Vandaag heeft hij weer redelijk gedronken: ruim 500 cc, en een fruithap gegeten. Vanochtend heb ik hem 240 mg. paracetamol gegeven. Zijn koorts was de hele dag onder controle, vanmiddag had hij een normale temperatuur van 37,3, en hij speelde en lachte weer als vanouds. Maar om 17.00 werd hij ineens huilerig, en ging zijn temperatuur ineens omhoog naar 39,3 Zo hoog is het nog niet eerder geweest. Dus net weer 240 mg. gegeven. Verder is hij echt dood- en doodmoe. Hij viel zelfs in de box in slaap, wat hij normaal nooit doet. Vannacht maar weer een paar keer bij hem kijken...ik had zo gehoopt dat het over zou zijn...
het is wel normaal als je kindje herstellende is dat de koorts aan het eind vd dag weer oploopt, nu gaat het vast elke dag iets beter. gelukkig heeft hij weer wat gedronken!
Ik kreeg vorig jaar bij de apotheek de tip om flesjes aquarius te kopen. Kindjes willen meestal wel uit een flesje drinken en daar zitten ook vitamines en mineralen in.
Klopt idd de koorts loopt altijd op aan het einde van de dag. en ze raken er erg moe van vergt heel veel energie van die kleinen (ook van volwassenen als ze koorts hebben) Mikki77 hopelijk knapt je kindje snel op! te lang koorts is niet goed. Als het morgen nog niet beterder gaat dan kan je altijd met de dokterswacht bellen als je het niet vertrouwd. sterkte!