verslaafd aan zijn fopspeen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door wenrichtwan, 26 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wenrichtwan

    wenrichtwan Bekend lid

    5 feb 2011
    775
    1
    18
    Vrouw
    Activiteiten begeleidster
    Stadskanaal, Provincie Groningen
    Mijn zoontje is mu 2 maand oud en is heel erg verslaafd aan zikn fopspeen.
    Hij lan bijna niet zonder zijn fopspeen.
    Ook als hij slaapt en speen valt uit, moet hij huilen.
    Speen erin en hij slaapt weer verder.
    Herkent iemand dit?
    En hebben jullie tips, dat hij wat minder verslaafd raakt aan zijn fopspeen?
     
  2. Cygnet2

    Cygnet2 Niet meer actief

    Ja, een week lang de speen er vlak VOOR het in slaapvallen uit zijn mondje halen. Wij hebben dit ook gehad met onze dochter en dit een week lang gedaan (5-6 dagen) en dat heeft prima gewerkt. Ze moeten leren ook zonder speen in slaap te vallen maar het zuigen helpt wel bij het rustig worden en slaperig worden. Het kost even tijd maar het loont wel. Mijn zoontje deed dit uit zichzelf en nooit problemen gehad... dochterlief had even hulp nodig maar inmiddels is ze bijna 11 maanden en we hebben nooit gedoe met de speen (die ze dus wel gewoon heeft in bed)

    Oja, en de speen niet 'zomaar' geven... alleen met slapen en groot verdriet.
     
  3. Diamaria

    Diamaria Bekend lid

    10 mrt 2009
    586
    0
    16
    Hoi :)

    Ons zoontje had dit ook wel...
    Denk dat het wel minder wordt als ze wat ouder worden, en ze dus ook minder zuigbehoefte hebben. ;)

    Bij ons zoontje is dat wel het geval.. die heeft m nog wel, maar veel minder ;)

    Groetjes! xx
     
  4. veghelsemeid

    veghelsemeid Fanatiek lid

    3 aug 2008
    2.083
    0
    0
    huisvrouw
    veghel
    kayro hier nu vanaf donderdag geen fiep(speen) meer

    was al wel begonnen met op de dag de speen weg te laten

    en nu dus de speen weg gegooid

    en het gaat prima hier
     
  5. adi

    adi Niet meer actief

    Je kunt ook bepalen wanneer je een speen geeft. Bijv bij erge zuigbehoefte (de eerste maanden), en bij slapengaan om rustig te worden.
    Hier hebben ze vanaf 3-4mnd alleen een speentje in bed, en speen gaat ook nooit uit bed.
     
  6. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Justin wilde dat ding niet haha. En Carmen heel soms om idd in slaap te vallen of iig rustig te worden, maar meestal krijst ze zo hard dat ie weer uit valt en ik ga m er echt niet elke x weer in doen ;) Devin sabbelt er 3 minuten op en spuugt m dan weer uit met slapen.
     
  7. Cygnet2

    Cygnet2 Niet meer actief

    Tot 9 maanden hebben kinderen een natuurlijke zuigbehoefte dus met 10 maanden is heel wat anders dan met 2 maanden...
     
  8. Isis26

    Isis26 Niet meer actief

    Hier ook hoor kan er soms wel 1000000x naar toe maar zonder slaapt hij niet. Als hij de nacht in gaat geef ik nooit een speen en dat gaat meestal goed maar net was hij zo verdrietig dat ik hem wel gegeven heb.
     
  9. Susan27

    Susan27 VIP lid

    14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    Wij hebben eerst overdag geminderd met de speen alleen op troost momenten toen nog de speen gegeven en als hij slaperig werd.
    Daar in bed de speen eruit gehaald als hij in slaap was.
    Dus als hij een uurtje sliep haalde ik de speen eruit.
    Na 2 weken had hij de speen 's nachts niet meer nodig.

    Hij heeft hem nu alleen nog als hij huilerig is en in de kinderwagen als hij bijna in slaap valt.
    Na 4mnd is het speen gebruik vaak al minder dan in het begin
     
  10. Duchess

    Duchess VIP lid

    26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    In mijn zwangerschap zei ik altijd dat mijn kindje geen speen kreeg. Maar daar kwam ik al vrij snel van terug hahaha. Arme ding had echt extreme zuigbehoefte en we hebben dus al vrij snel de speen geintroduceert. De zuigbehoefte is hier vanzelf afgenomen en nu heeft ze hem alleen nog als ze naar bed gaat. En sinds een week duwt ze hem zelfs soms weg.
    Ik zou me er niet druk om maken dus. Maar niet gewoon 'zomaar' geven, wat je ook soms ziet. Alleen als het nodig is. :)
     
  11. red88

    red88 VIP lid

    3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier had ze ook heel veel zuigbehoefte, tot 9 maanden wel.
    Op alles wilde ze zuigen. Tot een half jaar kreeg ze 'm overdag nog wel eens, daarna alleen in bed, soms nog in de auto als ik langer weg moet.
    Hier valt ze volgens mij nooit in slaap met speen, ik hoef er ook niet heen om een speentje te geven (al slaapt ze niet door maar de speen wil ze dan niet). Soms pakt ze 'm s morgensvroeg weer maar vaak ligt ie naast bed.
     
  12. wenrichtwan

    wenrichtwan Bekend lid

    5 feb 2011
    775
    1
    18
    Vrouw
    Activiteiten begeleidster
    Stadskanaal, Provincie Groningen
    Ik ben benieuwd hoelang die extreme zuigbehoefte bij hem gaat duren!
    Wil het straks ook inderdaad gaan afbouwen.
     
  13. sassie25

    sassie25 Fanatiek lid

    15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Tycho die kon ook alleen maar slapen met zijn speen. En hij had ook een grote zuigebehoefte. Dus on de eerste 2-3 maanden had hij dat ding de hele dag bij. Maar op ene gegeven moment heb ik dat ding overdag weg gelaten en alleen gegeven op het moment dat hij echt moe was en in bed om in slaap te vallen.

    Nu heeft hij dat ding alleen nodig in zijn bedje en vraagt er de hele dag verder niet om.

    xxxx
     
  14. misa

    misa Niet meer actief

    Ik zou het gewoon laten gebeuren. Leer je straks wel weer af. :)
     
  15. kleintje88

    kleintje88 VIP lid

    17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Wij hebben ook een meisje die eigenlijk vanaf dat ze 1 dag was enorme zuigbehoefte had.... En dus ook toen al een speen kreeg!
    Op een gegeven moment is het minder geworden!

    Nu heeft ze hem overdag niet meer (behalve als ze moe is dan gaat ze hem pakken en weet ik dat ze moe is en meestal ook naar bed wil ) maar s'nachts nog wel en als ze overdag gaat slapen...
    Ik vind dat geen probleem ze vind het gewoon fijn om in slaap te vallen met een speen, over een tijdje zullen we wel proberen om hem helemaal weg te doen!

    Oh het is hier trouwens wel zo dat als ze slaapt ze hem vanzelf uit de mond laat vallen en hem niet meer nodig heeft...

    Misschien dat het bij jullie ook nog gaat veranderen ? Hij is natuurlijk ook nog maar zo klein!
     

Deel Deze Pagina