Zo ik kom ook weer eens kijkje nemen. Eameltsje, wat sneu voor je dochter jij staat voor haar dochter klaar ze moest zich echt schamen. En wat een situatie met je vader, lastig dat hij zo ver weg is nu jullie elaar hard nodig hebben. En wat een mooie mannekes Iris jammer dat ze veel spuugt en hopelijk knapt ze snel weer op want dat afvallen lijkt me ook niet goed. Dat verwerken ken pas als je wat in ritme zit dan krijg je daar ineens tijd voor. Natasjee, wat doen die mannen het goed. Petje af hoor vind het pittig met 2mannetjes. Sommige dagen zijn een makkie en andere dagen weer niet. Nu sinds 1 wk huilt joey veel overdag en bij het naar bed gaan, tandje of zoiets of gewoon een fase. bbay is vrolijk en wacht gewoon rustig af. ze zijn nu 8 mnd alweer en brabbelen, kruipen en joey probeert te gaan zitten ineens gaat het super snel allemaal. Zijn net spreeuwen want ze eten alles. of een enkele keer na slapen ze van 19.30 tot 7.00 lekkrr door. Wat ik leuk vind is dt ze steeds meer lachen en brabbelen met elkaar. Steeds bewuster van elkaar zijn. liggen ze in bed en kijken en schatterlachen naar elkaar dan smelt ik van liefde. Groetjes
Wat een leuke foto van Teun en Hidde ! Knappe koppie hoor Lotte lijkt zich weer beter te voelen. Ze spuugt nu een week niet meer. Nou ja, een golfje zoals te verwachten is. We blijven dus aan de omeprazol voorlopig. We waren er weer twee dagen mee gestopt en gelijk weer meer spugen...Heel apart. We zijn ook naar een osteopaat gegaan met Lotte. Er zat blijkbaar veel vast in haar lijfje waardoor ze niet goed kan ontspannen. Het was voor Lotte zeer inspannend de behandeling. Over 3 weken terug en thuis nog wat oefeningen doen. Ben benieuwd. Ik heb na veel wikken en wegen toch besloten te minderen met de borstvoeding. Nu word het voor mij te pittig naast werken. We gaan er nu naar toe werken dat ze de borst nog krijgen bij ontbijt, lunch, avondeten en voor slapen gaan. En natuurlijk in de nacht ook als dat nodig is. Ze eten zo goed fruit, groenten. Ben gisteren toch begonnen met broodkorstjes. Lotte snapte het gelijk. Smak smak hap hap. Sanne wild liever gevoerd worden, dan gaat het sneller het buikje in haha. Wat een verschil in strategie. Grappig. Sanne (vr)eet alles, Lotte is behoedzamer. Wat worden ze groot ! Mijn broertje gaat bijna trouwen! Zo leuk. Eindelijk. Hij is al meer dat 10 jaar samen met z'n verloofde hihi. Nu er een kleintje op komst is ( half mei) toch besloten te trouwen Zo leuk. wij gaan binnenkort naar centrerparks, maar we hebben nog zwembroekjes en bandje nodig. Hebben jullie nog tips ?
Iris, fijn dat het beter gaat met Lotte. Osteopaten zijn wonderdokters, veel profijt van gehad bij alledrie de kids. En leuk dat je nu verschil in karakter begint te merken. Hier ook een baldadig boefje (Teun) en een behoedzamer mannetje (Hidde). Ik zou kijken naar een tweelingband. Hebben wij niet maar lijkt me superhandig! We hadden al twee gewone, daarom niet nog eentje aangeschaft. Waar gaan jullie heen? Wij zijn een paar weken geleden naar Heijderbos geweest, was erg leuk.
Dat verschil is zo leuk inderdaad! En hoe ouder ze worden hoe duidelijker het wordt. Wij hebben ook een tweelingband gehad. Een heel karwei om op te blazen en eenmaal opgeblazen een heel gesjouw. Daarom hebben we hem niet vaak gebruikt, maar die keren dat we hem wel gebruikt hebben hadden we de grootste lol.
Wij hebben ook recent een tweelingband, super cute. idd waar wat eameltjes zegt duurde ff voordat hij vol was en het was ff proppen in de auto.. maar het ziet er ook zo leuk en gezellig uit.
Hi meiden, zou ik hier misschien ook mee mogen kletsen? 3 januari 2015 ben ik de trotse mama van Ravi een Qwin geworden. Ze zijn geboren met 32+4. Ravi is compleet gezond en Qwin heeft een zeer ernstige unieke chromosoomafwijking en mist het APC gen. Dit laatste zorgt er voor dat hij op latere leeftijd darmkanker krijgt en door de grootte van zijn deletie is het moeilijk te voorspellen wat onze boef wel of niet gaat kunnen. Heel moeilijk.. Ook mist hij een nier en heeft hij een vernauwing in zijn aortaboog welke bij een hoge bloeddruk geopereerd moet worden Hij kwam 1 dag voor de uitgerekende datum thuis met sonde en monitor en is nadat hij in het ziekenhuis eigenlijk al een keer opgegeven was en wij na moesten denken over de 'wat als' is hij nu sinds 2 weken zonder sonde en sinds 4 dagen ook zonder monitor omdat hij eigenlijk niet meer vergeet om adem te halen en als dat wel zo is dan is hij sterk genoeg om dat zelf weer op te pakken. Hij ligt nog wel op een nanny care, just to be sure
Leuk dat je hier mee komt kletsen Seepje! Ik heb je verhaal ook gevolgd in de fb-groep. Wat hebben jullie een boel voor jullie kiezen gekregen de afgelopen maanden! Maar ongelofelijk fijn dat het met beide mannennu zo goed gaat en dat Qwin zelfs zonder sonde en monitor kan.
Welkom seepje, ook ik heb je verhaal vol bewordering via fb gevolgd. fijn dat ze beide het zo goed doen en wat is Qwin toch een sterk mannetje. X
Hi Seepje, welkom! Wat heftig zeg. Fijn dat je beide kindjes thuis hebt en dat het naar omstandigheden goed gaat. Pittig hoor. Zo vakantie! Al een drukke week gehad met allemaal afspraken voor Lotte en Sanne. We zijn bij de kinderarts geweest. Al 5,5 kg! Fysio heeft mee gekeken. Alles is prima keurig volgens gecorrigeerde leeftijd, van 6 mnd. Langzaam wil ik iets minderen met de borstvoeding, maar m'n dames vinden dat niet echt makkelijk. Ik ook niet eigenlijk, maar er blijft weinig van mij over anders. Mijn lijf moet er erg aan wennen om minder melk te maken. Pff vooral eind van de dag voel ik het wel nu. Nu hebben ze rond 7 uur borstvoeding, ochtend fruithap, lunch borstvoeding en broodje, middag een koekje met thee of water, avond eten borst (over vol) en groenten een beetje, want de buikjes zitten vol melk. Soms nog voor de nacht een voeding, en rond 3 uur in de nacht nog. Het word al wat, maar sneller gaat geloof ik niet voor mijn lijf. Ach, geniet er ook nog van gelukkig. Nog een paar dagen en dan op vakantie naar de Eemhof. Hebben er zin in. Alles is in huis, denk ik....Het zijn uiteindelijk swimtrainers geworden. Hebben we denk ik veel plezier van. Gr Iris
Hallo allemaal, Hoe gaat het met jullie? Weekje centrerparks was erg leuk. Hadden alleen wel de pech dat er weinig geslapen werd, dus ik was meer gesloopt dan uitgerust haha. Gelukkig waren mijn ouders ook mee en hebben die een avondje opgepast zodat wij konden zwemmen. Meiden vonden het water geweldig. Lotte en Sanne groeien hard en leren ineens heel veel. Ze kunnen naar hun buik draaien, om hun as heen. Eten steeds beter zelf. Kraaien en kletsen in onverstaanbare taal haha. Ik geniet er van. We hebben de wagen naar buggy omgetoverd. Een koddig gezicht, twee kleine meisjes in een grote stoel haha. Lotte zit prima, Sanne hangt nog wat. Maar goed fysio vond het ook prima. Het gaat nog om kleine stukje die ze zo mee gaan. Maar nu missen we wel de dekentjes uit de wagen. Dus op zoek naar voetenzakken. Komen morgen binnen Nog even en ik word tante. Spannend hoor. Met een beetje geluk doe ik bij mijn broertje en schoonzus de kraamweek verzorgen. Misschien ben ik wel zenuwachtiger dan zij haha. Gr Iris
Iris, wat fijn dat het zo goed gaat met je meiden. Zo vroeg geboren en toch gaan ze zo goed! Onze prematuurtjes zijn niet meer te herkennen als prematuur. Het is dat ze nog tot hun vierde gevolgd worden door de kinderarts maar ik zou het niet missen als het niet meer door zou gaan. Ze hoeven ook minder vaak terug te komen dan het standaard schema. We wachten nu op de eerste stapjes. Ze zijn zooooo dichtbij, maar het lukt nog niet. Hidde staat als een huis maar raakt in paniek als hij merkt dat hij los staat. Teun is zo'n woelwater dat hij niet de rust heeft om te blijven staan. Hij wil altijd door, door, door...! Maar het zijn heerlijke knullen, enorm vrolijk!
Fijn dat het met Teun en Hidde ook zo goed gaat. Spannend hoor de eerste stapjes.Ook een duidelijk verschil in karakter begrijp ik? Merken anderen ook een duidelijk verschil in karakter. Lotte is veel rustiger, observerend. Sanne is een springboon, ze kan niet stil zitten haha. Morgen voor het eerst terug naar het WKZ met ze. Ze zin gecorrigeerd een half jaar, dus kunnen we daar komen 'opdraven' voor controle/ onderzoek. Weet niet zo goed wat te verwachten. Zal wel meten en wegen zijn, en misschien komt er een fysio mee kijken? Zal de derde zijn. Nou ja, we zien het wel.
Goedemorgen allemaal. Fijn dat alles goed gaat en iris altijd spannend zn co succes. Hier is alles zo snel gegaan, beide staan en lopen al rond de meubelen, ze doen het geweldig. Bay is rustig en joey is ook zn stuiterbal. hebben nu helaas wel een spreidbroekje. Bij 4 mnd is wel asymmetrie bij bay ontdekt maar telkens zeiden ze zo minimaal dus niets mee doen. Bij 6 mnd zeiden ze dat ook. Het zat me toch niet lekker en toch een ft naar laten kijken en die voelde weerstand en bleek dat joey ook dezelfde asymmetrie had wat ik en cb niet had opgemerkt. Na rontgen bleek minimale heupdysplasie, bij beide ene li en andere re spiegelen. omdat ze al staan wat ook weer goed is voor de heupen heeft de orthopeed er voor gekozen voor een spreidbroek voor alleen tijdens het slapen. zonder mokken gaat deze aan en onze stuiterbal joey blijft nu ook stil liggen zonder da t hij gelijk staat En slaapt vrijwel meteen. Nu nachten zijn een drama al wkn want we gaan van verlatinsangst tandjes sprongetje tandjes en dan weer een andere fase. En nu ook spreidbroek en het waren zij slapers maar dat lukt niet, maar hopelijk is al die fasen bijna voorbij want vannacht ging het redelijk goed. Groetjes
Jeetje TW79, dat is toch ook wat, dat ze nu er pas achter komen dat er sprake is van heupdysplasie. Fijn dat ze weinig last hebben van een spreidbroekje. Nachten zijn hier ook verschrikkelijk. Voorheen gingen ze om half 8 naar bed, en sliepen ze om 8 uur. Nu is het al weken moeilijk. Maar deze week dame. Vooral Sanne. Ze blijft maar door gaan, spelen, kletsen, druk doen. Nu ook, al een ruim uur ligt ze in bed. Terwijl ze op schoot aan de borst in slaap viel van vermoeidheid. Ze is al vanaf 6 uur wakker. Heel de dag brullen. T weekend koorts gehad. pff ben er helemaal klaar mee. Ik wil slapen Morgen gaat mijn broertje vader worden. Morgen worden mijn schoonzus ingeleid ivm pre-eclampsie. Spannend hoor. Ik ga tassen klaar zetten om die kant op te gaan morgen of overmorgen.
Hoe is het gegaan? Mogen we je al feliciteren met je nichtje of neefje? Wat enorm balen van jullie nachten, Iris en TW79. Kunnen het sprongetjes zijn? Of tandjes? Wij hebben gelukkig meestal prima nachten de laatste tijd. Tenzij ze ziek zijn.
JA Ik ben tante!! Vanmiddag is ons nichtje geboren, ze heet Nikki Ze ligt nu heerlijk bij haar mama aan de borst. Wij wachten of ze vandaag bezoek willen in het ziekenhuis of niet. Vooralsnog alles goed. Ik ben er emotioneel van zeg pfff. Spannend, blij, trots. Alles door elkaar. Het brengt ook eigen gevoelens en herinneringen boven. Waarvan ik dacht dat het niet meer zo emotioneel was haha. Maar ik ben dol blij
Gefeliciteerd iris moet een bijzondere ervaring zijn geweest en wat fijn dat je dit voor hun kan doen. Groetjes
Gefeliciteerd Iris! Deze emoties blijven heel lang denk ik. Zeker als er (zoals bij ons) het extra laagje van het gemis van je kraamtijd bij zit en het 'normale' wat de meeste andere moeders wel mee kunnen maken.
Een gemis inderdaad. Geen jaloezie maar gemis. Wat had ik ook graag zo'n start gehad. Blote lijfje op me, aan de borst. Een kraamkamer met kado's.... Kindjes mee naar huis. Ben erg emotioneel merk ik. Ga zo naar ze toe in het ziekenhuis. Hopelijk mogen ze morgen naar huis. O wat zal ik goed voor ze zorgen😊
Ja ik snap je heel goed! Bij Timo heb ik ook geen gewone kraamweek gehad. Die had een gbs infectie en heeft tien dagen in het zkh gelegen. Niet heel lang maar lang genoeg om geen kraamweek te hebben. Alleen een paar uur couveusenazorg van een superslechte kraamhulp. En lang genoeg om de trotse grootouders in het ziekenhuis te moeten ontvangen, ga zo maar door. Dat heeft me veel verdriet gedaan. Bij Hidde en Teun was dat anders omdat we het vantevoren wisten en we vooral heel blij waren dat ze allebei nog leefden en het goed deden. En daar hebben we (door een fout van de verzekering) wel een volledige kraamweek gehad toen ze thuis kwamen. Van een echte topper! En een beetje jaloers is niet erg hoor , je hebt het beste met ze voor, dat is duidelijk!