Ja klopt, wij wonen bij elkaar in de buurt. De jongens liggen nu hier in het ziekenhuis, heerlijk! Het gaat goed hier, vooral Teun gaat als een speer. Die heeft sinds gisteren drie keer zijn voeding met de fles gekregen, vannacht heeft hij hem helemaal opgedronken. Zo knap! Hidde laat veel staturatiedalingen zien. Hij is gecheckt op infecties en die heeft hij niet, dus het hoort bij zijn termijn. Ik begin ook langzaam iets meer te herstellen van mijn keizersnede. Gelukkig, dan kan ik zelf ook iets meer kanten op.
Wat fijn dat je voelt dat je aan het herstellen bent elisabeth. maar doe wel rustig aan he.. Niekiepiek, hier zijn ze ook goed verwend door mijn ouders met de sinterklaas. De boom moeten we nog gaan zetten.. haha
@elisabethbas, Grappig idee dat ze dus op de zelfde afdeling met de zelfde zusters, liggen waar mijn jongens ook hebben gelegen. Fijn dat Teun het zo goed doet... En Hidde komt er ook wel! Gelukkig zijn het geen infecties! Bij ons is het ook weer raak *zucht* gisteren naar de kinderarts voor controle en nog altijd is hij niet tevreden. Longfoto en ctg van T. gemaakt donderdag belt de kinderarts mij over de uitslag. Er werd ook al voorzichtig iets gezegd over een academische ziekenhuis. Ik hoop zo dat onze lieve kleine man snel helemaal gezond is. T. was in 6 dagen nu 160 gram gegroeid, de kinderarts had liever 200 gram gehad. Zojuist had ik even het CB. aan de telefoon en die vonden 160 wel weer heel goed! Beetje vervelend dat de een het dan wel goed vind en de ander niet. Ik denk dan, hij groeit in ieder geval weer (goed)! Dus ja ik vind het goed! Met N. gaat het helemaal goed! Afgelopen week ben ik in een winkelstraat hier een andere tweeling moeder tegen gekomen, haar kinderen zijn een jaartje ouder dan mijn jongens. Maar erg leuk gesprekje mee gehad, ook gegevens uit gewisseld, dus wie weet komt er wel een leuk contact uit. Altijd leuk natuurlijk!
Myloon, ja, heel grappig! Onze oudste heeft daar ook gelegen zijn eerste week (hij had een gbs infectie), hij lag op hetzelfde plekje als Hidde nu: als je binnenkomt links bij het raam, tegen de babykamer aan. Teun ligt ernaast. Veel zusters herkennen we ook nog van twee jaar geleden, er is weinig verloop daar. Wat balen dat de kinderarts niet tevreden is, hopelijk gaat het snel beter! Als het allemaal wat rustiger is, vind ik het wel leuk om een keertje af te spreken, om tweeling-verhalen uit te wisselen. Met Hidde gaat het nu stukken beter, hij heeft vrijwel geen incidenten meer. Morgen mag zijn flow-snorretje af en dan waarschijnlijk vrijdag uit de couveuse en in een wiegje. Beide mannen drinken een groot deel van hun voedingen zelf uit de fles. Alleen als ze slapen laten ze ze liggen en krijgen ze het per sonde.
@myloon. wat vreemd dat de kinderarts niet tevreden is! 160 gram is toch prima? Boven het gemiddelde van 150 gram. Heeft hij nog ergens anders last van dan behalve dat hij volgens de kinderarts niet snel genoeg groeit? Geef jij trouwens BV of fles? Ik moest namelijk tot 3 kilo breast milk fortifier erin doen voor extra energie hebben jouw kindjes dat wel gehad? of hebben ze neonatal? Die van mij groeien trouwens ook echt niet 200 gram per week. Kleine vent soms wel maar kleine meid groeit meestal tussen de 130-170 gram ofzo. Ze is nu 4360 gram (en bijna 16 weken, ofwel 7 weken gecorrigeerd).
@elisabethbas, Ja wij moeten dan zeker een keer afspreken!!! Grappig dat je oudste zoon het zelfde plekje had! Onze jongens lagen rechts bij het raam, eerste twee plekjes bij de balie zeg maar. en later in de babykamer achterin bij het raam. Dat vergeet je niet snel meer. De laatste keer lag T. op de boxen. Ja het is allemaal afwachten... ik heb de verpleegkundige van het CB ook nog even aan de lijn gehad en die vond het wel een goed teken dat hij niet moest blijven en geen medicijnen had mee gekregen. We wachten maar af. Wat goed nieuws wat betreft Hidde zeg!! Wat betreft die sonde dat was bij ons ook zo, al had ik soms het idee dat ze ze dan lieten slapen en het niet eens probeerde... Maar goed slapen is natuurlijk ook heel belangrijk.
Ja ik was zelf ook al blij met 160 en de wijk verpleegkundige ook. Ik snap het dus ook niet zo van die kinderarts. Ja er is nog wel meer dan alleen dat groeien. Hij heeft al sinds dat hij 3 weken oud is intrekkingen bij zijn borstkas en maakt snurk geluiden bij het ademhalen. hij was hier voor bij 7 weken ook opgenomen, saturatie was toen niet heel goed en toe kreeg hij een neusflow. Toen dit weer goed was mocht hij weer mee naar huis. Gisteren was de saturatie ook weer goed. Maar dachten ze iets te zien op de longfoto, voor alle zekerheid is er toen nog een ctg scan gemaakt. Donderdag krijg ik daarvan de uitslag en heb ik dus contact weer met de kinderarts. En vandaag is hij niet in zijn hum... hij huilt al bijna de hele dag (op 1,5 uur slapen na). Ik moet zeggen, word er een beetje moe van, ik heb geen idee wat hij heeft. Hij heeft gewoon goed zijn flessen gedronken, geen koorts. Je zou zeggen dat hij moe is maar slapen ho maar Zo sneu voor hem... en ik weet echt niet wat er is en wat ik kan doen.
Myloon, heb je een draagdoek voor T? Misschien wordt hij daar rustig in? Wat de sondevoeding betreft, dat idee had ik al. Lekker makkelijk is het natuurlijk wel. Nu laten we het nog zo, ze zijn nog zo jong en we willen ze niet uitputten, maar als wij er zijn geven we ze wel altijd eerst de fles. Vaak vallen ze tijdens de fles in slaap, het restje krijgen ze dan per sonde en dat vind ik prima.
Even snel Goed nieuws elisabeth. Het komt echt wel goed met die 2. Myloon wat raar zeg dat ze het niet goed vinden die 160 gram. Hier groeien ze echt heel weinig en waren super tevreden. Na 3 maanden hoefde ze niet meer naar de ka gaan. Hier hebben ze ook nenatal 1 voeding gehad... Wij moeten morgen naar het cb... ben benieuwd.. Ook krijgen ze nu de eerste keer de spuitjes in de arm... bah bah
Elisabethbas wat fijn dat het goed gaat met de jongens. Super dat ze vrijdag waarschijnlijk al uit de couveuse mogen. Lig jij nog in het ziekenhuis of ben je al thuis? ikke175, leuk dat ze zo verwend zijn door de Sint. Hoe is het bij het cb gegaan? Wat sneu de eerste spuitjes in de arm. Hoe reageerde ze erop? Myloon, wat ontzettend balen dat de kinderarts nog niet tevreden was. Vandaag de uitslag toch? Ik duim echt voor jullie! Ego: Ik ben een beetje met het ritme aan het switchen maar vind het best moeilijk. Ik heb 1 hele goede slaper en 1 die iets minder slaap nodig heeft. N. moet ik echt nog 3 keer overdag op bed leggen maar P. heeft aan 2 keer voldoende. Ik wil voor P. nu 's ochtends en 's middags doen. En voor N. 's ochtends, 's middags en namiddag. P. ligt nu op bed maar ze vertikt het om te slapen. Hmm zo lastig omdat je gewoon met 2 verschillende meiden te maken hebt, maar ik wil toch echt wel 1 ritme aanhouden w.b.t. eten en slapen (P. mag natuurlijk wel een slaapje overslaan als ze die niet meer nodig heeft). Moeilijk moeilijk. Zo heb je iedere keer een goed ritme te pakken en dan denk je "yes het gaat erg lekker" en vervolgens *patsboem* ligt het weer helemaal overhoop.
Niekepiek wat lastig als je verschillende ritmes hebt. Hier zijn ze gelukkig wel altijd in hetzelfde ritme gebleven. Hier hebben ze nog geen last gehad van de spuitjes. Deze komen vaker tot uiting pas een week erna zeiden ze. Alleen wel met zetten... alleen maar huilen huilen huilen maar ze waren natuurlijk ook wel erg moe. we moesten om 13.50u daar zijn en ze hebben nu nog maar 1 slaapje en dat is meestal rond 13.00u dus heb ze lang op moeten houden. Maar ze zijn weer goedgekeurd Dame 1 is 7680 & 72,5 Dame 2 is 8390 & 71,6 Hoe gaat het verder met iedereen?
Alles goed met alle tweelingen en hun mama's? Het is rustig hier... Ikke, ik heb meegedaan, maar helaas niet gewonnen... Met onze knullen gaat het nog steeds goed. Ik hoop ze over hiet al te lange tijd thuis te hebben. Ze drinken bijna alle flessen zelf, vanaf vandaag hopelijk allemaal. Dit is nl de eerste dag dat ze ze alle flessen aan gaan bieden. Twee dagen alles drinken, dan mag de sonde eraf. Ze groeien als kool, zijn al bijna een kilo aangekomen allebei. En de monitor geeft ook een steeds beter beeld. Drie dagen zonder grote dippen en ze mogen eraf...
Als eerste voor iedereen een goed en gezond 2014! Wat goed Elisabethbas, ik hoop dat je ze snel en gezond weer mee naar huis mag nemen! Hier gaat alles goed, gisteren laatste dagje antibiotica voor T. het gaat zo super goed met hem! Ze groeien allebei onwijs goed, dinsdag weer even wegen, maar inmiddels zijn ze de 4 kilo wel voorbij en voorgoed uit maatje 50. 56 wordt langzaam krapper en 62 ligt al te wachten in de kast . Soms al wel aan maar nog wel omslaan van de mouwen e.d Inmiddels hebben we ook een regelmaat te pakken, en ik moet zeggen dat ik dit heel fijn vind! Ze drinken nu 150 water N. met de normale 5 scheppen, T op advies van de kinderarts 6 scheppen. Flessen zijn om 6.30, 10.30, 14.30, 18.30, 23.00 Tot nu toe slapen ze in de nacht lekker door. Ik kan nu eindelijk heel bewust zeggen: IK GENIET!!!
Myloon, wat goed om te horen! Dat is zooooo belangrijk, al zal je het door alle hektiek ook wel eens vergeten. Onze jongens zijn nu sondeloos, dat gaat goed. Teun is nu al dik 2 dagen zonder incidenten, dus heeeeel hard duimen dat dat vandaag zo blijft. Dan mag hij morgen van de monitor af... Hidde maakte net weer een incidentje, dus voor hem tellen we weer opnieuw. Ben nu wel een beetje klaar met het ziekenhuis als ik eerlijk ben. Maar dat komt ook omdat het einde nu in zicht komt.
Hier een stiekeme meelezer...ben er gister achtergekomen dat wij zwanger zijn van een 2ling...ben nog behoorlijk in shock...sowieso zat zwanger worden niet meer in de planning (heb al 3 kindjes waarvan de jongste ongeveer 14 maanden zal zijn als de tweeling komt)...en nu zijn het er dus 2..oepsie....maar goed we gaan er voor!...vind het wel fijn om jullie ervaringen te lezen en ik hoop dan ook over ruim 6 maanden mijn 2 kleintjes aan jullie voor te kunnen stellen bedankt voor jullie verhalen!
Hoi Frederike, gefeliciteerd met je zwangerschap! Er is ook een club van dames die zwanger zijn van een tweeling, misschien is dat leuk voor je om mee te kletsen.
Hoi meiden, Allereerst de beste wensen voor jullie, ook al zijn we alweer een week verder . Hebben jullie allemaal fijne dagen gehad? Ikke175, wat is de facebook? Hoe gaat het bij jullie? Elisabethbas, hoe gaat het nu met je jongens? Zijn ze al van de monitor af? Kan me helemaal voorstellen dat je het ziekenhuis beu bent. Is er al een beetje zicht op wanneer ze naar huis mogen? Myloon, fijn dat het goed gaat met de jongens. Pff gaat hard he, ze groeien goed . Super dat je lekker in het ritme zit. Altijd fijn die regelmaat. Genietze. Hoi Frederike80, gefeliciteerd met je zwangerschap! Phoe, dat is schrikken zeg, een ongeplande zwangerschap en dan ook nog eens een tweeling, heb met je te doen hihi. Nee hoor, het is hartstikke leuk. Veel succes en plezier met de zwangerschap en tot over een paar maanden. Hier: Alles gaat super! We hebben volop genoten van de eerste kerst en oud en nieuw met de meisjes erbij. Ze zijn super lief geweest ondanks alle drukte. Ze hebben genoten van alle aandacht. Zelfs hebben ze door al het vuurwerk heen geslapen, echt top. Nu weer lekker in het ritme, en dat is ook wel weer fijn. De meiden zijn bijna 11 maanden. Ik ben al aan het nadenken over hun 1ste verjaardag. Taart, uitnodigingen, tijd, cadeaus enz. Pff wat gaat de tijd toch snel, lekker cliché. Inmiddels staan ze nu sinds een paar weken. Echt weer een hele andere fase nu. Ook ontzettend leuk. We hebben het huis babyproof gemaakt, maar ik voel me af en toe nog steeds een politieagent haha. Maar ik moet wel zeggen, dat ik makkelijker wordt en echt mijn "battles" kies, want om de hele dag NEE te moeten roepen is ook geen succes. We kijken nu uit naar de eerste verjaardag, dan zijn onze meiden geen baby's meer maar dreumessen. Phoe, nu word ik emo.
Hier goede berichten! Zondag is Teun van de monitor af gegaan en na een aantal mega-spannende dagen mocht Hidde vandaag ook. Dus morgen mogen ze naar huis! Eindelijk, na 6,5 week ziekenhuis. We zijn er allemaal klaar voor, kom maar op met die slapeloze nachten! En met jullie adviezen... Mijn eerste vraag: doen / deden jullie de flesjes één voor één of tegelijk? En als jullie het tegelijk doen, wat is jullie techniek? Ik denk zelf aan een voedingskussen en dan op de rugby-manier, net als met borstvoeding. Geen idee of dat gaat werken.
Ik breek even in hier Gefeliciteerd dat je mannen mee naar huis mogen! Qua flesjes: hier moesten de meiden iets omhoog liggen tijdens hun flesjes. Als wij alleen waren zetten wij ze in een wipstoeltje, met een kussentje of handdoekrol onder het flesje. Zo had ik mijn handen vrij zodat ik kon ingrijpen waar nodig. Ik heb het wel geprobeerd, allebei op schoot, naast me of inderdaad in de rugbyhouding, maar hier werkte het niet zo omdat ze veel spuugden en verslikten. En ik ben een. Onhandig persoon. Gewoon proberen wat het prettigst werkt; ze vergeven je wel als een flessessie uitdraait op een algehele crisis