Hey wat een fijn nieuws! Super zeg. Kan me voorstellen dat jullie er helemaal klaar voor zijn. Wij hebben de meisjes altijd tegelijkertijd gevoed, dus hetzelfde ritme aangehouden qua voeden en slapen. Op die manier scheelt dat heel veel in tijd voor jezelf, anders ben je continue wel bezig. Mijn man was 4 weken thuis, dus al die tijd hebben we het samen gedaan. Toen hij weer aan het werk was, deed ik het alleen. Ik had 2 voedingskussens, ik ging in het midden van de bank zitten en legde aan iedere kant een kussen. De meisjes legde ik met hun hoofdjes naar mij kijkend in de kussens, en dan plop de flesjes erin. Mijn armen leunden gewoon een beetje op de kussens en de lijfjes. Ik zette dan lekker de tv aan, heel simpel op deze manier. Meestal was er 1 iets eerder klaar en die pakte ik dan bij me voor een boertje, de ander dronk dan lekker door. Als de ander ook klaar was dan pakte ik die bij me nadat ik de een weer terug in het kussen had gelegd. Op een gegeven moment wordt het helemaal makkelijk want dan gaan ze de flesjes zelf vasthouden. Toen wij nog nachtvoedingen hadden, vond ik het wel erg lastig want 2 voedingskussens in een bed is niet echt handig. Volgens mij, had ik er toen 1 in mijn armen en de ander op een kussen. Mijn man hielp veel 's nachts en gelukkig waren we ook al heel snel van de nachtvoedingen af. 2 kinderen in een bed, alleen de fles geven, terwijl je man er naast ligt te snurken is niet echt handig. Geniet van jullie mannetjes, nu gaat het echt beginnen
Wauw wat fijn om te lezen dat ze naar huis mogen!!! Ik deed vooral in het begin voeden met gebruik van de maxicosies, ik zal zo een foto plaatsen in mijn fotoalbum. Nu leg ik het voedingskussen in de box, jongens daarop en dan een handdoek rol met een knuffeltje er onder. Dit laatste deed ik in de maxicosie ook. Wij hebben nu geen nachtvoeding meer gelukkig, maar dit deden wij dan samen.
Goedemorgen! Ik hoop dat ik hier snel mag meekletsen! Ken al een paar van jullie uit het 'zwanger van een tweeling' topic.. ben vandaag 32 weken en moet dus nog max 5 weken. Heb een buikspier gescheurd en kan helemaal niks meer op dit moment dus erg zwaar.. Ook de zorg van m'n zoontje (volgende week 1jr) uit handen moeten geven kijk dus erg uit naar de bevalling
Goedemorgen, Mijn naam is Claudia en sinds 8 maanden de trotse moeder van een tweeling (jongen/meisje). Spontaan bevallen na een zwangerschap van 38,6 weken. Bevalling duurde 8 uur. Na 1 nachtje overblijven in het ziekenhuis mochten we de volgende dag naar huis. Jongen woog 2610 gram, 50 cm en meisje 2380 gram, 46 cm Verder heb ik een zoon van 4 jaar en een dochter van 2 jaar. Mag ik meebabbelen met jullie??
Hoi mamaloes, Wat heftig dat je een buikspier hebt gescheurd. Hoe is dat gekomen? Ben je nog wel thuis? Wat onwijs zwaar moet het nu dan voor je zijn, zo in combinatie met je zoontje. Krijg je wel veel hulp? Ik kan me voorstellen dat je uitkijkt naar de bevalling. Houden ze dan rekening met de gescheurde spier? Sterkte met de laatste loodjes! Hoi Claudia, Tuurlijk mag jij mee babbelen. Wauw, wat heb jij jullie tweeling lang mogen dragen zeg! Was het zwaar op z'n laatst? Is het lekker druk nu bij jullie met 4 kids? Myloon, hoe gaat het bij jullie? Gisteren heb ik met mijn zusje de uitnodigingskaart (foto) van de meisjes gemaakt op internet. Hij is zo leuk geworden. Als ik hem binnen heb dan zal ik weleens een foto posten. Over een paar weekjes zijn ze alweer 1, het gaat zo hard.
Ben nog thuis, maar wel volledig in rolstoel. Woensdag bovenin m'n buik ook gescheurd dus nu op 2 plaatsen. Tja hoe komt t.. M'n buik is 'gewoon' te dik.. eerder al flauwgevallen tijdens de echo en toen zei gyn al dat dit komt door gewicht van m'n buik.. Heb ook eigenlijk alleen nog buik, op andere plekken val ik af, broeken nu maat 34/36 dus super trots op haha alleen die mega buik is gewoon niet meer normaal.. in het Zkh zeiden ze als de pijn erger wordt, terugkomen en blijven tot aan bevalling en aan morfine, maar m'n zoontje wordt vrijdag 1 dus dat wil ik sowieso niet missen. Dan ben ik thuis, wat er ook gebeurd. Daarna mogen ze me wat mij betreft houden. Zoontje is ene helft Vd week bij ouders en andere helft bij s ouders omdat ik niet meer voor m kan zorgen en vl werkt fulltime.. verder moet hij nu alles in huis doen en mij helpen met aankleden etc.. Dus zou voor hem denk ik ook wel fijn zijn als ik laatste tijd in Zkh doorbreng al zou hij dit nooit zeggen..
Wat is er mooier dan met twee slapende baby's op je borst te zitten wachten tot het tijd is voor de laatste fles...? Hebben jullie nou nooit medelijden met moeders die er maar eentje hebben? ***ultiem gelukkig!***
Hee meiden. Wat leuk een tweeling mama topic. Ik heb tijdens mijn zwangerschap af en toe meegekletst jn het zwangeren topic. Hier worden de twins ook bijna 1 en net als Nienke ben ik ook politieagentje thuis hihi... Flessen geven altijd tegelijk gedaan. Was even zoeken hoe want had eigenlijk niemand die tips kon geven. Hier eentje in maxi cosi naast me op de bank, andere op mijn benen (ik zet mijn voeten op tafel zodat ik de kleine op mijn benen kan leggen met gezicht naar mij) en dan de flessen erin . Hier pakt mijn kleine vent nu zelf zijn fles vast. Onze meid is lui en vertikt dat, ze doet het wel met tuitbeker. Verder als vriendlief thuis is doen we alles samen. Hij heeft ook altijd meegeholpen met de nachtvoedingen, gelukkig waren die snel voorbij !
Flessen, het is nog even uitproberen, maar ik leg ze samen op een voedingskussen op op een groot kussen van de bank. Of anders, als ik alleen ben met Timo, in twee wippertjes op de tafel. Dan kan ik sneller ingrijpen als het nodig is. Nachtvoedingen doen we ook samen. De laatste voeding doe ik wel alleen nu mijn man weer aan het werk is. Zijn wekker loopt om 6 uur af. Vandaag kwamen ze om 5 uur dus de nachtvoeding was voor hem meteen de ochtendvoeding. Vandaag voor het eerst alleen. Gelukkig is Timo oo de crèche. Die hebben we net weggebracht, was een uitdaging om op tijd te komen, maar het is gelukt. Soort van...
Hallo, ik wil ook graag meebabbelen met jullie. Ik ben sinds 19 december mama van een zoon en dochter na een zwangerschap van precies 37 weken. Ze zijn op de 'normale' manier geboren, eerst onze zoon (2990 gram), en 19 min later ons meisje (2865 gram). Ons meisje heeft 1 nacht aan de monitor gelegen omdat ze na de bevalling wat blauw werd, er was verder niets aan de hand maar toch gewoon voor de zekerheid. Waarsch wat slijm of vruchtwater dat in de weg zat. Verder hebben we nog een dochtertje van 3 jaar. Zij is een trotse zus, soms zelfs moeten we haar een beetje afremmen in haar enthousiasme Met de tweeling gaat het goed, ze groeien echt enorm goed! Ze drinken beiden nog 7 flesjes van ong 110 cc, dus we hebben het nog druk genoeg, vooral snachts vind ik het wel vermoeiend hoor. Wij voeden ze ook tegelijk, eentje op een soort zitzak, en eentje op het voedingskussen. Handdoekje onder de fles. Dat gaat redelijk. Van mn zusje heb ik ook een 'bebe bottle sling' gekregen, dat is een soort hanger om de fles in te hangen, die maak je vast aan de beugel vd maxicosi. Heel handig, maar dan moeten de kindjes nog ietsjes groter zijn...
@Elisabethbas, o ben je hier gebleven, was je al kwijt op t forum, was nieuwsgierig hoe t gaat met je jongens! Hoe ging je dag alleen, zonder Timo? Ik vind de dagen zonder onze oudste echt wel fijn, even rust bijtanken, en het huishouden even bijwerken op de uurtjes dat de kleintjes slapen
Tojo, ja, we horen nu hier thuis hè? Ik lees en leef nog wel mee met het andere forum. Daar is het toch ook wel weer spannend. Ik ben nog niet alleen thuis geweest met de drie kinderen. Dat is alleen op dinsdag en afgelopen dinsdag moest ik voor controle terug naar het zkh dus zijn mijn schoonouders hier geweest voor Timo. Ik vond de uitdaging om met drie kids, zonder auto, om 10:30 op de poli te verschijnen iets te groot voor de eerste keer... Maandag moeten we weer terug, maar dan is Timo op de crèche. Ik doe dan Teun in de draagdoek en Hidde in de maxi cosi op de eenlingwagen. Moet nl met de bus en de tweelingwagen gaat daar niet zonder gedoe in komen. Wat fijn dat je kindjes het zo goed doen! Hier krijgt Teun 7x75 en Hidde 7x90, maar de laatste fles geef ik ze ieder een schepje meer anders gaan ze huilend de nacht in.
Wat fijn dat alle kindjes het zo goed doen! Hier gaat het ook goed. Ze zijn goed ondeugend aan het worden onder tussen zijn ze hier alweer bijna 1,5. Wat gaat de tijd snel!
@Elisabeth, en hoe ging het maandag met die twee in de bus, en gister met drie kinders alleen?? Krijg je ook zoveel bekijks met de tweeling? Dat vind ik wel grappig, is toch echt meer als destijds met onze dochter alleen. Hier krijgen ze in de voeding johannesbroodpitmeel toegevoegd. Dat helpt al een beetje om ze iets beter/langer te laten slapen. Langzaamaan gaan we nu naar 6 flessen per dag, maar snachts verandert er helaas nog niets... @hier, Verder gaat het trouwens goed met onze tweeling, ze zijn nu 6 weken, en groeien echt enorm goed. Ze huilen wel echt veel, dus soms lijkt het met 2 kindjes alsof je 1 huilbaby hebt we zijn nu ook bij een osteopaat geweest, hopelijk werkt dat een beetje... maar verder is het ook heel vaak genieten van onze twee schatjes
Hallo Tweelingmama's, Bij mij werd niet meer aangegeven dat hier nieuwe berichten waren geplaatst. Maar wel dus! Hier gaat het goed met de jongens! Inmiddels al weer 4,5 maand... het gaat zo snel! Soms wel een beetje te snel. Nout kan sinds vandaag van buik naar rug draaien, een momentje om trots op te zijn! Ze krijgen inmiddels ook hapjes groente en fruit, dit op aanrader van de kinderarts. Met T. gaat het goed, wel moeten we komende maandag nog een longfoto laten maken. Hier kijken ze dan of er verandering heeft plaats gevonden ten opzichte van de laatste longfoto. Ik heb het soms best wel druk met de tweeling, maar als je dan die lieve lachende koppies ziet... ja daar wil je het dan allemaal echt wel voor doen!!! Ik heb van de week weer wat nieuwe foto's geplaatst in mijn album. Ik ben benieuwd hoe het met jullie gaat!
Kan niet wachten om m'n mannetjes ook eindelijk thuis te hebben! Ze zijn inmiddels 10 wk en zijn sinds deze week uit de couveuse! Ze zitten beiden nu tegen de 2,3 kilo aan. Heb al die weken fulltime gekolfd en nog steeds. Ze drinken nu 8x45 en sommige voedingen doen ze met de fles!
Hoi tweelingmama's, Hier inderdaad erg druk. We zijn allemaal ziek. Het is begonnen met N. vorige week. Ze werd flink verkouden en kreeg koorts. Ze is nog steeds niet lekker maar begint wel een beetje op te knappen. Helaas is het nu overgegaan op P. Die heeft echt precies hetzelfde. Het is zo sneu om ze zo ziek te zien. Die waterige oogjes en loopneusjes. En als klap op de vuurpijl hebben mijn man en ik precies hetzelfde als de meiden, dus het is hier net een ziekenboeg. Ik hoop dat het gauw over is en dat we ons snel allemaal weer beter voelen. Moet wel, want volgende week is het zover: de meisjes worden 1! Wow ik ben er gewoon een beetje emo van . Vorig jaar was ik nog hoogzwanger en liep ik rond met een enorme buik. Het gaat allemaal zo snel, echt ongelofelijk, het klinkt cliché maar het is echt zo. Volgende week woensdag zijn ze dus jarig. Mijn man heeft vrij genomen en we gaan lekker een dag met z'n vieren naar de Efteling. Volgende week zondag vieren we hun verjaardag. Ik heb gisteren 2 schattige meptaartjes besteld zodat ze lekker kunnen deddelen. Nu moeten we nog de cadeautjes halen en de versieringen, en natuurlijk de boodschappen en de rest van de taart bestellen. Ik loop helaas wat achter met mijn planning door al dat ziek zijn hier, maar het gaat vast goed komen. mamamloes, jeetje dat klinkt heftig en pijnlijk. Wat moet het ontzettend zwaar voor je zijn. Hoe gaat het nu met je? Gefeliciteerd nog met je zoontje! Hoe was zijn verjaardag? Elisabethbas, prachtig is het he, om een tweeling te mogen hebben. Ik voel me ook dolgelukkig, dubbel zo veel geluk . Hoe is het met de mannetjes? Hoi Linssiejj, leuk dat je hier ook even komt kijken. Ooh bij jou worden ze dus ook bijna 1. Ik vind het zo'n leuke leeftijd nu, jij ook? Hoi Tojo, gezellig dat je mee komt kletsen. Wauw, wat heb je je kindjes lang mee mogen dragen. Hoe gaat het inmiddels met de tweeling? Is het goed te combineren met je oudste? Hoe gaat het bij de osteopaat? Zit er al verbetering in? Myloon, wat een prachtige foto's weer, wat groeien ze hard. Wat leuk dat Nout buik-rug draait, zeker iets om trots op te zijn. Ja het is ook heel druk he, maar het wordt steeds makkelijker hoor. Alvast veel succes met T. voor de foto's maandag. Dewy, hihi ik geloof best dat ze lekker ondeugend zijn nu. Yasmin84, wat fijn dat je kindjes uit de couveuse zijn. En wat zijn ze flink gegroeid, super en dat allemaal door jou borstvoeding. Knap hoor!
Yasmin, bijzonder hè, als ze uit de couveuse zijn? Voor jullie helemaal, na zoveel weken! Nu zelf leren drinken en van de monitor af. Mogen ze daarna naar huis of hanteren ze bij jullie nog andere criteria? Liggen ze al meer in de buurt? Niekepiek, balen die griep! Timo was ziek op zijn eerste verjaardag, heel sneu. Ik was ook zo emo ervan, was bij de tweede verjaardag een stuk minder. Tojo, zit je al op zes flessen? Wij wel hier, om de vier uur en 's nachts ook zoiets. Met de bus ging echt heel goed, maar was wel bekaf toen ik weer thuis was. Is toch best spannend. Ze waren matig gegroeid, Teun is weer terug op Friso prematuur om toch iets meer aan te komen. Het is nog zo'n klein poppetje! Maandag worden ze weer gewogen voor het RS vaccin, hopelijk zijn ze nu wel iets meer aangekomen. Myloon, vroeg met hapjes. Waarom wil de kinderarts dat? Hier alles goed, maar zoooooo druk. Hoe moet dat als ik straks weer moet werken? Gelukkig maar drie dagen dus we zien wel. De jongens doen het goed. Ze komen 's nachts 1 keer maar slapen verder wel de hele nacht dus wij pakken prima onze rust. Ze hebben alleen last van obstipatie dus we hebben een poedertje voor on de fles gekregen. Dat krijgen ze om de dag, dan poepen ze een dag goed en de volgende dag zijn het weer keiharde knikkertjes. Ik ken dit helemaal niet van Timo dus weet niet goed wat ik ervan moet denken. Vrees dat het duurt totdat ze overgaan op vast voedsel. Timo is dit weekend logeren bij opa en oma dus hebben wij even tijd voor de kleintjes. Lekker!
@Elisabethbas, De kinderarts is van mening dat wanneer je vroeg begint de kans op allergieën kleiner is. Toen ik er de laatste keer was waren ze precies 4 maand oud en ik mocht ook gelijk die zelfde avond beginnen. Hij corrigeert nog wel in de groeicurve met 2 weken dus ik vroeg of dat dat geen probleem is maar nee. De jongens reageren er goed op, in het begin heel erg wennen... nu smikkelen ze!