@tojo, gefeliciteerd met je duo. Een dagje te laat je berichtje gelezen. Hebben jullie het groots gevierd. De mannen zijn 5 mnd en idd een goed gewicht bay groeit op de middenlijn en joey er iets onder. Dus ze volgen hun eigen lijn. Hier eindelijk weer rust en heb weer 2 vrolijke ventjes die gillen van plezier. En ze slapen nu weer kekkrr door. Hier slapen ze bij elkaar een enkele keer worden ze van elkaar wakker. Zo lang het kan laat ik het zo liggen ook vaak naar elkaar te kijken. Fijn wknd
Tojo, nog gefeliciteerd! Al weer een jaar voor bij. Dat is vast snel gegaan. Lotte en Sanne slapen nog bij ons op de kamer. Lekker dicht bij me in de buurt zodat ik ze snel een fop terug kan geven of kan voeden We hebben nu al 2 nachten door geslapen! Wat heerlijk, maa run voel ik de moeheid pas echt. Overdag lijkt er bij Lotte ook langer tussen de voedingen te zitten. Zou dat van de week alle onrust veroorzaakt hebben...? Gisteren op controle geweest: Sanne 4035 gr en 53 cm, Lotte 4200 gr en 53,5 cm :O Al dat snacken leverde wel wat op dus haha. Ook prikjes gehad. Tjonge zeg wat waren de dames van slag gisteravond. Niks was goed, gillen en nog eens gillen. Uiteindelijk hebben we en zetpil gegeven...Dat hielp. Misschien voelden ze zich niet zo lekker.... Vandaag weer twee blije meisjes gelukkig. Voor het eerst naar de stad geweest in de bus. Ging best goed. Maar wat zijn veel winkels krapjes voor een tweelingwagen. Wel drie dames die iets riepen over een tweeling, even kijken ed... Gisteren in het ziekenhuis werd ik een beetje link. Zo maar een vreemde man stak zijn hand in de kinderwagen om er een te aaien Het is dat net de lift open ging zodat wij er uit konden, maar ik bereikte het kookpunt van binnen. Je gaat toch niet zo maar met je hand de kinderwagen in.... Nog even en ik zou zeggen:' pas op, ze bijten'. Pff daar ben ik niet van gediend merk ik. Een praatje of opmerking prima. Ben ook bij de bedrijfsarts geweest: ik kom in januari terug om eens te kijken of het dan weer rustiger is en of ik misschien weer kan opbouwen. Toffe man die arts. Fijne dagen allemaal! Gr Iris
Wat een fijne berichten van iedereen! Hier zijn we ook helemaal heppiedepeppie met hoe het gaat. Hele gezellige dag gehad vandaag. Met een vriendin en haar twee kids (dochter net zo oud als Timo en zoon 15 uur ouder dan Hidde en Teun) naar het bezoekerscentrum van Natuurmonumenten geweest. Doen we wel vaker, kids lekker spelen en kruipen en daarna lekker gewandeld in het park. Vanmiddag toen Hidde en Teun op bed lagen even met Timo het dorp in geweest. Heerlijk! Heb ook echt kerstvakantie-gevoel. Tojo, gefeliciteerd met je kids! Was de verjaardag gezellig? Slapen, overdag doen ze hun slaapje meestal apart. Hidde slaapt nou eenmaal veel langer dan Teun en ik wil hem ook zijn rust gunnen. 's nacht gaat het gelukkig wel goed samen, ze slapen vrijwel elke dag tot na achten uit. En als ze wakker zijn, hoor je ze heerlijk samen keuvelen en kletsen. Dat kan rustig een uur duren, geen punt voor ze. Iris, moedig met de bus! Lukte het met de wagen? Heb ik nog niet aangedurfd. Ja, rustig winkelen is er niet meer bij met een tweeling. Gelukkig heb ik nog nooit iemand gehad die ze aan ging raken. Zo brutaal! Net als dat ze aan je zwangere buik gaan zitten. Even een vraagje, zitten jullie op facebook ook bij de tweelingmama's? Is ook een leuke en interessante groep.
O ja, dat had ik ook zo vaak! Kijken mag, opmerkingen tot op zekere hoogte, maar aanraken niet!!! Ook ik kookte gisteren in de winkel. Was met drie kids in de supermarkt en het was megadruk. Dus ik was al niet blij en de kids werkten ook niet echt mee. Op een gegeven moment kneep de een de ander hard in het gezicht. Die zette het natuurlijk op een brullen. Loopt er zo'n aso-vrouw langs en zegt tegen hem "wil je een snoepje? Dan moet je je bek houden". Ik was verbijsterd en zeg tegen haar dat ze zich niet met mijn kinderen moet bemoeien en al helemaal niet met dat taalgebruik. Zegt ze "ze moeten gewoon hun bek houden, dat is toch niet normaal" waarop ik haar antwoord dat de enige die niet normaal is zijzelf is. Vanuit de hele winkel stonden mensen ons met open mond aan te kijken en iedereen was het gelukkig met mij eens. Ik kreeg wel heel veel complimenten omdat ik zo rustig naar de kinderen en ook naar dat mens bleef. Maar als ik er aan terug denk wordt ik weer boos. Nou ja, zij is gek niet ik.
zo he Eameltsje, dat is ook wat! Knap van je hoor. Hoe zo goed voorbeeld van die dame... Jee Ik word tante. Mijn broertje en verwacht hun eerste dochtertje, in mei is mijn schoonzusje uitgerekend. Iedereen had een jongetje verwacht hihi. Zo leuk, ben ook zo blij voor ze Vandaag had ze 20 weken echo, alles prima Meiden doen het lekker. Sanne slaapt overdag ook vaker zonder puckababy. Nu Lotte nog, maar die slaap wat lastiger op moment.... Komt vast ook vanzelf. Lekker op d'r handjes sabbelen lijkt Sanne heerlijk te vinden in bedje. Wie weet hoeft ze straks geen fop meer ... Op naar de kerst met familie. We gaan de 25ste heen en 27ste terug. Kunnen wij ook een beetje extra slapen. Opa en oma letten wel op m'n prinsesjes. Heb er zin in. Fijn samen zijn, lekker eten, spelletje, kletsen ed. Altijd gezellig. Maar benieuwd hoe Lotte en Sanne zich houden in de 'drukte'. Eerste kerst als mama Dat is wel bijzonder hoor. Wens jullie ook een fijne kerst allemaal
Jeetje Eameltsje wat brutaal. Gelukkig nog nooit mee gemaakt maar dan heb ik jou voorbeeld hoe ik moet reageren. Vaak sta ik dan met mond vol tanden. Gefeliciteerd iris. Gisteren voor het eerst met de wagen in de metro van Rotterdam geweest en dat ging hartstikke goed. Bay keek zij ogen uit en beide hebben ook niet veel geslapen dus vandaag maar een relax dagje. Had ze alleen veelste warm aangekleed dus gingen huilen omdat ze het zo warm hadden en lagen in de wagen te zweten. Wat ik moet aantrekken met dit weer vind ik wel lastig. . We moesten een uur rijden naar Rotterdam en het was de eerste keet dat ze zolang in de auto zaten en heb ze heel de weg niet gehoord. Voor de eerst papa en mama deze kerst vind het ook zo bijzonder vorig jaar was ik net zwanger en nu zijn het al hele kerels. Wij houden het hier. Iedereen neemt iets mee dus geen gestress en ik vind het wel makkelijk met de kids kunnen ze s avonds gewoon in hun eigen bedje. Fijne dagen allemaal
Helaas is hier het 1e verjaardagfeestje een beetje anders gelopen dan gehoopt. Onze oudste was al sinds donderdag hardstikke ziek, en onze zoon besloot vrijdagnacht ook alles uit te spugen. Zaterdag hebben we hun feestje toch maar door laten gaan, maar het was veel te druk, chaotisch en rumoerig. Ons duo hield zich eigenlijk nog best goed, maar ze snapten er niks van. Zondag werd ik ook ziek, en maandag ons meisje. Inmiddels is papa ook al geveld met de griep. Echt heel vermoeiend zo. En als mama mag je toch niet echt ziek zijn Niet echt de kerst(vakantie) die ik me had voorgesteld. Het werd me vandaag toch wel n beetje teveel. Vorig jaar was t al n andere kerst en stond onze wereld even op zn kop omdat ik net bevallen was (we aten bij gebrek aan verse boodschappen shoarma op 1e kerstdag!) En dit jaar keek ikdus zo naar deze tijd uit! Maar ja hopelijk is het snel weer rustig... Ik reageer de volgende x weer op jullie, maar moest nu ff mn verhaal kwijt....
Ach Tojo, wat naar zeg. Hopelijk zijn jullie snel weer opgeknapt. Tja mama's mogen niet echt ziek zijn.... Knuffel voor jou. Hopelijk heb je toch een kerst die een beetje lijkt op wat je had gehoopt.
@tojo jammer dat het niet geworden is wat je gehoopt had. Ik hoop dat jullie snl beter zijn en nu van de sneeuw kunnen genieten (als het bij jullie ook wat ligt Het is niet handig als mama's ook ziek worden. X
Hi Dames, Ik heb gelezen dat er een aantal van jullie een bakfiets hebben. Wat hebben jullie, waarom en hoe bevalt het? Wij hebben maar een auto en mijn man zou straks de kids met de bus naar de opvang moeten brengen. Nu leek hem een bakfiets wel wat voor na de winter...Waar let je op?
@Iris, wij hebben een elektrische Babboe Big (3 wielen) en we zijn er heel blij mee. Wij hebben ook maar 1 auto, en de bakfiets is onze 2e auto . Ons duo zit in 2 melia peuterschalen (vanaf ca 8 maanden) en onze oudste zit er ook bij op een (opklapbaar) bankje. Je kunt eens een proefritje gaan maken, of je een 2 of 3 wieler wilt, wanneer dat kan kun je op hun website zien... Wij wonen buitenaf en moeten zwaar tegen wind in fietsen, vandaar dat we voor een elektrische gekozen hebben. Best een investering, maar een 2e auto is duurder ( en minder leuk!!) Misschien kun je er een aanschaffen mbv het fietsplan via je werk? Dat scheelt toch weer wat.
Ik ben er ook nog niet uit wat ik wil. Bakfiets karretje achter fiets of een 2lingfiets. Hebben ook maar 1 auto en een 2de auto is niet nodig omdat man met de trein naar werk gaat. Uitproberen zal idd een idee zijn maar alles is altijd zover weg en aanbod hier in de winkels is maar beperkt zijn gewoon heel weinig 2lingen hier in Zeeland.
Wij hebben geen bakfiets, maar een fietskar. Ik heb wel een bakfiets getest, maar vond het wat eng fietsen. Zal vast even wennen zijn, maar ik vond een fietskar ook praktischer. Ik doe vaak boodschappen met de kar en dan hoef ik de jongens niet uit de kar te halen maar koppel ik de kar gewoon van de fiets. Als wandelwagen is hij wel wat moeilijk te besturen, maar voor een boodschap is het prima te doen. Ook in de garage neemt het minder ruimte in en als mijn man en ik met de kinderen gaan fietsen hebben we ze voorop de fiets. Weet niet precies vanaf wanneer ik de tweeling er in had. Ze zijn in augustus geboren en we hebben de kar in het voorjaar gekocht. Ik had de oudste vaak achterop mijn fiets en de tweeling in de kar. Inmiddels fietst de oudste meestal zelf, maar de jongen doe ik meestal in de kar. Warmer dan op de fiets en ze zitten altijd droog.
HI dames, Gelukkig nieuw jaar! Hoe is de jaarwisseling bij jullie verlopen? Hier sliepen ze als engeltjes, tot iets na middernacht. Toen werd Sanne wat wakker voor een voeding. Dus voor het raam met haar aan de borst naar vuurwerk gekeken... Zo bijzonder. Later Lotte maar even half wakker gemaakt zodat ook zij kon drinken. Ik natuurlijk de hoop op even goed doorslapen...Helaas ik om 2 uur naar bed, om 4 uur kwam de eerst al En toen was het een drama om weer te laten slapen. Het is gelukt.... Lotte is weer erg onrustig vanaf de kerst. Veel huilen, niks is goed, vaak de borst weer willen waardoor ik nu om de 2 uur op ploffen sta, heel fijn... Erg moeilijke dagen vind ik het zo.Het enige dat nog gaat is rond lopen met haar, en nee niet in de draagdoek..zucht...En een heel strak ritme houden: max een uurtje wakker zijn en dan naar bedje. Dat helpt wel een beetje om in slaap te vallen zonder heel veel stress n boosheid. Maar doorslapen overdag.... Hoe was dat Ik hoop dat dit snel voorbij is voor haar, maar ook voor mij. Moeilijk hoor als je niks kunt doen om te helpen... Morgen kennismaken met een gastouder. Februari komt nu toch wel heel dicht bij hoor. Ik hoop dat het klikt. En dat mijn man zich er ook goed bij voelt. Die geeft zelf al een heel erg beschermd te zijn naar Lotte en Sanne. Heel lief, maar ook lastig Gr Iris
Gelukkig nieuwjaar!! Het was een jaar vol angst verdriet en vreugde en wens iedereen een gelukkig en gezond 2015 Hier hebben ze ook heerlijk doorgeslapen. Om half 8 heeft papa wat vuurwerk voor hun afgestoken. Ze zaten in hun stoeltjes voor het raam zo schattig. Heb nu sinds gisteren migraine en opa en oma hebben vanmorgen de kids opgehaald zodat ik het rustig aan kan doen. Wilde er niet aan maar tot nu toe heb ik alleen maar geslapen en ga zo mijn bed weer terug in. X
Allereerst jullie ook de allerbeste wensen! Op een rustiger 2015 @Tw79, sterkte met je migraine ! @Iris, soms is het ook gewoon zwaar met een baby, laat staan 2 . Soms komen er van die fases dat je het even niet meer ziet zitten, en zo zijn er van die fases dat het echt appeltje/eitje lijkt, dat alles heel gemakkelijk gaat... ik wil dus zeggen, het komt we weer goed, hoe lastig het nu ook even is... Hoe ging het bij de gastouder? En wat vond je man ervan? Verder hebben wij destijds ook getwijfeld over een fietskar, maar wij wonen buitenaf en vond het best wel n eng idee dat je de kar áchter je hebt, en dat die misschien niet goed gezien zou worden... In de bakfiets zie ik iedereen zitten, en er is nog genoeg plaats voor nóg een vriendje, of voor wat extra spulletjes/boodschappen. Ze kunnen ook nog eens veel meer zien dan in een fietskar. Het is wel wat onhandiger met een dubbele buggy oid, want die past niet in de bakfiets. Ik heb 1 enkele buggy in de bak liggen, en 1 enkele achterop de fiets. Dan heb ik een koppelstuk om ze aan elkaar te maken, maar ik heb het nog niet gebruikt... Maar je moet zelf een keuze maken, wij zijn nog steeds erg happy met onze bakfiets. Ik heb de kids er daarstraks nog mee gehaald, ik heb er een klein fietslampje in gemaakt, zodat ze in de schemering, toch nog wat zien Jaarwisseling was wel leuk, ons duo heeft gewoon door alles heen geslapen, en zelfs uitgeslapen tot 8 uur smorgens. Onze grote meid heeft lekker met ons doorgehouden, ze was heel zenuwachtig en is meteen na het vuurwerk naar bed gegaan. Heel schattig, ze had een leuk versje gemaakt om voor te dragen om 12 uur.
Tw79, wat naar migraine, hopelijk trekt het snel bij. Heb je er vaker last van? Vandaag bij een andere gastouder geweest. Veel beter gevoel bij. Deze jonge dame word het Beetje spannend, maar vast ook goed. Ik vind het ergens wel jammer dat ik strak ga werken. Ik ga de tijd met de meiden samen wel missen. Hoewel ik ook uit kijk naar iets meer tijd voor andere dingen zoals yoga, en praten met volwassen mensen hahah. Bedank voor de bemoedigende woorden Tojo. Lotte is weer wat vrolijker gelukkig. Maar slapen ho maar Wat een drama met die meid zeg pfff. Gelukkig zijn ze niet alle twee zo lastig. En maar volhouden tot ze slaapt. Steeds haar fopje terug geven, troosten in haar bedje en weer gaan. Steeds opnieuw. Ze komt gewoon niet in de diepe slaap. Zelfs de puck a baby maakt geen verschil.... Nou ja, dat word vast allemaal ook wel weer beter. Ze is in elk geval weer vrolijker, en lacht weer. Dat scheelt.
@Iris, ik weet niet of het praktisch mogelijk is, en of dat je erin gelooft, maar misschien kun je eens proberen het bedje op een andere plaats in de kamer te zetten, ik heb weleens gehoord van wateraders/aardstraling, baby's zijn daar heel gevoelig voor. Is misschien toch het proberen waard? Wie weet helpt het...? Fijn dat je een goede gastouder gevonden hebt. Het blijft ook spannend om iemand anders je kindjes te laten verzorgen. Die van ons gaan gewoon naar het kinderdagverblijf, er zijn hier niet zoveel gastouders... En het duurt nog wel even voor je écht weer aan jezelf toe komt. Ik weet zelf nog dat ik na een half jaar een avondje met vriendinnen uit was, en ik in mijn achterhoofd alleen maar aan de kindjes aan het denken was . Dus ik was er lichamelijk wel écht even uit, maar in gedachten was ik er nog niet aan toe haha. Nu pas, na 1 jaar heb ik soms echt weer een beetje mezelf terug, en heb ik geen last meer van de hormonen ed... Wil je niet ontmoedigen, maar hier heeft het dus nog een hele tijd geduurd, maar het komt echt weer goed Ik had niet mogen schrijven dat het soms heel makkelijk is met 2 kindjes, vannacht hebben ze hier ook weer liggen spoken . Ze wilden even allebei niet doorslapen en bleven huilen. Dan is je nachtrust wel weer even weg Gelukkig uiteindelijk alles weer rustig. Nu alvast gaan bedenken wat we volgend weekend allemaal mee moeten nemen, we gaan voor het eerst een weekendje weg met zn allen , heb er kei zin in, maar is ook wel een hele logistieke organisatie...gewoon een landal park, maar lekker zwemmen ed...heerlijk
ben meestal alleen een meelezer maar ik wil toch even iedereen een gezond en liefdevol 2015 wensen liefs Frederike, Rubin, Bente, Marit, Arvid en Elian
Zo ik ben ook weer van mijn migraine af. was al een hele tijd geleden dus ik denk dat nu ineens al die spanningen van de afgelopen tijd even teveel werd. Het heeft me wel ff goed gedaan een dagje slapen en zonder de kids zijn. frederike80 wat een dotjes Iris, fijn dat je een gastouder heb ik vond het ook zo moeilijk om weer te gaan beginnen maar had ook altijd gezegd ik ga niet stoppen. En nu vind ik het wel fijn om even van huis te zijn en ze worden door opa en oma vertroeteld maar houden wel aan mijn ritme. En over die onrust zo herkenbaar maar we hebben een strak bedritueel enbsat helpt wel. Alleen dat fopje moet er een aantal keer uit snachts. @tojo zal je net zien nooit zeggen dat iets goed gaat. Spannend weekendje weg. Ik zou ook wel weer eens weg willen maar zie tegen die berg spullen op. Waar moet ik het kwijt in die auto. Fijn wknd.