Hier ging het ook lekker, bij geslapen en uitgerust begint het weer opnw. Sprong ??? maar ook tanden en kiezen im aantocht. Lopen gaat ze goed af, vandaag dacht ik ff op een grasveld een koekje te gaan eten. Nou zeg niet te doen alleen, nee geen gras eten, nee dat is bah, draai ik me om bay loopt links en joey loopt naar rechts en een lol dat ze hebben. Ik hoef niet meer naar de sportschool haha.
haha ja rustig buiten spelen zit er niet meer in zo he. Ze gaan alle kant op. Twee tegen een is een beetje oneerlijk
Hallo iedereen, Eindelijk ook dit topic gevonden. Ik kletste al een tijdje (sporadisch) mee met "Zwanger van een tweeling" maar ja, nu ik dat niet meer ben... Mijn tweeling is in december geboren en sindsdien ben ik stay at home mom ik vul m'n dagen met zorg voor de meiden, het huishouden, koffie met vriendinnen en als ik er aan toe kom vind ik het leuk om creatief te zijn of nieuwe dingen te leren. Als nieuwe mama dacht ik dat het wel goed zou zijn om EHBO voor kinderen te doen (en het werd vergoed dus waarom niet ) dus over 2 weken praktijkexamen. Ha. Nog even goed studeren en verbandjes leggen . Heb alleen geen flauw idee wat ik kan verwachten, het duurt zo'n 4 uur . Nog even in verdiepen... Mijn meiden zijn trouwens sinds een paar weken bezig met groentehap (ze zijn gecorrigeerd nu bijna 5 mnd), alleen het wordt steeds meer en meer een drama met voeden. Heb al plastic slabbetjes maar dan nog weten ze met hun handen het voedsel overal te smeren waar het niet hoort. Gevolg: na elke groentehap wassen. Nu vrees ik dat dat straks met de fruithap hetzelfde zal zijn. Dit moet makkelijker kunnen toch? (hoop ik haha)?
Haha vreselijk he als ze er onder zitten. Ze krijgen hier gewoon stukken vanaf 6 mnd gecorrigeerd. Konden ze redelijk zitten. Alles goed gaar gekookt en happen maar. Een bezem en evt kranten onder de stoelen en een schort Leuk dat je dit hoekje gevonden hebt
Welkom. Herkenbaar en voorlopig gaan ze nog niet netjes eten. Whebben standaard een kleed onder de stoelen, ze eten nu brood en fruit zelf maar dan nog verdwijnt alles in hun haren. S avonds geef ik nog een zelfgemaakte prak zodat ik weet dat ze voldoende binnen krijgen daarna morgen ze nog iets van ons meeeten. Knoeien hoort erbij maar erg vervlnd als je met moeite ze net schoon uit bad heb gehaald.
heel herkenbaar dat morsen met het eten. hier zijn het best goede en nette eters gelukkig, maar man o man wat ligt er soms een rommel onder die stoelen hahahah. hier is het zo dat we aan tafel eten met zijn allen en als de twins dan klaar zijn helemaal dan doe ik eerst de stoel af met een doekje en dan zet ik hun met stoel en al voor de tv en ga ik opruimen van wat hun gemorst hebben. Nu ze 15 maanden zijn gaan ze ook met hun eigen vork eten dus wij prikken het er aan en hun stoppen het in hun mond. en nu gaat er steeds meer in de mond. nu ook wel eens aan het oefenen met yoghurt zelf uit een beker laten drinken en dat geeft ook hele veel rommel kan ik je zeggen als ze alles over hun hoofd gooien hihihihih
Ahhhh! Tandjes! Vieze poepbroeken, mopperen en weer slecht slapen. Het ging net weer goed. Zucht. En dat keer twee. Net snel naar Kruidvat gelopen voor dentinox. Hopelijk helpt ons dat de nachten door. Weet iemand van jullie hoe lang het werkt? Verder gaat het redelijk. Ze spelen heel erg leuk zelf tussen het mopperen in. Dinsdag weer op controle bij de kinderarts. Ben benieuwd naar hun lengte en gewicht. Hypotheekaanvraag is eindelijk akkoord. We gaan verhuizen. Nu alleen nog een datum...
De tandjes zijn door. Het leed is voor even geleden. @Joiedevivre hoe gaat het met de groenten? Sanne sluit haar mond ineens niet meer met drinken, of vloeibare hapjes zoals moes... ZO irritant. Het lijkt alsof ze nog nooit uit een beker heeft gedronken.De tong boven de beker ipv er onder, mondje blijft open.... Alles word nat. Beetje jammer. Zat dinsdag zo leuk aan de kinderarts te vertellen dat ze ook uit een beker kan drinken, en dat logopedie niet nodig zou zijn Hopelijk is dit snel voor bij. Nog even en we hebben vakantie, eind van de maand. En dan in spet lekker een midweek naar de Eemhof met mijn broer en zijn vrouw en kindje. Lekker zwemmen. Kijk er erg naar uit. Zijn jullie nog weggeweest?
Hey wat leuk dit topic, zie m nu pas voor het eerst! Ik ben 16 april moeder geworden van twee meiden, ze zijn nu dus 4 maanden oud. Het was de eerste drie maanden niet altijd even makkelijk (zacht uitgedrukt), maar we beginnen elkaar steeds beter te begrijpen en nu de krampjes een beetje over zijn wordt er steeds meer gelachen. Genieten hier. Een van de twee begint nu d'r eerste tandje te krijgen, had gehoopt dat dat nog wat langer zou duren, maar ze lijkt blijkbaar op mij haha. Hoe lang duurt het ongeveer voordat zo'n tandje door is en de onrust een beetje voorbij is? Ik ga even meelezen
Leuk dat je ons gevonden hebt. Hier duurde het puntje twee dagen. En nu is ze weer prima te spreken gelukkig
Ooooh dat valt reuze mee! Vandaag was ze nog niet helemaal vrolijk, maar d'r rode wangetjes zijn wel al een stuk minder, dus hoop dat het ergste straks ook voorbij is
Poeh hier gaat het niet zo lekker, 13 mnd sprong geen idee. Niet willen slapen alleen maar krijssen in de nacht ook een paar keer stopt pas nadat hij eruit is. Klampt aan me vast en wil niet terug in bed zodra ik terug naar zn kamer loopt dan is het krijssen. Weet niet wat ik moet doen, slaapt regelmatig nu tussenin dan slaapt hij en wij dus ook maar mijn gevoel zegt in eigen bed maar houd niet op met krijssen en bay word dan ook wakker en dan hebben we er twee. Zal (hopelijk) we overgaan maar zit er doorheen breekt me op ookal ben ik gebroken nachten we gewend maar nu ist veel erger. Overdag niets aan de hand en vrolijke ventjes dus maakt alles weer goed.
Lekkere berichten allemaal . Hier denk ik een 19-maanden sprong. DRIFTIG!!! Echt met stampvoeten erbij . En midden in de nacht krijsen terwijl we al maanden niet wakker geworden zijn. Jammerrrr. Maar verder is het leuk. Ik geniet enorm van de kleine stappertjes. Ja, ze gaan allebei een andere kant op maar ze luisteren best ok. En ik heb al een aantal uitjes met bakfiets en zonder buggy gemaakt en dat is echt heerlijk. Hier zijn alle tanden gelukkig door. De hoektanden zo'n anderhalve maand geleden als laatste. Gelukkig is nu het kwijlen ook klaar, Hidde had altijd smetplekken in zijn nek en twee of drie keer per dag een droog shirt. Iris, leuk Eemhof! Wij zijn er drie weken geleden met de boot geweest in de haven. Gewoon een nachtje maar we mochten van alles gebruik maken, alleen voor het zwembad moesten we betalen. Welkom nieuwe tweelingmama's!
Ik heb vakantie Tijd om een lekker bij te slapen. Maar o wat word ik heen en weer geslingerd om de meiden niet naar de opvang te brengen en thuis te houden, en tijd voor me zelf. Die heb ik zo nodig. We slapen nog steeds erg slecht met Lotte. De speciale voeding wil ze niet drinken. Pap wel, maar daarna wil ze toch de borst nog hebben.... Zucht. Wat dat kind toch heeft ( liefdevol bedoeld) is ons een raadsel maar het breekt wel op. Ze gaan dus toch maar korte dagen naar de opvang en dan hoop ik wat bij te kunnen slapen. Maar ook gaan we lekker zwemmen en een dagje dierentuin. Heerlijk. Eindelijk is ook de datum voor de sleuteloverdracht bekend. 16-10 al! Dat is een maand eerder dan eerst. Super fijn. Waarschijnlijk trekken we twee weekje bij mn ouders in om vanuit dat te klussen. Lekker om de hoek. Anders moeten we steeds een uur rijden naast het werk ed. Wat zijn trouwens nog leuke uitstapjes met een tweeling die je alleen kunt ondernemen? Hoe gaat het verder met jullie?
Klink pittig iris, fijn dat je toch evrn momenten voor jezelf kan pakken door ze naar de opvang te brengen. Moet je veel klussen? Sinds 1wk hebben goeie nachten.... voorheen huilde joey veel in de nacht wilde niet naar bed en werd steeds heftiger dat ik echt niet weer wist wat ik moest doen. En hem laten huilen voor het slapen gaan en ook in de nacht laten huilen.. Gelukkig sliep bay gewoon door alles heen. Vond het niet leuk en zat gewoon mee te huilen maar na 4 dgn sliep hij voor het eerst door!!! En sindien horen we hem niet meer. Fijn na al die maanden, hopelijk blijft het zo. Bij jullie ook zoveel regen
nou inderdaad veel regen. Beetje jammer. Het nodigt niet uit om straks te gaan wandelen. In ons nieuwe huis zullen we vooral moeten verven en behangen. Misschien andere vloer. Er ligt nu tapijt in de hal, trap, en boven verdiepingen. Ik hou niet van tapijt. Al dat stof en vuil wat er in blijft hangen... Maar goed we zijn er nog niet over uit. We hebben van de week lekker 'uit geslapen'. Om half 8 werden ze wakker. Lekker wat later naar de opvang. Het kan allemaal in de vakantie