zoveelste vraag over zindelijkheidstraining

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Debbie81, Jul 22, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Debbie81

Debbie81 Fanatiek lid

Nov 13, 2011
    1,338
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben ook toe aan wat advies,
    had mijn vraag ook elders al gezet in een ander toppic maar daar word niet op gereageerd vandaar dat ik er zelf eentje open..

Zoonlief poept vanaf zn 2e jaar al op het potje. Geeft dit ook zelf aan dat hij moet poepen. Hij stond een keer zo te persen in zn luier dat het hem zeer deed, dus momend aangegrepen en hem op het potje gezet en vanaf dat momend poept hij op het potje en dit gaat super goed.

Plassen is een ander verhaal....
    Plassen op het potje doet hij wel (op vaste tijden) maar als we tussendoor hem vaker op het potje willen zetten weigerd hij, kijk ik een half uurtje later in zn luier en heeft ie daar dus een volledige plas in laten lopen.
    Ik heb van alles al geprobeerd het afgelopen jaar...
    -De 'vaste'momenten dus uitbreiden... wat zoonlief niet accepteerd...
    - Luier uit laten en hem laten kennismaken met het natte onderbroeken gevoel.... werkt ook niet. hij plast gerust 3 x in het uur kleine beetjes...
    - heb hem bewust een tijdje in zn natte broek laten lopen en net zo lang gewacht totdat hij het vervelend ging vinden...Nou dan kan ik dus wachten totdat ik en ons weeg want na een half uur geeft hij nog niks aan..een natte broek interreseerd hem niet.
    - Beloningsvel in het leven geroepen met stickers plakken, afgesproken welke beloning eraan vast hing.... Dat ging super goed....wel eens waar voor 1 week toen was hij erop uitgekeken helaas en zijn we weer terug bij af.

-Hij kan wel heel goed een plas ophouden soms is zn nachtluier helemaal droog en doet hij een super grote plas op het potje en dan prijs ik hem ook de hemel in..

- Nu is het mooi weer dus ik weer een poging wagen, potje in het zicht maar hij staat gewoon op de straat te plassen of dat de gewoonste zaak van de wereld is... Zeg dat dat het potje daarvoor staat en zet hem daar dan op maar dat interreseerd hem dan niet zo veel, ik zie dat hij dan nog niet klaar was met plassen op straat maar verder uit plassen op het potje doet hij dan niet.

Wat doe ik fout?
    Zou zo graag door willen zetten en hem zover krijgen dat hij het gewoon op gaat houden... en accepteerd dat wij hem op meer vaste tijden op het potje zetten.

Of is hij er misschien nog niet aan toe?? Hij word volgende maand 3.
    Kijk ik vind het al heerlijk dat ik geen poepbroeken meer hoeft te verschonen maar het zou zo fijn zijn als we hier ook verder mee kunnen gaan.

Hij weet wat er van hem verwacht word alleen staat hij hier vaak erg dwars tegenover...
    Dus wie heeft voor mij de gouden Tip??

2. Nyn

Nyn Fanatiek lid

Jan 14, 2013
    1,008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Loslaten, over een paar maanden weer proberen, en ondertussen blij zijn dat je geen poepluiers meer hoeft te verschonen..

3. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

Jul 4, 2011
    2,225
    2
    0
    Ik kan je zo niet zeggen wat je "fout" zou doen maar wat ik merk is dat ons zoontje zijn plas heel goed ophoud als we ergens zijn maar thuis laat hij het veel gemakkelijker gewoon lopen. Als ik vraag of hij moet plassen dan roept hij nee en vervolgens staat hij een minuut later buiten te plassen. Gister naar de efteling geweest. Zoontje zonder luier en veel verschoning mee genomen. Daar elke zoveel tijd even samen met mama plassen en hij is de hele dag droog gebleven. Heb hem niet 1 keer hoeven verschonen. Net thuis zie ik dat hij moet plassen dus ik vraag hem op zijn potje te gaan zitten. Hij roept heel hard dat hij niet hoeft te plassen en 2 minuten later staat hij buiten te plassen.

In zijn blote billen doet hij het thuis veel beter en gaat alles netjes in het potje. Heeft hij een broek aan dan heeft hij vaker ongelukjes. En zijn we ergens anders houd hij het wel heel goed op en gaat ongeveer elke 1,5 a 2 uur op het potje.

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Hier lukt het tot nu toe alleen nog in blote billen of alleen een onderbroek. Met een broek aan laat hij het al te vaak wel lopen.

5. Debbie81

Debbie81 Fanatiek lid

Nov 13, 2011
    1,338
    0
    0
    NULL
    NULL
    bedankt voor de reacties..
    Als ik het zo lees, zal het er wel bij horen.
    Ik laat het nog eff zoals het nu is, ga verder geen druk zetten en we zien het wel.

Share This Page