aan het werk met dit warme weer.... We kunnen ons nog wel herinneren: dikke buik, warm weer. En nu bijna een jaar oud. Lekker zelf taart maken, gewoon een gezellige dag van maken. Sanne staat! Wat gaat ze snel. Ze probeert nu ook met een handje los te staan. Meestal lukt dit. Maar de schrik is groot als ze omvalt Lotte begint nu ook te staan. Zo schattig. Slapen gaat met Sanne goed, meestal 6 uur achter elkaar. Lotte blijft een draakje, wil ineens nacht geen speen meer, maar alleen borst en ze gaan pas los als ze tevreden is pfff... Zwaar. Misschien toch haar ook een fles naast geven, voor mijn eigen slaap Voorheen haalde het bij haar niks uit, maar misschien niet wel. Tijd om aan het werk te gaan. Rustig aan allemaal met de warmte.
Over een week zijn ze jarig. Wat herinnering me goed dat ik vorig jaar rond deze tijd met een dikke buik liep en niet eens buiten kwam met dit weer. En dan die dikke enkels die ik nu echt niet mis. Wat goed van je meiden maken nu ineens een flinke sprong hier was dat ook ineens kunnen ze en snappen veel. Durf het bijna niet te noemen maar ze slapen al vier nachten door. Ze slapen wel overdag heel slecht, probeer het ochtend slaapje er af te halen maar sliepen toen ook maar een uur in de middag. Vandaag maar gewoon naar bed gedaan slapen nu nog steeds zien we vanmiddag dan wel weer. Fijn weekend verder, hier is het Gelukkig al wat koeler.
schaam schaam.... Lotte had gewoon steeds echt honger... Bleek dat ik al die nachten maar 1 borst had gegeven ipv twee. Tja en ik maar mopperen. Nu komt ze gewoon weer 1 keer of niet hihi. Ze zijn met het warme weekend bij mijn ouders geweest. Hadden een badje in de tuin. O wat een plezier haha. Helaas moest ik werken. Alles plakte bah....Maar ben blij dat Lotte en Sanne weer thuis zijn. Wat heb ik ze gemist, hoewel het ook ergens erg lekker was om te slapen en geen drukte te hebben met eten, aankleden ed. Best dubbel eigenlijk. Bij het afscheid moest ik bijna huilen, en toen ze thuis kwamen ook weer.
Dankje iris De kids hebben genoten en zijn ontiegelijk verwend. We hadden veel mensen uitgenodigd en s middags dacht ik ineens waar ben ik aan begonnen maar ze genoten van alle aandacht en ik heb ze gewoon verder aan eigen ritme gehouden en hebben er geen last van gehad. toch wel paar emo dagen gehad, besef weer dat ik gezegend ben dat ik 2 verjaardagen mag vieren. Vorig jaar was het allemaal heel spannend. x
Pff wat ik nou weer mee maak...Was gisteren echt pissig... Mijn man bracht de kinderen naar de opvang. Ik had al verteld dat ze volgende week donderdag niet komen omdat we dan hun verjaardag vieren. Appt mijn man mij later dat de gastouder ook op hun verjaardag komt Dat is niet de bedoeling! Ik was compleet van slag. Zo bizar, dat ken ik niet van mezelf. Maar goed wij willen het klein en intiem vieren. Met wie we de eerste spannende dagen hebben door gebracht. Kortom ouders, broers en zus. Verder niemand. Na even navragen aan mijn man heeft ze zichzelf een soort van uitgenodigd.' ja, wat gaan jullie doen want ik wil ook komen'. Dus mijn man is overdonderd een heeft ja gezegd. Maar ik wil haar er echt niet bij hebben. Het is een beste meid en ze zorgt goed voor de kindjes, maar dat is het. Vanmorgen is mijn man er met haar op terug gekomen en heeft hij uitgelegd hoe en wat.En dat we de dag er na rond de lunch met wat lekkers wilden komen om het bij haar ook een beetje te vieren. Maar was ze super teleurgesteld....Bijna zielig. Pfff wat moet ik soms met haar. Ze is zo enthousiast, soms te. En weinig tactisch. Als dit haar 'hart al breekt' hoe moet het dan als we vertellen dat wel gaan verhuizen....Ver weg... Nou ja ik ga zo Lotte en Sanne halen en ik zal er nog maar eens over beginnen. Had niet verwacht dat ik zo'n emotioneel jojo zou zijn in aanloop naar hun eerste verjaardag. Men word er soms niet goed van haha. Hoe zo verwerking Gr Iris
Moeilijke situatie iris, hoe is het met de gastouder afgelopen. Snap dat je het gewoon met je gezin wil vieren en ze moet gewoon hier begrip voor hebben. Emoties zo herkenbaar, herbeleef nu ook elke dag van vorig jaar. X
Tw nog gefeliciteerd met je kindjes! Iris, ik vind het persoonlijk heel ongepast van je gastouder, de hele situatie. Een eerste verjaardag is echt heel anders dan de tweede en verder. Zeker met die hele kleintjes. Wij zijn net terug van twee weken vakantie. Hebben in Friesland gezeild met onze boot. Was krap met z'n vijfjes maar gelukkig werkte het weer goed mee en was het helemaal geweldig. Gisteren thuisgekomen en vandaag besloten de heren om te gaan lopen. Allebei tegelijk het hele huis door!!! We hadden al wel een enkele verdwaalde stap gezien maar nu gingen ze ineens echt los. Ik janken, vond het zo mooi om ze samen te zien stappen. En ook omdat ik er best tegenaan gehikt heb. Vandaag zijn ze gecorrigeerd precies anderhalf.
Elisabethbas, wat leuk dat ze lopen! En zo mooi voor hun leeftijd. Kan me zo voorstellen dat je een traantje wegpinkt. Weer een mijlpaal Nou ik ben er bij de gastouder maar weer over begonnen. Ze zei dat ze teleurgesteld was, maar het wel begreep. Maar mijn gevoel zegt me van niet. Maar goed... Het is nu klaar geloof ik. Woendag taxatie van de nieuwe woning en dan de hypotheek aanvraag afronden. Nog een super lage rente kunnen pakken Dat is top. En dan lijkt het er op dat we gaan verhuizen haha. Donderdag zijn mijn puppies een jaar! Beleef dingen altijd heel intens. En waar ik het eerder al over had komt er veel naar boven. Vorig jaar in het weekend ben ik in het ziekenhuis gaan slapen ivm de vreselijke jeuk. En op deze dag was er er weer ivm bloedverlies, maar geen zorgen. En toen was het bijna zo ver. Zo bizar gewoon. Een jaar is al weer om. Eindelijk ontstaat er hier wat rust, gaan we verhuizen Typisch ons haha. Blijkbaar kunnen we niet rustig aan doen. Nog elke dag voel ik hoeveel geluk we hebben gehad met Lotte en Sanne. Wie had durven denken dat toen ze geboren werd met 28 weken ze het nu zo goed zouden doen. Er is niks van te zien, behalve dat ze klein zijn voor hun leeftijd. Dat was ik ook altijd dus ach... Helaas lijkt Lotte snotverkouden te worden, lichte verhoging net, en slapen gaat weer moeilijk. Alleen op schoot lukt het haar om tot rust te komen. En nu al weer wakker na een half uur. Zucht. Hopelijk verbeterd dat in de toekomst. Nou dames, Fijne week!
Wat goed elisabethbas wat een mijlpaal!!! Geweldig en tuurlijk ff een emo moment. Gelukkig goedgekomen. Bijna jarig en tuurlijk denk je terug aan vorig jaar en wat doen ze het goed. Jammer dat lotte verkouden is. Hier lopen ze beide sinds woensdag, waren al een week aan het oefenen maar kwamen niet verder dan 3 stapjes en nu looen ze al de halve kmr rond. Het verbaasd mij helemaal niets alles gaat hier in een snel trein. Klimmen overal op en af ik hou mijn hart vast met deze stuiterballen. Hrt is dat hun lichamelijke ontwikkelingen opschrijf anders is het niet bij te houden. X
O Nee! Lotte verhoging, maar Sanne koorts....Wat een feest. Daar zit ik dan op de bank. Sanne eindelijk weer in slaap. En mijn man heeft nu Lotte bij zich in bed in de hoop dat ze ook weer rustig gaat slapen. Over een uur gaat de wekken. Zo niet cool. Zo breng ik ze niet naar de opvang... Auto moet naar de garage, maar ja kan moeilijk die twee mee nemen en daar wachten. Zucht wat een gedoe. Hopelijk is het snel over
Wat zielig, vind het dan pittig als ze beide ziek zijn. Hopelijk snel weer beter. Het komt nooit uit. X
Sterkte Iris! Hopelijk zijn ze donderdag beter. Timo was ziek op zijn eerste verjaardag, toch een beetje jammer. Wij zijn verhuisd toen ik 25 weken zwanger was van hidde en teun. Drie weken later werd ik opgenomen en een maand later waren ze er. Dan is jouw timing toch net iets beter... Tw, wat zijn ze snel! Timo was ook heel rap met alles en nog steeds. Deze twee nemen toch iets meer hun tijd...
Hoera mijn meiden zijn een jaar Was een drukke middag. Iedereen kwam tegelijk. Onwijs veel cadeau's ook best dure denk ik. Ondanks dat het directe familie was heb ik amper gezeten Dat was wel jammer. Had me er toch een andere voorstelling van. Mijn moeder had wel een mooie taart met nijntje gemaakt, super lief. Een jaar borstvoeding zit er nu ook op. Zo bizar, dat had ik nooit gedacht. ben best trots, maar tegelijk ook vanzelf sprekend. Nu de meiden in bed....Maar voor als nog hoor ik veel gemopper en gehuil. Zucht Slapen blijft een drama bij Lotte als er iets anders is dan anders zoals ziek zijn.
Iris, gefeliciteerd met je meiden, je mag trots zijn dat je nog steeds bv geef. Respect hoor!!!! Jammer dat je de dag anders heb voorgesteld, lief zn taart hebben ze nog zelf met de handjes ingezeten. Jammer dat ze van de leg zijn bij veranderingen, hopelijk hebben ze er niet teveel last van. Heb gehoord dat couveuse kindjes toch meer structuur nodig hebben hier ook snel van de leg en dan zijn de nachten extra onrustig. X
Iris, gefeliciteerd met je meiden!!! Heel herkenbaar dat je de hele tijd druk in de weer bent en eigenlijk de dag niet echt meekrijgt... Tweede verjaardag is makkelijker, is mijn ervaring. Waren ze wel beter? Ga je nog door met de borstvoeding? Ik vind je een topper, je mag er trots op zijn.
Ja ik geef nog borstvoeding Dat is zo makkelijk. Hoewel het nu meer een extraatje is voor ze hoor. Ik voed niet meer heel de dag. Het is nu ontbijt, lunch, avond en dan late avond of nacht als ze komen. Sanne was weer helemaal beter gelukkig. Lotte geen koorts meer maar wel mopperig, maar niet willen slapen. Ze vind de baterijspeelgoedjes erg leuk. Er lijkt bij Lotte ook iets veranderd te zijn maar ik kan er de vinger niet op leggen. Maar ik vind het vreselijk pittig dat gebrul en gedrein om niks ( in mijn ogen). Bij alles wat niet lukt, anders gaat, wat ze wil/ niet wil zet ze d'r keel open, en niet zachtjes ook. Zucht....is er ook zo iets als dreumes pubertijd...? Ze is erg pittig van karakter. Ergens leuk, maar als je al een week niet geslapen hebt kan ik er niet zo meer om lachen Sanne vermaakt zich prima. Ze lijkt alleen bang voor speelgoed met geluid/ op batterijen. Sowieso voor hard geluid is zee gevoelig hihi. Dus de nieuwe speelgoedjes worden heel erg rustig opgebouwd. En verder loopt ze een beetje langs de bank of tafel. Ze is ineens erg aanhankelijk. Maar dan niet knuffelig. Dat is jammer voor mama Goed weekend
Ja Lotte heeft een tandje door! Een klein scherp puntje in haar mond. Arme kind had in de nacht een een koorts ineens. Een paar uur later was het weg en zat er een puntje in haar tandvlees. Echt grappig. Ik voel me gewoon trots haha. En dat terwijl ze er helemaal geen invloed op heeft haha. Sanne wil nu niet slapen in de avond, al 2 dagen. Pfff. meestal is ze best gezellig, maar nu weet ze het ook even niet meer. Vaak als ze niet wil slapen gaat ze iets nieuws leren, ben benieuwd dus. Want ze loopt ook al lekker langs de bank en tafel haha. Hoe gaat het met jullie, nog vakantie plannen?
pfff is het weer sprongtijd of zo.... Slapen gaat moeilijk. Alles is mama... Best pittig weer even. Ze zijn ook langer wakker nu. Leuk, maar ook een uitdaging. Speelgoed is niet interessant, de stopcontacten en de geluidsinstallatie des te meer
hahah Iris86 ik ken het hoor maar met de twins lijkt het sprong op sprong te zijn als ze er net uit zijn komt er weer een hahaah