Ik ben nu al 13 jaar bang voor de tandarts ! Als ze me zeiden je mag voor even een afspraak maken om 2 gaatjes te boren liep ik gewoon door en zei dat ik wel zou bellen voor een afspraak, ik belde alleen nooit want zolang ik er geen last van had vond ik het wel prima ! Ik heb ondertussen 3 verstandskiezen moeten laten snijden omdat deze niet goed doorkwamen dat is mij reuze mee gevallen, en 2 gewone kiezen, deze vielen ook mee ook met de na pijn De verdoving vind ik inderdaad het vervelendste ik doe altijd mijn ogen dicht en knijp de hand van mijn man fijn Nu heb ik de laatste verstandskies die eruit moet.... Vandaag !! En ik moet alleen mijn man blijft bij de kinderen dus ik vind het echt ongelovelijk spannend en schijt al bijna 7 kleuren in mijn broek Maar dit keer wil ik niet wachten tot ik last krijg Je kunt het meid ! Ogen dicht zalfje voor de verdoving is ook aan te raden want die helpt echt en voor je het weet ben je klaar !
Ik ben al 10 jaar niet geweest na een heel traumatische ervaring met de tandarts. Het enige wat ik niet erg vond aan die ervaring was de verdoving. Dat voelde ik echt bijna niet. Als dat je angst is komt het echt goed. Verder heb ik heel veel respect voor je dat je uberhaupt weer heen gegaan bent. Dat is ook mijn doel voor dit jaar (maar als ik dan lees 6 kiezen trekken stel ik het nog even uit ben ik bang).
Ik begrijp je helemaal dat je bang bent. Ik denk dat we daarmee op hetzelfde level zitten. Ik ben vrijdag voor de eerste keer na euhhhh ben de tel kwijt weer geweest en ook ik had niets. Nu hebben ze bij mij anderhalf jaar geleden een kies getrokken onder algehele verdoving omdat ik echt niet durfde. Eerlijk ... ik doe het nooit weer. Je bent zo lang van de kaart en voor de verdoving heb ik nu een tip geleerd van de tandarts. Op het moment dat hij de spuit in je mond brengt knijp je jezelf in je hand zodat je daar mee bezig bent en dan voel je het prikje niet. Dus afleiden van het geen wat je heel lastig vind. Of laat het de assistente doen. Niet dat je geen hand meer over hebt maar zo even knijpen. Hoop dat het jou ook helpt! Succes en zeg het niet af maar ga. Je kunt daar aangeven dat je echt hebt getwijfeld en dat je graag ondersteuning er bij wil om het toch door te laten gaan. Knuff
Geen tips hier. Maar wat ontzettend knap dat je na zo een lange tijd bent gegaan zeg!! Doorzetten nu! Ik ben al een jaar of 4 niet geweest en mijn oudste is nu net 2 dus ik moet nu echt! Zelfs het bellen voor een afspraak durf ik niet..,
12.40 had ik de afspraak, manlief verraste me door toch oppas te regelen zodat hij mee kon, " schat ik ken je toch, dit wil je niet alleen doen " zo onwijs blij dat mijn man mee ging ! Kan me niet schelen dat anderen mij dan nog een klein kind vinden haha De tandarts weet gelukkig van mijn angst en was heel rustig en relax en nam alle tijd Eerst verdoving voelde ik bijna niets van daarna testje maar was nog gevoelig dus extra verdoving die aan de achterkant moest dit was een hele gemene ! Daarna weer getest en voelde alleen druk geen pijn Het trekken deed geen zeer... Fijn is het niet !! Maar pijn had ik niet, zelf vind ik dat gekraak en getrek het vervelendste ! Nu begint de verdoving uit te werken en heb wel PCM gepakt hoor want het is wel gevoelig ! Na de tandarts heb ik ook altijd even medelijden met mezelf haha
Wat goed van je dat je het wil doen!!!! Absoluut trots op je. Ben zelf ook een enorme schijtlijster. En heel bang voor de pijn. Ik haal bij de huisarts dan naproxan 500miligram en moet zeggen dat ik nu bijlange na niet meer zoveel pijn erna heb. Dus ook niet meer zoheeeel erg bang ben. Sucses en een dikke knuffel Janna
Super dat je gegaan bent! En oh ja ik ga ook niet zonder mijn steun en toeverlaat die houd ook heel lief mijn hand nog vast als ik het vraag YEAHHHHHH je bent er van af!!!!! Besef je het al?
Het is ischa die nog moet volgens mij Ik zelf ben al 13 jaar enorm bang voor de tandarts en heb ischa verteld van mijn ervaring en wat ik aanraad en dat ik vandaag toevallig een verstandskies moest trekken, Ik zou eigenlijk voor de allereerste keer alleen gaan omdat het geen gezicht is om met het hele gezin te komen haha en ik wil niet dat de kinderen bang worden voor de tandarts omdat mama bang is dus ik zou et alleen gaan doen, scheet bijna 7 kleuren in de broek En dan heeft manlief opeens oppas geregeld, dus echt super fijn dat hij mee geweest is, ik hou ook altijd nog zijn hand vas haha
Ik heb afgelopen jaar echt een rotjaar gehad wat betreft m'n gebit. Althans 1 kies dan. Van alles aan gedaan om m te redden, maar heeft niet mogen baten. Ik had een abces wat bijna door m'n neusholte heen gegaan was. Heb dus al zoveel verdoving in m'n mond gehad en eerlijk gezegd voelde ik daar niets van. Maar toen ik bij de kaakchirurg lag omdat het opengesneden moest worden lag ik ook te bibberen in de stoel. En achteraf viel het enorm mee. Sterkte!
Mijn man maakte eerder altijd de afspraken voor mij, zodat ik ze niet wist, een week van te voren werd ik er gewoon al helemaal misselijk van en kon er nachten van wakker liggen of een dag van te voren opbellen dat ik ziek was en dan zou ik wel weer bellen voor een nieuwe afspraak alleen belde ik nooit Pas op de dag zelf zei hij " we gaan zo want je hebt een afspraak bij de tandarts " Nu kan dat niet meer vanwege planning met de kinderen en eventuele oppas Dus ik snap helemaal hoe je je nu moet voelen ik hoop echt dat je doorzet ! Je kunt het echt waar !
Mijn man is ook zo lang niet geweest en moest ook 3 kiezen trekken en naar de mondhygieniste. Wat een verschil qua adem zeg! Hij ruikt nu stukken frisser!! (al moet ie het wel goed bijhouden met stokeren). Vind het weer veel fijner om hem te zoenen. Hij vond het ook allemaal erg meevallen, de verdoving en de napijn. Zet hem op!
Ik was ook echt heel bang voor de tandarts en toen moesten ook mn verstandskiezen er nog uit. Vreselijk wat zag ik daar tegen op! Heb het aangegeven bij de tandarts en toen heeft ze me diazepam voorgeschreven. Is ook een soort kalmeringsmiddelen. Deze heb ik de avond ervoor genomen zodat ik heerlijk heb kunnen slapen en niet lag te piekeren over wat komen ging. Smorgens direct bij het wakker worden nog een pilletje en een uur voor de behandeling. Ik weet niet meer hoeveel mg ik heb gehad was niet veel iig maar het hielp super goed. Op het moment denk je dat je alles wel bewust mee maakt maar dat is eigenlijk helemaal niet zo. Ik vond het erg prettig om het op deze manier te doen. Herstel is me ook super meegevallen. Je mag alleen even niet zelf autorijden met die pillen op heel veel succes en echt het valt achteraf vast heel erg mee!
Morgen is het zover en ik zie er verschrikkelijk tegen op. Afgelopen weekend nog last van hyperventilatie gehad maar uiteindelijk toch niet afgebeld. Ik hoop dat ik hier morgen kan vertellen dat het 100% is mee gevallen.
Echt super dat je nog niet afgebeld hebt ! Houden zo meid, je kunt het ! Heb je iemand die met je mee gaat ?
Heel veel sterkte morgen. Als je morgen weer thuis bent, mag je echt trots op jezelf zijn en valt er een last van je schouders!