Ik word maar niet ongesteld

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door senna1979, 19 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. senna1979

senna1979 Fanatiek lid

3 feb 2006
    1.496
    0
    0
    verpleegkundige op een woongroep voor mensen met e
    Zuid Holland
    Hoi Mirjam en Japke,

Allereerst wil ik zeggen dat ik jullie rubriek zeer leerzaam vind, ik heb hier al veel geleerd!

Ik heb een vraag; ik ben 1 januari 2006 ongesteld geworden, ik ben hierna gestopt met de pil, 20 februari heb ik van mijn huisarts een tiendaagse kuur Primolut voorgeschreven gekregen.
    Na deze kuur ben ik drie dagen "ongesteld" geworden, met zeer weinig bloedverlies (ik had het bij wijze van spreken met 1 tampon afgekund).
    De huisarts had mij verteld dat ik waarschijnlijk na deze kuur regelmatig ongesteld zou worden.
    Ik vraag mij nu af of dat ik weer langs de huisarts moet gaan of dat ik gewoon moet afwachten (ik weet dat ik aan het ontpillen ben).
    Denk je dat ik die drie dagen geringe bloedverlies als ongesteldheid moet rekenen?
    Alvast bedankt voor het beantwoorden

Groetjes van Senna

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Senna,

ik denk dat je die drie dagen wel als ongesteldheid mag rekenen ja. Ontpillen kan een half jaar(of nog langer) duren, dus het is niet gek dat je cyclus nu weer zo lang is. Je mag het afwachten maar als je dat verevelend vindt kun je nog eens een afspraak maken met de huisarts over een nieuwe kuur primolut.

Mirjam

3. senna1979

senna1979 Fanatiek lid

3 feb 2006
    1.496
    0
    0
    verpleegkundige op een woongroep voor mensen met e
    Zuid Holland
    Hoi Mirjam,

Ik was er vergeten bij te schrijven dat ik niet zwanger ben, ik heb gisteren nog getest.
    Bedankt voor je antwoord.

Groetjes Senna

Deel Deze Pagina