Tweestanden buggy Kruidvat...is het wat?

Discussion in 'De babyuitzet' started by Mikki77, Jan 20, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mikki77

Mikki77 VIP lid

Nov 17, 2007
    5,698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik wil er een goedkope eenvoudige buggy bij kopen, voor als ik met mijn kleine naar de stad ga. Ik heb een kleine kofferbak, en ik vind het zo'n gesjouw en gedoe met de gewone buggy, want ik moet die helemaal uit elkaar halen voordat ik hem in de auto kwijtkan.
    Nu zag ik een tweestanden buggy op de site van het kruidvat, en vroeg ik me af wat de ervaringen met deze buggy zijn? Zijn ze klein en eenvoudig op te vouwen in de kofferbak? En zijn ze eventueel ook op de fiets mee te nemen, met zo'n fietsdrager erbij, of zijn ze daar te groot voor? Het gaat dus om deze buggy:

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Hij lijkt wel op onze Blokker-buggy.
    Het is best een aardig ding, maar echt goed kan ik het niet noemen. In vergelijking met de duurdere buggy's dan. Voor de prijs is het wel redelijk.

Die 2e stand vind ik in ieder geval prut, mijn zoontje ligt dan heel raar, de rug wel naar beneden, maar zijn hoofd niet zover. Dus hij ligt dan in een balletje.

Het zitvlak is ook niet echt stabiel, het is zacht, dus ze hangen er meer in, dan dat ze zitten. Zeker als ze jong zijn. Onder het jaar hoef je deze niet te gebruiken denk ik. Nu, met 2,5 gaat het wel goed, maar voor meer dan 1a2 uur gebruik ik hem niet.

Ik heb hem nu standaard in de kofferbak liggen, daar past hij net in qua breedte. Ook op de fiets nam ik hem wel mee, maar eigenlijk was hij daar al te zwaar/groot voor..

Dus zoals je leest: als het dezelfde is, dan kun je misschien beter voor een paar tientjes extra toch een fatsoenlijke buggy kopen. Deze werkt hier prima, maar voor 20 euro meer heb je waarschijnlijk iets wat beter werkt.

(wij hebben ernaast nog een kinderwagen Queeny speedi XS, waarmee we langer wandelen, maar die is groot met opvouwen, en kan sowieso niet mee op de fiets)

3. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,037
    1,857
    113
    Provincie Groningen
    Ik weet niet hoe duur deze buggy is?
    Maar ik zag dat iemand bij 'gratis en aanbiedingen' had gezet dat de Hema buggy maar 20 euro was.
    Deze heeft ook meerdere standen.

4. lizab

lizab Fanatiek lid

May 7, 2007
    3,467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    wat een verschrikkelijk ding is die buggy.

Ik heb hem in de aanbieding nieuw bij kruidvat gekocht, en heb er echt 1 keer mee gelopen. Wat liep dat ding beroerd zeg.
    Ik zou hem echt afraden. Kun je er beter wat meer bij leggen en een goede kopen.

5. Mikki77

Mikki77 VIP lid

Nov 17, 2007
    5,698
    0
    36
    Noord-Holland
    Oké...die buggy is dus niet veel soeps lees ik al. Nu zag ik op mp ook een tweedehands (zo goed als nieuwe) maxi taxi buggy. Misschien is dat beter?

6. odet

odet Niet meer actief

mijn oppas heeft hem ook (tja, ze gebruikt hem hooguit 1 e per week, dus ik heb geen dure voor haar gekocht)
    ik hoor haar niet klagen

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik heb geen idee of hij fijn loopt enzo. Enige dat ik wel weet, gezien mijn nichtje er een heeft is dat er echt haast zo goed als geen steun in zit (zitgedeelte maar vooral ook het rug gedeelte, dat zakt gewoon rond als de kleine erin zit). En wat ik ook weet, is dat hij niet klein op vouwt. Zij kan hem namelijk in haar auto niet kwijt, terwijl onze maclaren duo buggy wel in haar auto past.

Share This Page