Tweelingzwangerschap

Discussion in 'Zwangerschap' started by ffff, Aug 11, 2019.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ffff

ffff Bekend lid

Oct 9, 2012
    911
    545
    93
    Hoi allemaal,

Ik weet sinds een paar weken dat ik een tweeling ga krijgen. Langzamerhand krijgt het wel meer een plekje, maar af en toe blijft het me zo verschrikkelijk aangrijpen. Vooral in de nacht. Kom ik de zwangerschap wel zonder schade door, en de kindjes, en hoe moet dat in de kraamtijd met ook al een peuter van dan net 3, ik ben zzp-er en kostwinnaar en hoe moet dat nu met meer kosten en minder inkomsten want waarschijnlijk vroeg met verlof, aaaarrgh.. Ik probeer er overdag veel over te praten zodat het me 's nachts niet aanvliegt, maar het blijft toch gebeuren. De meeste nachten slaap ik maar 4-5 uur en langzamerhand breekt het me op ook t.a.v. werk. Zeker i.c.m. misselijkheid, snel rugpijn, continu honger, licht ik hoofd bij opstaan etc.

Zijn er tweelingzwangeren en -mama's die me zijn voorgegaan en dit herkennen? Tips? Wordt het beter? :$ Nu 10 weken.

2. Sunny37

Sunny37 Actief lid

Dec 11, 2017
    219
    146
    43
    Female
    Zelf heb ervaring. Maar kan me goed voorstellen. Het komt vast allemaal goed. Wel erg begrijpelijk hoe hij je voelt. Ik zou om de kosten te drukken, wat je nodig hebt op een verlanglijst zetten, bijvoorbeeld via bol.com Zodat mensen weten wat je nodig hebt. Goede zwangerschap gewenst

3. roever

roever Niet meer actief

Is er een partner in beeld?
    Want als je dan kostwinner bent zou je partner misschien dagje minder kunnen gaan werken oid?
    Of zelf minder gaan werken... want ik denk niet dat het verschil maakt qua tijd/werk of je nu 1/2/3 kindjes hebt... :)
    Over bijv twee jaar zou je dan weer meer op kunnen pakken oid.

Zelf geen tweelingen, maar denk dat je t zo duur maakt als je wilt

4. Mommyofthree

Feb 12, 2019
    65
    24
    8
    Female
    Ik heb zelf ook een tweeling en ik moet zeggen, ook wij waren erg geschrokken toen we het voor het eerst hoorden.
    Natuurlijk zijn de kosten wat hoger bij een tweeling, maar je kan het inderdaad zo duur maken als je zelf wil. Wij hebben toen veel gekregen en via marktplaats aangeschaft..

Weet je al of het een eeneiige of twee-eiige tweeling wordt? Bij een eeneiige tweeling heb je meer kans dat je sneller uit de roulatie bent ivm complicaties, maar dit hoeft bij een twee-eiige tweeling echt niet zo te zijn..

Veel succes en probeer ook te genieten.. Het is echt heel bijzonder en ondanks de zorgen is het zo mooi om mee te maken!

5. Marvy

Marvy Lid

Aug 11, 2019
    50
    86
    18
    Female
    Kijk eens op de website van het uwv. Er is veel mogelijk mbt verlof en die regels zijn uitgebreider wanneer je een tweelingzwangerschap hebt. Ook als zzp-er. D.w.z. Ruimer verlof etc.

Als werknemer wordt je salaris ook vergoed (na 25 weken geloof ik,) als je ziek bent dmv je zwangerschap. Of dit als zzp-er ook zo is weet ik niet, maar dat is zeker het uitzoeken waard! Gelukkig kan er heel veel in Nederland

Veel succes met je zwangerschap! Ik hoop voor je dat je het snel een beetje los kan laten zodat je beter slaapt:)

6. julia80

julia80 Fanatiek lid

Jan 11, 2014
    4,629
    2,405
    113
    Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik kan me goed voorstellen dat je gestrest ervan bent. Super vervelend dat je ‘s nachts zo weinig slaapt.
    Ik zou vooral met je partner in gesprek gaan. Het is nu eenmaal zo dat je met een tweelingzwangerschap vaak veel eerder al uitvalt/moet stoppen met werken. Daar zou ik wel realistisch ien proberen te zijn en dus kijken wat er mogelijk is bij je partner. Veel succes en hopelijk een voorspoedige zwangerschap!

Share This Page