Dank voor je opbeurende woorden. Baal ook zo voor ze dat ze in het ziekenhuis niet goed begeleid worden. Slaat nergens op daar. Lang leve vakkennis zal ik maar zeggen. Nou ja. Hopelijk mag ze zo naar huis. Anders kom ik weer op bezoek
Ja ik ben bij ze aan het kramen. Heel gezellig en bijzonder zo. Tussendoor komen m'n ouders met mijn meisjes zodat ik niet hoef te kolven. Kan allemaal zo. Beetje jammer dat mijn broertje moest werken. Maar vanaf maandag heeft hij vakantie en zie ik hem nog twee daagjes. Ziekenhuis was slecht. Nu gaat alles weer top😄
Beetje rustig hier Dinsdag gaan we weer op controle. Ik ben benieuwd naar de groei. Ik kan ze bijna niet meer tillen. Ze krijgen dan ook hun prikken, ik geloof die van 11 maanden. Hopelijk worden ze er niet heel vervelend van... Sanne is druk aan het oefenen hoe ze vooruit moet gaan komen. Ze zit in kruiphouding, wiebelt van voor naar achter. Ook kan ze zwaaien en klappen. Wat gaat dan snel. Lotte doet het rustiger aan. Draait nu ook van buik naar rug en terug. Gaat ook op haar handen en knieën zitten. Maar ze mag graag dingen bekijken, tot in detail. Zaterdag gaan we woningen in de polder bekijken, waar mijn familie woont. Mijn man, en ik ook wel hoor, vinden het toch prettig om bij familie in de buurt te gaan wonen. Nu zitten we op een uur rijden afstand. Spannend vind ik het wel, het is niet niks. Hoe is het verder bij jullie? Gr Iris
Hoi Hoi Spannend iris een nw huis zoeken maar wel lekker dicht bij de fam. Wij moeten een week later naar cb ben ook echt benieuwd naar lengte en gewicht. Het zijn lange ventje kunnen overal bij. liepen al langs de meubelen maar sinds een paar dgn lopen ze aan een stoel en zo gaan ze saampjes gezellig de kamer Rond. Tijd voor een loopwagen. O wat gaat de tijd hard nog ff en dan zijn ze alweer een jaar. Vandaag naar de orthopeed geweest en spreidbroeken zitten goed en moeten dit nog 3 mnd doen en dan een foto kijken of het effect heb gehad. Hij verwacht niet dat het 3 mnd word omdat het nu al hele sterke ventjes zijn en straks erg sterk zijn voor die spreidbroek, wat dan dat wist hij niet te vertellen want hij verwacht dat dit voldoende is maar ik ben niet overtuigd. Gelukkig vinden ze ht niet erg n lachen als ik hem aam en uit doe, moet ze wel in een slaapzak doen want anders doen ze hem zelf al uit. Ben ontzettend boos en teleurgesteld in het cb, heb een klacht ingediend en zullen mij nog horen als we moeten. heb geen vertrouwen meer, wie weet wat ze nog meer missen. Greetz
Hier ook alles goed. Mannen doen het prima, lopen helaas nog niet los. Wel supergoed aan één hand, maar net dat laatste stukje durf missen ze. Jammer, kijk er erg naar uit. Verder zijn ze heel vrolijk en gezellig. Beginnen steeds meer met elkaar en met hun broer te spelen. Kunnen samen enorm in een deuk liggen. Om wat? Dat weet ik vaak niet . En we beginnen het fenomeen tweelingtaaltje te ontdekken. Zitten te kletsen samen, wij verstaan er niets van maar zij begrijpen elkaar prima. Ze beginnen gelukkig ook behoorlijk wat verstaanbare woordjes te zeggen, vooral Hidde. De hele dag: wat is dat nou? Kijk dat nou! Wij hoeven pas weer in augustus naar het cb en in oktober naar de kinderarts.
Goh tw79, ik kan het me voorstellen. Goed dat je een klacht hebt ingediend. Ik hoop wel dat de spreidbroekjes nog helpen. @Elisabethbas, Wat leuk een eigen taaltje haha. Kinkt vast erg gezellig. De woning waar we gingen kijken is al verkocht Hebben we daar een uur voor heen gereden, en terug. Beetje jammer. Nou ja, toch maar weer verder zoeken. Meiden zijn vandaag op controle geweest. Uiteraard was de arts zeer tevreden Groeien lekker, goede ontwikkelingen. Pas over 2 maanden weer. Wel vandaag twee dikke prikken. O wat was dat brullen zeg Mijn arme moeder hart.... Beide aan de borst moeten troosten. En nu worden ze steeds zieliger, warmer en aanhankelijker. Maar kijken of ik ze morgen naar de opvang doe... Net maar een zetpil gegeven voor het slapen gaan. Deze mama is ook aan rust toe na 8 dagen werken en onrustige nachten. Nog even en dan zijn ze 1 jaar....Zo bizar. Hoe ervaren het dat je kindjes straks 1 jaar zijn/ werden?
@Elisabethbas, komt vanzelf wel als ze er klaar voor zijn. Lijkt me zo schattig om aan ieder hand een kleintje te hebben. Ben benieuwd of ze hier een geheimtaal gaan krijgen. @iris, jammer van het huus en hopelijk zijn ze snel weer beter. wij Moeten volgende week ben ook Benieuwd naar de lengte, Hebben de Lange Benen van mij. Fijn dat ze het zo goed doen. Op dit moment zitten we in de 11 mnd sprong wat een k*sprong. Al een week krijssen bij het naar bed gaan, alsof iemand vermoord word en dat dan uur andeehalf uur lang en dat maal 2. Werd er echt wanhopig van eindelijk stil en na een paar uur begint het muziekje opnw. Hrrkrn ze gewoon dan niet zo driffig, speen vliegt door de kamer en je krijg ze haast niet getroost. Terwijl ze overdag zo vrolijk zijn. Poeh dan is een tweeling pittig nu weet ik dat het een fase is en ook dat overleven we wel. S nachts ligt er vaak 1 bij ons zodat hij slaapt en wij ook. Zal niet te hard roepen maar vanavond ging het goed, sliepen meteen en toen ze gingen huilen gelijk de avond fles gegeven en sliepen deze keer meteen verder Jaar geleden was het allemaal zo spannend een jaar is nog nooit zo snel voorbij gegaan. En ja ik vind jet spannend en bijzonder en zit nu echt goed natedenken wat voor kado s ze moeten krijgen. Volgende week een cakesmash ben benieuwd wat ze ervan vinden. X
Ik vond het heeeeeeerlijk toen ze een jaar werden. Plus de twee te vroege maanden dan. Eindelijk meer mee in het gewone ritme, geen poedermelk meer, eten wat wij eten, minder slaapjes, minder gedoe. En het wordt alleen maar makkelijker.
pff ik moet even mopperen hoor: Ik ben zo ontzettend moe!! Kan er wel van janken. Lotte wil al twee nachten alleen maar bij mij aan de borst liggen. Speen moet ze ineens niet meer. Na de late avond voeding komt ze ineens elke twee uur om te drinken. Ze schreeuwt alles bij elkaar, moord en brand. Doe gewoon geen oog dicht. Papa is niet goed, fles is voor even, speen word ze helemaal furieus. Slaap nu maar met blote borst en Lotte er naast. Snap er niks van. Ze begon eindelijk eens af en toe door te slapen, of 1 nacht voeding. Maar dit gedrag slaat werkelijk alles. Wat een 'kreng' is het snachts zeg! Overdag is ze vrolijk en gezellig aan het kletsen en doen. Maar zodra ik naar bed ga.... Tja en dan wil Sanne ook nog drinken in de nacht. Maar dat is gewoon 10 minuutjes en dan leg ik haar weer in bed en slaapt ze door tot de ochtend. Maar moet nu dus moeilijk doen om Lotte stil te houden, of ze krijst net zo lang tot ze weer bij me kan liggen en Sanne dus klaar is. Arme Sanne, niet echt aandacht voor haar om haar rustig te voeden. Zelf heeft ze er blijkbaar geen moeite mee. Wat een gedoe. Straks ook weer aan het werk, de avonddienst. Zie er zo tegenop voor het eerst. Ik wil slapen! Heel erg lang, misschien wel heel de week Ik blijf maar denken: fase, fase, fase, misschien sprong... Maar het helpt niet om nog een restje geduld te vinden in de grote berg vermoeidheid.
@iris. Leef met je mee, gisteren soort het zelfde verhaal geschreven. Drijf je echt tot wanhoop overdag lief en vrolijk ze zodra het avond en nacht word drama. Hoer gingen ze ook net doorslapen.. ben ook moe.. Konden beide anderhalf gillen en dat een week nu een paar dgn slapen ze meteen alleen de nachten joey slaapt wel door tot 6 u maar bay drama vannacht gillen en huilen na fles wat meestal wel werkt if bij ons liggen hielp niet dus om half 3 zat hij en ik met blokken te spelen en om half 4 lag ik weer in bed. Via google kwam ik achter dat het een 11 mnd sprong is en gaat hopelijk snel voor ons over. Ik snap je frustratie elke morgen ging ik met volle moed naar de avond met de gedachte is een fase maar dat gekrijs ging tot merg en been en probeer dan maar rustig te blijven. liefs
Ik denk ook dat het een sprong is, iris, hoe oud zijn je meisjes nu gecorrigeerd? 11 maandensprong is het nog niet voor jullie maar misschien de 9 maandensprong? Die begint een week of drie eerder. Sterkte!
Ja het zal dan de 8 maanden sprong kunnen zijn. Dat in combi met inentingen en verkouden. Wat een feest Vandaag zijn ze echt vreselijk snotterig. Sanne kruipt nu echt heel goed. Lotte begint ook. Hebben net de bedje naar beneden gedaan. Sanne slaapt nu weer redelijk goed. Lotte krijst alles bij elkaar als ze gedronken heeft en dan in haar eigen bed terug moet. Dus even niet meer voeden in bed denk ik. Wel jammer voor mij, want ik doezelde lekker, en soms sliep ik ook een uurtje en legde haar dan in bed. Nu even niet dus. Hopelijk is het snel weer beter, en gaan ze een beetje door slapen
Hi Dames, hoe gaat het met jullie? Lotte kan ook kruipen! Het is zo schattig om te zien. Twee kontjes in de lucht. Beentjes die nog een beetje weg glijden hihi. Sanne is nu watervlug. Ze spelen ook graag bij elkaar in de buurt. Zo leuk. Het slapen met Lotte wisselt nog. Ze komt wel weer voor twee nachtvoedingen. Sanne 1 of geen, ligt aan de tijd van de vorige. Hoe lang duurt die sprong wel niet.... Nog even en de volgende komt weer voor m'n gevoel. En dan straks nog tandjes, geen idee waar die blijven eigenlijk... Vorig jaar waren we aan het klussen in onze huidige woning. Liep ik met m'n dikke buik. En nu hebben we een bod gedaan op een woning. Als we de hypotheek rond krijgen dan verhuizen we in oktober of november naar een woonhuis. Heerlijke gedachte. Dicht bij familie, genoeg ruimte, een tuin ed. Jammer dat het niet eerder kon, want hier is het erg warm in de zomer. Maar een fijn vooruitzicht. Inmiddels heb ik ook een besluit durven nemen over Lotte en Sanne hun eerste verjaardag. Ik heb vrij gevraagd en we gaan het klein vieren. Alleen naaste familie. Knus en intiem. Taart bakken, cadeautjes en samen zijn. Hopelijk krijg ik vrij Gr iris
Nog een maandje en ze zijn jarig! Verstandig om het klein te vieren. Een eerste verjaardag is vooral voor de ouders en niet voor de kindjes. Zeker als ze eigenlijk nog niet eens één zijn... Superleuk dat ze kruipen!!! Hier ook nog steeds helaas . Ze klimmen werkelijk overal op, Teun zat gisteren zelfs bovenop de eettafel , daar had hij een soepstengel gevonden... Maar lopen, ho maar! Ik word er een beetje iebelig van. Ze kunnen het maar durven niet. En ik wil het zo graag! Ze hebben inmddels acht broeken kapot gekropen, die krijgen ze nu aan als we naar speeltuintjes gaan of in de tuin. Omdat Timo er ook is, moeten ze nou eenmaal mee naar speeltuinen, kinderboerderij, de hei etc. Als ze zouden kunnen lopen zou alles zoveel leuker zijn. Nou ja, genoeg geklaagd. Komt vanzelf wel, weet ik ook. Ze klimmen en kletsen en doen dierengeluiden na (ook tè schattig ). En ze hebben enorm veel lol met en om elkaar. En ruzieën flink om speeltjes. Dat is nog even wennen voor me, hoe ik daarmee om moet gaan...
Gewoon een belangstellende vraag, maar waarom hebben jullie het steeds over de gecorrigeerde leeftijd? Ik heb ook een tweeling van bijna 8 jaar oud en geboren met 32+2 Maar heb nooit zo geteld, ook niet qua ontwikkeling want dat ging supersnel.
Hier zijn ze 12 weken te vroeg geboren. Als je van de kalenderleeftijd uitgaat lopen ze fors achter en zijn ze heel klein voor bijna 1 jarige. Dus qua ontwikkeling corrigeren we dat, en dan klopt het prima. En op een moment halen ze de 'achterstand' op leeftijdgenootjes in. Dan maakt het inderdaad niet uit. Bij Lotte en Sanne: volgende maand een jaar. Ze zijn +_ 65 cm en 7 kg. Kruipen net. Als men vraagt hoe oud ze zijn zeg ik 11 maanden. Krijg ik terug: goh ze zijn nog klein he... Anders hadden ze nu bijna 9 maanden geweest. Dat verschilt nog al. Maar langzaam aan wordt het 'gat' minder groot Is zo je vraag beantwoord?? Gr iris
Wij moeten corrigeren tot hun tweede verjaardag. Maar ik heb het nu altijd over hun kalenderleeftijd al heb ik wel de uitgerekende datum in mijn achterhoofd als ik ze vergelijk met andere kindjes qua ontwikkeling.
Hallo. Spannend zn eerste verjaardag, wil zelf een taart bakken en nodigen een beetje fam en vrienden uit en sommige blijven voor een bbq maar de kids die gaan gewoon optijd naar bed. Jeetje vorig jaar liep ik nog met een dikke buik wat is een jaar snel gegaan. Hier nog steeds geen rustige nachten, zijn op dit moment verkouden dus worden wakker van een vverstopte neus if tandjes ach ik steek het telkens maar ergens op, ik weet het ook niet meer. Soms slaapt er 1 door en de nacht erna is het weer net omgedraaid vind het knap vermoeiend worden. Overdag zijn het lieve makkelijke ventjes. Bay klimt al op de bank, dat bezorg met regelmatig een hartverzakking. Hij liep eerst paar weken achter op zijn broertje maar nu is hij vlugger dan joey. Zijn jullie ook lekker van het mooie weer aan het genieten. Groetjes