Schildklier na bevalling

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Sophy, 5 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.879
    2.879
    113
    Noord-Holland
    Ik ben nu alvast op zoek naar info over m'n schildklier na de bevalling. Ben lichte hypo. Wat is de normale manier van medicatie nemen? Gewoon weer terug naar de oude pre-zwangerschap dosering? En dan na 4-6 weken controleren? Is er ook een kans dat m'n schildklier na de bevalling anders werkt als voor de zwangerschap?

2. justxme

justxme Bekend lid

27 mrt 2013
    671
    0
    0
    Als ik jou was zou ik dat bij je arts navragen.. dat moet je niet zelf gaan uitproberen of uitgaan van hoe anderen het hebben gedaan.
    Alleen iemand die daar een opleiding voor heeft gedaan en jou situatie kent kan daarover beslissen.

3. AnneChristine

AnneChristine Actief lid

12 nov 2012
    301
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik ben het eens met justxmy. Maar bij mij ging het zoals je schrijft. Gelijk na bevalling terug naar oude dosis en na zes weken prikken.

4. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.879
    2.879
    113
    Noord-Holland
    Is er nog iemand met echte informatie?

5. twinny2014

twinny2014 Bekend lid

25 jul 2012
    761
    0
    0
    Hey Soph, jij hier :D

Volgens mijn schildklier informatieboekje kan de moeder de dag na de bevalling haar oude dosis medicatie weer gebruiken, als de ophoging niet meer dan 25% is geweest.
    Na 2 maanden dan opnieuw je waardes bepalen, maar ik zou dat persoonlijk lekker eerder laten doen.

Zal ik het anders voor je inscannen en mailen?

6. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ja, terug naar de oude dosis, ik geloof 1 of juist 3 dagen na de bevalling. Altijd wel in overleg met je endocrinoloog of internist.

Je schildklier kan anders gaan werken, dus inderdaad 4-6 weken na de bevalling weer bloed prikken.

7. Wollywell

Wollywell Bekend lid

31 okt 2010
    547
    0
    16
    Zuid-Holland
    #7 Wollywell, 6 jun 2013
    Laatst bewerkt: 6 jun 2013
    Maar wat verwacht je dan aan informatie?
    Dat is per persoon verschillend, dat kan een ander (die geen arts is) niet voor je bepalen.

Ik moet ook na de bevalling terug naar de normale dosering en na 6 weken bloedprikken.

8. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Verschilt per persoon, elk persoon, elke situatie is anders..

Hier tot 4 maanden na de zwangerschap dezelfde dosering geslikt en nu na 5 maanden pas 0,25 lager terwijl sommige direct na de bevalling 0,25 lager gaan.. is dus geen peil op te trekken ;)

Na de 1e zwangerschap werkte schildklier te traag en stopte ermee..
    Nu na de 2e werkt hij ineens te snel, maar heb nu schildklierontsteking en waarschijnlijk stopt hij er elk moment mee...

Nu elke 6 weken TSH en FT4 prikken.

Geen een iemand kan je dus een juist antwoord geven omdat het gewoon per persoon verschillend is..

afwachten dus ;)

9. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.879
    2.879
    113
    Noord-Holland
    Bedankt :) Hier kan ik wel wat mee.

Deel Deze Pagina