd :$ Heb jij al eens gehad dat je (bijna) omging?

@Hier, vermoeiende weken achter de rug, met een snotverkouden gezin, en daardoor 3 kindjes die elk een avond uitgekozen hebben om te gaan huilen/schreeuwen/niet willen slapen...zucht.
    En onze oudste is echt heel vervelend tegen ons duo, ze pakt echt hun speelgoed af, en stoort hen in hun spel. Nu laten we ze maar apart spelen, en dan onze oudste erbij, misschien is ze anders jaloers dat zij samen zijn?? Ik vind dat ook wel lastig hoor...
    Ons duo is wel heel leuk met elkaar, ze spelen heel vaak 'kiekeboe' en lachen het dan uit.

8. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    Hi Allemaal,
    Het is weer even wat stiller hier merk ik. Hebben jullie ook zo belachelijk weinig tijd, of word het beter?
    Nou ja, ik moet ook goed opletten op de hele kleine momentje die ik even voor mezelf heb. Soms een kwartiertje, maar toch. Dan kan ik net even rustig eten of een kopje thee doen. Merk wel dat langzaam aan het verlangen weer ontstaat om andere dingen te gaan doen. Ik zou ook wel weer kleertjes willen naaien, iets bakken of naar mensen op bezoek willen gaan. Ben blij dat nu dat begint te kriebelen, want ik was een beetje bang dat ik nooit meer anders zou willen dan bij Lotte en Sanne zijn in mijn eigen huis. Nu wil ik ook met hun op stap, of even ( heel even) een boodschapje zonder het doen. Weer uit mijn coconnetje weg. Wie had dat gedacht haha.

Maar dat is allemaal best moeilijk te realiseren heb ik al in de gaten. Ik heb geen auto waar de wagen in kan bijvoorbeeld. En in de buurt is niet veel te doen. En lang weg hoeft nu ook weer niet. Ik ben al blij met een blokje om of met wat bezoek van mijn ouders of een vriendin. Niet te druk, want ik ben nog snel moe merk ik. Ach t komt wel weer merk ik.

Nou mijn schatjes roepen ;)

Fijne week

9. tw79

tw79 Actief lid

13 dec 2013
    273
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik dacht dat het een heel drama zou worden maar alles is meegevallen. Wakker maken en aankleden en hup in de auto. Waren zo verbaasd denk ik en we kwamen lachend aan bij oma. opa lag nog in her zh dus oma stond er alleen voor en alles is goed gegaan. Ze kwamen netjes om ste beurt voor een voeding dus een makkie. De volgende dag was het alweer makkelijker om naar werk te gaan. En het us ook wel lekker om weer ff iets anders te doen.. morgen papadag eens kijken hoe hij er van af brengt, zal wel lukken maar het is de eerste keer zolange dag.
    Gisteren voor het eerst wortel puree gegeven. Bay hield na een paar hapjes zijn lippen stijf op elkaar en joey ging na een paar hapjes zelf happen en kauwen maar zodra hij het doorslikte liepen de rillingen over zijn rug.
    Bay slaapt door maar joey is sinds een week vanaf 4 u regelmatig wakker en valt niet zomaar in slaap dus vind het best wel pittig zo..

Dat was schrikkn tojo Gelukkig hadden jullie niets. Iedereen weer beter.

Iris komt vanzelf wel.die tijd voor jezelf.

10. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    Wat een plaatjes tw79! Wat zijn ze al groot:)
    Fijn dat je werkdag is meegevallen.
    Hier een vreselijke nacht en ochtend. Pfff... Brullen brullen. Niet slapen behalve bij ons, en dan nog... Eindelijk zijn ze stil en slapen ze. Nu ik nog ;)

11. elisabethbas

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Ja heeeel druk hier. Maar wel met leuke dingen gelukkig. Veel sinterklaas, dit is het eerste jaar dat Timo het echt snapt dus we vieren het uitbundig!

Tojo, ik ben net een oud wijf als ik met de bakfiets door de bochten ga :D, ben bang om om te vallen... Zeker als Timo achterop zit, dan ben je sowieso minder stabiel.
    Parkeertoren is hier favoriet dus als je nog een sinterklaascadeautje zoekt...

Tw, leuk die eerste hapjes!

Iris, sterkte...

12. tw79

tw79 Actief lid

13 dec 2013
    273
    0
    0
    NULL
    NULL
    Iedereen een leuke sinterklaasfeest gehad. Wij hadden dit jaar ook voor het eerst sinterklaas uitgenodigd en hij is gekomen. Super gezellig en leuk om ze zien dat het het inpakpapier wel heel erg leuk vinden.

Na 2 wkn een sprongetje hebben we eindelijk weer een ritme laatste voeding rond half9 en daarna zonder mokken in hun eigen bedje en slapen sinds 5 nachten door. Worden tussen 8/9u zelf wakker. Nu ik nog leren doorslapen. Geven nu 4 voedingen en s avonds een paar hapjes groente.

Fijn wknd verder

13. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    Hi Allemaal,
    Woensdag is mijn schoonmoeder overleden. Ze was de dag er voor in slaap gebracht zodat ze geen last meer had van pijn of van deliriums. Het is ineens snel gegaan. Morgen is de crematie. Ik ben blij dat verder lijden haar bespaard is gebleven, en dat ze in haar slaap is gegaan.

Ik heb de dagen erna bij mijn ouders doorgebracht met de kids. Mijn man kon zo naar zijn vader. Dat was een prettige oplossing.

De meiden doen het lekker. Ze lijken vaker langer door te gaan slapen in de nacht. Mijn arme borsten weten er nog geen raad mee haha. Maar een paar dagen later komen ze toch weer eerder dus ja....Het begint te komen zal ik maar zeggen. Ze kunnen nu ook beide lachen en kraaien. Zo leuk!! Ik lag helemaal dubbel van het lachen. Ze wegen nu 4 kg. Weten we doordat de synagis verpleegkundige kwam wegen voor de prik. Woensdag moet ik met Lotte naar de poli voor een echo van de ductus. Ik vermoed dat die wel dicht zal zijn inmiddels.

Tot gauw

14. tw79

tw79 Actief lid

13 dec 2013
    273
    0
    0
    NULL
    NULL
    @iris gecondoleerd en heel veel sterkte morgen.

15. tojo

tojo Actief lid

14 sep 2012
    251
    0
    0
    limburg
    Hier gelukkig ook de drukte weer even achter de rug...

@Iris, heel veel sterkte en gecondoleerd...

@Tw79, fijn dat je een nieuw ritme gevonden hebt, maar dan krijg je ineens tijd om snachts ook te slapen, en dan lukt het niet, herkenbaar hoor. Had ik destijds ook, heeft misschien ook nog met hormonen ed te maken, dat je lichaam nog niet aan doorslapen toe is. Komt wel goed... :)

@Elisabeth, de vloer in de woonkamer ligt ook deels vol van de toettoet auto's, vooral de oudste vind het prachtig, maar ons duo is er nog niet zoveel mee bezig, onze jongen gooit alleen maar met de auto's en weet niet hoe lang die daar tegen kunnen :( .

Verder wel een leuk weekend gehad, met veel te veel kadootjes, we moeten bijna uitbouwen zoveel speelgoed is er weer bij gekomen, en dan zijn die twee van ons volgende week ook nog eens jarig! Tjonge. schrok er wel van dat het volgende week vrijdag al is, ben er nog niet zoveel mee bezig, ook door alle feestdagen ed. Moet toch maar eens gaan bedenken hoe we het gaan vieren enzo...

16. elisabethbas

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Iris, veel sterkte. Was de uitvaart mooi?

Tojo, ja hier ook een kamer met toettoet. Onze mannen zijn alledrie uren zoet met de autootjes en de parkeertoren, de baan verder wordt vakkundig gesloopt. Tot groot ongenoegen van Timo.
    Timo is trouwens gelukkig vrijwel niet meer gemeen tegen zijn broers. Ja, speelgoed afpakken. Maar dat is denk ik niet raar voor een driejarige. Ze beginnen ook steeds leuker samen te spelen. Hij krijgt echt respons van de kleine mannen en dat doet hem goed.

Teun trekt zich echt overal aan op. En kan vervolgens niet meer naar beneden, valt dus op zijn hoofd en zet het op een krijsen. Deze fase duurt een week of twee weet ik nog van timo. Ben blij dat hidde nog even wacht, anders had ik geen leven meer...

17. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    En Elisabethbas, hoe is het met je jongens? Kunnen ze nu zelf gaan zitten vanuit staan?

Hier wat onrust merk ik. Eind vorige week sliep Lotte 6 uur door in de nacht. Heerlijk. Had ik alleen Sanne nog met een extra voeding. Nam haar gewoon bij me in bed, en sliepen we na de voeding samen tot ze weer trek had, of tot Lotte kwam. Maar nu... Lotte wil maar niet elders liggen slapen. Ze wil alleen maar bij mij, liefst rechtop of aan de borst. Als ze in bedje slaapt duurt het 20 minuten, dan is ze wakker en wil ze niks meer. Pff pittig hoor. Maar ze is zo moe merk ik. Heb haar nu om voedingskussen naast me op de bank. Dat lijkt ook goed te zijn. Sanne daarentegen is slaperiger... Waar ze steeds 5 kwartier wakker was wil ze nu met 3 kwartier vaak al weer naar bed. Gelukkig maar voor mij want dan kan ik met Lotte zitten/ liggen.
    Ze kunnen nu ook hun handje naar de mond brengen en er op sabbelen. Zo grappig. En natuurlijk lachen en kraaien. Wat een pret geeft een kerstboom en alle lampjes. Vinden jullie kids het ook zo leuk?
    Vrijdag gaan we weer op naar de poli voor controle en een prik. Hoop dat Sanne niet weer haar adem in houd bij de prik maar flink door huilt....

Gisteren m'n eigen mini fotoshoot gedaan op bed. Foto's zijn erg goed gelukt. Druk ze af voor de opa's en oma's als kerstkadootje. Lang leven de webshops. Want ik zou niet weten hoe ik anders cadeautjes in huis krijg.
    We hebben ook een nieuwe auto :D. Nu kunnen we met de meiden op stap. Zo fijn. Gelijk naar het grote park geweest om te wandelen. Heerlijk.

Gr Iris

18. elisabethbas

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Iris, ja, zonder webshops kan ik ook niet meer! We postbode kent ons inmiddels al...;)

Teun en Hidde doen alles een stuk rustiger dan Timo destijds. Teun trekt zich inmiddels goed op maar ook echt niet fanatiek. Hidde moet de stap naar zijn knietjes nog ontdekken. Timo ging in een week van niets naar langs de bank lopen dus mijn referentiekader moet wat aangepast... Maar ze gaan lekker door en leren in de tussentijd steviger staan, wat heel wat bulten of hoofdjes scheelt.

Alles gaat hier z'n gangetje. Ik merk dat ik langzaam in de relaxtmodus begin te raken. Laatste pakken kunstvoeding en bambix in huis gehaald, hierna gaan ze over op gewone melk en brinta. Ze eten nu bijna elke dag met de (aangepaste) pot mee dus ik hoef niet meer 1 dag per maand te besteden aan diepvries vol koken voor de mannen. Ze eten ongelofelijk goed, slapen 's nachts gaat ook goed, Teun overdag wat minder, wisselend. Ze kunnen leuk en lang spelen en ook met Timo js het tegenwoordig alleen maar dikke pret. Kortom, op naar de 13-maandensprong, dan piepen we wel anders vrees ik...

19. tw79

tw79 Actief lid

13 dec 2013
    273
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hidde en teun doen het gewoon op eigen ritme ik denk dat jij wel zie dat het later is dan normaal omdat je met timo vergelijk. Al die sprongetjes alles is dan gelijk ontregeld.

Hier sliepen ze een week door maar sinds ze ziek zijn geweest helaas niet meer. Longetjes van joey waren niet schoon en kreeg ab, broer werd natuurlijk ook ziek dat is ook niet gek ze elkaars tut en duim delen. Ze zijn nu beide nog snotterig maar de longen zijn weer schoon. Hebben ook paar dgn veel minder gedronken en zag joey gewoon afvallen dus hij wil nu weer meer voedingen op een dag.
    De nachten zijn weer erg onrustig om de 2uur is er wel 1 wakker en na een tut slapen ze wel weer wel verder.
    Ff weer een periode waar we doorheen moeten.

Verder doen ze het heel goed eten div soorten groenten en ben nu bezig met fruit gisteren appelmoes gemaakt ik dacht zal wel zure gezichtjes worden maar ze wilde steeds meer. Ze pakken naar alles en gillen, brabbelen en lachen veel.
    Naar cb geweest bay 7195, joey 6650 wat een verschil he. Maar je ziet het ook goed, bay heeft lekker veel babyvet.

Groetjes

20. tojo

tojo Actief lid

14 sep 2012
    251
    0
    0
    limburg
    @Elisabethbas, wat gaan die jongens van jou goed! Zeker als je de gecorrigeerde leeftijd bekijkt! En jij dus ook de laatste melkpoeder in huis, weer een fase die we af gaan sluiten (joehoe!)

@Tw, wat grappig dat ze ook hun duim delen :D fijn dat ze weer opgeknapt zijn, kindjes zijn altijd snel ziek en ook ineens weer beter (zeker met AB) Hier ook nog veel snot, ben bang dat dat de hele winter zo blijft, met al die temperatuursschommelingen buiten :(.
    Hoe oud zijn je kindjes nu? Ze zijn heel goed op gewicht of niet?

@Iris, het is soms echt even zoeken met die kindjes, wat ze willen, best lastig soms...ligt ze in het voedingskussen een beetje schuin? want dan zou je het bedje ook nog een beetje schuin kunnen zetten, misschien scheelt dat? De kerstboom is hier ook interessant, vooral de ballen waar ze aan kunnen, daar zijn ze echt bewust in aan het kijken, erg grappig. En we hebben zo'n little people kerststalletje, dat is natuurlijk ook feest :).
    Hier ook veel via webshops en marktplaats, is ook erg handig en soms zelfs goedkoper dan in de winkel! leven is al duur genoeg met een tweeling :p

@Hier, hier gebeurt nog niet zoveel... ons mannetje tijgert nog een beetje door de kamer, en ons meisje zit op handen en knieen startklaar om te gaan kruipen, maar dat kan ze nog niet...optrekken/staan nog niets daarvan :(. We hebben nu een box uitelkaar gedraaid, en als hekwerkje in de hoek van de kamer gemaakt, erg handig, en ze hebben zo een grotere (hond en kachel-veilige) speelplek.
    As vrijdag worden ze 1 jaar, tjonge 1 jaar geleden zat ik dus nog met die megabuik op de bank, er is toch veel gebeurd het afgelopen jaar, helaas niet veel tijd om er bij stil te staan... een verjaardag in december is echt onhandig, het is al zo'n 'chaos'maand :$.
    Ons duo krijgt nu al een fles half melkpoeder/half 'echte' melk, en dat gaat goed. Ze eten ook deels met de pot mee.

Slapen gaat nog niet zo goed, vooral ons mannetje wil nog wel vaker wakker worden, hij slaapt soms op zn buik en als hij dan wakker wordt kan hij niet meer terug en dan gaat hij flink huilen...
    Ze slapen dus nog steeds apart. Slapen jullie tweelingen wel nog bij elkaar op de kamer? Ik wil dat wel weer een keer, maar voorlopig blijft t maar even zo...

Tjonge wel even een lap tekst getypt :$

Deel Deze Pagina