Tweelingmama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Niekepiek, 13 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cabover

Cabover Niet meer actief

@all. Hier even niet geweest dus een update.

Het gaat gewoon super goed. Kids groeien hier gelukkig wel goed. Niet super hard, maar wel volgens hun lijntje. Kleine vent is nu 4300 gram en kleine meid 4150 gram, gecorrigeerd zitten ze dan precies op het gemiddelde lijntje. Ik geef nog steeds volledig BV en dat gaat nu heel goed. Ik voed ze tegerlijk en ze drinken dan 110-160 cc per keer. Ik zit nu ook op 6 voedingen (super lekker). Snachts slapen ze ook lekker door. Ik geef de laastste voeding om 22.00 en zet dan de wekken om 04.45 voor een voeding om 5.00 en dan om 8.00 weer. Als ik niet de wekker zet dan komen ze rond 6.00 en dan kom ik overdag helaas niet uit want ze zijn nog te klein om naar 5 voedingen te gaan!

Ook qua ontwikkeling doen ze het goed. Ze lachten, kijken, volgen en vinden de buitenwereld super interssant. Ze tillen hun hoofdje ook al goed op in buikligging. Elke dag in de box naar de mobiel kijken vinden ze ook super interessant.

Hier reageren ze ook altijd wat op de prikjes. De avond/nacht en de dag na prikjes zijn ze altijd heel sloom en rustig (ook weleens lekker). Verder hebben ze er niet veel last van.

Ik merk trouwens wel nu ze snachts beter doorslapen ze overdag echt minder slapen en ik ze ook soms echt moet entertainen. Ze willen gewoon gezellig bij je zijn en rond kijken ahahah

2. Yasmin84

Yasmin84 Fanatiek lid

29 sep 2009
    3.042
    1
    0
    Zuid-Holland
    Ik had me hier nog niet gemeld.
    Nogal een emotionele achtbaan geweest (en nog steeds eigenlijk)
    A en C zijn op 28 nov geboren met 26+5. Gewichten waren 880 en 950.
    We hebben dus een hele lange weg te gaan.
    A heeft een hersenbloeding opgelopen dus voor hem is het nog extra spannender hoe het allemaal gaat lopen.

3. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Ik mag me hier inmiddels ook aansluiten. Onze jongens zijn vorige week maandag met een ks geboren met 32+1. Na drie en een halve week ziekenhuis begonnen de ctg's van Teun dipjes te vertonen en toen kwam het (voor mij verlossende) hoge woord eruit: we gaan ze halen. En wel nú! Een uur later waren ze er.

Ze hebben beiden een goede dag aan de cpap gelegen voor ondersteuning van de ademhaling. Na vijf dagen deden ze het zo goed, dat ze van de nicu af mochten en over zijn gegaan naar het ziekenhuis bij ons in de buurt! Alles gaat ongelofelijk soepel, dat hadden we nooit verwacht.

Als alles goed blijft gaan, mogen ze over twee weken uit de couveuse en in een wiegje slapen en over drie weken van de monitor.

Yasmin, oh wat schrikken, een hersenbloeding. Je weet dat het veel voorkomt bij die kleintjes en dat het heel anders is dan bij volwassenen, maar toch. Het is niet niks en het is je kindje, dus dan wil je dat allemaal niet horen. Heel veel sterkte meid!

4. Yasmin84

Yasmin84 Fanatiek lid

29 sep 2009
    3.042
    1
    0
    Zuid-Holland
    Elisabeth wat doen ze het goed zeg!! En dichtbij huis lijkt me heerlijk!
    Mooie vooruitzichten voor jullie.
    Wij zitten nu 1,5 uur van huis omdat het andere zkh geen plek had. Hebben sinds gisteren een plekje kunnen krijgen in het Ronald huis.

5. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Gelukkig kan je naar het RmcD huis! Hoe is het met jou? En hoe doet je oudste het, is die bij jullie of uit logeren?

6. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Hey twinperfect,
    Wat fijn dat ze het zo goed doen.
    Mooie gewichten ook hoor.
    En ik vind het echt super knap dat je nog steeds bv geeft.
    Tsja en inderdaad nu komt de periode dat ze wat langer op zijn tussen de voedingen.
    Ongeveer anderhalf uur denk ik he?
    Dat vond ik ook wel even omschakelen hoor.
    Dan moet je ze inderdaad even entertainen en lekker moe maken.
    Een muziekmobiel was toen een succes en de wipstoeltjes ook.

7. Niekepiek

Hoi Yasmin84,
    Nog gefeliciteerd met de geboorte van je kindjes.
    Wat heftig zeg dat ze zo vroeg geboren zijn.
    Mag ik vragen hoe dit is gekomen?
    Jeetje, een hersenbloeding bij zo'n kleintje, daar gaat mijn maag van draaien.
    Wat ontzettend veel zorgen moeten jullie hebben.
    Hoe gaat het met jou?

8. Niekepiek

Hoi elisabethbas,
    Daar ben je:D.
    Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie mannetjes.
    Je hebt het nog best even volgehouden aangezien je al zo lang in het ziekenhuis lag.
    Wat fijn dat het zo goed gaat!
    Ben jij thuis of blijf je bij je mannetjes?

9. Myloon

Myloon Bekend lid

7 feb 2012
    758
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Yasmin84,
    Ten eerste gefeliciteerd met de geboorte van je tweeling!
    Maar wat moet het nu pittig zijn. Ik wil jullie heel veel sterkte wensen!

@elisabethbas,
    Ook jij van harte met de jongens!
    32 weken is natuurlijk ook nog erg vroeg, maar zo te lezen doen ze het goed! Jij woonde toch niet zo ver bij mij vandaan? Komen ze dan ook in het ziekenhuis hier in de regio?

@Twinperfect,
    Fijn dat ze het zo goed doen!! En nog altijd borstvoeding, petje af hoor!

Vanmorgen ben ik weer bij het CB geweest op de weeginloop.
    En T. heeft het de afgelopen week erg goed gedaan!! Vorige week (25-11) was hij nog 3515 gram en vandaag 3780!
    Hij heeft het dus super goed gedaan!! Straks na 16.00 belt de kinderarts, ben benieuwd wat hij van deze groei vind!

En N. is over de 4 kilo! 25-11 was hij 3830 en vandaag 4028.

Omdat de groei bij T. de afgelopen weken zo moeizaam ging, ben ik nu ontzettend blij!

Met mij gaat het ook goed, alleen is mijn buik de laatste week weer ontzettend dik... net of ik gewoon weer zwanger ben.. ehm nee...
    Ik hou het nog even in de gaten en anders toch een bezoekje aan de dokter.

10. Tierelier

Tierelier Lid

20 okt 2013
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook ik ga proberen tussen de drukte door af en toe eens hier mee te lezen en te schrijven.

Sinds 12'11'13 mama van twee meisjes :) Geboren met een zwangerschapsduur van 37+2, startende met een natuurlijke bevallig wat uitliep op een spoed-ks

T.essa is de oudste en woog bij geboorte ca. 2600 gram en heeft net geen week in de couveuse gelegen met een neusflow, daarna nog een paar dagen in een warmte kamer.
    En E.smée is de jongste (al schelen ze maar een minuut) en woog bij geboorte ca. 3000 gram en mocht gelijk bij mij blijven.
    We hebben met zn drietjes 10 dagen in het zkh gelegen, en zijn nu ook zo'n 10 dagen alweer thuis.

De meisjes doen het goed! Bij het huisbezoek van de CB waren ze lekker gegroeid. En aankomende donderdag moeten we langs de kinderarts... ben benieuw wat hij/zij te zeggen heeft.

11. Myloon

Myloon Bekend lid

7 feb 2012
    758
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Tierelier,
    Gefeliciteerd met je meiden!!
    Ik had al wat gelezen in het tweeling zwangeren forum.
    Wel grappig om te lezen dat jouw bevalling een beetje het zelfde is gegaan als het mijne.
    Ik ben tot 7 cm. ontsluiting gekomen toen 1 van de kinderen het niet prettig meer had. Achteraf zag ik op papieren dat dit te maken had inderdaad met de hartslag.
    En toen dus ook een keizersnede.

Fijn dat jullie thuis zijn!
    Jammer dat je geen kraamhulp meer had, ik had recht op 12 uur, niet zo veel maar het was wel even prettig.

Geniet lekker van je meiden!

12. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    #112 ikke175, 3 dec 2013
    Laatst bewerkt: 3 dec 2013
    Van harte gefeliciteerd met je meiden Tierelier! Wat heb je het lang volgehouden zeg. Super! En heerlijk thuis nu. Lekker genieten.

Yasmin jij ook van harte gefeliciteerd met je kindjes. Ik had het al gelezen op het andere forum maar het is echt vroeg he. En een hersenbloeding... pittig zeg. Ik hoop dat alles goed zal komen. Jullie gaan een heftige tijd tegemoet. Sterkte om alles een plekje te geven want een vroeggeboorte moet ook verwerkt worden.

Myloon en Niekiepiek thanx voor de complimenten van mijn kids :D
    Ik ben ook erg trots op ze. Het zijn ook wel knapperds :) haha...
    Natuurlijk vind je je eigen kinderen knap maar ik hoor van meer mensen dat het mooie meiden zijn dus dan geloof ik dat ook wel ;)

Ik kan bij jou niekiepiek je meisjes niet zien.. geen idee hoe het kan? Wel de echo foto's en je zwangere buik maar geen foto van je kindjes.

Myloon jij hebt ook echt schatjes zeg :D Echt super!

Hier gaat alles goed. Ik heb nu wat meer tijd voor de meiden aangezien dat mijn moeder nu vaker in de winkel staat :)
    Dat is wel fijn.

13. Niekepiek

Hey bedoel je het niet omgedraaid want ik heb er namelijk geen echo foto's en buikfoto's opstaan:(.

14. Niekepiek

Hoi tierelier.
    Gefeliciteerd met de geboorte van jullie meisjes!
    Wauw, wat heb je het lang volgehouden zeg.
    Wat fijn dat ze het goed doen.

15. Niekepiek

Hey,
    Wat fijn dat T het zo goed heeft gedaan, toch een stukje zorgen wat dan weer weg is he:).
    Wat vond de kinderarts ervan?
    Wat vervelend van je buik.
    Heb je er ook last van?

16. Niekepiek

Hier gaat alles super:D.
    De meisjes zijn flink verwend met sinterklaas door alle opa's, oma's, ooms en tantes.
    Morgenavond doen wij wat pakjes.
    Ik moet alles nog inpakken:(.
    Ze snappen er niets van, maar we vinden het gewoon leuk om te doen:).
    Zaterdag of zondag ga ik de boom zetten, ben benieuwd:D.
    Jullie?

17. Myloon

Myloon Bekend lid

7 feb 2012
    758
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leuk dat ze zo verwend zijn niekepiek!!
    Hier doen wij niet echt aan sinterklaas, ze hebben hem wel ontmoet ;) zie fotoboek!
    Wel heb ik een wens haha... de jongens genieten nu enorm van de muziekmobiel boven de box maaaar deze moet ik met de hand opdraaien... je raad het al, wanneer hij stopt gaan ze huilen en mama moet weer als de wiedeweerga naar die box haha.

Dus misschien moet ik sinterklaas maar even lief aan kijken nog ;)

Ik verheug me echt op de kerst... al heeft deze wel een zwart randje. Vorig jaar was mijn moeder er nog bij.. 3 weken later overleed ze.
    Normaal zet ik de boom het weekend na sinterklaas... maar manlief heeft zaterdag een afspraak en ik ga niet alleen slepen met een boom.
    Dus het wordt waarschijnlijk iets later.

18. Cabover

Cabover Niet meer actief

@Yasmin. gefeliciteerd met je kleine hummels! Maar pfff 27 weken, heftig hoor! het wordt een lange weg, ik ken het. Maar ik kan wel zeggen dat de weken voorbij vliegen, ook al is het een emotionele rollercoaster. Sterkte en zodra je mag buidelen, geniet hier op en top van! Jij en je kleine hummels worden hier sterker van:D

@Tierelier. Jij ook gefeliciteerd. Mooi termijn hoor! Echt knap:D

@Elisabethas. Fijn dat je kleintjes al naar ander ziekenhuis mogen! Hier moesten naar paar dagen ook al het WKZ verlaten;) Alleen maar positief dus. Hopelijk blijft het d ekomende weken goed gaan en voor je het weet zijn je kleintjes thuis!

@ NIekepiek. Fijn dat hij nu super groeit! Ik merk bij mijn kleine meid dat ze de ene week heel weinig groeit en de andere week weer het dubbelen. Echt raar, maar ze reguleren het blijkbaar toch zelf goed. Over dat weer zwanger lijken: ik had gelezen dat dat komt omdat je buikspieren noh slap zijn en als je dan (veel) gegeten hebt of lcht in je buik zet deze makkelijker uit.

19. Niekepiek

Myloon,
    Echt een schattige foto!:D
    Ja is echt fijn hoor zo'n muziekmobiel die blijft draaien.
    Vonden ze hier super leuk.
    Waar woon je?
    Want ik heb er nog 1, zo goed als nieuw.
    Aah ik kan me voorstellen dat je kerst een zwart randje heeft.
    Wat heftig dat je je moeder al zo jong hebt moeten verliezen:(.

Twinperfect, ik denk niet dat je mij bedoelt ;):p.

Ik en net met mijn zusje en de meisjes naar het tuincentrum geweest.
    Ze hadden een ontzettende mooie kerstshow en de meisjes genoten van alle lichtjes, ballen en aandacht die ze kregen:D.
    Ik heb voor ieder een "eerste kerstbal" gekocht.
    Vind dat wel een bijzondere gedachte.

20. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ooooooooooooooooooooh jaaaaaaaaaaaaa Niekepiek dat zijn jou moppies :D Haha... heb jullie omgedraaid ;)

En Myloon nu kan ik ze wel zien :D Wat een moppies zeg!

Deel Deze Pagina