@hanneke veel succes maandag !! @ beautevill Ooh wat fijn nieuws. Leuk om te zien hè z'n ukje Op naar de 20 weken nu
Dankjewel meiden, het is idd erg bijzonder om te zien. Soms lees ik in andere forums verhalen over 12 weekse miskramen. Daar word ik een beetje bang van helemaal omdat we het net iedereen hebben verteld. Nu weet ik wel dat ik me niet gek moet maken maar soms haha. Hebben jullie ook last van stemmingswisselingen ? Ik kom in een keer heel goed voor mezelf op soms iets te goed. Herkenbaar ?? Liefs beautevil xxxx
@beautivil Heel soms komt er inderdaad een miskraam voor bij 12 weken zw. Maar ik zou mij hier niet druk om maken hoor. De kans dat het mis gaat is nihil na het zien van een kloppend hartje op jou termijn. Dus lekker gaan genieten De stemmingswisselingen begin ik nu last van te krijgen. Volgens mijn man doe ik al een week niets anders dan hem afkatten. Nou ik merk daar niks van hoor haha En doe ik het wel dan heeft hij het ook echt verdiend
Nee oke, soms denk ik aan de gekste dingen. Heb nu al een paar keer gehoord dat een collega van werkdagen met mij wil ruilen. Ik ga namelijk minder werken. Heb die collega verteld dat ik tegen die tijd zelf de dagen ga werken wat MIJ uitkomt. En dat ik niet de hele zwangerschap van haar en meerdere collega's aan moet horen dat zij zo ongelukkig werkt. Ze kan niet ruilen omdat haar andere parttime collega geen oppas heeft en bovendien al 11 jaar op dezelfde manier werkt. Heel gedoe dus maar door mijn hormonen ben ik nu assertiever dan ooit tevoren. Het lullige is dat zij dit ook bespreekt met een collega die zich overal mee bemoeit maar nooit met zichzelf. Ik red me er wel uit maar lastig vind ik het wel. Toen ik vd week vertelde op het werk dat ik zwanger was kwam de bemoeizuchtige collega me ff melden dat ik mn dagen dan maar met andere collega moest gaan regelen. Ja daag dat bepaal jij niet zei ik. Dat had ik normaal nooit tegen haar gezegd hoor haha . Door de hormonen ben ik assertief maar ook soms een behoorlijke kat. Bovendien belden ze me vorige week op of ik in sept wil beginnen met een bbl opleiding verzorgende IG. Nu wil ik dat dolgraag want ik was er al heel lang mee bezig. Maar heb uitgelegd dat dat nu niet gaat omdat ik zwanger ben en op 4 sept ben uitgerekend. Had een reactie verwacht van : "Oke jammer dan schrijven we je nu uit". Maar i.p.v daarvan mag ik ook na mn verlof beginnen dus in feb 2013!! Dus als ik me tegen die tijd weer goed voel en ik in het ritme van het kindje zit, heeft mijn collega er nog niks aan dat ik parttime ga werken . Maar das pas volgend jaar haha. Sorry voor het hele verhaal maar moest het even kwijt. Liefs beautevil
haha beautiful, herkenbaar hoor had ik net zo. Maar wel handig dat je kan werken wanneer jij dat wil, ik werk ook in de zorg maar doe gewoon alle diensten. vind dat zelf gelukkig niet zo erg en lekker afwisselend.
Gelukkig is het heel herkenbaar haha. Ik werk nu in 2 ploegen (na verlof weer in 3ploegen) in een vleesfabriek waar parttime werken niet vanzelfsprekend is. Tis natuurlijk een continuedienst en voor kids kiezen jullie zelf was altijd het credo. Nu heb ik de toezegging dat ik straks 3 dagen mag werken das wel een opluchting. Soms kunnen collega's onder elkaar ( bij ons de vrouwelijke) heel erg hard zijn. En vaak was ik daar niet erg tegen opgewassen maar het gaat me nu makkelijk af haha... Voel me gewoon erg opgelaten ben net zwanger en nu al gezeik omdat iemand anders de dagen wat lastig heeft geregeld. Vanavond heb ik een beebiefoon besteld bij bart smit die was eerst 80 en nu 40 euri. Was een internetaanbieding. Verder geshopt op marktplaats en geboden op een beebiekamer en een box. Liefs beautevil xxx
Nou ik ben weer terug.. heb een uur lang een gesprek gehad. Ze merkte dat ik best wel zenuwachtig was, en vertelde dat dit niet nodig was hihi.. Maar na 10 min was ik al vrij rustig en hebben we even gezellig gebabbeld. Er waren 50 mensen die gesoliciteerd hadden :O in 3 dagen tijd en ze heeft er een paar uitgepikt voor een gesprek, volgende week heeft ze nog een paar gesprekken en eind volgende week hoor ik of ik het geworden ben.
Spannend Hanneke! Hier zat de schrik er gisteren even flink in. Ik had met korte tussenposen steeds een hele harde buik, die soms ook echt pijnlijk waren. Gelukkig werd het uiteindelijk wel minder toen ik op mijn zij in bed lag en ben ik in slaap gevallen. Vanmorgen had ik nergens meer last van. Maar ik vraag me nu toch wel af wat dit geweest kan zijn, het lijkt me nog te vroeg voor oefenweeen of niet?
@ hanneke, klinkt als ene goed gesprek en nu komt het ergste en dat is afwachten. @ guusje, zijn het geen indalings weeen geweest? dat hoor ik ook nog wel eens dat dat zo pijnlijk is, en als je twijfeld gewoon even de vk bellen hoor , daar zijn ze voor. de kleine meid moet toch echt nog even blijvenzitten. @ Hier, hie rook wer spannend nog anderhalve maand en dan is Anton zijn half jar contract alweer afgelopen dus nu afwachten wat ze willen bij het bedrijf ze wisten het namelijk zelf nog niet wat handig is dus bah spannend. afgelopen vrijdag mocht ik weer voor mijn infuus helaas nog niet zelf dus gelukkig wilde mams mee rijden en volgende keer hoop ik toch echt zelf te kunnen gaan mt scoot, woensdag komt er iemand van welzorg dus hoop dat er dan schot in de zaak komt, want ondertussen 6 maand verder en nog is hij er niet .
Oooh spannend Hanneke. Waar had je op gesolliciteerd heb ik denk ff gemist... Werk is altijd lastig, vooral als je nu niet weet waar je aan toe bent. Ik duim voor een contractverlenging Liefs Beautevil
haha beautiful, das idd wat anders dan de zorg hihi. heel goed dat je voor jezelf op komt hoor, je komt nu al gelijk op voor je kind je. Gelukkig heb je het in ieder geval al geregelt dat scheelt en vergeet ook niet dat je recht hebt op ouderschapsverlof he! @hanneke, spannend zeg, wat een kandidaten, hopelijk zit je er tussen. @guusje, gewoon even bellen hoor als je het niet vertrouwd. @blaine, toen ging het even snel maar nu weer zo traag, vervelend he. Hopelijk krijgen jullie met het werk van je man ook snel goed nieuws!!
@ peetjuhh : Ik ga me er eens in verdiepen in mijn rechten enz. Hier een slechte dag, werd vanmoren wakker met een zere keel geen stem en een kop vol snotzie. Werk afgebeld en eens een keer thuisgebleven ipv stoer doen en toch werken. Heb nu wel een klein hummeltje in mn buik. Mijn ploegbaas klonk niet begrijpend, vrijdag heeft ie me nodig en hij vroeg of ik vrijdag wel kon zijn. Ik zeg ga er niet vanuit want heb de griep te pakken. Toen reageerde hij een beetje raar. Maarja tis mijn lichaam en mijn zwangerschap dus hij heeft pech !! Liefs beautevil xxxx
Heey meiden, had het toen al een beetje gezegd maar ga niet mee dinsdag, hebben morgen een hele drukke dag dat ik alleen met nienke weg ga en ga nog meer doen van de week en dat terwijl we vakantie hebben. en ook een mama die niet zo fit is de laatste tijd maar daar horen jullie eerdaags wel meer over. wie weet dat ik dinsdagmorgen toch nog de geest krijg maar dan weet ik jullie wel te vinden!. verder alles goed met iedereen??