Niet gerustgesteld door pretecho

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lisa890, 10 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisa890

Lisa890 Fanatiek lid

28 aug 2018
    1.928
    2.408
    113
    Vrouw
    Alweer een topic door mij geopend, sorry dames..
    Gisteren kreeg ik erg pijnlijke steken (zie ander topic).
    Ik heb de vk gebeld en ze maakte zich geen zorgen omdat ik geen bloedverlies heb. Als ik toch persé een echo wilde moest ik langs spoed binnen maar in mijn ziekenhuis loopt de wachttijd daar vlug op tot 3 of 4 uur..

Ik weet dat ik waarschijnlijk overdrijf maar omdat ik overbezorgd ben ben ik even een pretecho gaan laten doen, ik mocht meteen langskomen.
    Hartje klopt goed, af en toe aan het bewegen ook.
    Maar toen deed ze een meting en die kwam op 30mm.. 7 dagen geleden had ik een echo bij de gynae en toen kwam de meting op 28mm.
    Ik vertelde dit en ze zei dat het kwam omdat ze de beentjes niet mee meet, maar dat doet mijn gynae ook niet, daar gaat de meting ook van kruin tot stuit..
    Ze zag ook iets "vreemd rond" naast het vruchtje dat ze zogezegd nog nooit had gezien. Ik dacht ja dat is toch gewoon de dooierzak of een restant ervan? Maar volgens haar dus niet..

Kortom, opgelucht dat het hartje sterk ging maar die meting zit me zo dwars nu.. wat als er nu toch een achterstand is :(

Wat denken jullie? Zorgen maken of loslaten? Ik vind het moeilijk en wou dat ik gewoon kon genieten ipv dit gepieker!

Bijgevoegde bestanden:

2. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Dat bolletje is idd het dooierzakje.
    Dat andere is de navelstreng maar er lijkt nog iets te zitten idd. Is het er zeker maar 1?

3. Lisa890

Lisa890 Fanatiek lid

28 aug 2018
    1.928
    2.408
    113
    Vrouw
    Ja ik heb al 2 echo's gehad bij de gynae en er was toch maar 1tje te zien.
    Die navelstreng zie ik zelfs al niet, ken er duidelijk niets van :oops:
    Wel al blij om horen dat dat bolletje inderdaad gewoon de dooierzak is..
    Zou jij je zorgen maken om de meting of moet ik er van uit gaan dat ze niet juist heeft gemeten?

4. lovejay

lovejay Bekend lid

19 sep 2014
    728
    455
    63
    20191010_112621.jpg
    Dat bolletje is inderdaad een dooierzak, die was bij mijn echo ook te zien. Vorige zwangerschappen beide nooit gezien en ik maakte mij ook in het begin zorgen of dit normaal was.
    Ik zou mij nog niet al te veel zorgen maken over de meting persoonlijk. Het is nog millimeter werk dus dat kan soms iets afwijken met meten. Soms lopen ze iets achter, soms iets voor.
    Bij mij was het ineens 5 dagen verschil met eerste meting waardoor ik meteen dacht dat het niet goed was. Uiteindelijk loopt hij nu weer totaal een week voor dus prima ingehaald;)

Hier mijn foto met dooierzak ;) dat grote bolletje. 20191010_112035.jpg

Lisa890 vindt dit leuk.
  5. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.252
    12.628
    113
    Vrouw
    Als je zorgen maakt neem deze echo eventjes mee na de vk dat ze er na kan kijken..

6. Lisa890

Lisa890 Fanatiek lid

28 aug 2018
    1.928
    2.408
    113
    Vrouw
    Ja dat was ik inderdaad ook van plan.
    Als ik de echo van vorige week en vandaag naast elkaar leg lijk ik toch een verschil in ontwikkeling te zien maar ik weet het niet goed..
    Die van vorige week was inwendig, die vandaag uitwendig.

Bijgevoegde bestanden:

7. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.252
    12.628
    113
    Vrouw
    @Lisa890 De baby is gegroeid en een goed duidelijk kloppend hartje is dat is belangrijkste! En vergeet niet iemand die pretecho maakt heeft vaak geen verdere mediche achtergrond. Ze kan een echo maken het meten en dat is het ook vaak wel. Als je niet vertrouwd dan zou ik de foto na je vk mailen of ze er na wil kijken..

8. Lisa890

Lisa890 Fanatiek lid

28 aug 2018
    1.928
    2.408
    113
    Vrouw
    Zie jij aan de foto's dat het gegroeid is? Je hebt vast gelijk, ze zal niet even goed gemeten hebben dan mijn gynae.. ik heb ook maar 1 ding nodig om helemaal in piekermodus te gaan.. bedankt om mee te kijken :)

9. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.252
    12.628
    113
    Vrouw
    @Lisa890 Probeer er vertrouwen in te hebben hoe moeilijk het soms ook is. En probeer te genieten. Er gebeurt heel veel in je buik nu, ja baarmoeder groeit dat kan je ook aan je banden voelen idd(las eventjes je andere topic nog) en de vk is er om je gerust te stellen...! Rustig aan

Lisa890 vindt dit leuk.
  10. Lisa890

Lisa890 Fanatiek lid

28 aug 2018
    1.928
    2.408
    113
    Vrouw
    Ik ga mijn best doen om het los te laten voorlopig.. er is inderdaad veel aan het gebeuren daarbinnen zo te voelen, dat zal vast wel een goed teken zijn..

11. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Bij medische twijfels echt geen pretecho gaan doen, zij kunnen dat niet medisch interpreteren. Dus beter een paar uur wachten en een echo bij iemand die goed weet waar te kijken, wat te checken etc. Qua meting kan het ook prima zo zijn dat de gyn nauwkeuriger meet dan een echoscopist van een pretecho. En een paar mm verschil kan al heel wat uitmaken natuurlijk.

12. Lisa890

Lisa890 Fanatiek lid

28 aug 2018
    1.928
    2.408
    113
    Vrouw
    Ja je hebt natuurlijk gewoon gelijk, dat is een fout die ik bij deze dus niet meer ga maken..

13. lovejay

lovejay Bekend lid

19 sep 2014
    728
    455
    63
    Ik zie wel verschil in 1 week hoor:oops:
    Onzekerheid kan je heel gek maken.. maar probeer een beetje te genieten!

Lisa890 vindt dit leuk.
  14. Vogelmeisje

Vogelmeisje Fanatiek lid

3 mei 2010
    1.036
    303
    83
    Hee dametje, het is reuze spannend en dat herken ik na mijn iui's ook toen ik eenmaal goed zwanger was. Ik Kon het moeilijk loslaten en vertrouwen in mijn lijf was er na 4 jaar mm niet Zo. Een vriendin gaf de houden tip:
    Je kindje doet heel erg zijn best om te groeien, geef je kindje positieve gedachten Mee ipv van 'ik weet niet of het goed groeit'. Mij hielp deze uitspraak Als ik weer eens zorgen ging maken:)

Lisa890 en Loveischocola vinden dit leuk.
  15. Lisa890

Lisa890 Fanatiek lid

28 aug 2018
    1.928
    2.408
    113
    Vrouw
    Ja dat is ook zo, ik heb maar weinig vertrouwen meer in mijn lichaam jammer genoeg..
    Positief denken helpt me er vaak ook uit, ik heb enkele meditatie filmpjes op youtube gevonden vol positieve bevestigingen, soms helpt dit wel, maar soms ben ik er ook te nuchter voor :rolleyes:
    Ik denk dat het wel zal beteren eens ik de kleine kan voelen.. dat hoop ik toch :)

16. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Hee! Probeer je wat minder zorgen te maken. Stress is niet goed voor jullie beide ;)
    Je kunt de app van vgz downloaden. VGZ Mindfulness heet die. Staan heel wat oefeningen op, zal vast iets bij staan wat je aanspreekt.

17. Vogelmeisje

Vogelmeisje Fanatiek lid

3 mei 2010
    1.036
    303
    83
    Dat is zeker waar hoor, als je je kindje voelt bewegen Dan is dat echt een geruststelling!
    Dat ervaar ik ook nu ik weer zwanger Ben, de eerste 3 maanden zijn vreselijk spannend pff! En sinds ik het kindje voel bewegen voelt dat veel relaxter. Nog even volhouden :)

18. Lisa890

Lisa890 Fanatiek lid

28 aug 2018
    1.928
    2.408
    113
    Vrouw
    Even een update, mijn vk was er niet vandaag dus had ze een mailtje gestuurd. Kreeg daarstraks telefoon dat ze het had doorgegeven en dat ik mocht langskomen! Ik ben helemaal gerustgesteld, de meting kwam op 10+4, zoals het moet zijn!
    Ik heb mijn les nu wel echt geleerd met de pretecho.. daar ga ik nooit meer heen.
    Ben zo opgelucht en blij dat ik nog mocht langsgaan vandaag ❤

19. Marlau

Marlau Fanatiek lid

2 jun 2015
    1.972
    1.191
    113
    Fijn dat je even langs mocht komen en het in orde lijkt te zijn!
    En nu proberen los te laten voor zo ver dat kan.

Lisa890 vindt dit leuk.
  20. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Wat fijn zeg!!

Lisa890 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina