manier van spellen...kan bepalend zijn !?!

Discussie in 'Babynamen' gestart door piri piri, 16 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. piri piri

piri piri Fanatiek lid

29 sep 2011
    1.769
    1
    0
    #1 piri piri, 16 jun 2012
    Laatst bewerkt: 16 jun 2012
    Nou lopen we al zooo lang te twijfelen...:D....
    En nu ik gerommel voel zegt man lief kunnen we Jean niet beter veranderen in Sean...
    Hij is zo bang dan men JAN gaat zeggen...en die naam is echt een vloek hier in huis en omgeving...:)

Ik vind t kwa uitspraak t zelfde, maar idd. kwal spelling wel anders ;)..
    Graag jullie mening :)

2. Bougainville

Bougainville Niet meer actief

Misschien dat de oudere generatie het inderdaad als jan gaat uitspreken. Ik spreek het trouwens uit net zoals de naam Shawn. Dat is goed toch?

3. piri piri

piri piri Fanatiek lid

29 sep 2011
    1.769
    1
    0
    Klopt, kwa uitspraak....
    Al was ik juist bang dat de jonkies t uit zouden spreken als sjaahn..:D....de ouderen bij ons weten dat mijn opa jean heete..vanuit t frans...vandaar de keuze...

4. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Eh je Wilt Jean uitspreken als Sean?
    Ik spreek Jean uit als [sjan] op zijn Frans in elk geval (weet niet precies het fonetisch te spellen). Heel anders dus als Sean [sjon] (ook niet helemaal goed fonetisch).

Ik denk dat je dus eerder [sjan] gaat horen dan Jan, maar [Sjon] nog minder hoort.

5. Amethist

Amethist Niet meer actief

Ik vind de uitspraak van Jean en Sean niet hetzelfde hoor. Jean spreek ik uit als "Sjan" met een korte à. Sean spreek ik meer uit met een langgerekte korte a (snap je 'm nog, de a als in appel, maar dan langgerekt).

De Jean in de naam van Jean-Claude van Damme (hahaha) spreek ik echt heel anders uit als de naam van bv. Sean Penn en Sean Connery.

6. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Ik vind Jean en Sean ook niet hetzelfde qua uitspraak. Al is het maar omdat ik de J van jean als een 'zjuh' uitspreek en de S van sean als een 'suh'. Dus Zjahn en Sjean zeg maar.

7. Janiz

Janiz Actief lid

5 mei 2011
    462
    278
    63
    ik zou sean met een 'scherpere' s uitspreken dan jean (sjan en zjan ongeveer). Maar ik denk niet dat veel mensen jean als jan uit zullen spreken

8. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik zou het idd van de gewenste uitspraak katen afhangen, want die vind ik, net als de meesten hier, nogal verschillen.

9. piri piri

piri piri Fanatiek lid

29 sep 2011
    1.769
    1
    0
    :)Ik vind t zooo lastig. Want ik had jean min of meer gekozen ivm mijn opa.
    Maar nu wil manlief dus liever sean.... Ja, dat heeft in mijn beleveng eigenlijk niets meer met opa te maken:)...
    Maar eerlijk...we weten ook geen andere naam...

10. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ik zou ook Sean nemen maar dan meer omdat ik bij Jean aan een meisje denk.

Deel Deze Pagina