Meer mama's die wasbare luiers (gaan) gebruiken?

Discussion in 'De babyuitzet' started by mahdrent, May 25, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mahdrent

mahdrent Lid

May 25, 2015
    18
    0
    0
    ZZP'er
    Overijssel
    Hallo allemaal,

Zijn hier meer mama's die wasbare luiers gebruiken of willen gaan gebruiken? Ik gebruik voor mijn zoon al sinds de geboorte wasbare luiers en wil het straks bij baby nr 2 ook gaan doen. Ik ken alleen verder helemaal niemand die het gebruikt en de meeste mensen kennen het niet. Zou het wel leuk vinden om wat ervaringen te horen van mensen.

2. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

Apr 20, 2015
    3,443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Ik ga ze gebruiken. Ben al lid van een FB-groep over wasbare luiers en de ervaringen zijn leuk om te lezen. In mijn omgeving doet niemand het en ben ik volgens mij een rare alternatieve hippie als ik zeg dat ik wasbare luiers wil gaan gebruiken ;)

3. mahdrent

mahdrent Lid

May 25, 2015
    18
    0
    0
    ZZP'er
    Overijssel
    Wat leuk dat jij ook aan de wasbare luiers wilt! Welke luiers heb je? Ik heb zelf via Wasbaar Wonderland een aantal luiers gekocht, ken je dat? Ze zijn van het merk Blümchen. Zijn echt heel fijn! Vond het wel belangrijk dat ik zowel voor mijn peuter als de kleine straks dezelfde luiers kan gebruiken, dus ik heb van die meegroei luiers.
    Ik zit zelf niet op FB, dus dat is een beetje jammer. Misschien even een account aanmaken.

4. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

Apr 20, 2015
    3,443
    27
    38
    Ik heb nog niets gekocht, had vanmorgen pas voor het eerst een licht positieve test in mijn handen. Als ik wat zekerder ben dat het echt raak is ga ik luiers inslaan. Ik denk een paar per maand want ze kosten wel wat.

Ik ben dus nog niet bekend met welke merken en waar ik die kan kopen. Als je aan- en afraders heb hoor ik het graag :). Ik zoek goede kwaliteit en tegelijkertijd mag het er ook wel mooi uitzien, haha! En als ik kleine pakketjes of zelfs maar 1 of 2 luiers per keer kan kopen mag het ook wel wat kosten, dan verdeel ik die kosten gewoon over de hele zwangerschap.

5. mahdrent

mahdrent Lid

May 25, 2015
    18
    0
    0
    ZZP'er
    Overijssel
    Wat leuk, gefeliciteerd!!
    Qua goede ervaringen vind ik Blümchen heel fijn en ook de Bambooty Easy OneSize werkt hier goed. Ik koop eigenlijk alles bij Wasbaar Wonderland (Wasbaar Wonderland, ze hebben ook een Facebookpagina, geloof ik). Is niet duur daar, want het zijn de wat kleinere merken, maar wel ontzettend leuke prints en ik vind ze erg goed! Kocht eerder altijd bij Kaatje Katoen of BumAround, maar die zijn zo duur en hebben niet echt merken die ik geweldig vind. Ik hou niet zo van die mainstream merken als Totsbots of bumGenius, want die zijn erg duur maar heb ik al meerdere hele slechte ervaringen mee gehad :(. De Little Lamb luiers zijn ook wel goed trouwens, althans, de voorgevormde bamboe variant.
    Hele fijne zwangerschap nog!

6. Jeszss

Jeszss Fanatiek lid

Jan 16, 2013
    1,752
    0
    36
    Gelderland
    Ik gebruik ze sinds een paar maanden voor de nacht. Bamboe luiers met hennep inleggers. Dat is t enige wat elke nacht doorlekken voorkomt. Ben er op zich heel tevreden over. Maar weet niet of t wat voor me zou zijn om volledig op wasbaar over te gaan.

7. Sunbeam

Sunbeam Niet meer actief

Ik heb 2 kleuters ('s nachts nog in de luiers) en ik gebruik ze niet, maar tzt komt er hier nog als het ons gegeven is nog een 3e en ik ben zeker wel geïnteresseerd in wasbare luiers, maar ik ben nog niet zo goed ingelezen dat ik de voordelen ervan zie.

Wat zien jullie als de échte voordelen ten opzichte van reguliere luiers?

8. G83

G83 Bekend lid

Dec 29, 2014
    524
    3
    18
    Ik gebruik sinds 3 maanden wasbare luiers voor mijn dreumes. Ben nu 31+4 zwanger van de tweede dus ga ze nog wel even gebruiken. Voor overdag gebruik ik pocketluiers besteld uit China. En snachts bamboe luiers. Beide bevallen ze erg goeed. Ik ken ook niemand in mijn omgeving die wasbare luiers gebruikt. Idereen vindt het maar raar, of weet er zelfs het bestaan niet van...

9. mjs

mjs Fanatiek lid

May 14, 2009
    2,128
    2
    0
    Ik gebruik ze al 3 jaar , eerst de easyfits gehad en later overgestapt op bamboozles met een overbroekje , ik hou er van

10. Jeszss

Jeszss Fanatiek lid

Jan 16, 2013
    1,752
    0
    36
    Gelderland
    Wat ik wel een nadeel vind is dat de urine geur best blijft. Als ze dan te drogen hangen, ruikt de hele kamer naar urine.

11. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

May 8, 2008
    9,079
    313
    83
    Female
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Misschien moet je ze eens strippen? Wasbare luiers horen niet te stinken.

Ik heb bij allebei de kinderen wasbare luiers gebruikt, best handig :) Scheelt een hoop geld op den duur.

12. G83

G83 Bekend lid

Dec 29, 2014
    524
    3
    18
    Ik gebruik tea tree olie, dan valt dat wel mee. Een paar druppeltjes in het wasmachine bakje...

13. Jeszss

Jeszss Fanatiek lid

Jan 16, 2013
    1,752
    0
    36
    Gelderland
    Strippen? Haha help me even.... Geen idee wat dat is. Ik was ze nu met speciaal poeder op 30 graden en doe extra voor was. Dat helpt al wel, maar ze blijven ruiken. ze beginnen nu ook wat minder zacht te worden door t water. Dus daar moet ik ook wat mee.

dat van de tea tree olie zal ik gaan proberen!

14. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

Apr 20, 2015
    3,443
    27
    38
    Wat ik me wel afvraag... Ik werk als alles met het opzetten van mijn bedrijfje goed gaat lukken straks voornamelijk vanuit huis dus echt veel oppas zal ik niet nodig hebben, maar wanneer ik een keer wel buitenhuis zal moeten werken zullen mijn moeder en zusje gaan oppassen. Hoe doen we dat dan met de vieze luiers? Hoe doen jullie dat? Neem aan dat je ze niet zomaar in een plastic zak kan doen en dan de hele dag kan laten stinken... Of dan toch maar wegwerpluiers voor die paar oppasuurtjes?

15. G83

G83 Bekend lid

Dec 29, 2014
    524
    3
    18
    Tja, ik denk dat ik voor wegwerp zal gaan als het om enkele luiers in een periode gaat. Gaan ze vaker oppassen dan zou je erover kunnen denken om een grote wetbag aan te schaffen zodat ze daar de vieze luiers in kunnen bewaren.

16. Baby 2

Baby 2 Actief lid

Nov 12, 2014
    235
    1
    16
    Ik wil ze ook gaan gebruiken! Maar zit nog even te dubben over de aanschaf. Ik kwam op de site van pandababy, heeft iemand hier ervaringen mee?

17. username

username Fanatiek lid

Aug 7, 2014
    2,917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Je hebt zogenaamde wetbags voor als je een dagje weg bent bv. Daar kun je de vieze luiers in bewaren.
    Sowieso wordt aangeraden om wasbare luiers gewoon droog te bewaren (dus niet in de week) tot je ze gaat wassen.

18. Micchan

Micchan VIP lid

Jan 24, 2012
    22,458
    2,258
    113
    Female
    Wenen
    Ik ben nog niet helemaal om, maar ik speel wel heel erg met het idee. :)

19. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,063
    3,858
    113
    Ik heb ze ook gebruikt, beviel goed.
    Strippen is je luiers wassen met een heel klein beetje afwasmiddel zoals Dreft. Niet teveel, anders schuimt het enorm.
    Ik raad je aan een paar verschillende luiers te proberen, kijken welk systeem en model het beste bevalt en dan kun je daarna meer kopen van luiers die je fijn vindt. Wat niet beviel, verkoop je zo weer tweedehands door voor prima prijzen.
    Als ik echt een dag weg ging, trok ik vaak wel een wegwerpluier aan.

20. username

username Fanatiek lid

Aug 7, 2014
    2,917
    192
    63
    NULL
    NULL
    #20 username, May 26, 2015
    Last edited: May 26, 2015
    Strippen behelst wel meer dan wassen met een drupje afwasmiddel hoor. Ik ga even zoeken naar een heldere beschrijving.

Share This Page