Hallo iedereen, wij zijn aan het proberen zwanger worden sinds een paar maand. Nu zit ik met de vraag of het kwaad kan dat we een kat in huis hebben. Ik geef haar namelijk graag veel kusjes en neem haar heel vaak vast. en ze slaapt soms bij mij.. Ze is enkel deze zomer buiten geweest, maar anders zit ze grotendeels binnen. Kan dit kwaad? Kan iemand mij hierover meer informatie geven? alvast bedankt.
Ik heb ook een kat en dat is nooit een probleem gehad. Alleen als je zwanger bent (of denkt te zijn) de kattenbak even schoon laten maken door een ander. De bacteriën van de kattenbak kunnen wel kwaad. Geen idee meer hoe die dingen heten. De kat heb ik veel geknuffeld en ik heb een gezonde zoon!
Ik heb 2 katten in huis. Mijn vriend maakt de kattenbak schoon en ik knuffel nog net zo veel met ze als eerst. Maar probeer niet aan hun staart en poten enzo te komen daar lopen ze toch mee door de kattenbak enzo. Maar ze lopen wel gewoon op me schoot enzo, en liggen bij me. Weet niet of dat slecht is?
Idd alleen de kattenbak niet verschonen (ivm toxoplasmose), verder kan het geen kwaad. Ik heb tijdens mijn zwangerschap heel veel thuis gezeten en mijn 2 katten helemaal plat geknuffeld
Hier ook twee katten in huis en gewoon geknuffeld, alleen niet de kattenbakken schoongemaakt. Onze eerste kat heeft het me trouwens niet in dank afgenomen dat we "ineens" met een baby thuiskwamen. Heb een paar dagen in het ziekenhuis gelegen (spoedkeizersnee) en toen ik thuiskwam keek ze me aan met een blik van: je ziet er uit als mijn baasje maar je ruikt anders (ze zal wel andere hormonen hebben geroken) en volgens mij heb je iets bij je waar ik niet echt blij mee ben. Nu heeft ze niets met de baby gedaan hoor, maar de eerste paar weken moest ze echt niets van me hebben. Met de 2er baby was ze makkelijker en nu we voor een derde gaan, wie weet.........
idd kan volgens mij geen kwaad alleen ff door ander laten verschonen. gek eigenlijk katten kunnen reageren hihi die van mij is ook zo eigenaardig die is op dat moment niet bij me weg te slaan volgt me echt overal en ligt op me schoot aan me vinger te sabbelen whahaha echt te gek voor woorden suc6 iig met zwanger worden
Denk dat het haast geen kwaad kan. Er zijn zoveel mensen die huisdieren hebben. En die lopen over de vloer heen, zitten op de stoelen en banken en er zijn genoeg katten die (stiekem) over het aanrecht en de tafel lopen. Dus niet aan de staart en poten komen heeft denk ik weinig zin. Enige wat je zelf kan doen is je huis schoon houden en de kattenbak niet zelf verschonen. Apart trouwens hoe dieren reageren op baby's en zwangerschap.
Dank jullie voor de reacties.. Mijn vriend maakt ondertussen ook al de kattenbak schoon.. Dus daar kom ik alvast niet meer aan. Hopelijk zal mijn kat goed reageren als het ooit zover is Maar dat zijn zorgen voor later succes meiden met zwanger worden!!
Oh en goede handhygiëne, ik heb mijn handen altijd goed gewassen nadat ik de kat vasthield. Ze mocht van mij ook niet meer op bed (en als ze probeerde dan duwde ik haar er af)... Voila, geen zorgen ! Toxoplasmose komt voornamelijk bij jonge poesjes voor Succes !
Je kan ook ff bij de HA laten prikken of je al antistoffen voor toxoplasmose hebt. Zo ja kan je gewoon de kattenbakken blijven schoonmaken rauw vlees eten enz enz.. Maareuh... Kusjes geven zou ik ook niet doen als je geen antistoffen hebt.
Ach, ik geef mijn katten ook knuffels en kusjes. Raak ze gewoon niet opzettelijk aan aan hun poep. Er zit echt niet zo veel gevaar in hoor. Trouwens, als je niet immuun bent tegen toxoplasmose en altijd je katten al hebt gekust en geknuffeld en de kattenbak hebt schoongemaakt, zou het wel erg toevallig zijn moest je nu ineens na al die tijd wel besmet raken (ik heb al 20 jaar katten). Mijn vriend doet de kattenbak nu wel, maar voor de rest zou ik me er niet te druk om maken.