twijfel aanschaf katje

Discussie in 'De lounge' gestart door Emsy, 27 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.623
    113
    Dit is Elmo. Hij kwam bij ons als kitten toen dochter bijna 3 was en ik nog zwanger van ons zoontje. Vanaf het begin is hij lief geweest voor de (stief)kinderen en voor ons.
    Hij kwam uit het asiel, maar is daarna een tijdje opgegroeid bij een kennis van mij die in het asiel werkt. Zij heeft 6(!) honden en 4 katten. Elmo was dus van alles gewend toen hij hier kwam.
    Toen onze zoon werd geboren moest hij even laten weten dat hij de baas was of zo. Hij was er eerder dan de baby dus stond hoger in rang :rolleyes:
    Dat is bij één keer heel zacht bijten gebleven. Daarna is het goed gegaan. Hij ligt liever bij de kinderen dan bij ons :roflmao:
    Deze zomer zijn we 2 weken op vakantie geweest en bleef hij thuis. Maar dat kon ook omdat alle buren hem enig vinden dus elke keer wel in een andere tuin te vinden was. Na 1,5 week begon hij ons wel te missen volgens de buurvrouw die op ons paste.
    Een kat is niet zo snel eenzaam hoor volgens mij; tenminste de onze niet.

Bijgevoegde bestanden:

bloemetje1, Majo1983, Zoe123 en 3 anderen vinden dit leuk.
  2. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.548
    113
    Ik vind die foto echt ge-wel-dig. :D

Iertje81 vindt dit leuk.
  3. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Sinds 4 weken hebben wij Rover en Ruigtand. Twee kittens van nu 13 weken. Ze komen uit een gezin met veel kleine kinderen en zijn daar veel opgepakt enz. Dat merken we heel erg, ze zijn lief voor onze kinderen (2x 2,5 jaar en 1x 5,5 jaar), zelfs als ze schoppen/duwen/of oppakken doen ze niks. We zijn dus vooral de jongste twee kinderen aan het opvoeden en niet de kittens.
    De schade in huis valt mee, 1 plant gemold en dat is het. We geven ze 2x per dag water en brokjes en verschonen de bak 2x per dag.
    Het zijn enorm lieve beestjes, liggen elke dag bij ons op schoot. Als ze rust willen klimmen ze boven op de kattenpaal, waar de kinderen niet bij kunnen.
    Wij laten de kittens zoveel mogelijk aan ons wennen door ze in de (ruime) woonkamer te houden. We spelen elke dag minimaal 2x uitgebreid met ze en de kinderen mogen ze 1x per dag snoepjes geven.

onze vorige poes (kitten) was niet opgevoed, plaste alles onder, was niet te corrigeren, viel ons aan, bedelde en stap eten en viel onze zoon (toen nog baby) aan. Toen we hoorden dat we een tweeling kregen hebben we uitgebreid gezocht naar een nieuw baasje. In een gezin met maar 1 ouder kind en een grootsheid met tuin is zij helemaal opgebloeid en verdwenen alle problemen.

ik zou dus wel op zoek gaan naar een kat/kitten dat uit een gezin met kinderen komt en bij jullie past.

Bijgevoegde bestanden:

Iertje81 en Emsy vinden dit leuk.
  4. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.278
    8.723
    113
    Vrouw
    Hier een poes van 8 jaar. Is bij mij gekomen toen ze 7 weken oud was. Je merkt aan haar wel dat ze gewend is om alleen met mij te zijn. Kan naar anderen snel blazen/uithalen. Maar iedereen die hier komt weet inmiddels dat ze haar gewoon lekker moeten laten. Denk ook echt dat dat ook voor een deel te maken heeft met gewenning. En die van mij is een schildpadpoes en heb al vaker gelezen dat dit ras meer op zichzelf is. Als er hier kinderen komen gaat zij meestal boven liggen. Die van mij veel op zichzelf maar komt 's avonds bijna altijd wel lekker op schoot liggen of op een dekentje naast me op de bank. Ze kan heel goed alleen zijn. Heb de afgelopen jaren meerdere malen in het zkh gelegen en dan kwam er iemand 1x per dag haar drinken en eten geven en dat ging prima.
    Las hier boven ergens dat 1 kat 2 kattenbakken moet hebben. Dit heb ik eerlijk gezegd nog nooit gehoord en de mijne heeft er gewoon 1. Heeft nog nooit iets buiten de kattenbak gedaan, is vanaf het begin meteen goed gegaan. Ja je zit soms wel dat ze haarballen spugen, en vaak doen ze dit dan net ergens op een tapijt of trapmat. Maar het is niet zo dat dat elke dag is. Vaker stofzuigen moet wel idd. Mijn vorige bank heeft ze wel echt veel aan gekrabt, maar dat is ook deels door mij omdat ik niet streng genoeg was. Sinds 2 jaar een nieuwe bank en daar krabt ze helemaal niet aan. Ik vind de voordelen echt zwaarder wegen dan de nadelen. Mijn poes heeft er echt voor gezorgd dat ik minder eenzaam voel en is echt een soort steun voor me.

Kolibrie2 en Emsy vinden dit leuk.
  5. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Bij twijfel over aanschaf van een dier zeg ik NIET DOEN! Het is een levend wezen waar je tot zijn/haar dood voor moet zorgen. Daar moet je niet 100% maar 100000% van overtuigt zijn.

Kolibrie2, jada08, Bellybell en 4 anderen vinden dit leuk.
  6. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.623
    113
    #26 Iertje81, 28 okt 2019
    Laatst bewerkt: 28 okt 2019
    Ja dat hoofd hè :roflmao:
    Op de foto was hij nog een baby.
    Nu; zie bijlage ❤️
    Echt een lieve dikke beer!

Bijgevoegde bestanden:

7. Taiga

Taiga Fanatiek lid

28 apr 2019
    1.419
    2.207
    113
    Thuis bij mijn ouders hadden wij altijd honden. Later hebben ik (met ex partner) katten gehad. Altijd heel veel mee bezig geweest en echt een dierenliefhebber.

Mijn man is allergisch voor honden en katten en dus hebben wij nooit huisdieren genomen.
    Eerlijk? Ik begin er ook niet meer aan. Eindelijk weer gewoon een zwarte broek of jurkje aan zonder al die haren!
    Geen dure dierenartskosten.
    Geen gedoe met een weekendje weg of op vakantie.
    Geen kattenbak meer. Dat ruik je toch echt wel altijd hoe schoon je er ook mee omgaat. Zeker door mensen die geen huisdieren hebben.

Je krijgt er wel liefde voor terug natuurlijk. ;)

8. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.548
    113
    Ja echt goud dat hoofd Hahah

Dit is 1 van onze monsters, hij houd van water en gewassen worden...o_O 1EE77FE0-43D4-4C06-98C9-3CFEE047DA7D.jpeg

Zoe123 vindt dit leuk.
  9. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.623
    113
    Cool! Mijn oude poes ging altijd met mij mee douchen. Was echt een (te) gek beest. Of hij lag op het randje van het bad :roflmao:

Bijgevoegde bestanden:

10. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.808
    5.944
    113
    Vrouw
    Onze overleden oude dame was ook een schildpadje (het is geen ras trouwens maar gewoon een variatie qua kleur) , het zijn meestal vrouwtjes, en vaak pittige maar lieve types, volgens onze dierenarts

11. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.623
    113
    Je zou trouwens bijna een ‘show je poes’ topic openen.
    (En dan bedoel ik de dieren hè :p)
    Ik zie zulke lieve beestjes voorbijkomen ❤️

12. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.548
    113
    Wat leuk een rode kat! Geweldig dat ze mee ging onder de douche, heb je haar nooit stiekem het bad in geduwd?:roflmao:

Mooie muur zeg in de badkamer!

13. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.623
    113
    Hij flikkerde er weleens in hoor :roflmao:
    Lachen was dat. Vond hij ook niks erg.
    Ja op die muren zit beton cire. Supermooi, maar ik heb er maar even van mogen genieten. Twee jaar na de verbouwing van ons huis ging ik weg bij m’n ex voor m’n huidige man. Die kat heeft me echt door de hele MNM gesleept en door m’n scheiding. Ex wilde hem houden (om mij te pesten want hij had er helemaal geen tijd voor) maar zag uiteindelijk in dat het toch niet ging en toen mocht hij bij mij wonen.
    Was echt superhandig dat die kat van water hield want tijdens de verbouwing zat hij ónder het stof. Als je hem buiten zette en uitklopte, kwamen er stofwolken uit z’n vacht. In bad ging al dat stof er zo af :roflmao:
    Toen hij overleed wilde ik ook niet, toen we een nieuwe zochten, weer een rode. Blijven toch mijn lievelingskatten, maar ik vond het niet netjes naar mijn dikke lieve rode Timo toe ❤️

14. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.278
    8.723
    113
    Vrouw
    Ja dat bedoelde ik haha :D

15. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

De kat bij mijn ouders thuis is een keer bij mij in bad gevallen, dacht dat hij op schuim kon lopen... via mijn rug klom hij eruit met zijn nagels :eek:

Kolibrie2 vindt dit leuk.
  16. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Wij hadden al een hond (nu bijna 7) en wilde 4/5 jaar terug een maatje voor haar. Nog een hond was te veel dus een leuke kitten. Ze zijn beste maatjes maar als in het terug kon draaien dan had ik liever een extra hond dat een kat.
    Het is een schat van een beest maar heeft een tik om op kleed te plassen. Ook de hondenmand was hier lang favoriet maar gelukkig is dat gestopt. Kleed hebben we niet meer liggen. Na 3 weggegooid te hebben zijn we daar mee gestopt. Hij is geholpen met 6 mnd, dierenarts heeft hem gecontroleerd maar er is niks medisch. Waarschijnlijk baas willen zijn over de hond en dat is hij sowieso .
    Met de kat heb ik verder ok geen band, doe het nodige en dat is eten en drinken geven, af en toe ff knuffelen en van de week ritje dierenarts omdat het hoopje ellende was en vind dat dan toch ook wel zielig.
    Met de hond heb ik echt een band. De kinderen ook. Ze is echt een knuffelhond, voelt aan wnr je gaat nodig hebt en mijn Kids met ass vinden echt rust bij haar. Ze komt dan ff tegen bijv dochter aan liggen en bij zoon wordt ze onrustig als hij lage bloedsuiker heeft door continu achter hem aan te lopen (alsof ze hem in de gaten wil houden) en te duwen. Vooral dochter en onze hond hebben een super mooie band. Amerikaanse stafford maar echt een schat..

17. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Onze kat komt trouwens ook kijken als je bent douchen en speelt met het water wat op de grond spetterd . Dacht dat de mijne de enige was

18. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.064
    3.859
    113
    Hierbij onze katten.
    De lapjeskat komt uit het asiel. Ze is af en toe wel gezellig, maar geen echte knuffelkat, veel de hort op en brengt allerlei dode dieren mee. Ze is echt de baas en sterker dan onze andere kat die haast 2 x zo groot is.
    We wilden toch ook wel een beetje gezelligere kat en sinds een jaar hebben we de Ragdoll erbij, kwam hier als kitten. Dat is zo’n gezelligerd! Visite is over het algemeen ook gek op hem, mensen bieden spontaan hun huis als vakantieverblijf voor hem aan enz.
    Hij mag alleen in het huis en de achtertuin, verder niet. Hij is wel wat lomp, dus hij springt niet over de schutting. En dat lompe is soms het enige wat beschadigingen aan meubels oplevert. Hij springt nog wel eens mis en valt ergens van af en grijpt zich dan vast. Verder krabben ze allebei niet aan meubels, doen alles netjes op de bak en weten dat ze niet op het aanrecht of de eettafel mogen.
    We hebben wel genoeg krabplanken enzo.

Ik vind katten juist makkelijke huisdieren. Als hij de tuin niet uit mag, zou ik er wel twee nemen.

Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina