21 februari is de kleine vent geboren. 2 maart was ik uitgerekent. Hoe zit het dan met de sprongetjes? Hij is de hele week alweer snachts wakker dit heeft hij in princiepe nooit! Hij is overdag ook eigenlijk echt niet te genieten Zou dit een sprongetje kunnen zijn??? ik heb het boek niet en had me ooit eens aangemeld voor de sprongenwekker al 3 x ofzo maar nog nooit gehad.
Je kleine voelt zich gewoon even niet zo optimaal, dat hebben kinderen nou eenmaal af en toe. Misschien een doorkomend tandje (of meerdere)?
ja tandjes krijgt hij ook.. maar ik bedacht me dat hij dit precies hetzelfde heeft gehad eerder met een sprongetje.. dus ik ben benieuwd bij hoeveel weken hij het sprongetje zou moeten hebben
je moet uitgaan van de uitgerekende datum. Onze meid is bv 3 weken tevroeg geboren en is nu 22 weken maar voor de sprongen is ze nu 19 weken. Ze is nu uit de 20 weken sprong aan het komen.
Volgens mij bij 46 weken een sprong (begint een paar weken eerder). Ik weet niet hoe oud je kleine is in weken..... maar het zou heel goed kunnen. Van tanden kunnen ze trouwens ook wakker worden weer 's nachts.....
je hebt een 8 maanden sprong en een 11 maanden sprong en een 13 maanden sprong dacht ik zo uit mn hoofd. Mijn zoontje is van 23 feb (9 mrt uitgerekend) dus beetje dezelfde situatie. Maar tis nog te vroeg voor de 11 maanden sprong! Weet je? ik heb het oei ik groei boek weggegeven, die sprongen zijn allemaal zo vaag! Die tijden zo breed, je kind kan zo onderhand elke dag wel in een sprong zitten! Ik geloof overigens best dat als ze op een moment heel veel leren dat ze dan best wat prikkelbaarder kunnen zijn hoor. Ze moeten ook omgaan met bij behorende frustratie en het ontwikkelen kost vast een hoop energie! Slecht slapen kan ook veroorzaakt worden door tandjes etc.
ik had het er met vriendlief over en die zei ook maar hij heeft eerder dit gehad 2x zelfs precies hetzelfde geval en toen hoorde ik van een vriendin die het boek wel had dat het rond de periode van een sprongetje was.. Maar het is zowiezo niet goed uit te rekenenen hier. toen ik zwanger was, was ik ver overtuigd rond 15e februari uit gerekend te zijn. echter op de echo apparatuur bleek anders. maar toen de kleine vent er uit was vroegen een paar zusters nog aan me hoeveel dagen ik overtijd was... omdat hij een erg droog huidje had hij was helemaal schoon toen hij er uit kwam heel erg lange nageltjes ( zuster zei dat ie dan ouder dan 40 weken is) en mannetje lag ook iets vor op groei.. Dus je zou bijna zeggen dat ik gelijk had!! en vind het daarom ook moeilijk om uit te rekenen met de sprongetjes.
En het maakt ook niet uit!! kunnnen ook tandjes zijn idd er komt een 4e door heen volgens mij.. maar goed ik was gewoon even nieuwschierig.
Ik snap dat ook niet van die sprongetjes. Ik zou niet weten of ze die heeft gehad of niet. Soms is ze wat huilerig, maar dat duurt dan ook maar een dag. Tis nooit krijsen 's nachts. Ene kind zal er wel meer last van hebben dan de andere.