Tweelingmoeders: wanneer eigen kamer?

Discussion in 'Mama en gezin' started by Champetter, Aug 12, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Champetter

Champetter VIP lid

Mar 5, 2013
    6,825
    3,809
    113
    Voor de tweeling mama's onder ons. Ik heb een j/m twin die deze winter 2 worden. Slapen samen op de kamer. De één slaapt beter als de ander. Maar degene die het langste slaapt heeft weer troost aan degene met naar bed gaan. Dus m slaapt korter, kan wel alleen naar bed, j slaapt langer en gaat het liefste met zus naar bed.

Voor de ochtend rust en straks met 2 open bedden ipv ledikanten lijkt apart me beter. Wanneer zijn jullie de kindjes gaan scheiden?

2. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Hier al met 8 weken.
    Was wel noodzakelijk want onze ene dochter was echt een slaapkop en de ander had daar wat problemen mee.
    Ik vind het nog steeds prettig dat ze apart liggen en hun eigen kamer hebben, ik denk ook dat dat later een plek voor ze gaat zijn waar ze tot rust kunnen komen zonder elkaar in de weg te zitten.
    Scheelt misschien ook dat ze twee-eiïg zijn.

3. Duda

Duda Actief lid

Nov 13, 2009
    408
    8
    18
    utrecht
    Toen ze 3,5 jaar waren kregen ze peuterbedjes en kreeg mijn dochter haar eigen kamer. Wanneer oma komt oppassen, logeert ze bij haar broers. Ze vindt het veel leuker bij haar broers, dus logeert ze nu al een paar maanden bij haar broers. Dus eigenlijk met 5,5 jaar slapen ze nog steeds met zijn drietjes bij elkaar.

4. cc93

cc93 Bekend lid

Oct 10, 2010
    996
    2
    18
    Mijn tweeling is met 18mnd op aparte kamers gegaan.
    Vanwege verschillend slaapritme. De een kletst graag voor het slapengaan en slaap langer in de ochtend, de ander slaapt liever gelijk en wordt in de ochtend eerder wakker.

Ze slapen nu nog in een ledikant (2,5jr), als ze naar een groot bed gaan wil ik ze eigenlijk weer samen leggen. Dan hebben we weer een kamer vrij.

5. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Mijn broertjes pas met 11 jaar :)

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wij hebben 4 slaapka,ers en de tweeling komt dus tot we gaan verhuizen bij elkaar op de kamer. Want de andere optie, om de meisjes met 6 jaar leeftijds verschil of de jongens met 4,5 jaar verschil bij elkaar te leggen lijkt ons niet zo praktisch.

7. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

Apr 21, 2014
    2,083
    295
    83
    Emmeloord
    Hier helaas samen slapen niet gelukt. Ze slapen als sinds paar maanden apart. Beide een andere behoefte. En dat met één eiïg tweeling. Nu slaapt gelukkig de een door. De ander ligt op haar eigen bed of naast mij. Ik zou ze juist weer graag samen hebben hihi. Het is hier en grote kamer voor een kleine peuter.

Helpt het misschien om een grote knuffel in bed te leggen waar de moeilijke slaper steun aan heeft? Of uitzoeken van eigen beddengoed oid.... Geen ervaring zoals je leest. Maar even een gedachte

Share This Page