Heb gezocht maar er is nog geen topic van de Maart mamma's 2015 dus bij deze open ik er eentje, is leuk om zo elkaars ontwikkelingen te volgen (grotendeels van de baby's natuurlijk ) Hier dus bevallen van Florian 12-03-2015 en het gaat goed, heeft nu al last van zijn 5 weken sprongetje Bekijk bijlage 451838
Wij kennen elkaar natuurlijk al, Drieka, maar hopelijk sluiten zich meer aan. Ik ben 3-3 bevallen, na een lange bevalling met niet vorderende ontsluiting en uiteindelijk een ruggenprik en weeenopwekkers, van Dafne. Tot nu toe vind ik het allemaal best pittig!
Leuke foto's Liekje81! Ik heb nog 2 dames gemaild die ik van hier ken en in Maart mamma zijn geworden dus het zou wel leuk zijn! We kunnen altijd iets van elkaar leren en elkaar steunen als het lastig is! Florian zit nu tegen zijn 5 weken sprongetje aan en is de hele dag al hangerig en huilerig. Ik heb om 21:00 gewoon met de kinderwagen gewandeld om hem in slaap te krijgen (wat gelukt is) want hij had sinds 14:45 niet meer geslapen en was gewoon oververmoeid, hij was zelfs huilerig als ik hem vast had, was de eerste keer dat hij zo was. Ook huilt hij ineens met traantjes en dat was eerder niet zo, dus heb het eens opgezocht en dat hoort allemaal bij de 5 weken sprong, hij is er alleen best wel vroeg mee want is morgen pas 4 weken. Het kan 1 dag tot 1 week duren heb ik gelezen, nou hopelijk is deze sprong snel over want vindt het echt zielig als hij steeds aan het huilen is en ik hem niet getroost krijg.
Hey drieka wat lief dat je aan me denkt! En een Super idee! Hoi liekje! Jou ben ik (helaas ) ook al een paar keer tegen gekomen in een 'vervelend' topic. Ik kom graag hier meekletsen! Hier op 7 maart bevallen van een dametje. Dat het een meisje is was voor ons een verassing. De naam mogen jullie via pb evt wel weten. Een hele vlotte bevalling. Thuis... En dat was niet de bedoeling!!! Ik belandde gelijk in een weeenstorm en had volledige ontsluiting bij de eerste controle. Wel een dik uur geperst. Er was geen tijd meer om naar het zkh te gaan of evt pijnmedicatie. Placenta wilde niet thuis komen dus ben nog wel in ambu naar zkh geweest. Waar hij na een idioote duw wel kwam. Ik was heel erg bang voor de bevalling dus was wel fijn dat ik ben overvallen door een snelle bevalling. Maar het verwerken heeft wel even geduurd. Borstvoeding is niet gelukt en na 6 dagen besloten we de bv strijd op te geven. Met madammeke hier gaat het mbv de helft omneo en infacol wel goed. Ze is nou alleen te vroeg.... Om 23 uur had ze nog een voeding en ik hoopte op 4 uur de volgende zodat om 8 uur weer de volgende zou zijn... We gaan vandaag voor het eerst naar babymassage en offcourse is die rond etenstijd. Dus ik dacht ik probeer de tijd wat te verschuiven. Dom natuurlijk. Met een baby valt niks te plannen. Wanneer leer ik dat nou eens haha! Nou ff lijken of ze in dr bed verder slaapt. Truste!
Foto van de kleine kan je in mn album vinden. Ik had gister toevallig gegoogleld naar die sprongetjes. Had er nog nooit van gehoord. Wel vervelend als ze zo huilen hoor. Zo zielig! Hier valt het huilen gelukkig mee maar heb wel met periodes een enorm wakker kind. Die alleen in mijn armen wil. Je kan ze nog niet zo entertainen he...
Leuk dat je er ook bent Spruitjes en heb je vaker in topics gesproken dus zeker denk ik aan je Ja ik had eerder ook nog nooit gehoord van die sprongetjes maar heb me er nu maar eens in verdiept want er komen er de komende weken nog genoeg Gelukkig heeft Florian vannacht geslapen van 23:45-04:45, hij heeft nog nooit zo lang aansluitend geslapen dus dat was wel heerlijk! Sinds gisteren doet hij ook ineens lachen als ik of mijn man tegen hem praten dus dat is ontzettend leuk. Oh leuk dat je naar babymassage gaat Spruitjes! Dat zal wel bijzonder zijn en zeker vervelend dat het rond etenstijd valt en nee, met een baby valt niks te plannen, daar ben ik ook al achter Hier krijgt Florian 6 voedingen per 24 uur en probeer dat elke 4 uur te doen maar de ene keer meldt hij zich na 3 uur al en de andere keer pas na 5 uur dus ik kijk gewoon een beetje naar zijn behoefte. Normaal krijg hij om 03:00 de fles en dan begin ik om 07:00 weer maar vanochtend heeft hij dus pas om 05:00 de fles gehad dus vandaag zijn de tijden ook weer helemaal anders Was al lang blij dat ik vannacht eens droog is gebleven want de voorgaande 2 nachten was hij compleet doorgelekt, alles nat tot het beddengoed toe Vannacht heb ik voor het eerst Pampers Baby Dry aangedaan en daar is hij wel droog in gebleven, de Pampers New Baby zijn gewoon niet sterk genoeg voor de nachten en ik doe hem nu 30 minuten na de voeding verschonen, eerder deed ik voor de voeding verschonen maar baby's plassen en poepen meestal circa 15 minuten na de voeding heb ik eens gehoord dus dan heb ik het ergste al opgevangen en dan ligt hij ook niet zo lang in een vieze luier. Hopelijk slaapt Florian vandaag overdag wat meer dan gisteren, dan heb ik ook wat meer rust
Hier is dametje op haar dooie gemakje aan het drinken, terwijl ik over een kwartier in wil pakken om naar de massage te gaan...zucht...hihi aapje! Vanwege spugen verschoon ik hier ervoor. Is op zich alleen maar goed als hij zoveel plast! Beter teveel dan te weinig. Na de massage ga ik nog even naar de stad:hm. Ff hoop babyklerenhangertjes scoren (krijg je gratis daar) en ff neuzen natuurlijk. Hopelijk slaapt ze als een roosje in de bak. Meestal wel.
Ja ben ook blij dat hij goed plast maar in de nachten is het echt veel en sommige luiers houden dat gewoon niet Ik heb bij de Wibra toen kleerhangertjes gekocht, 10 voor 1 Euro dus heb er genoeg Ja als je kindje veel doet spugen moet je wel voor de voeding doen verschonen, Florian spuugt gelukkig nooit en geeft maar heel af en toe een mondje terug na de voeding. Toch wacht ik 30 minuten na de voeding zodat het een beetje is kunnen zakken. Florian slaapt ook altijd heel erg goed in de kinderwagenbak, vaak ben ik de deur nog niet uit of hij slaapt al als ik ga wandelen Is gewoon erg gemakkelijk. Veel plezier bij de babymassage en in de stad!
Hier eigenlijk ook een maart-baby, namelijk 8 maar met bijna twee weken overtijd, twee dagen later zou ik ingeleid worden. Ik schrijf ook met februari mama's mee, omdat hij in februari was uitgerekend en ik met dezelfde mama's ook bij het februari-buiken groepje zat. Bevalling heftig en langdurig, Benjamin, onze kleine man, ook in vruchtwater gepoept. Kraamweek redelijk snel fysiek hersteld ondanks heftige bevalling en flinke hechtingen. Alleen zorgen en tobben met borstvoeding, niet genoeg productie en Benjamin maar 1 plasluier per dag. Benjamin lief makkelijk mannetje. Overdag gaat prima. De nachten echt wisselend, helft van de week drama (elk uur wakker in de nacht, maar geen honger of poep of wat dan ook), de andere helft redelijke nachten. Dat echt zwaar. Eerste twee en halve week viel ik zelf ook heel slecht in slaap, en was het super zwaar. Middagdutjes lukken mij sowieso nooit, nooit gelukt. Nu gaat in slaap vallen gelukkig beter.
Jee wat vervelend als je zoveel in de nacht wakker bent joh! Gelukkig slaapt ze hier snachts goed. Wel is ze in de late avond vaak wakker. En bestaat mijn nachtrust uit etappes van max 3 uur vanwege de voedingen. In de wagenbak slaapt ze ook goed maar je moet wel blijven bewegen. Maar mega lange wandelingen lukt nog niet echt. Word ik zelf nog erg moe van. Hebben jullie dat ook? Heb nog weinig conditie joh! Ben echt afgetakeld. Ben goed geslaagd bij de hm hihi. Heb 3 leuke te poepige jurkjes! 1 wit met roze kleine bloemenprintjes. En de andere wat stoerder. Blauw met witte stip en grijs met verschillende kleine gekleurde hartjes. Massage wat ook leuk. Nu thuis oefenen voor het gewenste effect. Ze moet gaan wennen hieraan en daardoor meer ontspannen als ik dat doe. Liggen jullie kindjes ook zo heerlijk op je buik/borst?? Hier leg ik haar sinds een week vaak zo op mij. Buik aan buik dus. Ze word er echt rustig van en heeft dan geen last van krampjes. Vervolgens doezelt ze dan zo in slaap.
@PukjePuk welkom! Vervelend dat je zulke zware nachten hebt, dat is zeker niet leuk, ik heb normaal nachten van 2 keer 3 uur (een voeding tussendoor) en toevallig vannacht heeft Florian dan heel erg goed geslapen en nu overdag ook! Hij heeft tot 08:30 geslapen en toen een fles gekregen en daarna tot bijna 13:00 geslapen en net ook een fles gekregen. Zo eventjes een schone luier en dan een stuk wandelen want het is hier 20 graden en de hond moet ook eruit dus dan gaan we lekker met zijn drietjes wandelen. Ik kan ook geen kilometers lopen Spruitje, mijn conditie is ook niet terug maar een half uurtje wandelen lukt me wel weer. Nu liep ik voor de zwangerschap en tot 34 weken zwangerschap ook wel erg veel dus ben wel wat gewend. Leuk dat je geslaagd bent bij de HM, daar hebben ze ook leuke spulletjes. Ik had dinsdag in de stad zo'n scheetig klein zwembroxertje gekocht omdat we willen babyzwemmen en dan kan dat over de zwemluier heen Ook had ik een leuke korte broek voor de zomer gekocht. Verder heeft hij al enorm veel kleding, hij krijgt het nog niet eens allemaal gedragen haha. We hebben veel gekregen. Alleen rompertjes in maat 56 hebben we niet, wel 50/56 (die draagt hij nu) en 62 maar dus niet 56 kwam ik achter gisterenavond dus als het goed is koopt mijn man die vandaag bij de Zeeman, hij is pakketkoerier en komt dan toch langs een Zeeman in zijn route dus dat is handig Florian leg ik voornamelijk op mijn borst als hij onrustig is, dan wordt hij rustig en valt dan lekker in slaap.
Oh schattig een zwemboxer! Ik heb van vriendin een Nijntje zwem topje en broekje gehad. Te koddig gewoon! Knal gard roze met beetje roesjes hihi. Ik ga niet echt babyzwemmen maar we willen wel gewoon gaan zwemmen. Weet nog niet vanaf wanneer. Douchen jullie weleens met je kleintje? Wij nog niet gedaan maar kan dat zo maar? Het hoofdje kan wel onder de waterstralen geloof ik toch? Niet overdreven natuurlijk!
Oh ja, ik had ook gekeken voor zeeman rompers maar vind ze heel erg groot uitvallen hoor! Laat je man ff goed kijken. Ik had maat 50 vast maar is echt reusachtig!
Het echte babyzwemmen gaan wij ook niet doen want dat is alleen doordeweeks en op zaterdag en dan moet mijn man werken, we gaan gewoon op zondag af en toe zwemmen, dan zijn er 2 uurtjes waarbij het water warmer is voor baby's tot kindjes maximaal 4 jaar dus dat is wel leuk want we willen dat graag samen gaan doen. Zwemmen mag vanaf dat ze 8 weken oud zijn. We doen Florian normaal om de dag in badje want hij heeft de droge huid van ons geërfd helaas. Verleden week was mijn man een keer erg laat thuis en heb ik Florian onder de douche meegenomen en mijn man stond met de badcape klaar zodat hij niet afkoelde en kon hij hem direct aankleden terwijl ik me deed afdrogen. Dat was heel erg bijzonder maar ik vond het ook wel een beetje eng want je bent dan toch beiden spekglad en was bang dat hij zou vallen maar dat viel achteraf wel mee. Zijn hoofdje heb ik niet onder de straal gehouden, volgens mij is dat ook niet goed omdat ze dan water inademen via de neus aangezien baby's de eerste maanden alleen via de neus ademen. De rompertjes die hij nu heeft zijn echt te klein aan het worden dus het is niet erg als maat 56 iets groter uitvalt, hij heeft nu 50/56 en dat is echt te krap aan het worden al
Wat een reus dan al! Wij zijn beide best lang 1.80 en 1.85 en dacht ook wel een lange baby te krijgen. Maar ze past nog steeds in maatje 50. Van het weekend eens kijken of we samen kunnen douchen. Ik doe ze ook maar 2-3 x in de week echt in bad hoor. Maar wel elke dag met washandje. Daarna lekker olie erop. Vind die van zwitsal best fijn.
Ja ik ben ook lang, bijna 1,80, maar de mannen in mijn familie zijn allemaal groter dan 2 meter dus denk dat Florian dat geërfd heeft Hij heeft ook de grote voeten van mijn familie geërfd want de babypantoffelen krijgt hij al niet meer aan Hij groeit echt snel, was bij geboorte 53 cm en 3685 gram en afgelopen maandag hebben we hem gewogen en gemeten en was hij 55 cm en 4400 gram! Dus hij draagt nu al kleding maat 56! Gaat me toch wel een beetje te snel Terwijl mijn man vrij klein is 1,75 m en de mensen in zijn familie zijn allemaal vrij klein dus denk dat Florian het meeste van mij weg heeft Hij lijkt ook sprekend op mij als baby, echt als 2 druppels water! Ik vind Zwitsal niet fijn, daar droogt zijn huid nog meer van uit, maar daar staat Zwitsal ook om bekend, ik gebruik nu babyolie van Bumblies en die is wel fijn en ruikt ook hetzelfde als Zwitsal. Ik doe hem ook nog elke dag inoliën want hij heeft echt een droog huidje.
Ik heb jou idd ook weleens voorbij zien komen spruitjes. Gezellig dat je er ook bij bent. Waren soms vervelende dingen in topics ja, gelukkig gaat het de laatste dagen goed. Ik zat er echt doorheen. Vandaag naar cb geweest en alles in orde. Over een maand alweer de eerste prikjes, bah. Maar ik mag ze zelf prikken (ben doktersassistente), want ik weet zeker dat ik het beter kan Net lekker gewandeld, wat een heerlijk weer! En Dafne valt ook meteen in slaap in de bak. Douchen hebben wij 1x gedaan met haar. Vond t ook wel eng en helemaal niet zoveel makkelijker dan in het badje. Daar zijn we ook met zn tweeen in 20 mee klaar. Leuk he, shoppen! Ik kan het ook niet laten. Net is mn pakketje van Prenatal bezorgd, dus gelijk even kijken!
Dat is handig dat je die vaccinaties zelf mag zetten Liekje, ik ben verpleegkundige en kan ook prikjes zetten maar ben al helaas 7 jaar afgekeurd en dus durf ik het niet goed meer. Ik mag komende maandag voor het eerst naar het CB en ben erg benieuwd, vindt het wel spannend allemaal
Het viel mij erg mee bij cb. Had nu de arts en die was een stuk jonger dan de vpk die 2x aan huis is geweest die mij adviseerde in te bakeren en dat 20 minuten huilen gerust mag. Heb echt spijt dat ik daarnaar geluisterd heb. De arts zei dat zoals we het nu doen prima is. En dat ze vanzelf wel in dr eigen bed wil. Ik vertelde dat Dafne overdag op dr buik ligt en verwachtte een preek, maar ook die bleef uit. Ze zag ook dat ze al erg sterk in dr nek is en zelf dr hoofd kan draaien. Gek eigenlijk dat je bij dezelfde instelling verschillende adviezen krijgt over dat huilen. Inmiddels lees ik overal op internet dat dat lange huilen helemaal niet goed is.
Ja dat vind ik ook vreemd allemaal tegenstrijdige adviezen, ik vind dat ze wel een lijn moeten trekken binnen een CB. Ik heb hier alleen bij de intake de verpleegkundige in huis gehad toen Florian 2 weken oud was en verder niet, nu maandag komen we bij de arts voor de eerste keer. Ik verwacht geen gekke dingen maar wil wel dat er gekeken wordt naar die rode vlek in zijn nekje want ik krijg het niet weg, de ene keer dan is het minder rood en lijkt het weg te zijn en de volgende dag is het vuurrood dus ik snap er niks van. Sowieso wil ik graag weten tot hoe ver ik de voeding mag ophogen, hij drinkt nu 6 keer 130 cc per dag maar dat zal op een gegeven moment opgehoogd moeten worden als hij meer honger krijgt en heb geen idee wat het maximum is, dus dat wil ik wel graag weten. Verder verwacht ik dat het goed is want hij doet het echt heel erg goed en is goed gegroeid. Vroeger kreeg je de adviezen om je kindje te laten huilen maar tegenwoordig is dat achterhaald. Ik laat hem ook wel eventjes huilen als ik merk dat het gewoon van vermoeidheid is want ik weet dat hij dan meestal na 10-15 minuutjes wel in slaap valt en als ik met hem ga tuttelen dan raakt hij oververmoeid en jengelig, dan valt hij helemaal niet meer in slaap.